Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

generaal

Bericht door generaal » vr mei 18, 2007 5:46 pm

Duke schreef:
Cruyff tells Laporta to make Van Basten next Barcelona coach
May 15, 2007

Johan Cruyff has told president Joan Laporta to make Marco van Basten the next coach of Barcelona.
Cruyff acts as an advisor to Laporta and Graderia de Ona FM says he has urged the Barca supremo to move for Holland coach Van Basten should Frank Rijkaard depart at the end of this season.

Van Basten's strong character appeals to Cruyff, citing his refusal to select Real Madrid striker Ruud van Nistelrooy for the national team as an example of how he will whip the current Barca dressing room into shape next term.
www.tribalfootball.com
Wat zou ik dat heerlijk vinden zeg.

Amunt Valencia!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 20, 2007 6:04 pm

Sevilla heeft z'n lastige uitwedstrijd alvast gewonnen: Deportivo-Sevilla 1-2 doelpunten van Renato en Kanoute.

Nu Real Madrid (Recreativo uit) en Barcelona (Atletico Madrid uit) nog.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo mei 20, 2007 6:48 pm

Real staat inmiddels op voorsprong door een goal van Robinho.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 20, 2007 6:50 pm

Op assist van Beckham, die weer een nieuw kapsel heeft. Ik denk dat er weinig Real-spelers zijn die gezien het geringe aantal minuten zo belangrijk zijn geweest voor Real. Ik denk niet dat Capello graag herinnerd wordt aan z'n opmerking over het gebrek aan professionaliteit van Becks.

Real Madrid is oozing confidence. Zelfs jongens als Robinho, Cannavaro en Casillas stralen weer zelfvertrouwen uit.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo mei 20, 2007 7:16 pm

0-2; RVN.

Edit: inmiddels staat het 1-2. Nog een kwartiertje billenknijpen voor Real.

Edit2: in de 86-ste minuut is het 2-2 geworden. Jammer!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 20, 2007 7:54 pm

En nu weer 2-3 door Roberto Carlos. Real Madrid zit in de swing van het winnen. Ik zie ze niet zo snel meer punten verspelen.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mei 20, 2007 8:49 pm

Barcelona 3-0 voor tegen Atletico Madrid door goals van Messi, Zambrotta en Eto'o.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 20, 2007 9:32 pm

Ik schakel nu pas in omdat ik River Plate-Estudiantes zat te kijken (voor de fans: Ortega kreeg rood na un mano de Dios :smallgrin.gif: ), maar dit is toch wel heel verrassend hoor. Barcelona was vorig seizoen twee keer kansloos tegen Atletico.

0-4 Inmiddels dankzij Dinho. En hoppa, nog een knal op de lat van Eto'o. Barcelona maakt ze af.

Daniel

Bericht door Daniel » zo mei 20, 2007 9:37 pm

River Plate? Deed Mauro mee, zoja hoe deed ie het?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo mei 20, 2007 9:44 pm

0-5 inmiddels. Toch knap van Barcelona. Atletico is niet slecht dit seizoen.

Heeft mijn held Ortega rood gekregen? En dat alleen maar voor een handsballetje? Of had-ie al geel op zak vanwege een schwalbe?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 20, 2007 9:51 pm

Daniel_vT schreef:River Plate? Deed Mauro mee, zoja hoe deed ie het?
Rosales is een van de vele spelers in de ziekenboeg van River.
Jöhnk schreef:0-5 inmiddels. Toch knap van Barcelona. Atletico is niet slecht dit seizoen.
Zeker niet. Gewoon een ploeg die tot voor kort nog mee deed om de CL plaatsen. Vanavond is het overigens een zooitje bij Atletico. Bij de meeste spelers staat het schaamrood dan ook op de kaken. De scheidsrechter heeft ook medelijden met ze en weigerde Maxi Rodriguez een tweede gele kaart te geven.

0-6, Iñiesta. Dit zou wel eens het einde van Aguirre kunnen betekenen.
Jöhnk schreef:Heeft mijn held Ortega rood gekregen? En dat alleen maar voor een handsballetje? Of had-ie al geel op zak vanwege een schwalbe?
Hij kreeg inderdaad een tweede geel. De eerste was voor protesteren. :smallgrin.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mei 20, 2007 10:02 pm

Deed Atletico wel zn best? Of deden ze niet zoveel omdat ze niet willen dat Real kampioen wordt?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 20, 2007 10:09 pm

Het was een tamelijk matte vertoning, maar Real Madrid had z'n wedstrijd eerder op de dag al gewonnen en er zijn hierna nog 3 speelrondes te gaan. Daarnaast is Barcelona ook niet bepaald geliefd bij de Atletico-aanhang.

Barcelona heeft een doelsaldo van +40 en Real Madrid van +22. Balen dat het onderling resultaat voor gaat. :wink.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mei 21, 2007 6:43 pm

De transfervrije keeper Hildebrand gaat de door mij voorspelde toptransfer maken. Valencia is in een vergevorderd stadium met onderhandelen. Hopelijk gaat Cañizares niet al te lang meer door, want een keeper die op de bank zit kan het ongelijk van Wimpey niet bewijzen. :wink.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » di mei 22, 2007 6:46 am

Thomas schreef:De transfervrije keeper Hildebrand gaat de door mij voorspelde toptransfer maken. Valencia is in een vergevorderd stadium met onderhandelen.
Dan leveren ze toch flink aan kwaliteit in...Hildebrand is geen slechte keeper, maar hij heeft in zijn carriere pas 1 echt topseizoen gehad. Daarvoor en daarna keepte hij redelijk tot goed, maar niets speciaals.

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 22, 2007 8:05 am

Het klinkt misschien gek maar de 6-0 overwinning van Barca sloeg echt nergens op.

Tot aan de 38e minuut was het een saaie wedstrijd waar je niet op kon voetballen dankzij het uitstekende weer in Madrid.

Toen, na de 0-1, ging de keeper van Atletico aan de drugs. Kan iemand mij misschien vertellen waar ze hem hebben gevonden?

Bij de 2 en de 3-0 ging die knakker erg opzichtig in de fout. Tja.....dan is het 0-3. En wat moet je dan doen als Atletico? Hopen dat het 3-0 blijft of hopen dat je er vroeg eentje weet te scoren.

Ze deden geen van beiden en uiteindelijk werd het een galavoorstelling.

Maar zie het maar als een betere versie van Ajax-Heerenveen van vorige week.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 22, 2007 11:57 am

Natuurlijk maakte de keeper fouten (vooral bij die goal van Zambrotta), maar dat doet weinig af aan het mooie samenspel van Barcelona.

Harm

Bericht door Harm » wo mei 23, 2007 2:33 pm

Real Madrid opnieuw 'gemener' dan ooit

23/5/2007 13:05

Real Madrid heeft het vorig jaar gevestigde diepterecord opnieuw aangescherpt. De Madrilenen kregen nooit eerder zoveel kaarten. Met nog drie duels te gaan in de nationale competitie, staat De Koninklijke al op 118 gele en tien rode kaarten. Vorig jaar eindigde Real op 112 gele en elf rode kaarten.

Met het huidige strafblad is de ploeg van coach Fabio Capello de gemeenste van de Primera División. Middenmoter Racing Santander blijft met 114 (geel) om zeven (rood) nog een beetje in de buurt. Reals grootste concurrent in de Spaanse titelstrijd wordt veel minder vaak bestraft. Barcelona kreeg 38 gele en vier rode kaarten minder, zo becijferde de Madrileense sportkrant AS.

Opvallend is dat Real Madrid ondanks de stroom aan vermaningen netto veel vaker met een overtal op het veld stond dan dat het tegen een overmacht moest vechten. De koploper stond in totaal 234 minuten met elf tegen tien. Andersom was dat 96 minuten. Fabio Cannavaro is Madrids grootste zondaar. De Italiaan kreeg al zestien gele kaarten dit seizoen in alle competities samen.

www.vi.nl

16 gele kaarten. :shock.gif: Die man is nog een grotere slopert dan Hofland :D

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mei 23, 2007 4:12 pm

Haha, wat zeg ik nu al die tijd al? Cannavaro trekt het Spaanse voetbal niet al te best. Ik was de tel al een tijdje kwijt.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo mei 23, 2007 4:17 pm

Dan trekt Stam het Nederlandse voetbal ook niet al te best.

Aantal gele kaarten zegt me niets.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mei 23, 2007 4:20 pm

Aantal overtredingen en spel in het algemeen wel?

Het is net Walter Samuel in Spanje. Hij heeft moeite met de snelheid vanwege de ruimte achter zich en maakt heel veel overtredingen. Alleen dan is Cannavaro wel een stuk beter dan The Wall, natuurlijk.

LucaS

Bericht door LucaS » wo mei 23, 2007 5:04 pm

En Gabri en davids kunnen het peil in Nederland niet meer bijbenen!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mei 24, 2007 6:00 pm

‘Sevilla ziet in Jô welkome versterking’

Sevilla heeft vergaande belangstelling voor João Alves de Assis Silva, beter bekend als Jô. Víctor Orta, bestuurslid van de Andalusiërs, zal morgen naar Moskou afreizen om de verrichtingen van de Braziliaan zaterdag te bekijken tijdens het competitieduel tussen CSKA Moskou en Zenit Sint Petersburg.

De 20-jarige aanvaller van CSKA stond vorig jaar al in de belangstelling van de winnaar van de UEFA Cup, maar de Spanjaarden besloten uiteindelijk om Aleksandr Kerzhakov van Zenit in te lijven. In totaal speelde Jô, die vorig jaar overkwam van Corinthians, vierenveertig wedstrijden voor de Moskovieten, waarin hij achtentwintig maal trefzeker was.

De prestaties van Jô zijn ook in eigen land niet onopgemerkt gebleven. De trefzekere aanvaller uit São Paulo werd deze maand door bondscoach Dunga voor het eerst opgenomen in de selectie van de Seleção voor de oefeninterlands tegen Engeland (1 juni) en Turkije (5 juni).

voetbalzone.nl

Het einde van Luis Fabiano? :eusa_pray.gif:

En we mogen niet verrassend opkijken wanneer Villarreal het komende seizoen weer mee doet om een Europees ticket. Er ligt al een contract klaar voor Makelele en Gonzalo Rodrigues kan komend seizoen ook weer van begin af aan meedoen. Daarnaast mogen we van de scouting daar ook nog wel een tropische verrassing verwachten. En de concurrentie is al zo groot in Spanje. Veel mooie teams ook.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr mei 25, 2007 8:48 am

Barca zag er leuk uit. Laatste goal was wel heel erg buitenspel.

Gaat Barca dat winnen tegen Getafe zaterdagavond? Revanche voor het verlies in de beker eerder deze maand, of Getafe in de rol van reuzendoder?

Plaats reactie