Feyenoord

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jun 03, 2007 12:11 pm

Co wilde zelf alle aankopen doen terwijl Bosz al met verschillende spelers (Zuid Amerika) mondeling rond is.
Zo zo, ik ben benieuwd. In eerste instantie word ik er niet vrolijk van.

Jammer genoeg voor Feyenoord wil men per se een naam. Van Marwijk is een matige trainer. Ik geef bepaalde Eredivisie-trainers meer kans om van Feyenoord een degelijk en stabiel team tea maken.

Robbins

Bericht door Robbins » zo jun 03, 2007 12:13 pm

Dus de nieuwe trainer heeft geen invloed op de aankopen ? Dat zal het aantrekken van een nieuwe trainer een stuk makkelijker maken :hypocrite.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jun 03, 2007 12:15 pm

Thomas schreef:Zo zo, ik ben benieuwd. In eerste instantie word ik er niet vrolijk van.
Want?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jun 03, 2007 12:23 pm

Jöhnk schreef:
Thomas schreef:Zo zo, ik ben benieuwd. In eerste instantie word ik er niet vrolijk van.
Want?
Als Feyenoord z'n scoutingszaakjes op orde heeft, wat ik wel verwacht als er zoveel aandacht naar Zuid-Amerika uitgaat, zou het prima spelers kunnen halen.

Robbins

Bericht door Robbins » zo jun 03, 2007 12:31 pm

Aandacht alleen is niet bepaald genoeg: je moet geld hebben, je moet interessant zijn voor de spelers en je moet kwaliteit in de scouting hebben.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jun 03, 2007 12:35 pm

Robbins schreef:Aandacht alleen is niet bepaald genoeg: je moet geld hebben, je moet interessant zijn voor de spelers en je moet kwaliteit in de scouting hebben.
Met 10 miljoen kan je leuke dingen doen en je hebt als Europese club al snel meer te besteden aan salaris dan de gemiddelde Zuid-Amerikaanse club. Daarnaast is Feyenoord voor een heleboel spelers een stap hogerop omdat het een Europese club is.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo jun 03, 2007 12:38 pm

Robbins schreef:Aandacht alleen is niet bepaald genoeg
Precies. Feyenoord schenkt vast ook veel aandacht aan de Nederlandse markt, maar nog halen ze Tiendalli.

Ik heb 0,0 vertrouwen in Bosz en Jansen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jun 03, 2007 1:08 pm

3/6/2007 - Pachuca wil Aquivaldo Mosquera pas komende winter laten gaan
(Gepost door K)

Feyenoord wordt sinds enige tijd in verband gebracht met Aquivaldo Mosquera, zoals we vorige week al konden melden. De technisch directeur van de Mexicaanse club CF Pachuca liet weten dat ze hem absoluut niet voor de komende winterstop willen verkopen. In december wordt het WK voor clubteams weer afgewerkt en als winnaar van het Zuid-Amerikaanse kampioenschap voor clubs is Pachuca dan van de partij. De Mexicanen willen zich dan op het allerhoogste niveau met het sterkst mogelijke elftal tonen. De 25-jarige verdediger speelt daar een belangrijke rol in.
FN

Aristides

Bericht door Aristides » zo jun 03, 2007 2:17 pm

Thomas schreef:
Co wilde zelf alle aankopen doen terwijl Bosz al met verschillende spelers (Zuid Amerika) mondeling rond is.
Zo zo, ik ben benieuwd. In eerste instantie word ik er niet vrolijk van.

Jammer genoeg voor Feyenoord wil men per se een naam. Van Marwijk is een matige trainer. Ik geef bepaalde Eredivisie-trainers meer kans om van Feyenoord een degelijk en stabiel team tea maken.
De investeerders willen een trainer met naam, in de veronderstelling dat er dan betere spelers kunnen worden aangetrokken.

Spelers uit Latijns-Amerika? Ik meen dat er met één verdediger (uit Latijns-Amerika) een accoord is, dat zou die Mexicaan kunnen zijn. Er zou ook een accoord zijn met een Oost-Europeaan. Waarom de namen niet naar buiten komen??????????

Zijn er accoorden, dan zal de komende trainer daar toch rekening mee houden?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jun 03, 2007 2:18 pm

Aquivaldo is een Colombiaan.

Aristides

Bericht door Aristides » zo jun 03, 2007 2:24 pm

Thomas schreef:Aquivaldo is een Colombiaan.
Oké, maar voor het verhaal maakt het niet uit.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jun 03, 2007 2:34 pm

Zou Co Adriaanse er bezwaar tegen maken als Feyenoord toppers uit Zuid-Amerika haalt? Ik kan het me niet voorstellen.
Een ander punt is dat Zuidamerikanen en Co Adriaanse misschien niet de beste combinatie vormen. Diegootjes liggen Adriaanse niet zo.
Het stinkt aan alle kanten!

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » zo jun 03, 2007 3:31 pm

Wie zegt dat het toppers zijn?lsof elke Zuid Amerikaan garant staat voor succes.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jun 03, 2007 3:32 pm

Natuurlijk niet, maar ik denk dat Feyenoord z'n zaakjes wat dat betreft wel goed voor elkaar heeft, aangezien ze er zo nadrukkelijk mee bezig zijn.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » zo jun 03, 2007 3:43 pm

Geloof je dat echt? Ze kunnen niet eens hier in Nederland scouten, laat staan in een 'vreemd' land. Volgens mij gaan er veel Bahia'tjes volgen.....

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jun 03, 2007 8:02 pm

Feyenoord: gesprekken met Van Marwijk 'bijzonder positief'

BRON: Feyenoord.nl

Feyenoord heeft zojuist op Feyenoord.nl bevestigd dat het in gesprek is met Bert van Marwijk over de functie van hoofdtrainer bij de club. Vandaag hadden financieel directeur Onno Jacobs en technisch manager Peter Bosz namens Feyenoord voor de tweede maal een persoonlijk onderhoud met Van Marwijk.
Zowel Feyenoord als de 55-jarige Van Marwijk, die als laatste werkzaam was als trainer van Borussia Dortmund, bestempelden de gesprekken als ‘bijzonder positief’, zo meldt de officiële website. Alvorens beide partijen tot een definitieve overeenstemming komen, dienen echter nog een aantal belangrijke zaken te worden geregeld.
FN

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jun 03, 2007 8:03 pm

Die komt dus wel.. Ik blijf het toch vreemd vinden dat een club die financieel zo diep gezonken is opeens over 10 miljoen beschikt.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jun 03, 2007 8:05 pm

Ze gaan geld lenen van geldschieters, BZ. Dat geld moeten ze terugbetalen. Met andere woorden, als het slecht besteed wordt blijven ze met een schuld zitten. Dat heb ik er tenminste van begrepen.

Aristides

Bericht door Aristides » zo jun 03, 2007 8:12 pm

joey schreef:Ze gaan geld lenen van geldschieters, BZ. Dat geld moeten ze terugbetalen. Met andere woorden, als het slecht besteed wordt blijven ze met een schuld zitten. Dat heb ik er tenminste van begrepen.
Zo heb ik het ook begrepen. Het terugbetalen hoeft niet direct volgend jaar te beginnen, tenzij een speler wordt verkocht. Er schijnt ondertussen wel meer geld te zijn, maar het zal niet direct allemaal worden uitgegeven. Er is op het "100 jarengevoel" gewerkt, bij sommige geldschieters zal dat werken???

De kans bestaat dat scouting, Wim Jansen, Peter Bosz en de nieuwe trainer het met elkaar eens moeten zijn over aankopen. Is dat echt het geval, dan wordt het een lange hete zomer.

jabu

Bericht door jabu » ma jun 04, 2007 8:07 am

joey schreef:Wie zou hij meenemen? Smolarek? Hopelijk niet Pienaar. :confused.gif:
Ik hoop ook niet dat Pienaar daarheen gaat. Hij liep gister wel rond op Sportpark Middenmeer bij het WK Amsterdam. (Net als Babel, Waterman, Greene) Ik hoop dat hij hier alleen wat oude bekenden komt bezoeken.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jun 04, 2007 8:29 am

Was al nooit echt gecharmeerd van Pienaar, maar na zijn blessure vind ik hem ronduit middelmatig.

Zou er geen problemen mee hebben als hij naar Feyenoord vertrekt.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma jun 04, 2007 8:41 am

Feyenoord wacht nu op Van Marwijk
Door CHRIS VAN NIJNATTEN

ROTTERDAM - Na een uiterste poging om Co Adriaanse als opvolger van Erwin Koeman binnen te halen, belandde Feyenoord bij Bert van Marwijk.

De 55-jarige oefenmeester, op 18 december van het vorig jaar opgestapt als trainer van Borussia Dortmund, staat op het punt een akkoord te bereiken over een terugkeer in de Kuip.
Bert van Marwijk, een oude bekende in de Kuip, is de beoogde kandidaat om trainer-coach te worden van Feyenoord. Beide partijen hopen vandaag of morgen een overeenkomst te kunnen sluiten.

Of er wel of geen akkoord komt, hangt vooral af van de mate waarin de huidige selectie versterkt kan worden. Naar verluidt, heeft zowel Feyenoord als Van Marwijk de intentie om een contract met een looptijd van één jaar aan te gaan.

Vorige week donderdag was er het eerste contact tussen Peter Bosz en Van Marwijk. Het was een geheel andere setting dan ruim een week daarvoor. Toen togen Bosz, financieel directeur Onno Jacobs en technisch adviseur Wim Jansen naar Donetsk om Co Adriaanse naar Rotterdam te lokken.

Deze keer volstond een gesprek tussen slechts twee heren: Bosz en Van Marwijk.

Het onderhoud duurde de hele donderdagmiddag. Uitgangspunt was de blauwdruk die Bosz voor Feyenoords toekomst heeft geschreven. Van Marwijk kon zich volledig vinden in het plan, hetgeen overigens niemand in het Maasgebouw verbaasde. Daarvoor zijn de voornemens van Bosz te algemeen van aard.

Na donderdag was er nóg twee keer overleg. Daarin focuste Van Marwijk op de financiële mogelijkheden van Feyenoord. De selectie werd onder de loep genomen en tevens sprak de beoogde trainer-coach de wens uit om op een aantal posities versterking te halen. Op dat vlak liet hij zich overtuigen door het werk van de managers Onno Jacobs en Chris Woerts. Zij hebben nieuwe financieringsplannen ontwikkeld, waarvan de eerste resultaten al zichtbaar zijn.

Mocht Van Marwijk akkoord gaan, dan betekent dat het einde van een zoektocht die op 3 mei begon, de dag dat Erwin Koeman zijn vertrek bekendmaakte. Onmiddellijk werd er een lijst geproduceerd met daarop de namen van Co Adriaanse, Guus Hiddink, Dick Advocaat, Martin Jol en Bert van Marwijk. Ze zijn allen op een of andere wijze benaderd. Hiddink, Advocaat en Jol voelden zich gevleid, wilden in wisselende mate alle drie best, maar zaten vast aan een lopend contract.

De afkoopsommen, zo leerde nadere informatie, zouden binnen het budget van Feyenoord nooit hebben gepast.

De beleidsbepalers in de Kuip hielden vast aan het uitgangspunt dat er een betaalbare, ervaren en Nederlands sprekende oefenmeester moest komen. Adriaanse en Van Marwijk bleven over, later kwam daar de beschikbaarheid van Erik Gerets bij. De Vlaming vertrok onlangs bij Galatasaray, maar met hem is geen contact opgenomen.

Feyenoord heeft lang vast gehouden aan de kandidatuur van Co Adriaanse. Hij was de ‘absolute nummer één’ op het lijstje kandidaten. Op vrijdag 25 mei gooide de Amsterdammer roet in het eten door af te haken. Hij droeg persoonlijke motieven aan om de baan niet te accepteren.

Bosz besloot twee dagen later nóg een poging te wagen. Adriaanse kreeg het aanbod eventueel wat later dan 7 juli te beginnen bij Feyenoord, omdat het idee ontstond dat hij even wat meer rust nodig had. In de loop van woensdag 30 mei belde Adriaanse naar Bosz. Hij uitte zich in superlatieven over de status en de ambities van Feyenoord. Toch weigerde hij voor de tweede keer toe te happen. Hij benadrukte dat zijn argumenten om het niet te doen in de persoonlijke sfeer liggen.

Daarna ging het ‘boek Adriaanse’ dicht. Naar de Noor Trond Sollied is nooit geïnformeerd. Naar Mario Been, Foeke Booy en Ron Jans ook niet.

Over Been is wel nagedacht. Hij wordt zeker beschouwd als een kandidaat voor de toekomst.

Maar juist daarom wilde het management van Feyenoord niet het risico lopen dat de relatief jonge trainer nu, door een te vroege keuze voor de club, schade zou oplopen.

Met Willem van Hanegem is ook geen contact gezocht. De oer-Feyenoorder om wie een groot deel van het Legioen roept, heeft zich in deze krant lijnrecht tégen Peter Bosz opgesteld. Dat maakte voor de verantwoordelijken bij Feyenoord een contact moeilijk.

Gehoopt wordt dat er na een soort van stille diplomatie tóch een mogelijkheid komt om Van Hanegem bij de club te betrekken.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

jabu

Bericht door jabu » ma jun 04, 2007 8:51 am

Jöhnk schreef:Was al nooit echt gecharmeerd van Pienaar, maar na zijn blessure vind ik hem ronduit middelmatig.

Zou er geen problemen mee hebben als hij naar Feyenoord vertrekt.
Het gaat mij er ook niet om dat ik denk dat hij Feyenoord wel even uit het dal gaat trekken. Hij heeft toch een aantal jaren bij Ajax rondgelopen. Ik zou het toch vreemd vinden om hem in een Feyenoord shirt te zien.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 04, 2007 10:01 am

Onmiddellijk werd er een lijst geproduceerd met daarop de namen van Co Adriaanse, Guus Hiddink, Dick Advocaat, Martin Jol en Bert van Marwijk. Ze zijn allen op een of andere wijze benaderd. Hiddink, Advocaat en Jol voelden zich gevleid, wilden in wisselende mate alle drie best, maar zaten vast aan een lopend contract.
Hiddink wilde best? Hahahaha! :drecul.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma jun 04, 2007 10:18 am

Werkt zelfverklaard scout Steef daar ook nog? Die had het nooit zo op BvM toch? BvM was toch de man die Van Persie weg had gepest enzo..

Van Marwijk gaat van de ene stadionclub naar de andere. En als we zijn resultaten bij Borussia bekijken......

Gesloten