Perez
Moderator: mods
Een goed mens nog wel! Zozo, en ware haalt Babel en eventueel de andere gekleurde spelers de arrogantie vandaan om te denken dat zij wel ene goed mens zijn? Niet zo zielig doen zeg.Thomas schreef: Als, inderdaad. En als de excuses van Perez niet oprecht overkwamen en hij zijn donkere medespelers niet heeft weten te overtuigen dat hij een goed mens is, dan is dat weer Perez zijn probleem. Vandaar dat ik het dus in het midden laat.
Discriminatie is walgelijk en kan wat mij betreft niet hard genoeg aangepakt worden. Maar dingen die je in woede en/of frustratie zegt zijn heel wat anders. Niemand hier gaat mij wijsmaken dat het overgrote deel der AT'ers (of selectieleden van Ajax 1) niet ooit eens in een situatie is geweest waarin hij/zij in woede en frustratie heel erg foute dingen heeft gezegd of geroepen. That's life, aanvaard de excuses (of maak ze natuurlijk) en ga door over zaken die wel belangrijk zijn.
Van geel kende Perez, ik mag toch aannemen dat Perez voordat hij naar Ajax kwam zich niet onmogelijk in groepen bewoog. Daarnaast is onze trainer toch zo geweldig met moeilijke karakters?
Dat komt bij jou toch omdat je zo asociaal rijk bent, boem!?
Ik had het dus over een geval waarin de excuses niet oprecht waren of aankwamen, Lucas.LucaS schreef:Een goed mens nog wel! Zozo, en ware haalt Babel en eventueel de andere gekleurde spelers de arrogantie vandaan om te denken dat zij wel ene goed mens zijn? Niet zo zielig doen zeg.Thomas schreef: Als, inderdaad. En als de excuses van Perez niet oprecht overkwamen en hij zijn donkere medespelers niet heeft weten te overtuigen dat hij een goed mens is, dan is dat weer Perez zijn probleem. Vandaar dat ik het dus in het midden laat.
Discriminatie is walgelijk en kan wat mij betreft niet hard genoeg aangepakt worden. Maar dingen die je in woede en/of frustratie zegt zijn heel wat anders. Niemand hier gaat mij wijsmaken dat het overgrote deel der AT'ers (of selectieleden van Ajax 1) niet ooit eens in een situatie is geweest waarin hij/zij in woede en frustratie heel erg foute dingen heeft gezegd of geroepen. That's life, aanvaard de excuses (of maak ze natuurlijk) en ga door over zaken die wel belangrijk zijn.
Van geel kende Perez, ik mag toch aannemen dat Perez voordat hij naar Ajax kwam zich niet onmogelijk in groepen bewoog. Daarnaast is onze trainer toch zo geweldig met moeilijke karakters?
En hoe kan je dat beoordelen? Voor zover ik weet heeft Perez nog nooit ter discussie gestaan wegens discriminatie, racisme of beledigende woedeaanvallen. Het is waar natuurlijk dat we niet alles weten wat er dagelijks bij Ajax gebeurt, maar op basis van de feiten kunnen we niet stellen dat Perez vaker dan 1 keer over de schreef is gegaan. Niemand kan in Perez zijn hoofd kijken, dus als hij excuses aanbiedt moeten wij (dus inclusief Babel) er van uit gaan dat ie het meent
Ik beoordeel of veroordeel helemaal niets of niemand, Luuk. Ik stel alleen dat het kan zijn dat de excuses van Perez niet oprecht waren of overkwamen. Als iemand zijn excuses aanbiedt aan mij dan ben ik wel wat kritischer dan dat ik blind aanneem dat hij het meent. Jij niet?LucaS schreef:En hoe kan je dat beoordelen? Voor zover ik weet heeft Perez nog nooit ter discussie gestaan wegens discriminatie, racisme of beledigende woedeaanvallen. Het is waar natuurlijk dat we niet alles weten wat er dagelijks bij Ajax gebeurt, maar op basis van de feiten kunnen we niet stellen dat Perez vaker dan 1 keer over de schreef is gegaan. Niemand kan in Perez zijn hoofd kijken, dus als hij excuses aanbiedt moeten wij (dus inclusief Babel) er van uit gaan dat ie het meent
Ligt aan de zwaarte van het 'delict' Thomas. Sommige dingen zijn onherstelbaar, maar in dit geval wordt er van een mug een potvis gemaakt. Overigens, ben jij helemaal zuiver?
Ik heb van Syl begrepen dat het hier om een grote eigendunk handelt!Niemand hier gaat mij wijsmaken dat het overgrote deel der AT'ers (of selectieleden van Ajax 1) niet ooit eens in een situatie is geweest waarin hij/zij in woede en frustratie heel erg foute dingen heeft gezegd of geroepen.
Dan zijn we het oneens. Ik vind iemand een kankerneger noemen geen ‘mug’.LucaS schreef:Ligt aan de zwaarte van het 'delict' Thomas. Sommige dingen zijn onherstelbaar, maar in dit geval wordt er van een mug een potvis gemaakt. Overigens, ben jij helemaal zuiver?
Ik heb van Syl begrepen dat het hier om een grote eigendunk handelt!Niemand hier gaat mij wijsmaken dat het overgrote deel der AT'ers (of selectieleden van Ajax 1) niet ooit eens in een situatie is geweest waarin hij/zij in woede en frustratie heel erg foute dingen heeft gezegd of geroepen.
En niemand is helemaal zuiver. Iedereen zegt wel eens iets wat hij niet meent. Maar nogmaals, ik heb het over de hypothetische situatie waarin de excuses van Perez niet oprecht waren of overkwamen. Dan vind ik het niet raar wanneer de donkere spelers nog steeds wrok koesteren richting Perez en dat er totaal geen chemie is tussen de betrokken spelers.
Ik weet dat je een Zlataneske hekel hebt aan Babel, Lucas, maar het begint vrij opzichtig te worden. Ik heb het over een hypothetische situatie waarin de excuses van Perez niet oprecht waren of overkwamen en de donkere spelers dus het recht hebben om achterdochtig te zijn met betrekking tot de mens Perez. Dat heeft dus niets met het ego van Babel te maken.
En Perez had sowieso niet of nauwelijks meer opgebracht dan hij heeft gekost.
En Perez had sowieso niet of nauwelijks meer opgebracht dan hij heeft gekost.
Achterdochtig ten opzichte van de mens Perez? Vanwege een scheldpartij? Dit heeft niets met de mens Babel te maken, hoewel ik het opvallend vind dat zijn naa steeds naar voren komt en niet die van Emanuelson bijvoorbeeld. Nogmaals, iedereen zegt wel eens dingen die niet door de beugel kunnen. Ik vind dat je wel degelijk kan spreken van een te groot ego van Babel als dit tot gevolg heeft dat het de club Ajax miljoenen kost. Perez had namelijk niet weggehoeven als Babel zich normaal zou opstellen.
Mijn baas zou het iig niet accepteren als mijn moeite met een collega enorm veel geld zou kosten
Mijn baas zou het iig niet accepteren als mijn moeite met een collega enorm veel geld zou kosten
Ik krijg de indruk dat je wel zegt dat je weet hoe ernstig racisme is, maar dat je er eigenlijk niet veel van snapt.LucaS schreef:Achterdochtig ten opzichte van de mens Perez? Vanwege een scheldpartij? Dit heeft niets met de mens Babel te maken, hoewel ik het opvallend vind dat zijn naa steeds naar voren komt en niet die van Emanuelson bijvoorbeeld. Nogmaals, iedereen zegt wel eens dingen die niet door de beugel kunnen. Ik vind dat je wel degelijk kan spreken van een te groot ego van Babel als dit tot gevolg heeft dat het de club Ajax miljoenen kost. Perez had namelijk niet weggehoeven als Babel zich normaal zou opstellen.
Goed, neem Jöhnk als voorbeeld. Die denkt naar anleiding van Perez z’n racistische scheldkannonade dat Perez een racist is. Het zou dus zomaar kunnen dat dat ook voor Urby, Babel en Davids geldt. Dan is dat niet het probleem van die spelers maar van Perez, omdat zijn excuses niet overtuigend en oprecht overkwamen en omdat zijn uitlatingen de aanleiding waren voor de twijfels.
Dat gaat alleen maar op als je uitgangspunt is dat het gebruik van het scheldwoord kankerneger alleen is voorbehouden aan racisten en mensen die discrimineren. Ik betwijfel dat niet alleen ten zeerste, ik bestrijd dat ook. Niet iedereen die homo gebruikt als scheldwoord is een homohater, niet iedereen die kutmarokkanen in de mond neemt is fout, niet iedereen die ooit eens kankerwijf tegen een vrouw zei is vrouwenhater.
Iemand die in de fout gaat hoeft niet gebrandmerkt te worden en te bewijzen dat hij/zij een waarachtig mensch is. We weten niet of Perez een racist is. Maar hem op basis van 1 slippertje blijvend te veroordelen is belachelijk. Het probleem ligt dan wel degelijk bij de spelers die Perez het werken onmogelijk maken.
Iemand die in de fout gaat hoeft niet gebrandmerkt te worden en te bewijzen dat hij/zij een waarachtig mensch is. We weten niet of Perez een racist is. Maar hem op basis van 1 slippertje blijvend te veroordelen is belachelijk. Het probleem ligt dan wel degelijk bij de spelers die Perez het werken onmogelijk maken.
Goed, we worden het niet eens. In mijn ogen is ‘kankerneger’ wel degelijk een racistische uitlating (wat niet betekent dat degene die het gebruikt ook daadwerkelijk een racist is). Zo’n uitlating in de richting van een donker iemand zet logischerwijs aan het denken.
Daarnaast heb ik het dus niet over het veroordelen van Perez op basis van 1 ‘slippertje’, maar op basis van zijn verdere gedrag. Ik kan niet beoordelen of de donkere spelers zich aanstellen omdat ik niet weet hoe Perez zich verder gedraagt en of zijn excuses oprecht waren en ook zo overkwamen. Net zoals ik niet kan beoordelen of Perez een racist is. Vandaar dat ik het in het midden laat, juist vanwege zijn eigen domme, racistische uitlating.
Daarnaast heb ik het dus niet over het veroordelen van Perez op basis van 1 ‘slippertje’, maar op basis van zijn verdere gedrag. Ik kan niet beoordelen of de donkere spelers zich aanstellen omdat ik niet weet hoe Perez zich verder gedraagt en of zijn excuses oprecht waren en ook zo overkwamen. Net zoals ik niet kan beoordelen of Perez een racist is. Vandaar dat ik het in het midden laat, juist vanwege zijn eigen domme, racistische uitlating.
Dat kan ik me inderdaad prima voorstellen. Maar in dat geval vind ik dus dat ze zich er maar overheen moeten zetten. Nobody's perfect.Thomas schreef: Het zou dus zomaar kunnen dat dat ook voor Urby, Babel en Davids geldt. Dan is dat niet het probleem van die spelers maar van Perez, omdat zijn excuses niet overtuigend en oprecht overkwamen en omdat zijn uitlatingen de aanleiding waren voor de twijfels.
Klopt, Bertje. Het gaat me er ook niet om wie de schuld heeft en wie fout zit, het gaat me erom dat de spelers er een streep onder zetten. Ze hoeven geen vrienden te worden, maar op professionele basis verder werken moet kunnen.
Dus ik blijf van mening dat de huidige onderlinge verhoudingen in de spelersgroep (voor zover wij die kunnen beoordelen) geen reden mogen zijn om welke speler dan ook te verkopen.
Als Perez niet in de plannen van de trainer voorkomt, krijg je uiteraard een ander verhaal.
Dus ik blijf van mening dat de huidige onderlinge verhoudingen in de spelersgroep (voor zover wij die kunnen beoordelen) geen reden mogen zijn om welke speler dan ook te verkopen.
Als Perez niet in de plannen van de trainer voorkomt, krijg je uiteraard een ander verhaal.
De zaakwaarnemer van Perez zei het volgende:
'Of Wesley Sneijder vertrekt of niet zal weinig aan zijn situatie veranderen. Kenneth respecteert de keuze van Henk ten Cate, maar we zullen wel gaan kijken hoe we zijn carrière het best kunnen afsluiten.'
Lijkt me dat dit over voetbaltechnische zaken gaat.
'Of Wesley Sneijder vertrekt of niet zal weinig aan zijn situatie veranderen. Kenneth respecteert de keuze van Henk ten Cate, maar we zullen wel gaan kijken hoe we zijn carrière het best kunnen afsluiten.'
Lijkt me dat dit over voetbaltechnische zaken gaat.