AZ

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
joey
Erelid

Bericht door joey » za jun 02, 2007 10:39 am

Gaat niet om Lazovic, maar om het feit dat hij liever naar PSV gaat dan naar AZ. Gaat ook niet om De Cler. Wel over het feit dat hij PSV als een vooruitgang ziet.

Het gaat 'gewoon' om geld. Geld en status. Ajax en PSV betalen meer en in vergelijking met Ajax en PSV is AZ een 'No-name-club', zoals ze in Duitsland schreven. Natuurlijk kan Scheringa een keer uitpakken, hij kan zelfs een hogere transfersom betalen dan Ajax of PSV, maar vooralsnog ligt AZ qua begroting zo achter dat het niet structureel de echte top kan aftroeven.
KJH heeft zich aangeboden bij AZ? Ja, die jongen is gek. Die gaat de helft van zijn salaris inleveren! :drecul.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jun 02, 2007 10:41 am

Natuurlijk ziet De Cler PSV als een stap hogerop. CL en waarschijnlijk wil PSV hem meer betalen. De Cler is gewoon niet zo goed en ik heb het vermoeden dat ze bij AZ blij zijn dat ze van hem af zijn.

joey
Erelid

Bericht door joey » za jun 02, 2007 10:47 am

Mwah, ze wilden zijn contract verlengen.

Elke speler van AZ ziet Ajax of PSV als een vooruitgang. Die clubs zijn namelijk een vooruitgang voor een speler van AZ. Kijk, AZ kan tien miljoen voor Schaars vragen en daarmee een overgang van de speler naar PSV of Ajax blokkeren. Maar Schaars zelf wil best, dat kan ik je verzekeren.
Ander voorbeeld: Edgar Davids had geen zin om onder Blind te spelen en riep provocerend: 'Misschien ga ik wel naar AZ. Daar werkt míjn trainer.' Maar toen Blind weg was en bij Ajax ook een trainer zat die hem aansprak, rende hij terug naar Amsterdam. LvG was daar teleurgesteld over, die noemde het 'een foutje van Edgar', maar Davids moet het wel kunnen uitleggen, nietwaar? Als hij zijn Italiaanse ploeggenoten van weleer tegenkomt en zegt dat hij bij Ajax zit, roepen ze bewonderend: 'Ah! I Lancieri!' Zegt hij dat hij bij AZ zit, dan denken ze dat hij het over een tandpastamerk heeft.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jun 02, 2007 10:52 am

Je slaat wat door, joey.
joey schreef:Mwah, ze wilden zijn contract verlengen.
Maar dat zegt niets over wat ze hem wilden betalen, hè?
Elke speler van AZ ziet Ajax of PSV als een vooruitgang. Die clubs zijn namelijk een vooruitgang voor een speler van AZ. Kijk, AZ kan tien miljoen voor Schaars vragen en daarmee een overgang van de speler naar PSV of Ajax blokkeren. Maar Schaars zelf wil best, dat kan ik je verzekeren.
Met onderbuikgevoelens kan ik niets.
Ander voorbeeld: Edgar Davids had geen zin om onder Blind te spelen en riep provocerend: 'Misschien ga ik wel naar AZ. Daar werkt míjn trainer.' Maar toen Blind weg was en bij Ajax ook een trainer zat die hem aansprak, rende hij terug naar Amsterdam. LvG was daar teleurgesteld over, die noemde het 'een foutje van Edgar', maar Davids moet het wel kunnen uitleggen, nietwaar? Als hij zijn Italiaanse ploeggenoten van weleer tegenkomt en zegt dat hij bij Ajax zit, roepen ze bewonderend: 'Ah! I Lancieri!' Zegt hij dat hij bij AZ zit, dan denken ze dat hij het over een tandpastamerk heeft.
Mwah, rende. Davids kwam terug omdat hij nergens anders mocht spelen. Bovendien zei Edje in de zomer nog gewoon 'nee'. En bij Ajax speelde hij eerder al. Dan kom je in een gespreid bedje terecht.

joey
Erelid

Bericht door joey » za jun 02, 2007 11:00 am

Bertje schreef:Maar dat zegt niets over wat ze hem wilden betalen, hè?
Nee, maar AZ heeft lang op De Cler gewacht. Uiteindelijk hebben ze de aanbieding ingetrokken. Maar de bedoeling was wel degelijk om hem te houden.

Met onderbuikgevoelens kan ik niets.
Dan wordt het lastig, want de beslissingen van voetballers zijn doorgaans gebaseerd op financiële afwegingen en onderbuikgevoelens. In die volgorde.
Mwah, rende. Davids kwam terug omdat hij nergens anders mocht spelen. Bovendien zei Edje in de zomer nog gewoon 'nee'. En bij Ajax speelde hij eerder al. Dan kom je in een gespreid bedje terecht.
Nee hoor, hij was van harte welkom in Alkmaar. Van Gaal hoopte dat Edgar zelf zou bellen.
Ajax een gespreid bedje? Mwah.... Ik denk dat AZ een veiliger optie was. Maar Edgar is niet iemand van veilige opties, die heeft een hoop eergevoel.

AZ doet het best aardig. Daar heb je gelijk in. Maar denk je dat een basisspeler van Ajax of PSV naar Alkmaar wil? Omgekeerd willen ze maar al te graag.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jun 02, 2007 11:07 am

joey schreef:Dan wordt het lastig, want de beslissingen van voetballers zijn doorgaans gebaseerd op financiële afwegingen en onderbuikgevoelens. In die volgorde.
Ik had het over jouw buikje, joey. ;)
Nee hoor, hij was van harte welkom in Alkmaar. Van Gaal hoopte dat Edgar zelf zou bellen.
Ajax een gespreid bedje? Mwah.... Ik denk dat AZ een veiliger optie was. Maar Edgar is niet iemand van veilige opties, die heeft een hoop eergevoel.
Ja, in Alkmaar was hij welkom. Bij Ajax ook. Toch bleef hij liever nog even in Engeland om te kijken of hij echt niet daar aan speeltijd kon komen. En ik denk niet dat AZ een veiligere optie zou zijn. Er wordt op Davids gelet omdat hij Davids is en niet omdat hij bij Ajax speelt. Dat stadium is Davids al wat jaartjes voorbij.
AZ doet het best aardig. Daar heb je gelijk in. Maar denk je dat een basisspeler van Ajax of PSV naar Alkmaar wil? Omgekeerd willen ze maar al te graag.
Nee, maar ik denk dat je het andersom wat overschat. Wat is nou het grote verschil tussen AZ en PSV? Champions League. Zodra AZ Champions League haalt zetten ze een enorme stap.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » za jun 02, 2007 11:08 am

Moeten we Bertje nou serieus uit gaan leggen dat Ajax en psv sportief en financieel gezien veel interessanter zijn dan AZ?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jun 02, 2007 11:11 am

Als jij dat wil. Maar ergens heb ik de indruk dat uitleggen niet helemaal jouw ding is, want meestal blijft het bij dergelijke oneliners.

joey
Erelid

Bericht door joey » za jun 02, 2007 11:16 am

Mijn buikje???

Lindenbergh. Perez. Vlaar. De Cler. Huysegems. Timmer. Shota. Kromkamp. Waarom denk je dat Scheringa zo moeilijk doet als een speler naar 'de concurrentie' wil? Omdat hij weet dat ze gáán als ze de kans krijgen, en dat verdraagt zijn ego niet.
Welke speler van Ajax of PSV wil naar AZ? KJH barstte nog net niet in lachen uit bij het idee. Ja, misschien gaat Maduro wel, maar die zit dan ook op een dood spoor.
Het verschil tussen Ajax en AZ is dertig miljoen. En status. Traditie. VCL. Het verschil is nog erg groot. De spelers die AZ boven Ajax of PSV verkiezen zijn bang dat ze bij Ajax of PSV niet aan de bak komen. Zie Cziommer.

Jesse

Bericht door Jesse » za jun 02, 2007 11:17 am

joey schreef:Zegt hij dat hij bij AZ zit, dan denken ze dat hij het over een tandpastamerk heeft.
:drecul.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za jun 02, 2007 11:27 am

joey schreef: Het gaat 'gewoon' om geld. Geld en status. Ajax en PSV betalen meer en in vergelijking met Ajax en PSV is AZ een 'No-name-club', zoals ze in Duitsland schreven.
Dat is een proces waar ze in zitten, maar ik denk als ze nog een paar jaar goed draaien dat ze ook als volwaardig aangezien gaan worden.

LucaS

Bericht door LucaS » za jun 02, 2007 11:34 am

joey schreef:Ander voorbeeld: Edgar Davids had geen zin om onder Blind te spelen en riep provocerend: 'Misschien ga ik wel naar AZ. Daar werkt míjn trainer.' Maar toen Blind weg was en bij Ajax ook een trainer zat die hem aansprak, rende hij terug naar Amsterdam.
Sorry, maar ik moet alweer opmerken dat je verhaal wordt gekleurd door je afkeer tegen een bepaalde trainer. Toen Blind weg was en de nieuwe wondertrainer aanwezig, probeerde Ajax davids te halen. Davids was zo vreselijk geinteresseerd dat hij zelfs de moeite en fatsoen niet nam om terug te bellen. Is in mijn vocabulaire niet helemaal hetzelfde als "terugrennen naar Amsterdam".

joey
Erelid

Bericht door joey » za jun 02, 2007 11:40 am

brigade zuid schreef:Dat is een proces waar ze in zitten, maar ik denk als ze nog een paar jaar goed draaien dat ze ook als volwaardig aangezien gaan worden.
Dat zou kunnen, maar het is niet zo gemakkelijk als het lijkt.
AZ is volledig afhankelijk van één geldschieter. Het heeft een kleine, regionale achterban. Er hoeft maar iets te gebeuren en de boel stort in. Hoe lang blijft LVG bijvoorbeeld nog? Hij heeft een moeilijk karakter, misschien botst hij vandaag of morgen wel met Scheringa.
Daarbij is het financiële gat met de top nog aanzienlijk. Ik zie dat gat ook niet kleiner worden. Scheringa zal best eens in een speler investeren, maar hij verdubbelt de begroting niet, dat is gekkenwerk.
De ervaring met PSV heeft geleerd dat het tientallen jaren duurt voor een regionale club de status van landelijke topclub bereikt. Daarvoor moet je prijzen winnen. Heel veel prijzen. Shota zei het een tijdje terug: AZ moet eerst maar eens een keer of tien kampioen worden.

@Luuk: gaat hier over de status van AZ, niet over Blind.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za jun 02, 2007 11:47 am

joey schreef:Waarom denk je dat Scheringa zo moeilijk doet als een speler naar 'de concurrentie' wil? Omdat hij weet dat ze gáán als ze de kans krijgen, en dat verdraagt zijn ego niet.
Hij vindt het vast vervelend, maar uiteindelijk verkoopt hij wel gewoon. Die man weet wat zaken doen inhoudt.

Geen idee hoelang het duurt voordat Az voor vol wordt aangezien. Heb de indruk dat spelers inmiddels al liever naar Az gaan dan naar Feyenoord.

LucaS

Bericht door LucaS » za jun 02, 2007 11:49 am

joey schreef:@Luuk: gaat hier over de status van AZ, niet over Blind.
Weet ik, maar je vertelde onzin om Blind een trap na te geven. Dus dan wijs ik daar even op. Davids rende pas naar Amsterdam toen hij geen speeltijd kreeg bij zijn club in Engeland. De status van Ajax, en zijn liefde voor Ajax was zo groot dat hij het in de zomer teveel moeite vond om van Geel netjes af te bellen. En jouw verhaal over Blind/van gaal/ten Cate slaat dus nergens op

joey
Erelid

Bericht door joey » za jun 02, 2007 11:52 am

Jöhnk schreef:Hij vindt het vast vervelend, maar uiteindelijk verkoopt hij wel gewoon. Die man weet wat zaken doen inhoudt.
Mwah, ik vind hem soms een beetje hysterisch doen. MVG maakte gebruik van een clausule in zijn contract en vertrok naar Ajax. Nou en? Shit happens, MVG ging op dezelfde manier bij Willem ll weg.
Geen idee hoelang het duurt voordat Az voor vol wordt aangezien. Heb de indruk dat spelers inmiddels al liever naar Az gaan dan naar Feyenoord.
Dat komt door hoe het NU is bij Feyenoord. Als ze het in Rotterdam op de rails krijgen, wil iedereen daar weer heen. Feyenoord is en blijft een club met enorme potentie.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jun 02, 2007 12:39 pm

joey schreef:Dat zou kunnen, maar het is niet zo gemakkelijk als het lijkt.
AZ is volledig afhankelijk van één geldschieter. Het heeft een kleine, regionale achterban.
Is dat inmiddels nog steeds zo. Je hoort steeds vaker dat veel 'Ajacieden' (kots, kots) over zijn gestapt naar AZ vanwege het mooie voetbal. Onzingeruchten van types als Derksen of berust het op waarheid?
Er hoeft maar iets te gebeuren en de boel stort in. Hoe lang blijft LVG bijvoorbeeld nog? Hij heeft een moeilijk karakter, misschien botst hij vandaag of morgen wel met Scheringa.
Ik denk eerder dat Van Gaal heel veel ruimte en macht krijg van Scheringa en daarom maar al te graag bij AZ blijft. Ik kan me zo voorstellen dat hij onder TD Van Geel minder ruimte kreeg met betrekking tot het aankoopbeleid, bijvoorbeeld.
Lindenbergh. Perez. Vlaar. De Cler. Huysegems. Timmer. Shota. Kromkamp. Waarom denk je dat Scheringa zo moeilijk doet als een speler naar 'de concurrentie' wil? Omdat hij weet dat ze gáán als ze de kans krijgen, en dat verdraagt zijn ego niet.

Maar AZ is inmiddels wel zo groot dat spelers liever naar Alkmaar gaan als ze min of meer verzekerd zijn van een basisplek dan dat ze naar Ajax gaan waar de kans aanzienlijk kleiner is.

joey
Erelid

Bericht door joey » za jun 02, 2007 12:48 pm

Ach, je hoeft maar te kijken waar de AZ-supporters vandaan komen en je weet het al. Vergelijk dat eens met hier. ;)
AZ schept op dat ze in 'heel Noord-Holland' de AZ-krant verspreiden, maar ik heb er nog nooit één gezien.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » za jun 02, 2007 1:30 pm

Bertje schreef:Als jij dat wil. Maar ergens heb ik de indruk dat uitleggen niet helemaal jouw ding is, want meestal blijft het bij dergelijke oneliners.
Ach, anderen schrijven 40 zinnen zonder echt iets te zeggen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jun 02, 2007 2:04 pm

joey schreef:Ach, je hoeft maar te kijken waar de AZ-supporters vandaan komen en je weet het al. Vergelijk dat eens met hier. ;)
AZ schept op dat ze in 'heel Noord-Holland' de AZ-krant verspreiden, maar ik heb er nog nooit één gezien.
Ik heb hem wil een paar keer gehad. En ik woon toch echt in Zuid-Holland. :ajaxsmiley.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » za jun 02, 2007 2:56 pm

Ik heb hem zowel in Zuid- als in Noord-Holland niet gehad.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » za jun 02, 2007 3:09 pm

Bertje schreef:Ik heb hem wil een paar keer gehad. En ik woon toch echt in Zuid-Holland. :ajaxsmiley.gif:
Je staat vast op een lijst met potentiële AZ-supporters. Misschien hebben ze je op AT gescout? :666.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jun 02, 2007 3:48 pm

Ben je mal! Ik wil niets met Dikke Dirk te maken hebben!

Frank

Bericht door Frank » za jun 02, 2007 4:06 pm

Ik krijg dat krantje tot mijn verbazing ook af en toe in de bus. Niet echt regelmatig, maar toch.

Geen idee wat ik ermee moet, gooi hem maar in de oud papier bak. :blush.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jun 03, 2007 12:10 am

Louis van Gaal geeft college

:drecul.gif:

Als je alle akkefietjes van dit seizoen op een rij zet ga je serieus twijfelen of Van Gaal niet tijdelijk opgenomen moet worden in een gesticht. Degenen die hier aan twijfelen daag ik meteen uit om alle ruzies van Van Gaal achter elkaar te beluisteren.

Gesloten