Kwalificatie EK 2008
Moderator: mods
vi.nlUEFA start onderzoek naar omkooppoging Bak
16/11/2006 19:51
De UEFA is een onderzoek gestart naar de vermeende poging de Poolse international Jacek Bak om te kopen.
'De UEFA heeft een verzoek ingediend te kunnen praten met de speler om zo meer details te weten te komen over hetgeen hij heeft beweerd', liet de Poolse bond (PZPN) weten via de eigen website. 'De PZPN zal al het mogelijke doen om er voor te zorgen dat deze kwestie zo snel mogelijk word opgehelderd.'
Na afloop van de 1-0 zege op België beweerde Bak dat iemand hem had proberen om te kopen. 'Ik kreeg een telefoontje waarin werd mij een voorstel werd gedaan de wedstrijd te beïnvloeden.' Volgens Poolse media was de verdediger tienduizend euro geboden een strafschop te veroorzaken.
-
- AT Toto winner 15/16
VIZlatan zegt weer nee tegen Zweden
Zlatan Ibrahimovic wil nog steeds niet voor het nationale team van Zweden uitkomen. De aanvaller van Internazionale speelde in september 2006 zijn laatste interland.
De Zweedse bondscoach Lars Lagerbäck zei wel te hebben gesproken met Zlatan, maar dat de aanvaller zonder een specifieke reden aan te geven niet terug wenst te keren in de Zweedse selectie. 'Wij geloven er niet in iemand over te halen die niet volledig overtuigd is om voor Zweden te spelen.' Lagerbäck deed ook tevergeefs een beroep op de in het topvoetbal teruggekeerde Henrik Larsson.
Ibrahimovic werd vorig najaar naar huis gestuurd nadat hij in de aanloop naar de EK-kwalificatiewedstrijd tegen Liechtenstein met twee teamgenoten na een bezoek aan een nachtclub te laat in het hotel was gearriveerd. De voormalige Ajacied (42 interlands, achttien goals) weigerde na die sanctie nog langer voor Zweden uit te komen.
Zweden speelt volgende woensdag ter gelegenheid van het vijftigjarig bestaan van de African Football Confederation in en tegen Egypte. Tot de Zweedse selectie voor dat duel behoren onder anderen Erik Edman (Stade Rennes), Petter Hansson (SC Heerenveen), Daniël Majstorovic (FC Basel), Kennedy Bakircioglu (FC Twente), Marcus Allbäck (FC Kopenhagen), Markus Rosenberg (Werder Bremen) en Johan Elmander (Toulouse).
- Monkey Tonk
- Monkey Tonk
Portugal speelde gisteren een hele fijne match tegen de Belgen. In de tweede helft kwamen Ronaldo en Quaresma helemaal los. De 3-0 en 4-0 waren fantastische doelpunten.
Tegen Chelsea mislukte het nog maar deze keer stond de paal niet in de weg.Quaresma scoort een wereldgoal met z'n trademark buitenkant voet.
Alle doelpunten op een rijtje. Vandereycken vond dat Stijnen sterk had gekeept, maar ik vind hem er bij 3 van de 4 doelpunten slecht uitzien.
Stijnen en Cristiano Ronaldo na de wedstrijd
Tegen Chelsea mislukte het nog maar deze keer stond de paal niet in de weg.Quaresma scoort een wereldgoal met z'n trademark buitenkant voet.
Alle doelpunten op een rijtje. Vandereycken vond dat Stijnen sterk had gekeept, maar ik vind hem er bij 3 van de 4 doelpunten slecht uitzien.
Stijnen en Cristiano Ronaldo na de wedstrijd
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Op Eurosport is Frankrijk-Oekraïne, en op BRT 1 België tegen Portugal, met Vertonghen en Vermaelen in de basis, en De Mul op de bank. Defour staat trouwens ook in de basis. België doet het aardig het eerste half uur, 0-0 nog.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali