AZ

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 31, 2007 10:39 pm

Over dat stuk over LVG: ik vind het nogal wat hoor, dat hij interviews herschrijft. Hoeveel control freak kun je zijn? Misschien heeft hij dit interview ook herschreven. Ik begrijp niet dat die journalisten zich zo laten piepelen.

Maar iets anders:

AZ zet in op Lazovic

ALKMAAR - Na PSV meldt ook Alkmaarse topclub zich bij Vitesse AZ heeft zich bij Vitesse gemeld voor Danko Lazovic. Trainer Louis van Gaal ziet in de Serviër zijn nieuwe aanvalsleider. Eerder legde AZ ook de Braziliaanse spits ‘Ari’ vast.

De Alkmaarders kennen de vraagprijs van Vitesse (acht miljoen euro) en weten ook dat de clubleiding in Arnhem niet met een fooi genoegen neemt. Eerder al ving PSV, dat maximaal de helft van de gevraagde transfersom over had voor de aanvaller, bot bij Vitesse-directeur Paul van der Kraan en technisch manager Jan Streuer.

Voor Lazovic is een onverwachte switch naar AZ waarschijnlijk de oplossing voor de vastgelopen onderhandelingen tussen zijn huidige werkgever en PSV, waar trainer Ronald Koeman vanwege de financiële hindernissen in Arnhem nu zijn zinnen heeft gezet op Roy Makaay van Bayern München.

De explosieve Lazovic, die de laatste maanden van dit seizoen binnen en buiten het veld voor veel vuurwerk zorgde, vindt dat hij rijp is voor een topclub.

Die mening is ook zijn trainer Aad de Mos toegedaan. ,,Ik wist dat hij goed was, maar niet dat hij zó ongelooflijk goed was. Danko is een klasse beter dan Koné bij PSV,’’ zei De Mos tijdens de play-offs.

Even zag het er naar uit dat het huwelijk in Arnhem juist tijdens die play-offs zou stranden. Lazovic botste met de club, maakte zich boos toen hij in de gaten kreeg dat Vitesse vasthield aan een fikse transfersom. Maar na een paar indringende gesprekken met De Mos, die de spits weer op scherp zette (‘Laat ze gewoon zien dat je dat geld waard bent’), viel Lazovic zijn medespelers en de technische staf voor de zoveelste keer dit seizoen in de armen.

Met 19 doelpunten in 32 competitiewedstrijden heeft de door Feyenoord in 2003 bij Partizan Belgrado weggehaalde aanvaller in het Gelredome aan alle verwachtingen voldaan. Het was zelfs het beste seizoen uit zijn carrìère.

Ervan overtuigd dat hij de absolute top kan halen, hunkert de 24-jarige, in Kragujevac geboren voetballer nu naar een grote transfer.

Die kan AZ hem nu bieden. Dirk Scheringa wil trainer Van Gaal en technisch directeur Marcel Brands de middelen aanreiken om komend seizoen wél een hoofdprijs binnen te halen.

Vitesse moet bij een verkoop van Lazovic 30 procent van de transfersom afstaan aan Feyenoord. Ook de ‘Vrienden van Vitesse’ hebben nog recht op een fors bedrag (bijna twee miljoen), dat zij vorig jaar in de spits hebben geïnvesteerd.
AD
Het stinkt aan alle kanten!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jun 01, 2007 7:46 am

Geen wonder dat Vitesse vasthoudt aan een flinke afkoopsom, 30% voor Feyenoord, 2 miljoen voor de Vrienden van Vitesse, dan blijft er weinig over. Maar goed, er zijn nu in ieder geval twee geïnteresseerden, dat is goed voor de prijs.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

jabu

Bericht door jabu » vr jun 01, 2007 8:11 am

Dembele, Koevermans, Ari, Lazovic en misschien nog Shota. Leuk rijtje, maar een paar verdedigers zouden ook van dienst kunnen zijn....

Aristides

Bericht door Aristides » vr jun 01, 2007 1:28 pm

Jabu schreef:Dembele, Koevermans, Ari, Lazovic en misschien nog Shota. Leuk rijtje, maar een paar verdedigers zouden ook van dienst kunnen zijn....
De Cler, Donk, Jaliens, Luirink, Opdam, Steinsson voor drie plaatsen, want De Zeeuw speelt soms als vrije verdediger, Menses da Silva zou ook nog naar achtern kunnen.

Ik verwacht wel wat aankopen van de ploeg die Ajax wil voorbijstreven qua jeugdopleiding.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jun 01, 2007 2:22 pm

Demosthenes schreef:
Jabu schreef:Dembele, Koevermans, Ari, Lazovic en misschien nog Shota. Leuk rijtje, maar een paar verdedigers zouden ook van dienst kunnen zijn....
De Cler, Donk, Jaliens, Luirink, Opdam, Steinsson voor drie plaatsen, want De Zeeuw speelt soms als vrije verdediger, Menses da Silva zou ook nog naar achtern kunnen.
En je bent zelf wel onder de indruk van dit rijtje? Ik heb AZ dit seizoen een keer of 15 zien spelen en iedere keer kwamen een aantal jongens chaotisch over.

Nihad

Bericht door Nihad » vr jun 01, 2007 2:26 pm

Jaliens, de Cler, Opdam en Steinsson zijn ook prutsers. Veel te licht voor de echte top.

Ik heb het al eerder gezegd. Zo bijzonder is AZ niet. Naast bovengenoemd rijtje heb je ook nog Jenner, Cziommer, Boukhari, Molhoek, alle keepers etc

Prutsers.

Schaars daarentegen... :hypocrite.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jun 01, 2007 2:33 pm

AZ heeft een uitstekende trainer en een leuk voetballend team, maar individueel gezien stelt het niet veel voor. Als ik na ga na ga welke spelers die de kwaliteiten hebben om bij Ajax te slagen kom ik op: Schaars, De Zeeuw, Koevermans, Dembele, Arveladze en Donk. Niet bepaald veel aangezien vrijwel iedere basisspeler van Ajax of PSV in de basis zou staan bij AZ.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jun 01, 2007 2:38 pm

Daarom. Er is nog veel ruimte voor progressie bij de kaasboeren.

Met Az zijn we nog lang niet klaar. Verwacht dat ze op termijn de rol van 'het Lyon van Nederland' gaan overnemen.

Aristides

Bericht door Aristides » vr jun 01, 2007 2:39 pm

En je bent zelf wel onder de indruk van dit rijtje?
Staat er niet. Aan de andere kant, Van Gaal heeft er wel voor gezorgd dat dit team van "prutsers???" kampioen had kunnen worden. Of Van Gaal is een geweldenaar, of Ajax en psv hebben ook veel prutsers of ???

Ik heb AZ maar één keer zien spelen (competitie, thuiswedstrijd) en ik was toen niet onder de indruk van AZ.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jun 01, 2007 2:42 pm

Jöhnk schreef:Daarom. Er is nog veel ruimte voor progressie bij de kaasboeren.

Met Az zijn we nog lang niet klaar. Verwacht dat ze op termijn de rol van 'het Lyon van Nederland' gaan overnemen.
Jij verwacht dat AZ de Eredivisie een x-aantal jaren compleet gaat domineren?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jun 01, 2007 2:43 pm

Thomas schreef:
Jöhnk schreef:Daarom. Er is nog veel ruimte voor progressie bij de kaasboeren.

Jij verwacht dat AZ de Eredivisie een x-aantal jaren compleet gaat domineren?
Ik verwacht juist het tegenovergestelde. Als van Gaal weggaat en er een tijd ontstaat met een mindere coach, dan kan het hele kaartenhuis wel weer eens instorten.

Nihad

Bericht door Nihad » vr jun 01, 2007 2:44 pm

Van Gaal is een geweldenaar. Dat mag toch na 11 prijzen bij Ajax hopelijk duidelijk zijn?
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr jun 01, 2007 2:48 pm

Thomas schreef:Jij verwacht dat AZ de Eredivisie een x-aantal jaren compleet gaat domineren?
Ik verwacht dat Az op termijn de uitdager van Ajax wordt. Als je ziet hoe kapitaalkrachtig die club is...

Van Gaal blijft nog wel even. Wie weet is Az tegen de tijd dat hij vertrekt wel zodanig gegroeid dat een andere coach van zijn kaliber haalbaar is.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jun 01, 2007 3:01 pm

AZ is kapitaalkrachtig, ja. Maar ooit gaat Scheringa dood.

En waar past PSV binnen dit verhaal?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr jun 01, 2007 3:06 pm

Klopt. Ooit gaat Scheringa dood. Maar ik zie hem voorlopig niet stoppen; het gaat net lekker.

Psv...tja...laat ik het zo zeggen: Koeman en Valckx doen uitstekend werk daar. :yourock.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr jun 01, 2007 3:08 pm

Jöhnk schreef:
Thomas schreef:Jij verwacht dat AZ de Eredivisie een x-aantal jaren compleet gaat domineren?
Ik verwacht dat Az op termijn de uitdager van Ajax wordt. Als je ziet hoe kapitaalkrachtig die club is...

Van Gaal blijft nog wel even. Wie weet is Az tegen de tijd dat hij vertrekt wel zodanig gegroeid dat een andere coach van zijn kaliber haalbaar is.
De uitdager van AJAX is wat anders dan het Lyon van Nederland...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr jun 01, 2007 3:09 pm

Daarom stond het tussen aanhalingstekens.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jun 01, 2007 3:11 pm

Jöhnk schreef:Klopt. Ooit gaat Scheringa dood. Maar ik zie hem voorlopig niet stoppen; het gaat net lekker.

Psv...tja...laat ik het zo zeggen: Koeman en Valckx doen uitstekend werk daar. :yourock.gif:
Ik juich nog niet totdat de zomer voorbij is en PSV geen geweldige aankopen heeft gedaan, maar tot nu toe word ik niet echt nerveus van de plannen van PSV. Ik had nooit gezegd dat ik dit ooit zou zeggen, maar volgens mij is PSV bezig een erg slecht beleid uit te voeren.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr jun 01, 2007 3:22 pm

Jöhnk schreef:Daarom stond het tussen aanhalingstekens.
Aanhalingstekens of niet, de vergelijking gaat gewoon mank.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr jun 01, 2007 3:26 pm

Vind ik ook.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 01, 2007 4:29 pm

Volgens mij doelde Jöhnk met het "Lyon van Nederland" op PSV, naar de vergelijking die generaal eerder trok.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr jun 01, 2007 4:37 pm

Thomas schreef:Als ik na ga na ga welke spelers die de kwaliteiten hebben om bij Ajax te slagen kom ik op: Schaars, De Zeeuw, Koevermans, Dembele, Arveladze en Donk. Niet bepaald veel aangezien vrijwel iedere basisspeler van Ajax of PSV in de basis zou staan bij AZ.
Martens is ook goed genoeg en Waterman vind ik niet slechter dan Stekelenburg.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr jun 01, 2007 4:39 pm

Thomas schreef:AZ is kapitaalkrachtig, ja. Maar ooit gaat Scheringa dood.
Is allemaal al lang geregeld hoor. Mocht ie dood gaan dan blijft er een fijn zakje geld voor AZ over, heeft ie volgens mij in zn testament gezet ofzo.

joey
Erelid

Bericht door joey » za jun 02, 2007 10:26 am

Jöhnk schreef:Ik verwacht dat Az op termijn de uitdager van Ajax wordt. Als je ziet hoe kapitaalkrachtig die club is...
Vind je? AZ heeft een begroting van 30 miljoen. Ajax zit op 60. Denk je dat Scheringa 30 miljoen per jaar toelegt? Ik lees een hoop flauwekul (vooral in de VI) over topclubs inhalen en basisspelers van PSV en Ajax willen kopen, etc., maar voorlopig wil Tim de Cler op zijn knietjes naar Eindhoven en wijst Lazovic AZ af.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jun 02, 2007 10:28 am

AZ moet blij zijn dat Tim de Cler naar PSV wil. Voor een betere speler willen ze heus meer betalen. En Lazovic hebben ze niet nodig. Daarnaast: hij is ook niet extreem goed.

Gesloten