Nee zijn vader heet Jensen, maar dat komt veel voor in Denemarken, waardoor Kenneth er dus voor heeft gekozen om de naam van zijn moeder aan te nemen.Daniel_vT schreef:En zijn vader is een rasechte Deen die ''Perez'' van achteren heet?Peter schreef:Je moet alleen Scherrer nog even overtuigen van iets, Neekfens.![]()
Perez heeft iemand beledigd, net zoals Sneijder dat heeft gedaan. Verder is een dergelijk voorval nooit voorgekomen en mag je dus zeker aannemen dat Perez geen racist is. De moeder van Perez is trouwens een Spaanse, vandaar zijn lichtelijke tint.
Perez
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Daniel_vT schreef:En zijn vader is een rasechte Deen die ''Perez'' van achteren heet?Peter schreef:Je moet alleen Scherrer nog even overtuigen van iets, Neekfens.![]()
Perez heeft iemand beledigd, net zoals Sneijder dat heeft gedaan. Verder is een dergelijk voorval nooit voorgekomen en mag je dus zeker aannemen dat Perez geen racist is. De moeder van Perez is trouwens een Spaanse, vandaar zijn lichtelijke tint.
Tis de achternaam van zijn moeder ...
Blij met de punten ...
Waus..Peter schreef:Nee zijn vader heet Jensen, maar dat komt veel voor in Denemarken, waardoor Kenneth er dus voor heeft gekozen om de naam van zijn moeder aan te nemen.Daniel_vT schreef:En zijn vader is een rasechte Deen die ''Perez'' van achteren heet?Peter schreef:Je moet alleen Scherrer nog even overtuigen van iets, Neekfens.![]()
- Tscheu La Ling
Je bent nogal druk met je sig in de weer, zie ik.Scherrer schreef:Zoals nu al meerdere keren aangegeven gaat het om het signaal wat je afgeeft door expliciet te stellen dat je niet weet of Perez een racist is. Kijk naar mijn signature, heb ik een reden om te twijfelen aan Neefkens' gedrag op dat gebied? Natuurlijk niet, het is dan ook belachelijk om te stellen dat ik niet weet of Neefkens een kinderverkrachter is, hoewel het technisch gezien wel zo is dat ik die kennis niet heb.Jabu schreef:Thomas zegt dat hij er niet over kan oordelen omdat hij Perez niet kent. Dat noem jij te walgelijk voor woorden? Hij moet hem van jou dus geen rascist noemen, ook al kan hij die uitspraak naar zijn gevoel nergens op baseren?Scherrer schreef: Even opletten:
Waarmee Thomas dus niet expliciet zegt dat Perez geen racist is, maar het in het midden laat. Iets wat ik te walgelijk voor woorden vindt wanneer het om zó'n zware beschuldiging gaat.
Perez heeft één fout gemaakt, is daar diep voor door het stof gegaan en verdient daarom mijns inziens de insinuatie - want die maak je gewoon wanneer je zegt dat je het niet weet - totaal niet.

Het in de midden laten vind ik nog heel netjes van Thomas, terwijl de uitlating van Perez natuurelijk wel racistisch getint was. Dat het zo niet bedoeld was, dat hij zich kapot geschrokken is en dat perez volgens mij geen racist is, doet daar niets aan af.
Zit geen vervelende/gevoelige geschiedenis achter dus wordt het minder zwaar opgevat. Hetzelfde als dat ik niets voel bij het scheldwoord kaaskop, of bleekscheet. Vind ik persoonlijk een beetje lullige scheldwoorden..Voetske schreef:Vraagje, Sneijder roept witte typhushond, op het uiterlijk van iemand ..
Ik heb gewoon 'neger' altijd al gezien als benaming voor het ras. Net als het woord 'blank'. Maarja 'zwarten' zie ik ook gewoon als naam, maar zodra je het over een 'zwartje' hebt is het weer racistisch getint.
Laatst gewijzigd door Daniel op wo mei 23, 2007 2:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- AT Toto winner 15/16
Hij heeft zn oprechte excuses aangeboden, blijven we er nu nog jaren over door mokken of kunnen de betrokkenen er eindelijk eens overheen stappen, get over it!Neefkens schreef: Het in de midden laten vind ik nog heel netjes van Thomas, terwijl de uitlating van Perez natuurelijk wel racistisch getint was. Dat het zo niet bedoeld was, dat hij zich kapot geschrokken is en dat perez volgens mij geen racist is, doet daar niets aan af.
Zou die "gevoeligheid" heel misschien iets te maken kúnnen hebben met de slavernij en discriminatie eeuwenlang ? Lijkt me niet zo vreemd.LucaS schreef:We roe-pen allemaal wel eens iets dergelijks. En de gevoeligheid ligt toch echt bij onze donker getinte spelers (neger is toch ook een beledigend/racistisch woord, of is die mode alweer over). Kutmarokkaan staat al in het woordenboek geloof ik.
Mij wel. Get over it. Mijn familie bestond uit lijfeigenen, is bijna hetzelfde als een slaaf. Natuurlijk hebben mensen het recht (neger of niet, slavenverleden of niet) om zich vreselijk op te winden over discriminatie. Maar schelden is geen discriminatie. Vrouwen en homo's zijn ook vreselijk gediscrimineerd tot niet zo heel lang geleden. Ik hoop niet dat kutwijven en kankerhomo's er net zo'n trauma aan over houden als de nakomelingen van slaven uit onze selectie.
-
- AT Toto winner 15/16
Maar als Babel bijvoorbeeld hier heel overgevoelig voor is, dan is dat een probleem van Babel en geen probleem van Perez. Als iemand zn oprechte excuses heeft aangeboden voor iets wat welliswaar niet kan maar ook weer niet heel dramatisch was dan moet je op een gegeven moment weer met elkaar kunnen samenwerken hoor en als dat niet gaat dan ligt het probleem bij Babel en niet bij Perez.Bertje schreef:Dat zeg ik niet maar dat is ook niet belangrijk, want het gaat erom hoe de spelers in kwestie zich hierbij voelen. Ik kan nu wel zeggen dat ze zich zus en zo moeten voelen, maar gevoel is iets ongrijpbaars.LucaS schreef:Iemand kutneger noemen is niet hetzelfde als discrimineren Bert!!
-
- AT Toto winner 15/16
Wordt moeilijk als ze dat allemaal tegelijk zijn.Bertje schreef:Ik heb het ook nergens over consequenties. Als de staf besluit dan Babel zich aanstelt en Perez te belangrijk is voor de selectie om te laten gaan kunnen ze er ook voor kiezen Babel te verkopen. Of Davids. Of Emanuelson. Of Vermeer. Of Maduro. Of wie dan ook.
Als je me beter kent valt het wel mee hoor. Ik vond het nogal bijzonder dat als perez een racistisch getinte opmerking maakt en babel zich dat aantrekt, dat dat dan uiteindelijk Babel's schuld is.brigade zuid schreef:Wat ben jij eigenlijk een zielige malloot zeg.Neefkens schreef:Nou nog mooier, als dat je manier van discussieren is, trek ik mijn eerdere opmerking in.
Jongens: "zegt het voort zegt het voort: het ligt aan babel." Hij is te overgevoelig.
Jij begrijpt het.Daniel_vT schreef:Wordt moeilijk als ze dat allemaal tegelijk zijn.Bertje schreef:Ik heb het ook nergens over consequenties. Als de staf besluit dan Babel zich aanstelt en Perez te belangrijk is voor de selectie om te laten gaan kunnen ze er ook voor kiezen Babel te verkopen. Of Davids. Of Emanuelson. Of Vermeer. Of Maduro. Of wie dan ook.
Het stinkt aan alle kanten!