Kenneth Vermeer

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 24, 2007 6:18 pm

Vind ik ook. Ik vind wel dat je tussentijds een speler terug moet kunnen halen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mei 24, 2007 6:23 pm

Ik vind het volstrekt normaal dat je je eigen werknemers niet tegen je in laat zetten. Gaat ook al een tijdje zo in Engeland en Spanje, bijvoorbeeld.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 24, 2007 6:31 pm

Juist in de wedstrijden tegen echte tegenstanders kun je zien in hoeverre ze gegroeid zijn.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do mei 24, 2007 6:33 pm

Neefkens schreef:
Thomas schreef:Ik hoop in ieder geval dat Ajax vast laat leggen dat de huurspelers niet tegen Ajax mogen uitkomen.
Dat zou ik een absoluut zwaktebod vinden.
Ik niet, ben het dus ook met Thomas eens. Ik vind een speler die je eigendom is laat je toch niet tegen je spelen, dat is de omgekeerde wereld. Niet dat ik angst heb van dat soort spelers maar je ziet het bij Vertonghen, het kan zomaar een keer fout gaan.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 24, 2007 6:52 pm

Vermeer op huurbasis naar Willem II

Amsterdam, 24 mei 2007
Kenneth Vermeer wordt volgend seizoen verhuurd aan Willem II. De 21-jarige keeper heeft tot 1 juli 2010 een contract bij Ajax.
Sinds 2004 was Vermeer keeper van Jong Ajax. Dit seizoen verdedigde de Amsterdammer elf maal het doel van het Beloftenteam. Vermeer maakte op 29 september 2006 zijn debuut in het eerste elftal van Ajax tijdens de UEFA Cupwedstrijd Ajax - IK Start (4-0).
Ajax

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr mei 25, 2007 5:49 am

brigade zuid schreef:
Neefkens schreef:
Thomas schreef:Ik hoop in ieder geval dat Ajax vast laat leggen dat de huurspelers niet tegen Ajax mogen uitkomen.
Dat zou ik een absoluut zwaktebod vinden.
Ik niet, ben het dus ook met Thomas eens. Ik vind een speler die je eigendom is laat je toch niet tegen je spelen, dat is de omgekeerde wereld. Niet dat ik angst heb van dat soort spelers maar je ziet het bij Vertonghen, het kan zomaar een keer fout gaan.

Het ging niet fout omdat Vertonghen zo goed speelde, maar omdat AJAX dat niet deed. En die speler mag dan wel jouw eigendom zijn, maar hij is voor die ene jaar speler van een andere team, en daar moet ie zichzelf zien te bewijzen. Ook tegen AJAX dus. En AJAX moet gewoon ervoor zorgen dat ze beter zijn.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » vr mei 25, 2007 8:02 am

Het is toch zwak als spelers niet tegen hun eigen club mogen uitkomen? :confused.gif:

-Als de speler goed genoeg gerijpt was had hij wel bij Ajax gespeeld, en niet bij de club aan wie hij is verhuurd.
-Een club huurt een speler omdat het hun team beter maakt, ze moeten dus gewoon het recht hebben om te krijgen waarvoor ze betalen.
Pompiedom

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 25, 2007 8:41 am

Vind ik ook, allemaal onzin.

Willem ll heeft volgend seizoen alvast een keeper die minder is dan die van ons, want anders keepte Kenneth wel bij Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman

Bericht door Baseman » vr mei 25, 2007 8:47 am

Een onbegrijpelijke actie van Willem II vind ik !
Ze huren een onervaren keeper in, terwijl ze afgelopen seizoen tegen degradatie streden ? Een onervaren keeper kost je altijd punten en ik zie Vermeer eigenlijk weinig punten pakken...of ik zie het verkeerd en Vermeer blijkt wel een groot talent te zijn.

Wat Willem II nodig heeft is een ervaren doelman, iemand met rust en uitstraling, iemand die een verdediging neer kan zetten en iemand die er staat als het nodig is. Iemand als Aerts is voor Willem II een uitstekende keeper, Vermeer is dat niet.

Maar goed, het is mijn club niet dus wat kan mij het eigenlijk schelen :kwijl.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » vr mei 25, 2007 8:53 am

Ach, Vermeer is beter als zo een Aerts.
IK GELOOF!!!!!!

Baseman

Bericht door Baseman » vr mei 25, 2007 9:23 am

Daar ben ik het absoluut niet mee eens...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr mei 25, 2007 9:37 am

Kom kom, Baseman, geef Vermeer de kans. Hij komt op mij ook over als een onrustige grabbelaar (al was hij fantastisch in de finale van het EK-jeugd), maar hoe goed kennen wij hem? Hij heeft nog nooit een wedstrijd op het hoogste niveau gekeept, dus we kunnen moeilijk zeggen hoe hij het in de eredivisie gaat doen.

Ik zou niet met zekerheid durven beweren dat die labiele cokesnuiver beter is.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mei 25, 2007 10:11 am

Vermeer heeft in de UEFA Cup gespeeld.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 25, 2007 10:13 am

Een kans verdient hij zeker maar die jongen zien we denk ik nooit meer in een Ajax shirt terug. Af en toe best knappe reddingen maar ik ben er niet stuk van.

Geef mij maar een zekere en rustige keeper. Dat is hij op dit moment niet en ik ben bang dat hij het ook niet gaat worden. Maar goed, ik laat me natuurlijk graag verrassen!

jabu

Bericht door jabu » vr mei 25, 2007 10:47 am

Baseman schreef:Wat Willem II nodig heeft is een ervaren doelman, iemand met rust en uitstraling, iemand die een verdediging neer kan zetten en iemand die er staat als het nodig is. Iemand als Aerts is voor Willem II een uitstekende keeper, Vermeer is dat niet.
Aerts is toch die labiele keeper die zich met knikkende knietjes in de rust in de Kuip liet wisselen omdat hij de druk niet meer aankon? :hypocrite.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » vr mei 25, 2007 11:21 am

Jöhnk schreef:Kom kom, Baseman, geef Vermeer de kans. Hij komt op mij ook over als een onrustige grabbelaar (al was hij fantastisch in de finale van het EK-jeugd), maar hoe goed kennen wij hem? Hij heeft nog nooit een wedstrijd op het hoogste niveau gekeept, dus we kunnen moeilijk zeggen hoe hij het in de eredivisie gaat doen.
Klopt, maar op basis van wat ik van Vermeer heb gezien durf ik mijn uitspraken wel te doen. Als hij bij Jong Oranje al onrustig en onstabiel overkomt, dan kan ik me niet voorstellen dat hij in de Eredivisie ineens een klasbak is. Ik ben wel erg benieuwd naar zijn mentaliteit...mocht hij de basiskeeper worden en hij haalt zijn 'normale' niveau (wat hij tot nu toe heeft laten zien), dan zal hij het zwaar krijgen. Interessant wordt dan hoe hij daarmee omgaat.
Jabu schreef:Aerts is toch die labiele keeper die zich met knikkende knietjes in de rust in de Kuip liet wisselen omdat hij de druk niet meer aankon? :hypocrite.gif:
Klopt ook, maar bij Willem II presteerde hij gewoon goed.
En hij werd niet voor niets door Feyenoord aangetrokken, die jongen kan wel keepen en hij heeft ondertussen aardig wat ervaring. Dat hij niet goed genoeg was voor Feyenoord vond ik geen verrassing, dat hij niet met de druk kon omgaan echter wel.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 25, 2007 11:27 am

Baseman schreef:......En hij werd niet voor niets door Feyenoord aangetrokken.......
Ik weet niet of je dat nou als een pluspunt op je cv moet beschouwen. :biggrin.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mei 25, 2007 12:17 pm

Baseman schreef:Een onbegrijpelijke actie van Willem II vind ik !
Ze huren een onervaren keeper in, terwijl ze afgelopen seizoen tegen degradatie streden ? Een onervaren keeper kost je altijd punten en ik zie Vermeer eigenlijk weinig punten pakken...of ik zie het verkeerd en Vermeer blijkt wel een groot talent te zijn.
Duidelijk. Je ziet het totaal niet in hem zitten. Wat vind je zijn grote minpunten, Base?

Arwin

Bericht door Arwin » vr mei 25, 2007 1:19 pm

Ik ben in ieder geval blij dat hij een keer een seizoen kan keepen wellicht op eredivisie niveau. Ik ben tot nu toe ook niet echt onder de indruk van hem geweest, maar misschien dat hij wel positief verrast bij Willem II.

Ik heb echter een beetje een voorgevoel dat hij daar ook tweede keeper gaat worden. Als de trainer je niet wil, is het eigenlijk al een beetje een kansloze zaak en zal Aerts dus wel eerste keeper worden.

Baseman

Bericht door Baseman » vr mei 25, 2007 9:22 pm

Thomas schreef:Wat vind je zijn grote minpunten, Base?
Hij is een echt Nederlands talent, oftewel hij kan zo goed meevoetballen...alsof dat belangrijk is, alleen in Nederland telt dat mee en onbegrijpelijk genoeg nog veel ook.

Vermeer kan wel keepen, maar hij is onrustig, hij coacht te weinig, zijn spelhervattingen zijn te snel en daardoor niet sterk, hij straalt geen betrouwbaarheid uit en ik vind hem te klein. Ook denk ik dat zijn concentratie een probleem is. Als hij het erg druk heeft dan kan hij uitblinken, zoals in de finale van het WK, maar als hij wat minder te doen heeft dan lijkt hij moeite te hebben om zijn gedachten erbij te houden.

Hij zal nog veel moeten leren om een goede keeper te worden, maar niets is onmogelijk. Ik zie hem echter niet het niveau halen voor Ajax.
Al is het wel belangrijk om veel te keepen, daar leert iemand natuurlijk het meest van. En zijn bankzitten heeft hem derhalve weinig opgeleverd, Ajax had hem vorig seizoen al moeten uitlenen. Nu zijn ze er erg laat mee.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 25, 2007 9:30 pm

Baseman schreef:Hij zal nog veel moeten leren om een goede keeper te worden, maar niets is onmogelijk. Ik zie hem echter niet het niveau halen voor Ajax.
Ik ook niet. Misschien is hij iets voor Willem ll.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides

Bericht door Aristides » vr mei 25, 2007 10:40 pm

Vermeer kan wel keepen, maar hij is onrustig, hij coacht te weinig, zijn spelhervattingen zijn te snel en daardoor niet sterk, hij straalt geen betrouwbaarheid uit en ik vind hem te klein. Ook denk ik dat zijn concentratie een probleem is. Als hij het erg druk heeft dan kan hij uitblinken, zoals in de finale van het WK, maar als hij wat minder te doen heeft dan lijkt hij moeite te hebben om zijn gedachten erbij te houden.
In grote lijnen mee eens, al vind ik hem niet zo klein. Toevallig zag ik hem een paar wedstrijden keepen toen hij een jaar of 14/15? was en toen vond ik hem goed. In de A1 voldeed hij meer aan wat Baseman (zie citaat) schrijft. Ik was niet onder de indruk.

Op het EK deed hij het echter erg goed, zeker in de finale heeft hij Nederland gered. Ik ben benieuwd hoe zij zich ontwikkelt. In de wedstrijd Ajax - Willem II stond er een lange Belgische grabbelaar in het doel bij Willem II. Ik hoop dat Ajax heeft kunnen bedingen dat die keeper tegen Ajax speelt.

Hij is trouwens wel goed in een-tegen-een, ook als hij het niet druk heeft.
Hij zal nog veel moeten leren om een goede keeper te worden, maar niets is onmogelijk. Ik zie hem echter niet het niveau halen voor Ajax. Al is het wel belangrijk om veel te keepen, daar leert iemand natuurlijk het meest van. En zijn bankzitten heeft hem derhalve weinig opgeleverd, Ajax had hem vorig seizoen al moeten uitlenen. Nu zijn ze er erg laat mee.
Ajax had hem vorig seizoen al moeten uitlenen??? Kom op Baseman, Ajax doet het dus weer niet goed, het is toch wat! Heeft Ajax ooit iets goed gedaan als het om de jeugd gaat? Kenneth Vermeer is 21?????????
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Baseman

Bericht door Baseman » za mei 26, 2007 11:41 am

Demosthenes schreef:Op het EK deed hij het echter erg goed, zeker in de finale heeft hij Nederland gered. Ik ben benieuwd hoe zij zich ontwikkelt.
Op het EK vond ik hem redelijk tot goed, al keepte hij inderdaad een geweldige finale !
Hij is trouwens wel goed in een-tegen-een, ook als hij het niet druk heeft.
Klopt, 1 op 1 is hij erg sterk. Ik vind hem qua stijl en kwaliteiten wel wat weg hebben van Waterreus eigenlijk.
Ajax had hem vorig seizoen al moeten uitlenen??? Kom op Baseman, Ajax doet het dus weer niet goed, het is toch wat! Heeft Ajax ooit iets goed gedaan als het om de jeugd gaat? Kenneth Vermeer is 21?????????
Laat ik me zo laatdunkend uit over de Ajax jeugd dan ?
Ik vind de Ajax jeugd tegenvallen, ik mis de toppers, al laat Sneijder dit seizoen zien wel degelijk erg goed en constant te kunnen voetballen.

Maar voor keepers is het gewoon ontzettend belangrijk om veel te keepen, daar leren ze het meeste van. Voor voetballers is dat ook belangrijk, maar keepers moeten naast ballen tegenhouden ook de verdediging coachen, de jongens voor hem neerzetten, vertrouwen en rust uitstralen en situaties leren inschatten. En dat leer je maar beperkt van bankzitten en keepen in de jeugd. Seniorenvoetbal, helemaal op hoog niveau, is voor keepers heel anders. Vermeer is pas 21, maar hoeveel wedstrijden heeft hij gespeeld met de senioren ?

Jammer dat in Nederland jonge keepers zelden een echte kans krijgen, al kan ik het wel begrijpen. Vermeer had vorig seizoen uitgeleend kunnen worden aan een ploeg in de 1e divisie, daar had hij veel meer van geleerd dan van afgelopen seizoen. Dat hij basiskeeper is van Jong Oranje helpt wel, maar zoveel wedstrijden spelen ze niet.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za mei 26, 2007 1:28 pm

Sneijder, daarvoor nog v.d. Vaart. Verder bleek Heitinga dit seizoen ook erg belangrijk te zijn en geqwoon hee goed te kunnen voetballen. Babel heeft het ook in zich om nog verder te ontwikkelen en een hele goede te worden. v.d. Wiel heeft in de geringe aantal wedstrijden die hij heeft meegedaan een hele goede indruk achtergelaten, die komt er ook aan.

Niet elke jeugdspeler kan/moet een topper ala Sneijder worden. AJAX heeft dit seizoen veel wedstrijden gespeeld met 9 (!!!) spelers uit eigen jeugd in de basis. En nog een paar op de bank. Vergelijk dat eens met bijvoorbeeld de buitenlander-verzameling van psv. Daar ligt toch een verschil, om het voorzichtig uit te drukken.
Vind nog maar een club die op het hoogste niveau speelt in Europa die dat kan evenaren.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za mei 26, 2007 2:35 pm

Baseman schreef:Laat ik me zo laatdunkend uit over de Ajax jeugd dan ?
Ik vind de Ajax jeugd tegenvallen, ik mis de toppers, al laat Sneijder dit seizoen zien wel degelijk erg goed en constant te kunnen voetballen.
Ajax heeft de laatste jaren wel degelijk (hele) goede voetballers opgeleid. Het probleem is in mijn ogen alleen dat er zelden 'complete' voetballers tussen zitten. De meeste spelers brengen een groot aantal gebreken met zich bij waar Ajax vrijwel hun hele contractduur mee te maken heeft omdat de spelers zich op bepaalde vlakken niet verder ontwikkelen.
Baseman schreef:Jammer dat in Nederland jonge keepers zelden een echte kans krijgen, al kan ik het wel begrijpen. Vermeer had vorig seizoen uitgeleend kunnen worden aan een ploeg in de 1e divisie, daar had hij veel meer van geleerd dan van afgelopen seizoen. Dat hij basiskeeper is van Jong Oranje helpt wel, maar zoveel wedstrijden spelen ze niet.
In Spanje, Italie en Engeland is het over het algemeen niet beter hoor. Keepers moeten regelmatig langer wachten tot hun debuut. Is ook niet zo gek, aangezien keepers over het algemeen ook langer mee kunnen op topniveau.

Plaats reactie