Eerlijk is eerlijk, het beslist met zijn beperkte capaciteiten wel de CL-finale. Heel knap.
Moderator: mods
Je kunt beter spreken van niet opzettelijk hands:joey schreef:Pippo zag die bal niet eens. Was aangeschoten.
Jaap Uilenberg op www.knvb.nl."Opzet" is het wezenlijke punt bij de bestraffing van een handsbal. Daarbij zijn twee uitgangspunten van toepassing, te weten:
a. de hand moet naar de bal gaan;
b. de speler neemt een "onnatuurlijke" houding aan.
Nee hoor. Het is namelijk helemaal niet de bedoeling dat de zuivere speeltijd 90 minuten bedraagt.Thomas schreef:Dat was mijn punt dus ook, Lucas. Je kan wel moeilijk gaan doen om die 15 seconden (ik zou toch wel willen weten waarom de scheidsrechter op dat moment affloot. A rush of blood?), maar in feite kan je iedere wedstrijd over meer dan 20 ‘gestolen’ minuten klagen.
Maar het zou wel de bedoeling moeten zijn dat iedere wedstrijd vrijwel precies even lang duurt. Zuivere speeltijd, dus.Jöhnk schreef:Nee hoor. Het is namelijk helemaal niet de bedoeling dat de zuivere speeltijd 90 minuten bedraagt.Thomas schreef:Dat was mijn punt dus ook, Lucas. Je kan wel moeilijk gaan doen om die 15 seconden (ik zou toch wel willen weten waarom de scheidsrechter op dat moment affloot. A rush of blood?), maar in feite kan je iedere wedstrijd over meer dan 20 ‘gestolen’ minuten klagen.
Blessuretijd is de tijd die wordt bijgeteld bij blessurebehandelingen en wissels.
Waarom zou dat moeten? Als de bal niet in het spel is wil dat niet zeggen dat er niet gespeeld wordt. Neem een inworp: soms is het verdomd lastig om je vrij te lopen.Thomas schreef:Maar het zou wel de bedoeling moeten zijn dat iedere wedstrijd vrijwel precies even lang duurt. Zuivere speeltijd, dus.
Dat laatste ben ik met je eens. Al vind ik het systeem met zuivere speeltijd ook niet waterdicht.Thomas schreef:Je kan als scheidsrechter nooit met zekerheid beoordelen wanneer een speler tijd loopt te rekken bij een inworp of gewoon wacht totdat een medespeler zich vrij loopt. De scheidsrechter ging in de fout, maar ik vind dat er in dit geval wel degelijk van een mug een olifant gemaakt werd. Iedere wedstrijd verliest er altijd wel een ploeg kostbare minuten. Kijk naar Ajax. Die hadden uiteindelijk iedere wedstrijdseconde van het seizoen die verloren is gegaan wel willen gebruiken in die beruchte wedstrijd in Tilburg.
Zuivere speeltijd zou het eerlijkst zijn voor alle ploegen.
Inzaghi: 'De eerste goal was ingestudeerd'
24/5/2007 17:35
Waar heel Liverpool nogal zuur terugblikte op de openingstreffer van AC Milan, daar kon Filippo Inzaghi er de humor wel van inzien. Zeker met de Champions League-winst op zak.
'Het was geluk, maar ja dat is voetbal', vertelde coach Rafael Benítez wat heel Liverpool dacht. Ook Boudewijn Zenden en Dirk Kuijt klaagden over het gebrek aan mazzel, dat Milan wel had toen een vrije trap van Andrea Pirlo via de borst van Inzaghi in het doel verdween.
In het Milanese kamp werd er hartelijk om gelachen. 'Het is iets waarop we oefenen tijdens de training', glimlachte Inzaghi. 'Zo heb ik ook al eens gescoord tegen Empoli. Het overkomt me zo af en toe', kon de 33-jarige spits zijn lol niet op.
'De eerste goal opende het duel, maar de tweede was duidelijk beter', verwees Inzaghi naar de 2-0, waarbij hij op aangeven van Kaká doelman José Manuel Reina klopte. 'Er zijn geen woorden om mijn gevoel te beschrijven. Het voelt aan als een droom.'