Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jun 07, 2007 9:44 pm

Ribery speelt vooral op de flanken of achter de spits, het liefst in een vrije rol. Hij is dus geen directe concurrent van Van Bommel.

Boulahrouz gaat overigens niet naar Bayern:
Uli verklapt komst Zé: 'Maar Boulah komt niet'

7/6/2007 22:16

Het zegt genoeg over hoe druk Bayern München bezig is met het vernieuwen van de selectie. Per ongeluk verklapte Uli Hoeness dat Zé Roberto terugkeert.

Donderdagmiddag presteneerde Bayern zowel Luca Toni als Franck Ribéry. Team manager Hoeness nam het woord en kondigde Ribéry voor als zevende nieuweling. Daarmee fronsde hij de wenkbrauwen, want de goed oplettende volgers waren nog niet zover: Ernesto Sosa was nummer een, en vervolgens kwamen Jan Schlaudraff, Hamit Altintop, Marcell Jansen, Toni en Ribéry. Oftewel zes nieuwe spelers.

Hoeness bekende schuld: 'In principe zijn we het met Zé Roberto eens over een tweejarig contract. We moeten alleen nog enkele probleempjes oplossen.' Zo wil Bayern liever niet dat de 32-jarige middenvelder nog blijft uitkomen voor de Braziliaanse selectie.

'Wij zijn van mening dat het niet goed is dat een speler, die al een beetje op leeftijd is, nog vijf keer per jaar de Atlantische Oceaan overvliegt. We hebben volgend seizoen zo'n druk jaar, dat we alleen spelers kunnen gebruiken die zich helemaal geven.' Volgens Hoeness lijkt Zé Roberto te willen toegeven aan Bayerns wens. Volgende week wordt de 83-voudig international in München verwacht.

Khalid Boulahrouz zal daar niet zijn en ook niet komen, voegde Hoeness daar aan toe, ondanks de berichtgeving in The Times dat Bayern het met Chelsea eens zou zijn over een transfer van de Nederlandse international. 'We hebben ons nooit met dat onderwerp bezig gehouden en we hebben ook geen bod uitgebracht.'
vi.nl

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr jun 08, 2007 3:16 am

In principe zijn we het met Zé Roberto eens over een tweejarig contract. We moeten alleen nog enkele probleempjes oplossen.' Zo wil Bayern liever niet dat de 32-jarige middenvelder nog blijft uitkomen voor de Braziliaanse selectie.
Je gaat me toch zeker niet vertellen dat ook Zé geen concurrent is voor Bommel? :neutral.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jun 08, 2007 3:20 am

Zé is linkshalf en is dus ook geen directe concurrent, maar voor zowel Ribery als Zé en vele andere aankopen moet er plaats gevonden worden in het elftal. Hitzfeld is echter dol op Lothar en wanneer Lothar in voetballend opzicht geen leiding hoeft te geven aan een elftal en zijn 'ding' kan doen, is het een prima kracht.

wimpey

Bericht door wimpey » vr jun 08, 2007 1:28 pm

Jöhnk schreef:Doet Bayern aan hypescouting of zo? Klose, Boulahrouz, Ribery, Van Bommel, Van Buyten: zwaar overschatte spelers.
Mee eens, m.u.v. Ribéry. Bij Toni heb ik hetzelfde als joey heeft: hij is al 30 en zóóó geweldig is ie toch ook weer niet?! Het zijn degelijke spelers en dat past bij Bayern: goed voetbal is leuk, winnen, 'kämpfen', 'rackern und ackern' is echter belangrijker.

Ze hebben nog een zak met geld daar, er komt nog wel het e.e.a. bij. Ondertussen kopen Stuttgart en Leverkusen gericht in, Bremen wacht op het vertrek van Klose (ze willen Carlos Alberto voor hem halen) en HSV is ook goed bezig. Eens kijken of ze bij Bayern de zaak 1-2-3 op de rails hebben staan straks. Denk het niet.

Stuttgart wil trouwens Alves, las ik in de plaatselijke krant. Ze hebben het over 9 miljoen, maar daar zal Heerenveen toch wel voor passen, lijkt me. Als alternatief werd in die krant Koevermans genoemd. Die zou daar goed passen, lijkt me.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jun 08, 2007 2:11 pm

wimpey schreef:Mee eens, m.u.v. Ribéry. Bij Toni heb ik hetzelfde als joey heeft: hij is al 30 en zóóó geweldig is ie toch ook weer niet?! Het zijn degelijke spelers en dat past bij Bayern: goed voetbal is leuk, winnen, 'kämpfen', 'rackern und ackern' is echter belangrijker.
Dus Klose is toch geen wereldtopper meer?

Geeft niet hoor. Ik heb hem en de rest van Werder ook overschat.
Ze hebben nog een zak met geld daar, er komt nog wel het e.e.a. bij. Ondertussen kopen Stuttgart en Leverkusen gericht in, Bremen wacht op het vertrek van Klose (ze willen Carlos Alberto voor hem halen) en HSV is ook goed bezig. Eens kijken of ze bij Bayern de zaak 1-2-3 op de rails hebben staan straks. Denk het niet.
Welke Carlos Alberto wil Werder halen dan? Heb je ergens een site met een overzicht van de transfers. Ik ben wel benieuwd naar de aankopen van Stuttgart, HSV en Werder.
Stuttgart wil trouwens Alves, las ik in de plaatselijke krant. Ze hebben het over 9 miljoen, maar daar zal Heerenveen toch wel voor passen, lijkt me. Als alternatief werd in die krant Koevermans genoemd. Die zou daar goed passen, lijkt me.
Op vi.nl stond een paar dagen geleden dit artikel:
'Interesse Stuttgart van Alves naar Gomis'

4/6/2007 11:02

Afonso Alves is afgevallen als potentiële versterking voor VfB Stuttgart, dat zijn pijlen heeft gericht op Bafetimbi Gomis.

Volgens Kicker heeft VfB Stuttgart de komst van Alves als onrealistisch ingeschaald, omdat de door SC Heerenveen verlangde afkoopsom te veel van het goede is voor de Duitse kampioen.

Voor een stuk minder denkt Stuttgart de gewenste offensieve versterking binnen te halen. De 21-jarige Gomis, die bij Die Schwaben de concurrentie moet aangaan met Cacau en Mario Gomez, kost ruim drie miljoen euro. De aanvaller verlengde in januari zijn contract bij Saint-Etienne tot medio 2010.

De komst van een aanvaller staat los van de eventuele verkoop van Jon Dahl Tomasson en Danijel Ljuboja, die afgelopen seizoen waren verhuurd aan respectievelijk Villarreal en Hamburger SV. Beiden hebben geen toekomst meer bij Die Schwaben, die echter niet afhankelijk zijn van de transferopbrengsten van de twee overbodige aanvallers.

wimpey

Bericht door wimpey » za jun 09, 2007 12:10 pm

Die Carlos Alberto die met Porto de CL won.

Ik heb trouwens eens effe zitten denken en heb een paar leuke elftalletjes met BL-spelers voor je (excl. spelers die dit seizoen voor Stuttgart en Bayern uitkwamen):

Duitsers:

Enke, Fritz, M. Friederich, Mertesacker, Metzelder, Schneider, Frings, Schlaudraff, Jansen, Kuranyi, Klose.

Americano's:

Keller, Juan, Naldo, Bordon, Pinola, Rafinha, Mineiro, Diego, Sorin, Gilberto, Klimowicz.

En met VDV, Bastürk, Zidan, Gekas etc etc etc kan je nog wel een paar elftallen in elkaar draaien die de HCE fluitend zouden winnen. Goede liga i.m.o. hoor, doet niet veel onder voor de Serie A. PD en PL zijn een brug te ver, maar ik kijk nog altijd graag naar de BL.

LucaS

Bericht door LucaS » za jun 09, 2007 12:11 pm

In Europa is de BL anders al een jaartje of 5 nivootje eredivisie
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jun 09, 2007 2:30 pm

wimpey schreef:Die Carlos Alberto die met Porto de CL won.
De man die daar weinig bij in te brengen had. Carlos Alberto was en is (voor zover ik weet) een aanvallende middenvelder, dus ik zou niet weten waarom Werder hem als vervanger van Klose zou willen halen. Ik denk eerder dat de interesse in Carlos Alberto duidt op een vertrek van Diego naar de absolute top. Werder gaat van een koude kermis thuis komen, want Diego is een paar klassen beter.

Ik heb trouwens eens effe zitten denken en heb een paar leuke elftalletjes met BL-spelers voor je (excl. spelers die dit seizoen voor Stuttgart en Bayern uitkwamen):

Duitsers:

Enke, Fritz, M. Friederich, Mertesacker, Metzelder, Schneider, Frings, Schlaudraff, Jansen, Kuranyi, Klose.

Americano's:

Keller, Juan, Naldo, Bordon, Pinola, Rafinha, Mineiro, Diego, Sorin, Gilberto, Klimowicz.

En met VDV, Bastürk, Zidan, Gekas etc etc etc kan je nog wel een paar elftallen in elkaar draaien die de HCE fluitend zouden winnen. Goede liga i.m.o. hoor, doet niet veel onder voor de Serie A. PD en PL zijn een brug te ver, maar ik kijk nog altijd graag naar de BL.
Leuke elftallen met een aantal zeer goede spelers die samen een hele goede kans zouden maken op het winnen van de Eredivisie. Maar als je ze allemaal weer terugstopt in hun eigen team zal je ondervinden dat vrijwel geen van die teams tot Europese top is. Daarbij kan ik van het afgelopen Eredivisie-seizoen ook een team maken dat een goede kans maakt op de titel in Duitsland.

Ik heb overigens niet gezegd dat de BL helemaal afgezakt is tot het niveau in Nederland en ook niet dat het nooit meer goed zou komen, of iets dergelijks. Ik vind alleen dat ze op dit moment vrij ver verwijderd zijn van de top 3.

Lionel

Bericht door Lionel » za jun 09, 2007 10:25 pm

Gome - Heitinga - Stam - Alex - Urby - Cocu - Davids - Sneijder - Farfan - KJH - Babel

Dit team zou de Bundesliga ook fluitend winnen Wimpey
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » zo jun 10, 2007 7:49 pm

Rishi schreef:Gome - Heitinga - Stam - Alex - Urby - Cocu - Davids - Sneijder - Farfan - KJH - Babel

Dit team zou de Bundesliga ook fluitend winnen Wimpey
En nu effe zonder spelers van PSV en Ajax, Rishi. Ik heb spelers van Bayern en Stuttgart buiten beschouwing gelaten.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » zo jun 10, 2007 8:24 pm

Bayern werd toch geen tweede maar vierde? Vertaald naar de eredivisie moeten de spelers van PSV en FC Twente buiten het team blijven maar die van Ajax en AZ mogen gewoon meedoen.
wimpey schreef:Ik heb spelers van Bayern en Stuttgart buiten beschouwing gelaten.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

wimpey

Bericht door wimpey » zo jun 10, 2007 8:31 pm

666 schreef:Bayern werd toch geen tweede maar vierde? Vertaald naar de eredivisie moeten de spelers van PSV en FC Twente buiten het team blijven maar die van Ajax en AZ mogen gewoon meedoen.
wimpey schreef:Ik heb spelers van Bayern en Stuttgart buiten beschouwing gelaten.
Klopt, maar Bayern heeft (op papier tenminste) nog altijd veruit de sterkste selectie. Dus heb ik die ploeg buiten beschouwing gelaten...

jabu

Bericht door jabu » ma jun 11, 2007 8:40 am

Thomas schreef:Leuke elftallen met een aantal zeer goede spelers die samen een hele goede kans zouden maken op het winnen van de Eredivisie. Maar als je ze allemaal weer terugstopt in hun eigen team zal je ondervinden dat vrijwel geen van die teams tot Europese top is.
Werder was toch Europese top? :icon_surprised.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jun 11, 2007 12:59 pm

Jabu schreef:
Thomas schreef:Leuke elftallen met een aantal zeer goede spelers die samen een hele goede kans zouden maken op het winnen van de Eredivisie. Maar als je ze allemaal weer terugstopt in hun eigen team zal je ondervinden dat vrijwel geen van die teams tot Europese top is.
Werder was toch Europese top? :icon_surprised.gif:
Dankzij je late reactie in de transfertopic weet ik dat je wat achter ligt (:wink.gif:), maar ik heb een tijdje geleden al aan Lucas en Jöhnk aangegeven dat ik er naast zet m.b.t. het niveau van de Bundesliga. Niet dat ik vind dat de Nederlandse competitie uitstekend is en van hetzelfde niveau als de BL, maar ik vond de BL dit seizoen echt een flink stuk verwijderd van het niveau van La Liga, de Serie A en de PL.

jabu

Bericht door jabu » di jun 12, 2007 9:02 am

'Wir werden keinen Poker mitmachen'

11.06.2007 Am Montag ist Karl-Heinz Rummenigge aus seinem Urlaub zurück gekehrt. Schon an seinem ersten Arbeitstag war er ein gefragter Mann bei den Münchner Zeitungsjournalisten - und natürlich auch bei fcbayern.de. In einem ausführlichen Interview berichtet der Vorstandschef des Rekordmeisters über die Verhandlungs-Situation im Fall Miroslav Klose und was sich sonst noch so tun könnte im Kader des Rekordmeisters.

Das Interview mit Karl-Heinz Rummenigge

fcbayern.de: Herr Rummenigge, es hat sich in den letzten Wochen einiges getan im Kader des FC Bayern. Sind Sie zufrieden mit dem Erreichten?
Karl-Heinz Rummenigge: „Wir sind sehr, sehr zufrieden, weil alle Transfers, die wir uns vorgenommen haben, auch geklappt haben. Sechs stehen bislang fest, Zé Roberto dürfte der siebte sein. Ich gehe davon aus, dass er in dieser Woche zum Medizin-Check kommt und anschließend seinen Vertrag unterschreibt. Den einzigen noch offenen Fall haben wir bei Miroslav Klose. Da hängt alles davon ab, wie sich Bremen letztendlich entscheidet.“

fcbayern.de: Werder-Manager Klaus Allofs hat heute noch einmal betont, dass man in Bremen auch im nächsten Jahr mit Miroslav plant. Zudem scheint mit Olympique Lyon ein neuer Interessent hinzu gekommen zu sein. Beunruhigt Sie das?
Rummenigge: „Nein, das interessiert mich eigentlich auch gar nicht. Für mich ist das ein Muskelspiel, um den Preis in die Höhe zu treiben. Miroslav Klose hat sich ganz klar darauf festgelegt, dass er spätestens zum 1. Juli 2008 zu uns kommt. Das ist eine klare Aussage, und alles, was jetzt mit Lyon aufkommt, ist doch nur kreiert. Diese Spielchen haben wir längst durchschaut, davon lassen wir uns auch nicht irritieren.“

fcbayern.de: Heißt das, dass der FC Bayern sein Ablöseangebot für einen sofortigen Wechsel nicht mehr anheben wird?
Rummenigge: „Wir werden keinen Poker mitmachen. Wir haben ein Angebot abgeben und Stand heute ist, dass wir nicht bereit sind, dieses Angebot zu verändern. Fast alle seine Mitspieler in der Mannschaft und auch die Werder-Fans haben sich dazu geäußert, ihn schon jetzt zu verkaufen. Wenn man in Bremen der Meinung ist, man könne mit Miroslav unter diesen Gegebenheiten auch im nächsten Jahr noch zusammenspielen, dann sollen sie das tun. Das ist eine Bewertung, die Werder Bremen vornehmen muss. Mich amüsiert das Ganze ein wenig.“

fcbayern.de: Gibt es von Seiten des FCB eine Deadline für einen Wechsel noch in dieser Saison?
Rummenigge: „Nein, wir sehen das sehr relaxed. Warum sollten wir eine Deadline setzen? Wir sind uns sicher, dass er nächstes Jahr bei uns spielt. Ob es dieses Jahr klappt hängt einzig davon ab, ob Werder Bremen unser Angebot akzeptiert.“

fcbayern.de: Welchen Einfluss hätte ein sofortiger Klose-Wechsel für den Bereich Abgänge?
Rummenigge: „Roque Santa Cruz hat uns mitgeteilt, dass er den Klub verlassen möchte. Wir haben ihm den Rahmen mitgeteilt, in dem das ablaufen kann. Da muss man mal abwarten, wie sich die Sache entwickelt. Roy Makaay bekommt die Freigabe, sofern Miroslav Klose schon jetzt zu uns wechselt. So haben wir das seinem Berater mitgeteilt. Darüber hinaus werden wir wohl Julio dos Santos für ein Jahr ausleihen, so dass wir auf die Kaderzahl von 22 Feldspielern plus zwei Torhütern kommen werden.“

fcbayern.de: Ob mit oder ohne der Ablösesumme für Klose - der FCB hat auf seiner Einkaufstour so viel Geld ausgeben wie nie zuvor. Hatten Sie bei all den Verhandlungen mal ein ungutes Gefühl, den langjährigen Weg der Vernunft zu verlassen?
Rummenigge: „Wir haben uns zuvor in finanzieller Hinsicht extrem rational bewegt, jetzt waren wir ein bisschen weniger rational, aber deshalb nicht unvernünftig. Wir machen hier kein finanzielles Hasardeur-Spiel. Wir haben die Dinge alle finanziell so im Griff. Auch im Namen meiner Vorstandskollegen kann ich sagen, dass wir deswegen keinen Finanzdruck bekommen. Wir haben die Notwendigkeit gesehen für einen großen Umbruch, um in der neuen Saison wieder erfolgreichen und attraktiven Fußball zu sehen.“

fcbayern.de: Mit Luca Toni und Franck Ribery wurden auch ohne Champions League zwei echte Topstars verpflichtet, was man als deutliches Zeichen an die Konkurrenz verstehen könnte…
Rummenigge: „Der FC Bayern ist nach wie vor eine gute Adresse, auch wenn wir mal nicht in der Champions League spielen. Bei all den Spielern, die wir kontaktiert haben, war dies auch kein großes Handicap. Alle wissen, dass sie hier gut aufgehoben sind. Ich denke, dass wir auch charakterlich gute Leute an Land gezogen haben.“

fcbayern.de: Mit den Neuverpflichtungen wächst natürlich der Erfolgsdruck, auch für Trainer Ottmar Hitzfeld.
Rummenigge: „Druck ist nichts Neues für uns, den haben wir immer. Sicherlich wird er im nächsten Jahr nicht geringer werden, im Gegenteil. Ich bin absolut davon überzeugt, dass Ottmar Hitzfeld in dieser Situation genau der richtige Mann für den FC Bayern ist. Eine seiner großen Stärken liegt in der Integration von Spielern, und wenn man sieben oder acht neue Spieler bekommt, dann ist dieser Integrationsprozess sicherlich ein wichtiger Faktor. Aber ich habe in Ottmar Hitzfeld und seinen Trainerstab das absolute Vertrauen, dass dies zügig und gut gelingt.“

fcbayern.de: Gerade ein Spieler wie Ribery wird bei den Fans sicherlich die Erwartungen wecken, dass in der Allianz Arena in der nächsten Saison auch ein bisschen Zauber einkehrt.
Rummenigge: „Wir wissen doch alle, wie es ist. Am Ende des Tages zählt der Erfolg, dass wir die Spiele gewinnen. Wenn das dann auch noch mit attraktivem Fußball gelingt, werden wir sicherlich nichts dagegen haben. Ich bin jedenfalls schon neugierig auf die kommende Saison und hoffe, dass wir sie erfolgreich beenden werden.“
www.fcbayern.t-com.de

jabu

Bericht door jabu » do jun 14, 2007 7:10 am

Van der Vaart zou volgens Bild in de belangstelling staan van Juve:
Juve baggert an van der Vaart
Auf den Einkaufslisten von Europas Top-Vereinen steht sein Name ganz weit oben Rafael van der Vaart (24), Spielmacher, Torjäger, Herz und Seele des HSV.

Jetzt macht der erste Spitzenklub Ernst und will sich den holländischen Zauberer greifen.
Juventus Turin baggert an van der Vaart.

Der italienische Rekordmeister und aktuelle Aufsteiger in die Serie A will sofort wieder im Titelkampf mitmischen. Und das mit Hilfe von Hamburgs Gold-Fuß van der Vaart (HSV-Vertrag bis 2010).

Juves Super-Star Pavel Nedved (34) plauderte es in Prag im Kreise tschechischer Freunde aus: „Juventus ist total heiß auf Rafael van der Vaart. Er soll bei uns das Spiel lenken.“

BILD fragte beim Holländer nach. Van der Vaart: „Es ehrt mich sehr, dass so ein großer Klub Interesse an mir zeigt.“

Juves Interesse ist groß. Doch die Ablöse wohl nicht groß genug. Die Italiener wollen nur 10 Millionen Euro für Hamburgs Regisseur zahlen. Viel zu wenig für diesen Ausnahme-Fußballer.

Sollten die Turiner ihr mögliches Gebot nicht mindestens verdoppeln, würden sie beim HSV vermutlich nicht mal zum Gespräch vorgelassen.

Van der Vaart zu Juve? Er hat bisher immer erklärt, dass ihn nur sein Traumverein Real Madrid weglocken kann: „Real ist mein Lebenstraum. Da will ich unbedingt mal spielen.“

Jetzt baggert also Juve an van der Vaart. Wohl nicht der letzte Interessent, der den holländischen Gold-Fuß verpflichten will.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jun 15, 2007 5:07 pm

Werder huurt Braziliaanse 'titelgarantie'

Carlos Alberto keert terug in Europa. De 22-jarige Braziliaan, die in het verleden al twee seizoenen voor Porto speelde, komt volgend seizoen op huurbasis uit voor Werder Bremen. De Duitsers hebben ook een optie tot koop bedongen en betalen naar verluidt 1,1 miljoen euro voor de dribbelaar.

Alberto staat onder contract bij het Braziliaanse Fluminese, maar dat betekent niet dat de transfersom ook naar deze club gaat. Zoals zoveel Zuid-Amerikaanse spelers zijn de transferrechten van Alberto ondergebracht bij Media Sports Investment (MSI). Dit bedrijf hield een overgang van Alberto naar Werder Bremen lange tijd tegen, maar alle problemen zijn uiteindelijk toch opgelost. Alberto speelt volgend seizoen in de Bundesliga.

Ook het HSV van Huub Stevens zat achter Alberto aan. De vijfvoudig international wordt in Duitsland immers gezien als een 'garantie voor de titel.' Jose Mourinho pikte de technicus in januari 2004 op en vijf maanden later werd FC Porto achtereenvolgens landskampioen, Champions League-winnaar en de beste ploeg van de wereld. Na anderhalf jaar Portugal nam het kapitaalkrachtige Corinthians hem over.

Superduo

Alberto moet bij Werder Bremen een 'superduo' gaan vormen met Diego, de Braziliaanse spelmaker die Alberto nog kent uit het verleden. Of Miroslav Klose volgend seizoen voor de twee aanvallende middenvelders speelt is nog altijd niet bekend. De soap omtrent een mogelijke transfer van Klose naar Bayern München is nog altijd in volle gang.

Volgens de laatste Duitse verhalen heeft Bayern een bod van tien miljoen euro neergelegd bij Werder Bremen. Bremen heeft dit voorstel echter van tafel geveegd en wil alleen praten over een ruil tussen Lukas Podolski en Miroslav Klose. Dit ziet der Rekordmeister echter niet zitten. Sprake van een transfer is er zodoende nog lang niet.

voetbalzone.nl

Ik denk dat-ie ze gaat tegenvallen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jun 22, 2007 12:48 pm

Bayern haalt Zé Roberto gratis op bij Santos

22/6/2007 11:50

Zé Roberto is terug bij Bayern München. Een jaar nadat hij Der Rekordmeister had verlaten voor FC Santos, zet de 32-jarige middenvelder vrijdag zijn handtekening onder een tweejarig contract met de Duitse club.
Bayern is er zelfs in geslaagd Zé Roberto transfervrij over te nemen van Santos. Aanvankelijk werd nog verondersteld dat de club uit Beieren circa zes miljoen euro moest neertellen voor de voormalig Braziliaans international.

'We zijn heel gelukkig dat met Zé Roberto een technische en snelle speler met veel loopvermogen naar FC Bayern terugkeert', vertelt algemeen directeur Karl-Heinz Rummenigge op de website van zijn club. 'Hij heeft klasse en karakter, en hij spreekt Duits', looft coach Ottmar Hitzfeld zijn aanwinst.

Zé Roberto droeg van 2002 tot 2006 al het shirt van Bayern. Met de Zuid-Duitse club veroverde de 86-voudig international drie landstitels.

www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jun 22, 2007 9:19 pm

Schalke '04 haalt snel opvolger Lincoln

FC Basel is zijn grootste talent uit de selectie kwijt geraakt. Schalke '04 nam de 19-jarige Ivan Rakitic vandaag voor vijf miljoen euro over van de Zwitserse ploeg. Rakitic, die zich tot medio 2011 aan Schalke verbond, moet in Gelsenkirchen Lincoln doen vergeten.

De Braziliaan maakte vandaag zijn transfer naar Galatasary rond. De Turken betalen vijf miljoen euro voor het creatieve brein van Schalke, die maandag officieel gepresenteerd zal worden. Schalke '04 moest zodoende op zoek naar een vervanger, en met de komst van Rakitic hebben die Knappen het vertrek van Lincoln snel opgevangen.

De Zwitserse jeugdinternational speelde zich afgelopen seizoen in the picture. Met spectaculaire treffers werd hij een publiekslieveling in Basel. Voor de Zwitsers vond hij elf keer het net. “Hij is een middenvelder, maar hij kan ook op elke positie in de aanval spelen", vertelde Mirko Slomka over de aanwinst. "Ivan is tweebenig en zeer snel. Hij is duidelijk een echte aanwinst voor ons."

voetbalzone.nl

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jun 26, 2007 2:15 pm

Miroslav Klose wechselt zum FC Bayern

26.06.2007 Drei Tage vor dem Trainingsauftakt zur Saison 2007/08 hat der FC Bayern seine Personalplanungen für den Angriff auf drei Titel abgeschlossen. Nach den bisher feststehenden Neuzugängen Luca Toni, Franck Ribery, Zé Roberto, Jose Ernesto Sosa, Marcell Jansen, Jan Schlaudraff und Hamit Altintop hat der Rekordmeister nun auch Nationalstürmer Miroslav Klose vom Ligakonkurrenten Werder Bremen verpflichtet.

Der 29 Jahre alte Angreifer wird an diesem Donnerstag zur sportärztlichen Untersuchung in München erwartet und wird danach einen Vierjahresvertrag bis zum 30. Juni 2011 unterzeichnen. Miroslav Klose, Deutschlands Fußballer des Jahres 2006, wird bereits am Freitag, den 29. Juni, um 10 Uhr beim Trainingsstart des deutschen Rekordmeisters mit dabei sein. Über die Ablösemodalitäten des 69-maligen Nationalspielers, dessen ein Jahr vor Ablauf seines Vertrages von der Weser an die Isar wechselt, vereinbarten beide Parteien Stillschweigen.
www.fcbayern.de
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jun 26, 2007 5:06 pm

Bestel maar vast een heli voor Makaay.

wimpey

Bericht door wimpey » di jun 26, 2007 7:19 pm

Duke schreef:
Miroslav Klose wechselt zum FC Bayern
Leuk al die namen, maar ik vraag me serieus af of het wat wordt.

Het Masterplan van Hitzfeld schijnt te bstaan uit Toni en Klose voorin met Ribery en Schweinsteiger vanaf de vleugels. Da's natuurlijk niet beroerd.

Lahm en Jansen als backs en Lucio (DeMichelis) en Ismael (Van Buyten) centraal. Kahn in de goal. Ook weinig mis mee.

Hij schijnt met een 'Doppelsechser' te willen spelen: controlerende en balveroverende spelers dus. Namen: Lothar en Zé. Lijkt me verre van ideaal.

Bij balbezit zal het wel goed komen, omschakeling na balverlies lijkt me een moeilijk verhaal worden met zo'n team. Ook een mogelijk probleem: spelers tevreden houden. Sagnol, Podolski, Schlaudraff bijv.

Bremen en Stuttgart zullen individueel minder zijn, maar als team wellicht beter. De druk op Bayern zal nog groter zijn dan normaal. Wordt interessant, ik heb een gut feeling dat Bayern het moeilijk gaat krijgen komend seizoen.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 26, 2007 7:39 pm

Vind die Klose zwaar overschat, maar dat zal wel aan mij liggen. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jun 26, 2007 7:54 pm

Mwah wel een goaltjesdief hoor, misschien eerder onderschat. Paar keer gepiekt op een WK ook.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 26, 2007 8:07 pm

Is hij beter dan Makaay? Ik betwijfel het.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie