De play-offs: Ajax-AZ

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Gaat Ajax de 2-1 achterstand goedmaken in de Arena?

Ja
39
76%
Nee
12
24%

Totaal aantal stemmen: 51

Daniel

Bericht door Daniel »

Jesse schreef:
Daniel_vT schreef:Mooi gebaar Davids. :yourock.gif: :ajaxscarf.gif: :onfire.gif: :anew.gif: :ajaxsmiley.gif: :ajax.gif:
Wat deed-ie?
Zijn shirtje aan een gehandicapte geven. :ajaxsmiley.gif:
Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh »

Peter schreef:Wel mooi om die frustraties na afloop te zien, hoor. Helaas was het na de 3-0 snel afgelopen, want ik had wel gehoopt op een rode kaart voor een AZ-speler.
Als het goed is, krijgt Donk nog rood op tv-beelden. Hij trapte KJH de eerste helft in zijn maag.
Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned »

Mag ik even een momentje stilte voor AZ? :drecul.gif:
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing
Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice »

Nu staat van Gaal qua prijzen er wel heel erg beroerd voor:

Geen JC schaal
Geen Beker
Geen landskampioen
Wel een prijs weg geven bij de musicalawards

dat is -1 :smallgrin.gif:
Pompiedom
Ajaciedjuh

Dr. Living Stoned schreef:Mag ik even een momentje stilte voor AZ? :drecul.gif:
1 seconde, dat is genoeg voor dat ploegje uit alkmaar :drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif:
Zuidema

Bericht door Zuidema »

Jesse schreef:Hoe was Perez in de tweede helft? Weer niets?
Nee, hij was de 2e helft wel beter of minder slecht. Ajax speelde de 2e helft dan ook veel meer met alles naar voren en dan kan een Perez wel van nut zijn. Dan heeft ie bewegende spelers om zich heen, passingsmogelijkheden enz.

Verslaggever zegt trouwens dat Huntelaar de bal met de 1-0 niet aanraakte, dus geen buitenspel.
Daniel

Bericht door Daniel »

Buitenspel geval was kielekiele, je moet echt inzoomen om te zien of hij hem wel of niet raakt. Ik heb het niet goed kunnen zien, ook niet in de herhaling, misschien dat ze vanavond op Talpa wat kunnen inzoomen.
Ajaciedjuh

Ajaciedjuh schreef:Heitinga, Davids, KJH speelde goed.

Ooooooooooooooh, wat lekker voorronde CL. Hopelijk gaat Ajax nu investeren. Doelkansen: 7 - 1 (schoten op doel) en 14 - 7 totaal (beide een keer tegen de paal). Hoezo, dik verdiend :onfire.gif: :onfire.gif:
Ik moet De Mul niet vergeten. Die wissel na 30 minuten was ook bepalend voor de wedstrijd.
Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned »

Ajaciedjuh schreef:
Dr. Living Stoned schreef:Mag ik even een momentje stilte voor AZ? :drecul.gif:
1 seconde, dat is genoeg voor dat ploegje uit alkmaar :drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif:
NO TIME FOR LOSERS
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing
Zuidema

Bericht door Zuidema »

Daniel_vT schreef:Buitenspel geval was kielekiele, je moet echt inzoomen om te zien of hij hem wel of niet raakt. Ik heb het niet goed kunnen zien, ook niet in de herhaling, misschien dat ze vanavond op Talpa wat kunnen inzoomen.
Zo maar eens kijken of Van Gaal aan dat vermeende buitenspel dit verlies gaat ophangen. Niet terecht, want Ajax speelde vanaf minuut 1 in de 2e helft eindelijk vol gas en voluit naar voren. AZ wankelde duidelijk. Dan was dat doelpunt wel een een paar minuten later gevallen.

En ja hoor, dat doelpunt kantelt de wedstrijd volgens Van Gaal. "Dan werkte onze buitenspelval niet goed" als reactie op de interpretatie van de verslaggever op geen buitenspel van Heitinga. Maar je ziet zijn ongeloof. "Dat zeg jij, dat wil ik nog wel even terugzien."
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo mei 27, 2007 3:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ajaciedjuh

Zuidema schreef:
Daniel_vT schreef:Buitenspel geval was kielekiele, je moet echt inzoomen om te zien of hij hem wel of niet raakt. Ik heb het niet goed kunnen zien, ook niet in de herhaling, misschien dat ze vanavond op Talpa wat kunnen inzoomen.
Zo maar eens kijken of Van Gaal aan dat vermeende buitenspel dit verlies gaat ophangen. Niet terecht, want Ajax speelde vanaf minuut 1 in de 2e helft eindelijk vol gas en voluit naar voren. Dan was dat doelpunt een paar minuten wel later gevallen.
Ja hoor, het ligt weer aan de scheidsrechter (ook in de andere wedstrijden). Wat een ontzettende slechte verliezer. Alleen daarvoor is het alleen leuk.

Hij zei overigens dat er niks aan de hand was tot de goal: Vermaelen tegen de paal, Davids alleen op de keeper af. Na 30 minuten heeft Ajax de wedstijd in handen genomen en dik, maar dan ook dik verdiend.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op zo mei 27, 2007 3:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Grappig dat niemand hier Vermaelen noemt als uitblinker. Hij won vrijwel alle duels, was koppend ijzersterk, zette goede tackles in en liet zien over een meer dan uitstekende inspeelpass te beschikken. Was ook regelmatig de man van de opbouw van achteruit.

Verder vond ik Ogararu eindelijk eens ijzersterk spelen. De tweede helft waren Gabri, Davids, Huntelaar (wat een heerlijke klootzak is het toch. Degenen die de wedstrijd hebben gezien zullen weten waar ik het over heb) en De Mul ook goed.

In mijn ogen was de goal van Heitinga overigens geen buitenspel. Niet Huntelaar maar een speler van AZ raakte de bal, waardoor het dus nooit buitenspel kan zijn.

Perez was de tweede helft toch wel wat beter én beslissend. Ik vraag me overigens af hoeveel er van waar is dat hij zo slecht ligt bij Ajax. Hij kreeg bijvoorbeeld een dikke knuffel van Groenendijk toen hij gewisseld werd.

Mitea laten starten was een fout, maar Ten Cate was wel man en eerlijk genoeg om z'n fout toe te geven en actie te ondernemen. Prima dus.
Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini »

Heerlijk! Ajax heer en meester in de tweede helft, AZ was nergens. Complimenten aan de mannen van Ten Cate en niet in de laatste plaats aan Gabri die een ijzersterk optreden beloond zag worden met een treffer. Hij ging slim met balbezit om en liep weer een halve marathon, je kon wel zien dat ie lekker uitgerust was!
Op naar de Champions League, liever geen Denen in de voorronde..
Ajax!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Zuidema schreef: En ja hoor, dat doelpunt kantelt de wedstrijd volgens Van Gaal. "Dan werkte onze buitenspelval niet goed" als reactie op de interpretatie van de verslaggever op geen buitenspel van Heitinga. Maar je ziet zijn ongeloof. "Dat zeg jij, dat wil ik nog wel even terugzien."
Ja, gek he. Hij kan dat vanaf de bank nooit beoordelen. Dan kan ik me wel voorstellen dat je dat even wil terugzien. Ok, Ajax gaf na de rust meer druk maar dan moet die bal er wel in. Als het even 0-0 blijft en AZ slaat die aanval af dan hebben ze alles in de hand. Je kunt dus best spreken van een kantelpunt in de wedstrijd.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Verder vond ik Ogararu eindelijk eens ijzersterk spelen. De tweede helft waren Gabri, Davids, Huntelaar (wat een heerlijke klootzak is het toch. Degenen die de wedstrijd hebben gezien zullen weten waar ik het over heb) en De Mul ook goed.

Degenen die het niet hebben gezien niet, Thomas, maar zijn nu wel benieuwed.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice »

Ogararu speelde als Maxwell... Enough say'd z'n acties waren Babels (ging niet altijd goed maarja, je kent het wel hakjes enzo) Gaf prima voorzetten, en had Martens aan de band....
Pompiedom
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Mr. Ajax schreef:
Hij holde na de 2-0 naar Donk toe, slide naast hem en begon hem even flink af te zeiken. GE-WEL-DIG.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op zo mei 27, 2007 3:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Mr. Ajax schreef:

De buikschuiver bij de 2-0 neem ik aan? Een kleine traktatie van Huntelaar voor het voorval in de eerste helft.
Zuidema

Bericht door Zuidema »

Marillion schreef:
Zuidema schreef: En ja hoor, dat doelpunt kantelt de wedstrijd volgens Van Gaal. "Dan werkte onze buitenspelval niet goed" als reactie op de interpretatie van de verslaggever op geen buitenspel van Heitinga. Maar je ziet zijn ongeloof. "Dat zeg jij, dat wil ik nog wel even terugzien."
Ja, gek he. Hij kan dat vanaf de bank nooit beoordelen. Dan kan ik me wel voorstellen dat je dat even wil terugzien. Ok, Ajax gaf na de rust meer druk maar dan moet die bal er wel in. Als het even 0-0 blijft en AZ slaat die aanval af dan hebben ze alles in de hand. Je kunt dus best spreken van een kantelpunt in de wedstrijd.
Een 1-0 voor Ajax was altijd een kantelpunt geweest in deze wedstrijd. Dat ie nou via vermeend buitenspel valt, maakt niet zoveel uit. Dat doelpunt was er qua spelbeeld toch wel gekomen. Maar dat is mijn overtuiging. Jij hebt de jouwe. Soit. Dat Van Gaal toch de nadruk op dat buitenspel legt, geeft voor mij nogmaals aan dat ie vanuit mijn beleving van die 2e helft een erg slechte verliezer is. Maar dat wisten we ook wel.
Ajaciedjuh

HTC:

1ste helft geblokkeerd gespeeld. Vooral Nikkie (vindt het sneu voor hem, had het tijdens de competitie pas in de rust gedaan).

Tommie goed gespeeld.

Met name de tweede helft: de tweede bal continue gewonnen, waarmee iets gedaan werd.
az, geen kansen. Ajax goed gespeeld, 7 goede kansen.

Ajax seizoen geslaagd: doelstelling voldaan. Meedoen in de competitie (1 goal te kort), ver komen in de beker (gewonnen), beter voetbal, meeste goals gemaakt.
Vandaag niet gewonnenn, dan seizoen misslukt.
Mensen intern: rustig gebleven, goede ontwikkeling spelers. Belangrijk dat voorronde CL gehaald is.

Wat nodig voor CL: aantal spelers beter geworden. Ajax heeft voorin wat mensen nodig (spits waarmee je iets open kunt breken: kracht, lengte en kopkracht). Vooral voorin en middenveld (vooral jonge middenvelders erachter).
M..

Bericht door M.. »

Peter schreef:
Mr. Ajax schreef:

De buikschuiver bij de 2-0 neem ik aan? Een kleine traktatie van Huntelaar voor het voorval in de eerste helft.
Heerlijke reactie van huntelaar. Vorig jaar had hij ook zoiets was het niet na een schwalbe tegen kakkerlakken? Ook voor de play offs? En dat kopstootje van die andere kakkerlak.. ik mag dat wel :onfire.gif:
Zuidema

Bericht door Zuidema »

Ajaciedjuh schreef: Ajax heeft voorin wat mensen nodig (spits waarmee je iets open kunt breken: kracht, lengte en kopkracht). Vooral voorin en middenveld (vooral jonge middenvelders erachter).
Dus Ten Cate wil er een pinch-hitter bij hebben voor het volgend seizoen...
Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice »

Dus Ten Cate wil er een pinch-hitter bij hebben voor het volgend seizoen...

Kanu te duur, wat te denken van Jan Kollor?
Pompiedom
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Laatst gewijzigd door FlaFlu op ma mei 28, 2007 1:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ajaciedjuh

Wat laat van Gaal zich kennen: wij zijn klein en zij zijn groot.
Plaats reactie