Italië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

jabu

Bericht door jabu » wo mei 30, 2007 10:17 am

‘Materazzi denkt dat hij Jezus is’

De feestvieringen van AC Milan vanwege de Champions League en Internazionale vanwege de Scudetto hebben het nodige teweeggebracht in Italië. Gennaro Gatusso en Marco Materazzi maakten er geen probleem van om elkaar publiekelijk aan de schandpaal te nagelen.

Gedurende de busrondrit van de Rossoneri door de straten van Milaan pakte Massimo Ambrosini een spandoek waarop stond: ‘Inter: steek de landstitel maar in je ….’ Niet veel later pakte Gattuso tevens een spandoek waarop stond: ‘Al 42 jaar hopen ze deze prijs te winnen' De gedreven middenvelder refereerde aan de laatste maal dat de stadgenoot, in 1965, de grootste Europese clubtrofee wist te winnen.

Afgelopen weekend vierde Internazionale de landstitel en uiteraard ging dit gepaard met de nodige consternatie. Zo verscheen Materazzi in een brandschone witte smoking. Toen de spijkerharde verdediger naar de reden voor een dergelijke outfit werd gevraagd, antwoordde hij: ‘Ik heb dit aangetrokken om de titel te vieren die wij op eigen houtje hebben gewonnen. Niet zoals anderen dit in het verleden hebben gedaan..’ De verdediger refereerde aan het grootscheepse fraudeschandaal in de Serie A, waaraan onder meer AC Milan schuldig werd bevonden.

Niet alleen binnen de krijtlijnen, maar ook daarbuiten is Gattusso een temperamentvol persoon. In reactie op de uitlatingen van Materazzi antwoordde hij: ‘Milan moet niet luisteren naar datgene wat Inter-spelers te zeggen hebben. Na de matpartij die zij veroorzaakten bij Valencia, moet Marco nou maar eens zijn mond gaan houden. Hij ziet zich zelf als de Jesus Christus van de voetbalvelden.’ Beide spelers bevinden zich overigens momenteel met het Italiaanse elftal op een trainingskamp ter voorbereiding op de komende kwalificatieduels voor het EK van volgend jaar.
voetbalzone

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo mei 30, 2007 10:27 am

Laat de Gazzetta vanochtend nou net optekenen dat de vrede weer is getekend. Storm in een glas water dus, aangezien ze nu weer 'vriendjes' zijn.

Geruchten:
Semioli zou bijna rond zijn met Fiorentina
Chelsea en Milan onderhandelen over Sheva
Gilardino zou dan wel eens naar Juventus kunnen vertrekken

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mei 30, 2007 12:03 pm

Kortom: Milan wordt er alleen maar weer sterker van. Dida wordt waarschijnlijk vervangen, Sheva komt terug en als er dan ook nog een nieuwe linksback bij komt staat er weer een absolute superploeg. Volgens mij wordt de titelstrijd komend seizoen bijzonder spannend.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mei 30, 2007 12:15 pm

Ronaldo en Sheva in de spits met Kaká erachter? Ik moet nog zien of het gaat werken. Ze willen toch allemaal direct de diepte in. Laat Milan nou maar gewoon een linksback aantrekken, want Maldini redt het niet alleen.

peter

Bericht door peter » wo mei 30, 2007 2:40 pm

Ik zou gewoon een multifunctionele speler willen hebben. Gewoon iemand die centraal en op de linksbackpositie uit de voeten kan. Die linksbackpositie kun je eventueel wel opvullen met Jankulovski en Kaladze zelfs nog.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mei 30, 2007 2:43 pm

Ja, Jankulovski kan, maar ik zou toch eerder daar doorselecteren dan in de spits.

Ik vind Milan sterker met één diepe spits. Kaká heeft dan meer ruimte om diep te gaan.

peter

Bericht door peter » wo mei 30, 2007 2:47 pm

Tuurlijk heb je gelijk, Bertje. Ik zou als ik Milan was ook 1 verdediger aantrekken plus een nieuwe goalie. Voor de rest heb je immers niet al te veel nodig, aangezien je toch beschikt over genoeg kwaliteiten.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mei 30, 2007 2:49 pm

Nah, een extra middenvelder mag ook wel. Iemand om Ambrosini te vervangen.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo mei 30, 2007 2:51 pm

Peter schreef:Laat de Gazzetta vanochtend nou net optekenen dat de vrede weer is getekend. Storm in een glas water dus, aangezien ze nu weer 'vriendjes' zijn.

Geruchten:
Semioli zou bijna rond zijn met Fiorentina
Chelsea en Milan onderhandelen over Sheva
Gilardino zou dan wel eens naar Juventus kunnen vertrekken

Semioli vind ik nou echt niks bijzonders...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

peter

Bericht door peter » wo mei 30, 2007 2:53 pm

Niet? Ik vind het wel een leuke flegmatieke speler. Vandaar dat ik hem ook even uitlicht.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mei 30, 2007 3:21 pm

Peter schreef:Tuurlijk heb je gelijk, Bertje. Ik zou als ik Milan was ook 1 verdediger aantrekken plus een nieuwe goalie. Voor de rest heb je immers niet al te veel nodig, aangezien je toch beschikt over genoeg kwaliteiten.
Milan is sterk omdat het meerendeel van dit team al jaren samen speelt. Het middenveld ziet er goed uit maar daarachter is ruimte voor verbetering. En zoals je zelf al aangaf heeft Inzaghi in de Serie A niets laten zien, dit seizoen. En Gilardino zou ik ieder moment inruilen voor Sheva. Ik vind dat er nog aardig wat ruimte is om door te selecteren.

Bayern schijnt centrumverdediger Ujfalusi van Fiorentina overigens te willen contracteren.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mei 30, 2007 3:23 pm

Ze hebben ook Ronaldo nog, hè.

Ook opvallend trouwens dat juist het middenveld van Milan slecht was tegen Liverpool.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jun 02, 2007 5:59 pm

Voor degenen die het gemist hebben:

Nabootsen van de Serie A

peter

Bericht door peter » za jun 02, 2007 6:46 pm

Juventus zit nog steeds zonder trainer, maar nu gonst de naam van Ranieri wel erg nadrukkelijk in de wandelgangen.

generaal

Bericht door generaal » za jun 02, 2007 6:52 pm

Thomas schreef:Voor degenen die het gemist hebben:

Nabootsen van de Serie A
Geweldige televisie :).

generaal

Bericht door generaal » za jun 02, 2007 6:52 pm

Peter schreef:Juventus zit nog steeds zonder trainer, maar nu gonst de naam van Ranieri wel erg nadrukkelijk in de wandelgangen.
Die gaat toch naar City?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jun 02, 2007 6:53 pm

Peter schreef:Juventus zit nog steeds zonder trainer, maar nu gonst de naam van Ranieri wel erg nadrukkelijk in de wandelgangen.
Die heeft de jaren nooit indruk op mij kunnen maken. Op jou wel, Peter?

peter

Bericht door peter » za jun 02, 2007 6:56 pm

generaal schreef:
Die gaat toch naar City?
Volgens mij heeft Ranieri nog niets toegezegd. Ik las zelfs ergens dat hij City heeft afgebeld.

Ranieri vind ik wel een aardige coach, hoor. De laatste jaren heeft hij wat ongelukkige keuzes gemaakt, maar hij kan zeker wel een topteam leiden.

jabu

Bericht door jabu » ma jun 04, 2007 3:58 pm

Slecht nieuws voor Roma :crazy.gif: :
'AS Roma in de markt voor Boudewijn Zenden'

AS Roma overweegt zich te versterken met Boudewijn Zenden. Volgens de krant Il Romanista is trainer Luciano Spalletti erg gecharmeerd van de 30-jarige Nederlander. Zenden mag vertrekken bij Liverpool en is een gedroomde aanwinst van PSV. In een eerder stadium werd de Limburger in verband gebracht met Bordeaux en Olympique Lyon.
Sportweek

Hij krijgt het toch voor elkaar om voor mooie clubs als Barca en Liverpool te spelen en met Roma in verband gebracht te worden.

peter

Bericht door peter » ma jun 04, 2007 4:21 pm

Ranieri naar Juventus en niet naar Man City

4/6/2007 16:54

Claudio Ranieri is de nieuwe trainer van Juventus. De club uit Turijn heeft volgens persbureau ANSA de komst bevestigd en zal de 55-jarige coach maandagavond presenteren.
Ranieri keerde dit seizoen terug op het hoogste niveau in Italië. In de slotfase van de competitie slaagde hij erin Parma in de Serie A te houden. Na deze succesvolle klus kondigde hij zijn afscheid bij de Gialloblù aan.

Juventus was op zoek naar een nieuwe coach nadat het onlangs had besloten niet verder te gaan met Didier Deschamps. De Franse trainer loodste Juve afgelopen competitie naar de titel van de Serie B, maar kon niet door één deur met de clubleiding.

Dat Ranieri tekent bij Juventus is een verrassing. Vorige donderdag, nadat hij had gemeld te vertrekken bij Parma, verkondigde hij nog dat hij bij Manchester City aan de slag zou gaan. Hij werkte eerder onder meer voor Valencia, Chelsea, Atlético Madrid en Fiorentina.

www.vi.nl

elliquido

Bericht door elliquido » do jun 07, 2007 10:44 pm

07/06/2007 16.23

Barça probeert Chivu voor neus van Inter weg te kapen

FC Barcelona heeft een laatste poging gedaan om de Roemeense international Christian Chivu over te nemen van AS Roma. Inter lijkt er bovenop te zitten maar de Romeinse club geeft de voorkeur aan een overgang naar de Catalaanse club.

zoom - galleria Door Martijn van Noppen.-

Barcelona zit al maanden achter de Roemeense verdediger aan omdat ze in hem de ideale versterking zien voor het komende seizoen. Ook al gaat het gerucht dat Chivu al een contract heeft ondertekend bij Inter, Barça geeft de moed niet op en probeert de speler nog steeds over te halen om naar het Nou Camp te komen, zo staat geschreven op internetpagina TGcom.

Deze website, beheerd door Silvio Berlusconi, geeft aan dat de speler aan het twijfelen werd gebracht toen Frank Rijkaard liet weten geïnteresseerd te zijn in de speler. Barcelona zou namelijk wel in staat zijn om de Roemeen een salaris uit te betalen van 4 miljoen euro per jaar alsmede een basisplaats in het nieuwe team van Barcelona.

Roma wilde de speler graag behouden maar kon Chivu slechts een jaarsalaris van 2,5 miljoen euro uitbetalen. Dit gaf voor de verdediger de doorslag om op zoek te gaan naar een nieuwe club.

goal.com
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 08, 2007 8:23 am

elliquido schreef:Roma wilde de speler graag behouden maar kon Chivu slechts een jaarsalaris van 2,5 miljoen euro uitbetalen. Dit gaf voor de verdediger de doorslag om op zoek te gaan naar een nieuwe club.

goal.com
Tja, ik zou het ook niet pikken! Slechts 2,5 miljoen Euro. Ik wed dat dat niet eens netto is! :sad.gif:
I think I lost my fucking headache

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr jun 08, 2007 8:24 am

:tranen.gif:

Maar dan heeft hij over een paar jaar tenminste genoeg geld verdiend en kan hij voor een hongerloontje terug naar Ajax komen!! :headbang.gif:

peter

Bericht door peter » vr jun 08, 2007 8:48 am

Juan zal de vervanger van Chivu zijn, die zou dan weer voor 7 miljoen worden overgenomen van Leverkusen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jun 08, 2007 2:13 pm

Ik hoop voor Cris dat hij voor Inter kiest. Ik denk niet dat een verdedigingsduo Chivu-Puyol een doorslaand succes zal blijken.

En het is inderdaad te hopen dat hij op z'n 30ste al gigantisch veel geld heeft verdiend zodat hij terug kan komen naar Amsterdam.

:anew.gif:

Plaats reactie