PMThomas schreef:Ik hoor het voor het eerst. Vertel.

Moderator: mods
Afgaande op de woorden van Huntelaar denk (en hoop) ik dat dit zinloos is.Huntelaar belangrijkste doelwit Ferguson
www.voetbalonline.nl, 1 juni 2007 19:17 - Manchester United-trainer Sir Alex Ferguson wil serieus werk maken van Klaas Jan Huntelaar. The Times zegt dat Ferguson zijn aandacht nu heeft gericht op het versterken van de aanval, nadat de club de voorbije dagen voor tientallen miljoenen Owen Hargreaces, Lissabon-speler Nani en Porto’s middenvelder Anderson vastlegde.
Huntelaar, die 60 keer scoorde in zijn 74 duels voor Ajax, zou volgens de kwaliteitskrant nu het belangrijkste doelwit zijn voor Sir Alex.
Van Nistelrooij heeft veel meer dreiging in de diepte vanwege z'n snelheid en Huntelaar is een fijnere voetballer omdat hij het spel kort houdt. Dat is wat ik hiervoor tussen de regels door al aangaf.Jöhnk schreef:Nou, ik vind Huntelaar toch wel een fijnere voetballer dan RVN. Maar RVN heeft veel meer dreiging in de diepte.
Nou toen Huntelaar bij Ajax kwam was ie niet zo, dit is hem aangeleerd. Juist sinds ie meer mee doet met het spel scoort ie minder, maar stelt hij wel andere spelers veel meer in staat om te scoren.Oneens. RVN is een opportunist, ik zie hem nooit naar de zijkanten openen. KJH daarentegen is een schaker, hem zie ik juist heel vaak naar de zijkanten openen.
Van Nistelrooij is daar beter in geworden. Hij wil nu wel steeds vaker iemand aan de zijkant opzoeken op het moment dat hij met z'n neus richting de goal is gericht. Desnoods brengt hij hem met de bal aan de voet, want een strakke pass over 30 meter geven onder druk is natuurlijk niet z'n grote kwaliteit.Jöhnk schreef:Oneens. RVN is een opportunist, ik zie hem nooit naar de zijkanten openen. KJH daarentegen is een schaker, hem zie ik juist heel vaak naar de zijkanten openen.
Iedere spits wil in principe de ruimte achter een defensie gebruiken, maar Huntelaar heeft daarin gewoon te maken met een grote beperking. Ik vind hem bijzonder traag voor een aanvaller.Jöhnk schreef:RVN is misschien wat sneller, maar heeft vooral meer dreiging in de diepte omdat hij loert op de ruimte achter dedefensie van de tegenstander. Itt. KJH.
Inzaghi is ook traag. Heeft vooral te maken met speelstijl. Huntelaar wil de bal in de voet, RVN liever niet. Dat is mijns inziens het grote verschil.Tommie schreef:Iedere spits wil in principe de ruimte achter een defensie gebruiken, maar Huntelaar heeft daarin gewoon te maken met een grote beperking. Ik vind hem bijzonder traag voor een aanvaller.
Eens. RVN speelt enkel voor RVN. Vorige week kwam bij mij op de Fin nog eens Barca - Real 3 - 3 voorbij: de man gaf geen bal af en ging enkel voor eigen glorie. Barca was rijp voor de sloop, een man met oog voor de ploeg had beter opgestelde spelers de bal gegund. Deed RVN niet.Jöhnk schreef:Oneens. RVN is een opportunist, ik zie hem nooit naar de zijkanten openen. KJH daarentegen is een schaker, hem zie ik juist heel vaak naar de zijkanten openen.
Ajax heeft m.i. het probleem dat Babel en KJH de bal graag in de voet aangespeeld krijgen. Dat wordt volgend seizoen met Kennedy beter: die kun je bal in de diepte aanspelen, je brengt de tegenstander in verwarring en KJH heeft dan de gave om bij de voorzet het 1 tegen 1 duel in zijn voordeel te beslissen.Tommie schreef: Iedere spits wil in principe de ruimte achter een defensie gebruiken, maar Huntelaar heeft daarin gewoon te maken met een grote beperking. Ik vind hem bijzonder traag voor een aanvaller.
Dus dat HtC van Huntelaar meer voetballend vermogen verwacht juich jij alleen maar toe. Dacht dat jij daar op tegen was?wimpey schreef:Eens. RVN speelt enkel voor RVN. Vorige week kwam bij mij op de Fin nog eens Barca - Real 3 - 3 voorbij: de man gaf geen bal af en ging enkel voor eigen glorie. Barca was rijp voor de sloop, een man met oog voor de ploeg had beter opgestelde spelers de bal gegund. Deed RVN niet.Jöhnk schreef:Oneens. RVN is een opportunist, ik zie hem nooit naar de zijkanten openen. KJH daarentegen is een schaker, hem zie ik juist heel vaak naar de zijkanten openen.
Ik denk dat KJH potentieel méér heeft dan RVN, maar RVN is natuurlijk wel een fenomeen. Ik mag echter hopen dat KJH niet à la RVN enkel voor eigen eer en glorie gaat spelen.
Precies. KJH en Rosenberg zijn complementair. Lees: hun looplijnen zijn tegengesteld. De een komt in de bal, de ander speelt op het randje.wimpey schreef:Rosenberg, met al zijn beperkingen, klikte niet voor niets vrij aardig met KJH. Rosenberg kan goed het moment van diepgaan zonder bal bepalen. Dan heeft de speler in balbezit opties, waarvan KJH vorig seizoen vaak kon profiteren.
Wat Babel betreft ben ik het helemaal met je eens. Ondanks het feit dat hij er de pure voetbaltechnische en fysieke kwaliteiten voor heeft, lijkt het hem qua inzicht maar niet te lukken om regelmatig het goede moment te kiezen om zonder bal diep te gaan. Jammer, want wanneer het wel lukt (zoals bij PSV uit) heb je met Babel en jongens als Davids en Urby goud in handen aan die linkerkant.wimpey schreef:Ajax heeft m.i. het probleem dat Babel en KJH de bal graag in de voet aangespeeld krijgen. Dat wordt volgend seizoen met Kennedy beter: die kun je bal in de diepte aanspelen, je brengt de tegenstander in verwarring en KJH heeft dan de gave om bij de voorzet het 1 tegen 1 duel in zijn voordeel te beslissen.Tommie schreef: Iedere spits wil in principe de ruimte achter een defensie gebruiken, maar Huntelaar heeft daarin gewoon te maken met een grote beperking. Ik vind hem bijzonder traag voor een aanvaller.
Rosenberg, met al zijn beperkingen, klikte niet voor niets vrij aardig met KJH. Rosenberg kan goed het moment van diepgaan zonder bal bepalen. Dan heeft de speler in balbezit opties, waarvan KJH vorig seizoen vaak kon profiteren.
Ik denk dat Kennedy het voor KJH een stuk aangenamer zal maken in de spits bij Ajax. Ik verwacht heel veel van die Kennedy.
Dat gedeelte snapte ik inderdaad ook niet helemaal. Wimpey heeft volgens mij altijd aangegeven dat HtC Huntelaar vooral met rust moest laten.goodfella schreef:Dus dat HtC van Huntelaar meer voetballend vermogen verwacht juich jij alleen maar toe. Dacht dat jij daar op tegen was?
Onzin. Remember Ajax-Inter. Bij Heerenveen deed hij dat ook al prima. Gelukkig zag Ajax dat ook.Tommie schreef:Wat Huntelaar betreft wil ik aanmerken dat ik denk dat Huntelaar bij Ajax in voetballend opzicht stukken beter is geworden. Toen hij naar Ajax kwam hield hij niet bepaald van meevoetballen.
Wat bedoel je hiermee?Neemt niet weg dat ik denk dat Huntelaar voor Ajax het type spits was dat het liefst ook opduikt achter de verdediging.
Misschien is dit niet de plek om dit op te merken, maar ik heb begrepen dat HtC hier juist heel erg mee bezig is. Hij hamert er continu op dat Babel niet mag stilstaan als hij de bal aanneemt, dat hij in beweging moet zijn en de diepte moet zoeken. Ik denk daarom dat het er nog wel uit gaat komen.Tommie schreef:Wat Babel betreft ben ik het helemaal met je eens. Ondanks het feit dat hij er de pure voetbaltechnische en fysieke kwaliteiten voor heeft, lijkt het hem qua inzicht maar niet te lukken om regelmatig het goede moment te kiezen om zonder bal diep te gaan.
De trage Inzaghi speelt altijd op het randje. De snelle Babel komt altijd in de bal. Het is maar hoe je wordt opgeleid.Tommie schreef:Als hij zijn snelheid niet tegen had gehad was Huntelaar instinctief steeds meer als Van Nistelrooij gaan spelen. Hij heeft zich op andere gebieden moeten ontwikkelen vanwege z’n beperkingen.
Is dat alleen opleiding?Jöhnk schreef:De trage Inzaghi speelt altijd op het randje. De snelle Babel komt altijd in de bal. Het is maar hoe je wordt opgeleid.Tommie schreef:Als hij zijn snelheid niet tegen had gehad was Huntelaar instinctief steeds meer als Van Nistelrooij gaan spelen. Hij heeft zich op andere gebieden moeten ontwikkelen vanwege z’n beperkingen.
Oneens dus.