Goede zaak, lijkt me.joey schreef:Ja, die kwam afgelopen seizoen voor AZ C2 uit, meldt www.azfanpage.nl , hij is centrale verdediger. Volgens de kenners daar speelt hij met ingang van het nieuwe seizoen ook voor Ajax.Mr. Ajax schreef:Ik weet wel dat zijn broertje ook een talentje is, Fabian Sporkslede.
Ajax jeugdopleiding wederom 's lands beste
Moderator: mods
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Ongelofelijk! Is mijn oude club. De trots van Amsterdam-Oost. Heeft altijd behoorlijk goede jeugd maar moet je eens indenken; 25 spelers in een keer naar BVO's toe. Dat is echt nog nooit vertoond. Nergens denk ik.Roelfschepers schreef:25 jeugdspelers van Zeeburgia naar BVO's
Drie keer Zeeburgia??????
Zit er een spits bij, want die zijn bij Ajax dun gezaaid.
http://www.zeeburgia.nl/site/index.php? ... Itemid=289
Zeeburgia heeft een samenwerkingsverband met Heerenveen. Maar dat haalt weinig uit, denk ik, want Amsterdamse jeugdspelers gaan echt niet naar Friesland als ze ook naar Ajax kunnen.
Het stinkt aan alle kanten!
-
http://www.psv.nl/web/show/id=118705/contentid=21004Roelfschepers schreef:zeeburgia???generaal schreef:Welke jeugdopleiding is dit jaar de beste?
Ik denk dat ze vooral kijken naar wat er aan zit te komen. Afellay, Huntelaar, Maroufi, Bakkal, Janssen en Aissati zijn al doorgebroken (op professioneel niveau, niet persé bij PSV zelf), verder zijn er veel jongens die er dicht tegenaan zitten: Marcellis, Van Eijden, Achenteh, Zeefuik, Boffin, Neervoort, Gorter, Van Boekel, Hikspoors, Romario Sabajo, Ter Horst, Adilson en Van Aanholt.Thomas schreef:Ik ben benieuwd of er daadwerkelijk veel is veranderd in de jeugdopleiding van PSV of dat men vooral kijkt naar de talenten die dit seizoen zijn 'doorgebroken'.
-
- AT Toto winner 10/11
Anita heeft zijn Eredivisie en Europese debuut tenminste al gemaakt, in tegenstelling tot de helft van jouw PSV-lijstje. Dus zijn naam is meer dan op z'n plaats.generaal schreef:Ah Siem de Jong was ik vergeten ja. Anita is denk ik te klein.Thomas schreef:Zoiets, ja. Boerrigter moet trouwens weg bij Ajax. Anita en Siem de Jong passen dan weer wel op het lijstje.
Zelfs Arie van Eijden wordt opgevoerdIk denk dat ze vooral kijken naar wat er aan zit te komen. Afellay, Huntelaar, Maroufi, Bakkal, Janssen en Aissati zijn al doorgebroken (op professioneel niveau, niet persé bij PSV zelf), verder zijn er veel jongens die er dicht tegenaan zitten: Marcellis, Van Eijden, Achenteh, Zeefuik, Boffin, Neervoort, Gorter, Van Boekel, Hikspoors, Romario Sabajo, Ter Horst, Adilson en Van Aanholt.

Zo'n lijst is voor Ajax wel te maken, Huntelaar wordt over een paar maanden 24, m.a.w. spelers als Vermeer (Europees kampioen), De Ridder, Maduro, Boakye, Schilder en de generatie erboven kunnen ook worden meegerekend. Is Sneijder 22? Heitinga 23? Kunnen we Zlatan ook nog meenemen?

Het aantal doorgebroken spelers zal dus niet het criterium zijn, ik ben wel benieuwd naar wat het dan wel was.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Zou het er mee te maken hebben dat PSV het Terborg-toernooi won en 2e werd bij de Otten Cup (waar o.a. Real Madrid werd verslagen)?Mr. Ajax schreef:Tiendalli, Koenders, Greene, en zo veel meer. Deze namen zijn trouwens meer bekend volgens mij dan veel van de namen die de generaal opnoemt.
Kortom, deze lijsten zeggen dus niks, denk ik.
Af en toe bewaar ik een opstelling van de A1; meestal in het begin van het seizoen. waarom??? Ik ken de Ajacieden wel, maar dat A4-tje gooi je niet zo maar weg.
Wat vond ik? De opstelling van A1 tegen psv A1, 30-10-2004, m.a.w. deze spelers zullen nu toch wel het eerste hebben bereikt???
Enkele bekende namen bij Ajax: Sno (nu Celtic en al international?? al zegt dat niet veel meer). Schilder (Heracles-Ajax), Emanuelson (Ajax - international), Vertonghen (Ajax- Belgisch international), Babel (Ajax - international) en bij de reserves: Anita, Slijngard, Zijler (nu Twente) en Poepon.
Bij psv:
keeper: Kaya, veldspelers: Janse, Faber (speelde toen goed, volgens mij neefje van), Paridaans, Jakobsen (zal wel een dure Deen zijn), Carratta, van Boekel, Kacik, Quainoo, Aissati (de bekende), Gorter (de zoon van). Bij de reserves: van Berlo, N'Zola, Quist (grootste Deense talent toen en die zal niet goedkoop zijn geweest; viel volgens mij in), Louwaars, Schirra en Verlijsdonk.
Inderdaad: tegen de psv-opleiding kan Ajax niet op.
Wat vond ik? De opstelling van A1 tegen psv A1, 30-10-2004, m.a.w. deze spelers zullen nu toch wel het eerste hebben bereikt???
Enkele bekende namen bij Ajax: Sno (nu Celtic en al international?? al zegt dat niet veel meer). Schilder (Heracles-Ajax), Emanuelson (Ajax - international), Vertonghen (Ajax- Belgisch international), Babel (Ajax - international) en bij de reserves: Anita, Slijngard, Zijler (nu Twente) en Poepon.
Bij psv:
keeper: Kaya, veldspelers: Janse, Faber (speelde toen goed, volgens mij neefje van), Paridaans, Jakobsen (zal wel een dure Deen zijn), Carratta, van Boekel, Kacik, Quainoo, Aissati (de bekende), Gorter (de zoon van). Bij de reserves: van Berlo, N'Zola, Quist (grootste Deense talent toen en die zal niet goedkoop zijn geweest; viel volgens mij in), Louwaars, Schirra en Verlijsdonk.
Inderdaad: tegen de psv-opleiding kan Ajax niet op.
Doet me denken aan een discussie ik een paar jaar terug op PN voerde met PSV'ers daar. Mijn stelling: de opleiding van PSV deugt niet. Hun tegenargument: wij hebben nu eenmaal het kleinere achterland. Mijn reactie daarop: wat nou, de PSV-opleiding zit vol Belgen, Denen, etc. PSV scout in een groot gebied.
Wat blijkt nu? PSV heeft wel degelijk de talenten. Er werd gewoon slecht gewerkt.
Wat blijkt nu? PSV heeft wel degelijk de talenten. Er werd gewoon slecht gewerkt.

Het stinkt aan alle kanten!
Wel de talenten? Waar zijn die talenten uit 2004-2005 dan gebleven? Er is één speler die het tot een volwaardige eredivisiespeler heeft gebracht, de anderen zullen misschien het echte talent missen, ook al wordt zo'n speler voor veel geld uit Denemarken (of Afrika?) gehaald.joey schreef:Doet me denken aan een discussie ik een paar jaar terug op PN voerde met PSV'ers daar. Mijn stelling: de opleiding van PSV deugt niet. Hun tegenargument: wij hebben nu eenmaal het kleinere achterland. Mijn reactie daarop: wat nou, de PSV-opleiding zit vol Belgen, Denen, etc. PSV scout in een groot gebied.