Klaas Jan Huntelaar
Moderator: mods
- Giacomo Puccini
Hij speelde echt goed gisteren. Ik heb net nog de samenvatting zitten kijken op ajaxinternettv (gratis)en het viel me op dat er veel meer kansen waren dan ze gisteren hebben laten zien.
Ik zie trouwens dat AZ net een nieuwe speler heeft gekocht: een braziliaantje uit Zweden. Kent iemand hem ? Eiegnlijk moest ie naar heerenveen, toch /
Ik zie trouwens dat AZ net een nieuwe speler heeft gekocht: een braziliaantje uit Zweden. Kent iemand hem ? Eiegnlijk moest ie naar heerenveen, toch /
Sportweek:
Ajax-spits Huntelaar in beeld bij Manchester United
--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 29-mei-2007 15:51
Manchester United zoekt zijn heil in de eredivisie op jacht naar een nieuwe aanvaller. Nu eerste keus Dimitar Berbatov niet lijkt te vertrekken bij Tottenham Hotspur, verschuift de aandacht richting Ajax-spits Klaas Jan Huntelaar en Afonso Alves, de aanvalsleider van SC Heerenveen. Beide spitsen hebben manager Alex Ferguson inmiddels van hun kunnen overtuigd, bericht The Manchester Evening News. Een ander alternatief is Fernando Torres van Atlético Madrid. (MA)
Nu was het spelverloop in de 2e helft ook wel heel lekker voor KJH. Als ie terugviel volgde Donk hem toch niet, dus hij was bij counters volkomen vrij en aanspeelbaar. En als er dan ook nog een paar snelle jongens uitkomen, weet hij die met al die ruimte met een pass wel te bereiken. Zie de 3-0 met De Mul. In de kleine ruimte heeft ie daar duidelijk veel meer moeite mee. Dan kan hij zelfs een stagnerende factor in de aanval zijn, omdat ie zo snel niet ziet waar ie de bal kwijt kan. In dat opzicht lijkt het me ook het beste dat KJH zich spiegelt aan een Koller zoals in het Tsjechische elftal: teruglaten vallen als vrij en bereikbaar aanspeelpunt en de bal direct weer afgeven aan de opkomende middenvelders, waarna hij aansluit in de 16 en daar positie kiest. Volgens mij moet je meevoetballend van KJH verder niet al teveel verlangen.
Het helpt ook wanneer hij een aanvallende middenvelder achter zich heeft die niet constant de ruimtes dichtloopt en niet zoveel oog voor de goal heeft. En dan hebben we het nog niet eens over Babel, die Huntelaar een assist of 10 meer had moeten leveren.
Zondag begon Huntelaar de tweede helft geweldig. In de kleine ruimte gaf hij Urby na een vlotte combinatie een schietmogelijkheid en zette hij Davids voor de keeper. Ik blijf erbij dat z'n voetballende kwaliteiten onderschat worden. Z'n aller grootste gebreken zijn z'n geringe snelheid en de manier waarop hij de duels aan gaat als hij inkomt op de bal. Hij gebruikt z'n lichaam nog te weinig.
Zondag begon Huntelaar de tweede helft geweldig. In de kleine ruimte gaf hij Urby na een vlotte combinatie een schietmogelijkheid en zette hij Davids voor de keeper. Ik blijf erbij dat z'n voetballende kwaliteiten onderschat worden. Z'n aller grootste gebreken zijn z'n geringe snelheid en de manier waarop hij de duels aan gaat als hij inkomt op de bal. Hij gebruikt z'n lichaam nog te weinig.
Nee, laten we het alsjeblieft niet over Babel hebben...
Waren die passes van KJH? Okee, dan was dat zeker netjes. Toch zie ik ook regelmatig vastlopers bij hem, dat ie het niet meer weet en het hele tempo uit de aanval vloeit. Ik denk dat KJH het beste rendeert als meevoetballende spits, als ie het gewoon heel simpel en sober houdt. Maar volgens mij heeft ie dat zelf ook wel door.
Wat dat betreft kon ik me werkelijk doodergeren aan Sonck. Het moest altijd weer zo mooi met balaannames en passes, dat ie zijn eigen benen er bijna over brak en keer op keer balverlies leed. Laat dat kunstwerk nou maar over aan de technici.
Wat het fysiek betreft: daar geef ik je zeker gelijk in. Acceleratie en bodywerk kan nog een behoorlijk stukkie beter. Tijd voor wat speciale looptrainingen en krachthonkwerk?
Waren die passes van KJH? Okee, dan was dat zeker netjes. Toch zie ik ook regelmatig vastlopers bij hem, dat ie het niet meer weet en het hele tempo uit de aanval vloeit. Ik denk dat KJH het beste rendeert als meevoetballende spits, als ie het gewoon heel simpel en sober houdt. Maar volgens mij heeft ie dat zelf ook wel door.
Wat dat betreft kon ik me werkelijk doodergeren aan Sonck. Het moest altijd weer zo mooi met balaannames en passes, dat ie zijn eigen benen er bijna over brak en keer op keer balverlies leed. Laat dat kunstwerk nou maar over aan de technici.
Wat het fysiek betreft: daar geef ik je zeker gelijk in. Acceleratie en bodywerk kan nog een behoorlijk stukkie beter. Tijd voor wat speciale looptrainingen en krachthonkwerk?
Sorry Thomas maar al sinds de komst van Huntelaar naar Ajax toe, heb ik al vermeld dat de techniek van Klaas in de kleine ruimte hem vierkant in de steek laat. En dit seizoen laat dit ook weer blijken. Ondanks dat ik in Frankrijk mocht verblijven voor de 2de seizoenshelft heb ik tig wedstrijden gezien waar KJH alle ballen van zijn voet liet afspringen en daarom er naast stond bij HTC. Ik denk dat HTC een nieuwe Kluivert wil; die zowel in de kaats als in de individuele actie ontzettend sterk is. Daar omheen vliegens vlugge buitenspelers met een individuele actie en een voorzet. Maar dat zijn mijn gedachten op deze late woensdagavond/nacht.
Chris a.k.a Giiser
Natuurlijk heeft Huntelaar nog genoeg te leren op dat vlak. Zelfs zondag zag je dat hij op een gegeven moment aangespeeld werd met z'n rug naar de goal en te lang wachtte, waardoor hij omsingeld werd door drie man. Hij heeft soms moeite de juiste keuzes te maken. Het lezen van het spel gaat hem niet altijd even goed af als het vinden van de goal.Zuidema schreef:Waren die passes van KJH? Okee, dan was dat zeker netjes. Toch zie ik ook regelmatig vastlopers bij hem, dat ie het niet meer weet en het hele tempo uit de aanval vloeit. Ik denk dat KJH het beste rendeert als meevoetballende spits, als ie het gewoon heel simpel en sober houdt. Maar volgens mij heeft ie dat zelf ook wel door.

Ik denk het wel. Hij komt op mij wat slungelig over. Hij kan fantastisch koppen en het is gewoon een spits die op de juiste manier positie weet in te nemen in de 16 (wat hem dus een voordeel geeft in de duels), maar een verdediger hem eenmaal beet heeft of tegen hem aan leunt zie ik hem vaak omvallen.Wat het fysiek betreft: daar geef ik je zeker gelijk in. Acceleratie en bodywerk kan nog een behoorlijk stukkie beter. Tijd voor wat speciale looptrainingen en krachthonkwerk?
- Daily Blind
Zegt meer over de VI. Huntelaar speelde tegen AZ uitstekend. Mocht ook wel, aangezien hij de laatste weken heel tegenvallend speelde.LucaS schreef:Huntelaar had in de VI het laagste punt van allen, namelijk 1 ster (samen met Babel uiteraard)!Thomas schreef:Opvallend trouwens dat Huntelaar weer eens uitstekend speelde zonder Sneijder in de ploeg.
-
Ik las het, ja. Te gek voor woorden, vind je niet? De VI wordt steeds onprofessioneler en ongeloofwaardiger. Ik hoef alleen de interviews met spelers nog maar te lezen, verder wordt het steeds meer een shitblad.LucaS schreef:Huntelaar had in de VI het laagste punt van allen, namelijk 1 ster (samen met Babel uiteraard)!Thomas schreef:Opvallend trouwens dat Huntelaar weer eens uitstekend speelde zonder Sneijder in de ploeg.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op do mei 31, 2007 12:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Offtopic:Thomas schreef:Ik las het, ja. Te gek voor woorden, vind je niet? De VI wordt steeds onprofessioneler en ongeloofwaardiger. Ik hoef alleen de interviews met spelers nog maar te lezen, verder wordt het steeds meer een shitblad.LucaS schreef:Huntelaar had in de VI het laagste punt van allen, namelijk 1 ster (samen met Babel uiteraard)!Thomas schreef:Opvallend trouwens dat Huntelaar weer eens uitstekend speelde zonder Sneijder in de ploeg.
Ik heb sinds vorige week mijn abbonement opgezegd. Niet vanwege het feit dat ze Ajax kritischer benaderen, maar meer vanwege het feit dat ik het gewoon qua informatiewaarde stukken minder vind. Vroeger las je het om de mooie interviews, de nieuwtjes en dergelijke. Nu staat het vol met meningen en pulp, naar mijn bescheiden mening.