Ik denk dat Van Bommel zwaar gefrustreerd is over datgene dat er heeft plaatsgevonden bij het Nederlands elftal, ja. Ik denk dat hij op de banken staat als Van Basten weg is bij het Nederlands elftal en niet kan wachten tot hij de kans krijgt om het ongelijk van Van Basten te bewijzen.Voetske schreef:Ach, denk jij echt dat Van Bommel zich druk maakt om het Nederlands elftalThomas schreef:En nu zit Lothar dus in z'n eentje thuis op de bank te boycotten.
Niet bang voor kritiek
Moderator: mods
Precies, Bertje. Bayern gaat komende zomer waarschijnlijk flink shoppen en ik verwacht dat Lothar binnen de kortste keren wel kan fluiten naar z’n basisplaats.
Druk maken over zijn basis plaats bij Bayern ?, vertel Bertje ...Bertje schreef:Dat hoop ik niet voor hem, want hij kan zich beter druk maken om zijn basisplaats bij Bayern.
Overigens denk ik dat Bommel wel blij is met hoe het is gelopen. Hij heeft afgelopen WK geen indruk kunnen maken, maar desondanks heeft hij bij de media nog steeds de titel van verlosser. En dat terwijl hij eigenlijk sinds zijn vertrek bij PSV nergens meer echt indrukwekkende geweest is.
Nu kan hij niet meer afgaan en is hij toch de verlosser. Goed gespeeld.
Blij met de punten ...
Ik denk dat van Bommel denkt, je doet maar van Basten ..Thomas schreef:Precies, Bertje. Bayern gaat komende zomer waarschijnlijk flink shoppen en ik verwacht dat Lothar binnen de kortste keren wel kan fluiten naar z’n basisplaats.
Ik denk dat Van Bommel zwaar gefrustreerd is over datgene dat er heeft plaatsgevonden bij het Nederlands elftal, ja. Ik denk dat hij op de banken staat als Van Basten weg is bij het Nederlands elftal en niet kan wachten tot hij de kans krijgt om het ongelijk van Van Basten te bewijzen.Voetske schreef:Ach, denk jij echt dat Van Bommel zich druk maakt om het Nederlands elftalThomas schreef:En nu zit Lothar dus in z'n eentje thuis op de bank te boycotten.
Blij met de punten ...
Fijne reactie weer. Ik ga jou toch ook niet in de zeik zitten nemen omdat jij denkt dat Van Bommel er niet mee zit.Voetske schreef:Ik denk dat van Bommel denkt, je doet maar van Basten ..Thomas schreef:Precies, Bertje. Bayern gaat komende zomer waarschijnlijk flink shoppen en ik verwacht dat Lothar binnen de kortste keren wel kan fluiten naar z’n basisplaats.
Ik denk dat Van Bommel zwaar gefrustreerd is over datgene dat er heeft plaatsgevonden bij het Nederlands elftal, ja. Ik denk dat hij op de banken staat als Van Basten weg is bij het Nederlands elftal en niet kan wachten tot hij de kans krijgt om het ongelijk van Van Basten te bewijzen.Voetske schreef: Ach, denk jij echt dat Van Bommel zich druk maakt om het Nederlands elftal
En zoals Bertje al zei heeft Bommel lopen klooien bij Bayern, dit seizoen.
Schei toch, wie heeft het over in de zeik zetten.Jij denk, ik denkt.Maar net als ik weet jij helemaal niet wat van Bommel denkt.En ik heb van Bommel genoeg keren zien voetballen dit seizoen, maar kon niet ontdekken dat ie stond te klooien ... maar ja, tis van Bommel hé ...Thomas schreef:Fijne reactie weer. Ik ga jou toch ook niet in de zeik zitten nemen omdat jij denkt dat Van Bommel er niet mee zit.Voetske schreef:Ik denk dat van Bommel denkt, je doet maar van Basten ..Thomas schreef:Precies, Bertje. Bayern gaat komende zomer waarschijnlijk flink shoppen en ik verwacht dat Lothar binnen de kortste keren wel kan fluiten naar z’n basisplaats.
Ik denk dat Van Bommel zwaar gefrustreerd is over datgene dat er heeft plaatsgevonden bij het Nederlands elftal, ja. Ik denk dat hij op de banken staat als Van Basten weg is bij het Nederlands elftal en niet kan wachten tot hij de kans krijgt om het ongelijk van Van Basten te bewijzen.
En zoals Bertje al zei heeft Bommel lopen klooien bij Bayern, dit seizoen.
Blij met de punten ...
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
Lucio en Schweinsteiger hebben dit seizoen ook alles gespeeld. So what’s your point? Het was dit seizoen voor het eerst in jaren een armoedig zooitje bij Bayern en dat was niet geheel toevallig omdat Bayern het gat dat Ballack en Ze Roberto achterlieten dacht te kunnen opvullen met de aankoop van Van Bommel. Dan ben je toch zot?brigade zuid schreef:Tuurlijk, vandaar dat ie alles speelt daar.Thomas schreef:En zoals Bertje al zei heeft Bommel lopen klooien bij Bayern, dit seizoen.
Van Bommel was matig en niet meer, maar als jij hem regelmatig hebt zien spelen in Duitsland en het tegendeel wil beweren dan is dat jouw goed recht.
Live ?.
Afijn, ik ga niet roepen dat van Bommel de pannen van het dak speelde, maar " aan liggen klooien " en meer van dit ... kan ik me niet in vinden.
Beide trainers waren vol lof over hem, en alle wedstrijden die ik gezien heb en dat waren er nogal wat zag ik de van Bommel zoals ik hem ook bij Psv heb zien voetballen.
Afijn, ik ga niet roepen dat van Bommel de pannen van het dak speelde, maar " aan liggen klooien " en meer van dit ... kan ik me niet in vinden.
Beide trainers waren vol lof over hem, en alle wedstrijden die ik gezien heb en dat waren er nogal wat zag ik de van Bommel zoals ik hem ook bij Psv heb zien voetballen.
Blij met de punten ...
Live of met wat vertraging, ja. Het waren in ieder geval wedstrijden van dit seizoen.
Van Bommel speelt om te winnen en Bayern is meerdermaal uit geslagen positie teruggekomen. Als het team desondanks matig voetbalt kom je als trainer al snel uit bij het prijzen van types als Van Bommel. Enfin, de Van Bommel van het PSV met Cocu (ook een groot verschil met daarvoor) heb ik dit seizoen niet gezien. Is ook niet zo gek, want Van Bommel is geen absolute leider en is niet in staat tempobepalend of rustgevend te zijn (en als vervanger van Ballack of Ze Roberto is het natuurlijk een aanfluiting). Als kantelhalf met een speler naast zich die reguleert, stuurt en tempo bepaalt is het wel een prima voetballer, in mijn ogen. Maar een topper is Van Bommel niet. Nooit geweest ook.
Van Bommel speelt om te winnen en Bayern is meerdermaal uit geslagen positie teruggekomen. Als het team desondanks matig voetbalt kom je als trainer al snel uit bij het prijzen van types als Van Bommel. Enfin, de Van Bommel van het PSV met Cocu (ook een groot verschil met daarvoor) heb ik dit seizoen niet gezien. Is ook niet zo gek, want Van Bommel is geen absolute leider en is niet in staat tempobepalend of rustgevend te zijn (en als vervanger van Ballack of Ze Roberto is het natuurlijk een aanfluiting). Als kantelhalf met een speler naast zich die reguleert, stuurt en tempo bepaalt is het wel een prima voetballer, in mijn ogen. Maar een topper is Van Bommel niet. Nooit geweest ook.
AD.‘Mark is een echte Duitser’
ROTTERDAM - Duitsland is onder de indruk van Mark van Bommel. De Limburger is de aanjager van Bayern München,dat het de laatste weken steeds beter doet. In de Champions League schakelde de club Real Madrid uit en in de competitie nadert de ploeg koploper Schalke 04. Van Bommel is uitgegroeid tot de nieuwe leider van Bayern.
De fans van Bayern bewonderen zijn agressieve manier van spelen. Ze roemen zijn capaciteit het elftal in moeilijke omstandigheden aan de hand te nemen. Coach Ottmar Hitzfeld noemt hem de absolute leider van zijn elftal.
Veel Duitsers zien in Van Bommel de voormalige middenvelder Stefan Effenberg - in diens goede tijd bij Bayern op het veld de baas - terug. Vooral in hun felle speelwijze zien ze overeenkomsten. Zoals Van Bommel tegen Real Madrid zijn ploeggenoot Lukas Podolski hardhandig aanpakte, zo deed Effenberg dat in de Champions League-finale in 2001 tegen Valencia met zijn tegenstander Mendieta. Die duwde hij ruw omver. Met als signaal zijn team wakker te schudden.
Toen Van Bommel naar Bayern kwam, was Effenberg sceptisch. Inmiddels is hij om en beschouwt hij de Nederlander als zijn enige echte opvolger.
Effenberg noemde hem een Leitwolf. Typisch zo’n Duits woord, waarvoor geen goede Nederlandse vertaling is. Het heeft te maken met dominantie. Voetbalschrijver Christoph Biermann zegt: ,,Hij is een echte Duitser. Wij zien voetbal ook als een psychologische sport, waarin je, zoals in een hondenroedel, in elk elftal een alfadier nodig hebt dat dominant is. Zon alfadier is Van Bommel.’’
Biermann is fan van hem. ,,De Duitse supporters vinden het mooi dat hij in een vijandig stadion iedereen tegen zich in het harnas jaagt. Zoals hij deed in Madrid met Podolski; dat vonden de fans prima. Podolski speelde heel slecht.’’
Het gebaar dat hij na zijn doelpunt in de slotfase maakte, begreep niet iedereen. In Duitsland zegt het niets. Het was een typisch Spaanse belediging. Het is dat Van Bommel na de wedstrijd zijn excuses ervoor aanbood, anders was de discussie totaal aan Duitsland voorbijgegaan. ,,Het was niets,’’ zegt Johannes Mathis, voorzitter van Simple Red, een van de 2000 Bayern-fanclubs. ,,In het spel ging het om veel belangrijkere zaken. Bayern speelde tot aan die wedstrijd in Madrid heel slecht en daar kwam de omslag. Van Bommel is extreem gemotiveerd en dat is goed voor de ploeg.’’
Karl-Heinz Wild, chef-verslaggever van het toonaangevende voetbaltijdschrift Kicker, zegt dat ‘Van Bommel precies weet hoe ver hij moet gaan’. ,,Hij zoekt de grens op. In Madrid streelde hij door het haar van Beckham - daarmee maakte hij hem gek. Soms geeft hij de scheidsrechter een schouderklopje. Over alles is nagedacht. Van Bommel wil winnen.’’
Zo’n speler heeft Bayern gemist, aldus Wild. ,,Iemand die op het veld de lakens uitdeelt.’’ Zijn collega Klaus Hölzenbein van de Süddeutsche Zeitung signaleert dat Van Bommel onder de vorige trainer Felix Magath minder dominant was. ,,Magath wilde hem eigenlijk niet kopen. Hun relatie is nooit optimaal geweest. Van Bommel had tijdens trainingen vaak een eigen mening. Hij bekritiseerde Magath ook: dat er te weinig met de bal werd getraind en dat hij te weinig met de spelers sprak.’’
Hitzfeld daarentegen houdt van een type speler als Van Bommel. Hij maakt hem juist belangrijk en wil dat hij zijn ideeën overbrengt op de anderen. Dat is ook de reden dat hij de laatste weken zo opvallend speelt.
De ervaren Hitzfeld werkte in het verleden met grote Duitse voetballers als Stefan Effenberg, Matthias Sammer en Lothar Matthäus, net als Van Bommel spelers die in het veld een verlengstuk van de trainer waren. In Nederland gelden zij als typisch Duitse voetballers. ,,Ze zijn geliefd bij ons, omdat in onze voetbalcultuur zo’n speler heel belangrijk is,’’ zegt professor Jürgen Beckmann, sportpsycholoog in München. ,,Wij vinden dat ieder elftal zo iemand nodig heeft. Wat niet wil zeggen dat we ook van ze houden. Ook Duitsers zien liever Beckenbauer of Schweinsteiger de bal beroeren dan Matthäus of Effenberg een speler omver duwen. Maar we beseffen dat dat soms moet. In dat geval heiligt het doel het middel.’’
Blij met de punten ...
-
- AT Toto winner 15/16
Ach, ik zou het artikel nog maar eens een keertje lezen als ik jou was.Verder is van Bommel goed genoeg voor dit Nederlands elftal, net als Makaay, Davids, RvN, Seedorf.Thomas schreef:Op dat moment was iedereen in de hosanna stemming vanwege de ‘comeback’ van Bayern. En dus werd Van Bommel geroemd om zijn inzet en winnaars mentaliteit. Het gaat nergens over z’n voetballende kwaliteiten. Precies zoals ik zonet al zei.
Iemand die niet de capaciteiten bezit om met deze jongens te kunnen werken zou eigenlijk geen bondscoach mogen zijn.Persoonlijk vindt ik het een gemiste kans en een aanfluiting van de bovenste plank.Ieder andere training zou een moord willen doen om zoveel ervaring en kwaliteiten in zijn elftal te hebben.
Blij met de punten ...