Italië
Moderator: mods
-
vi.nlChievo degradeert op zinderende slotdag
27/5/2007 17:33
Chievo degradeerde naar de Serie B op een zinderende slotdag van de Serie A. Van de vijf clubs die op de laatste speeldag streden tegen degradatie, was de club uit Verona de enige die er niet in slaagde te winnen.
Parma-Empoli 3-1
Parma speelde zich veilig door deze thuiszege. De ploeg van coach Claudio Ranieri kenden een sterk eerste kwartier dankzij een intikker van Zlatan Muslimovic en een door Igor Budan afgeronde counter. Via Luca Saudati kwam Empoli nog tot 2-1, maar in de slotfase stelde Andrea Gasbarroni lijfsbehoud van Parma veilig.
Reggina-AC Milan 2-0
Reggina profiteerde van het feit dat Milan-coach carlo Ancelotti een B-ploeg had opgesteld. Alleen Andrea Pirlo was overgebleven van de spelers die woensdag in de basis waren begonnen tijdens de finale van de Champions League. Nicola Amoruso strafte al na acht minuten een defensieve misser af en klopte doelman Zeljko Kalac. En halverwege de tweede helft zorgde Daniele Amerini ervoor dat de beste ploeg van Europa verloor van een degradatiekandidaat.
Siena-Lazio 2-1
Siena ontsnapte ternauwernood aan degradatie door te winnen van de nummer vier van de Serie A. Nadat Massimo Maccarone en Tomasso Rocchi beiden vanaf de strafschopstip hadden gescoord (1-1) was het Paolo Negro die in de 85ste minuut Siena aan de winst hielp. Hij scoorde van dichtbij met een intikkertje en voorkwam daarmee degradatie van de Bianconeri.
Catania-Chievo 2-0
Met tranen op de bank keken de spelers van Chievo in de slotfase toe. In het laatste half uur incasseerden de bezoekers de nederlaag. Fausto Rossini kopte in de 65ste minuut de thuisploeg op voorsprong. En in de tachtuigste minuut was het Mauro Minelli die een vrije trap van Juan Manuel Vargas in het doel verlengde. Na zes seizoenen op het hoogste niveau degradeert Chievo.
Een seizoen dat begint met CL-voetbal en eindigt met degradatie.

Maar de mooiste kwam van de voet van Mancini.Peter schreef:Totti passeert Alves, aangezien hij 2x scoorde vanmiddag. Die gouden schoen komt nu erg dichtbij.

Roma-Messina 4-3
En omdat de muziek dit soort filmpjes maakt of breekt:
Milan vs Juve

- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Genoa lijkt zeker van promotie inderdaad, aangezien de nummers 1 en 2 direct promoveren. Voor de nummer ligt dat allemaal weer wat gecompliceerder, maar het zou maar zo kunnen dat ook Napoli direct weet te promoveren. Het is namelijk zo dat de nummer 3 play-offs speelt, maar dat dit niet opgaat wanneer deze club +10 punten heeft ten opzichte van nummer 4. Het mooie is dat de laatste pot tussen Napoli en Genoa gaat, waarbij het maar zo zou kunnen zijn dat Genoa al zeker is van promotie. Mocht dit gebeuren, dan kan Napoli hier van profiteren en dus winnen. Het gat met nummer 4 is nu 11 punten, dus het blijft nog even afwachten.Marillion schreef:Als ik het goed heb gaan Napoli en Genoa trouwens volgend seizoen terugkeren in de serie A. Leuk, met name Napoli hoort daar natuurlijk thuis. Ik hoop dat ze een mooie ploeg kunnen samenstellen.
-
Doodzonde hoor dat Chievo eruit vliegt, dat is de laatste jaren toch steeds een van de best voetballende ploegen van de serie A geweest. Genoa is leuk voor de derby met Samp en Steef's favoriet Luciano Figueroa(als die ooit weer gaat voetballen) mag dan ook weer meedoen. Hebben sowieso een leuk team (Forestieri is een groot talent) en het zou knap zijn als ze in 2 seizoenen vanuit de serie C weer helemaal omhoog zijn geklommen. Zeker zonder Figueroa en maffia-kid Sculli.
Totti heeft het echt geweldig gedaan. Petje af. Mijn mening is wel bekend maar in feite bewijst Totti eigenlijk dit seizoen wat ik altijd al heb gezegd: hij is een aanvaller, geen middenvelder, geen spelverdeler, geen Italiaanse Zidane. Gewoon een heel goede aanvaller.
Totti heeft het echt geweldig gedaan. Petje af. Mijn mening is wel bekend maar in feite bewijst Totti eigenlijk dit seizoen wat ik altijd al heb gezegd: hij is een aanvaller, geen middenvelder, geen spelverdeler, geen Italiaanse Zidane. Gewoon een heel goede aanvaller.
vi.nlJuventus wil Lippi terug: 'In welke rol dan ook'
28/5/2007 22:01
Juventus hoopt Marcello Lippi opnieuw aan te kunnen stellen, het liefst als coach. 'We willen per direct Lippi, in welke rol dan ook. Hij hoeft ons alleen maar te zeggen wat hij wil doen', liet algemeen directeur Jean-Claude Blanc weten aan La Gazzetta Dello Sport.
Lippi zit zonder werkgever sinds hij in de zomer van 2006 afscheid nam van de Italiaanse nationale ploeg. Als bondscoach had hij de Azzurri naar de wereldtitel geleid. In het verleden heeft de 59-jarige coach al twee periodes bij Juventus gewerkt en er onder meer vijf landstitels en één Champions League gewonnen.
Zaterdagavond maakte Juventus bekend dat coach Didier Deschamps de club ging verlaten, ook al had de Fransman de Turijnse grootmacht met de titel van de Serie B teruggebracht naar de Serie A. Als interim-coach heeft Juve inmiddels Giancarlo Corradini aangesteld. Hij werkte in het verleden als assistent van onder andere Lippi.
Als hij Juve zo laat spelen als hij la Squadra liet spelen op het WK, hoop ik dat hij terugkeert naar Juve.
- peter
Zou weer niets van waar zijn, aldus Lippi en Juventus. Verder worden ook Vialli en Capello genoemd als opvolger.
Verder spreekt NOS TT van een overgang van Toni naar Bayern voor 13 miljoen euro. Ze beroepen zich hierbij op de Gazzetta dello Sport, maar daar staat nog niets oficieels in. We wachten nog even af, al is de verwachting wel dat het deze week rond komt.
Verder spreken alle kranten weer over Juventus, die allerhande spelers wil halen. Half Frankrijk wordt nu in verband gebracht met Juventus en men zou al in vergaande onderhandelingen zijn met Iaquinta. We zien het allemaal wel.
Verder spreekt NOS TT van een overgang van Toni naar Bayern voor 13 miljoen euro. Ze beroepen zich hierbij op de Gazzetta dello Sport, maar daar staat nog niets oficieels in. We wachten nog even af, al is de verwachting wel dat het deze week rond komt.
Verder spreken alle kranten weer over Juventus, die allerhande spelers wil halen. Half Frankrijk wordt nu in verband gebracht met Juventus en men zou al in vergaande onderhandelingen zijn met Iaquinta. We zien het allemaal wel.
- peter
Vind dat ook een schijntje inderdaad. Had wel iets in de richting van 18-20 miljoen verwacht, maar ik weet niet of NOS TT het wel bij het juist einde heeft, hoor.Jabu schreef:13 miljoen euro voor Toni is niet echt veel.
Edit: Con il Bayern è fatta al 90%: l'ultima offerta dei tedeschi è di 13 milioni di euro, Corvino punta ad arrivare a 15. L'unica alternativa è legata ad un inserimento dell'Inter nella trattativa. La Nazione is de bron.
Nog niet helemaal rond dus.
Juventus zou trouwens al rond zijn met Mavuba, maar die ken ik dan weer niet. Speelt bij Bordeaux centraal op het middenveld. Anyone?
Vialli heeft als trainer toch nog nooit indruk kunnen maken?Peter schreef:Zou weer niets van waar zijn, aldus Lippi en Juventus. Verder worden ook Vialli en Capello genoemd als opvolger.
Kleine verdedigende middenvelder. Kan zeker wel wat. Wordt al jaren in verband gebracht met grote clubs, waaronder Ajax. Dit is hem:Peter schreef:Juventus zou trouwens al rond zijn met Mavuba, maar die ken ik dan weer niet. Speelt bij Bordeaux centraal op het middenveld. Anyone?

- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
En de zoveelste uitstekende middenvelder uit Afrika. Voor een continent dat bekend staat om spelers met veel, kracht, snelheid, flair en kunst –en vliegwerk maar weinig tactisch inzicht (wat in mijn ogen terecht is/was) komen er toch heel wat tactisch sterke middenvelders vandaan. En met Eto’o en Drogba heeft men tegen gewoonte in ook twee geweldig koelbloedige spitsen om Afrika te vertegenwoordigen in Europa.
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Nee, ik heb een schijthekel aan dat soort fashion victims.Thomas schreef:Kom op, zeg. Waar slaat dat nou weer op? Voetballers hebben ook recht op vrije tijd, hoor. En als zij van die vrije tijd een uur willen besteden aan hun kapsel moeten ze dat lekker doen. Live and let live, mate.
Van mij hoeft dat gewoon niet zo.
Opvallen moet hij doen met zijn spel, niet met zijn kapsel.