Onbetrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
Slecht nieuws, Jöhnk! Let ook op de reacties!
belgiumsoccer.beAjax stuurt plannen van Anderlecht in de war
Het wordt bijzonder moeilijk voor Anderlecht om François Sterchele volgend seizoen naar het Constant Vanden Stockstadion te halen. Paars-wit krijgt nu ook af te rekenen met Ajax. De Nederlanders zoeken een vervanger voor Klaas-Jan Huntelaar. Die vertrekt wellicht naar een Europese topclub.
Ajax lijkt ook veel meer geneigd dan Anderlecht om de transfersom van vier miljoen euro op tafel te leggen. Het is overigens niet de eerste keer dat de Amsterdammers een topspits uit de Belgische competitie komen halen.
Eerder werd ook Wesley Sonck al van RC Genk aangetrokken. Bovendien is het niet de eerste keer dat Germinal Beerschot en Ajax zaken met elkaar doen.
Anderlecht is niet bereid om meer dan 2,5 miljoen euro te betalen voor Sterchele. Dat wordt wellicht een groot probleem als clubs als Ajax zullen bieden op de topschutter. Verder heeft ook Newcastle interesse in hem.
Reacties (10)
Geschreven door club brugge, op 23-05-2007 14:01
@Ratplage Is het zo moeilijk om AN te typen? En je hebt overigens nog geen gelijk ook...
OnTopic: Ik denk dat hij tekort zal schieten om het daar te maken. Niet dat ik er een probleem mee zou hebben, maar wat ik hem heb zien missen in de wedstrijd tegen Lierse noem ik niet echt een torinstict. 4miljoen is overdreven, het bod van Anderlecht daarintegen is zéér redelijk.
Kleine ploegen doen nu eenmaal graag mee met de grote. Waarom moet dat direct altijd supporters+bestuur naar het hoofd stijgen. Kijk naar Charleroi, die willen al kampioen spelen...
.
Geschreven door Hendrik, op 23-05-2007 13:57
Laten we duidelijk zijn ...
Stercele is wel stukken beter dan Sonck. Wie daar nog over twijfelt
Geschreven door Tavernier, op 23-05-2007 13:37
Gefrustreerde mensen allemaal. Ik heb Sterchele practisch elke week aan het werk gezien en ik kan alleen maar zeggen dat het een steengoede voetballer is, die zeer makkelijk scoort. Als Ajax interesse heeft betekent dit dat die mensen overtuigd zijn dat hij het niveau aankan. Volgens mij heeft hij nog veel groeimogelijkheden, dus ipv minachtend te doen, zou men beter zijn mond houden.
Ik zie hem het liefst nog een jaartje bij mijn geliefde club beerschot spelen, maar als hij toch weggaat dan liefst naar het buitenland, en voor hopelijk vele euros.
Geschreven door ratplage, op 23-05-2007 13:36
gulle ze gewoon allemaal jaloers omda ulle clubkes em ni kunne krijge.
ZIELIG noem ik da.
WA zegde? Sonck beter dan sterchele?????????
Kende gulle iet van voetbal? sonck was snel en kon goe springe!!!!! woaww wa ne spits seg!!!!!
Sukkels
Geschreven door Rinke Vanhoeck, op 23-05-2007 13:33
Sterchele is nog wat jong en fijntjes voor Ajax denk ik, ik zie hem graag bij brugge, bij mathijssen, toch de man waar hij echt bij ontpopte. dus ja, echt ik zie hem graag daar. Bij ajax is nog wat vroeg, bij anderlecht, vind ik zo cliche
geen aanrader
Geschreven door Olivier Populaire, op 23-05-2007 13:32
zoals al gezegd, als ge te snel de treden van de trap op wil, en ge slaagt er ene over, valt ge op de trap en geraakt ge zeer moeilijk terug recht...
Sterchele in een middenmoter van een van de -qua niveau- mindere competities in europa plots zien overgaan naar Ajax A'dam.
Ze gaan hem daar goed betalen om de bank te verwarmen...
...
Geschreven door rob claesen, op 23-05-2007 13:10
ik snap ook niet wat de scouts van ajax in hem zien ... hij heeft juist 21 goaltjes gemaakt in de belgische competie... dat vertaald in de nederlande competitie naar zo'n 10 goalen
Sterchele
Geschreven door Thaenske, op 23-05-2007 12:55
Dit iljkt me te hoog gegrepen voor Sterchele. Nu slaat hij een stap over, en dat mag je absoluut niet doen. Ga eerst naar een Belgische topclub of een nederlandse subtopper, om daarna naar Ajax te gaan.
Geschreven door Gregory Vandersmissen, op 23-05-2007 12:55
Dat hij maar gaat , net als sonck zal hij er wrs rap wegzijn. En rsca heeft hem helemaal niet nodig, miss voor op de bank te zitte maar dan gaat sterchele zijn beklag doen in de media en deugt rsca weer voor niets .
hij gaat daar falen
Geschreven door rob claesen, op 23-05-2007 12:54
daar heeft die toch niks te zoeken... sonck was op het moment dat hij naar ajax trok veeeeeeel en veeeel beter dan sterchele en hij is ook gefaald in ajax(al heeft hij niet veel kansen gekregen daar vind ik)... sterchele zal toch nog 5 keer zo goed moeten worden om daar te slagen...
Het stinkt aan alle kanten!
Elia zou verhuurd worden..Jabu schreef:Wees niet bank, Elia komt er aan!Voetske schreef:Met alle respect hoor, maar zijn dat de namen Delorge, Pryor die AJAX beter moeten maken ( zelfs in de breedte ) ?.Kweet niet hoor, maar mij zeggen deze spelers niet zoveel ...
AjaxonlineAjax wacht op antwoord van Elia
--------------------------------------------------------------------------------
23 mei 2007
Ajax wacht op een antwoord van ADO Den Haag-aanvaller Eljero Elia. Dat weet AD Sportwereld woensdag te melden. De Amsterdamse club wil de twintigjarige vleugelspeler graag overnemen van de gedegradeerde club, om hem in zijn eerste seizoen direct weer te verhuren.
"Dat hebben we ook zo voorgesteld aan hemzelf en aan ADO Den Haag", aldus Ajax' technisch directeur Martin van Geel in het AD. "Als we hem verhuren, is ook ADO een mogelijke optie. We wachten nog op een antwoord van Eljero."
Elia doorliep de jeugdopleiding van Ajax, alvorens bij ADO Den Haag te debuteren in het betaalde voetbal. Ook FC Twente zou de jeugdinternational willen inlijven.
Ik ken die jongen helemaal niet en ga dus puur op de berichten hier af maar hetzelfde type als Sonck? Lekker is dat. Ik kan me haast niet voorstellen dat Ajax er nog een keer in slaagt om een spits te halen die niet past. Men heeft toch wel wat geleerd van de transfers van spelers als Machlas, Sonck en Rosenberg?Jöhnk schreef:Sonck was beter, vind ik. Maar hetzelfde type idd.
Nu maar hopen dat dit onzin is.
Ik ben trouwens wel voor de 'Robben-constructie' met Elia. Ik zou hem alleen proberen te verhuren uit een club uit de eredivisie, Twente of Roda ofzo. Ik vind hem wel een talentvolle speler met veel potentie. En meer dan een paar ton zal ie niet kosten, denk ik.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- Ajaciedjuh
seizoen club land competitie wed. goalsNeefkens schreef:Stercele is wel stukken beter dan Sonck. Wie daar nog over twijfelt![]()
Ken jij hem dan wel ?
2000/01 RFC Luik Vlag van België België Tweede klasse ? ?
2001/02 Kelmis Vlag van België België Vierde klasse ? ?
2002/03 Kelmis Vlag van België België Vierde klasse 30 14
2003/04 Kelmis Vlag van België België Vierde klasse 29 23
2004/05 Oud-Heverlee Leuven Vlag van België België Derde klasse 27 29
2005/06 Sporting Charleroi Vlag van België België Jupiler League 31 10
2006/07 Germinal Beerschot Vlag van België België Jupiler League 34 21
http://www.youtube.com/results?search_q ... rch=SearchNeefkens schreef:Dat kan ik ook bij elkaar googlen, maar ken jij hem ook ? Wat is het voor speler ?
Blij met de punten ...
Kijk, voetske daar heb je wat aan.Voetske schreef:http://www.youtube.com/results?search_q ... rch=SearchNeefkens schreef:Dat kan ik ook bij elkaar googlen, maar ken jij hem ook ? Wat is het voor speler ?

Maar aanbod en wat je kan zien valt een beetje tegen ...Neefkens schreef:Kijk, voetske daar heb je wat aan.Voetske schreef:http://www.youtube.com/results?search_q ... rch=SearchNeefkens schreef:Dat kan ik ook bij elkaar googlen, maar ken jij hem ook ? Wat is het voor speler ?
Hier is ook nog wat te vinden
http://www2.vrtnieuws.net
en ....
HEERENVEEN - SC Heerenveen lijkt zich al bezig te houden met de vervanging van Afonso Alves. Daarin wordt de naam Francois Sterchele nadrukkelijk genoemd. De aanvaller van Germinal Beerschot Antwerpen werd dit seizoen topscorer van België met 21 treffers.
Blij met de punten ...
Klopt, en achteraf bleek dat een erg domme opmerking te zijn geweest. Colin ging daar zelf namelijk ook in geloven en na enkele basisplaatsen bij PSV en een sterke wedstrijd in de CL vond Colin dat hij zo goed was dat een basisplaats vanzelfsprekend was en dat hij de kantjes eraf mocht lopen op de trainingen.Rishi schreef:Over Colin. Ik kan me nog goed herinneren dat Henk ten Cate als trainer van NAC zei dat die Colin toendertijd binnen 2 jaar het Ned. elftal zou halen. Dus wie weet
Hij was een groot talent, maar hij heeft een waardeloze mentaliteit. Eenzelfde verhaal als Coutinho toentertijd, zonde maar weinig aan te doen.
Colin kreeg het trouwens voor elkaar om als PSV'er voor NAC te juichen tijdens een erg belangrijke wedstrijd, hij was toen inmiddels al 'gepromoveerd' tot tribuneklant. Dat zegt erg veel over zijn instelling, ben je niet helemaal voor hem dan ben je tegen hem

Ik zou het wel humor vinden als hij naar Ajax zou gaan !
Bij mijn weten zei hij ooit dat hij altijd supporter van Ajax is geweest, dus dat probleem zouden we niet hebben.Baseman schreef:Colin kreeg het trouwens voor elkaar om als PSV'er voor NAC te juichen tijdens een erg belangrijke wedstrijd, hij was toen inmiddels al 'gepromoveerd' tot tribuneklant. Dat zegt erg veel over zijn instelling, ben je niet helemaal voor hem dan ben je tegen hem![]()

Die jongen had inderdaad geen goede mentaliteit. Hij speelt nu niet voor niets bij Dinges United. Hij slaagde er zelfs in om ruzie te maken met Sef Vergoossen. Jammer, want iedereen was het erover eens dat hij bijzonder goed kon voetballen.
Het stinkt aan alle kanten!
Is dat soms die vriend van Mr Ajax waar laatst nog een soort van petitie voor werd gehouden? Komt ie toch nog goed terecht...Thomas schreef:Geruchten over Fenerbahçe-middenvelder Tumer naar Ajax
Volgens mij is hij net 33. Maar vreemd is het wel, ook omdat er verder helemaal geen aandacht aan besteed wordt.
Hij heeft wel twee keer tegen AZ gescoord:
http://www.youtube.com/watch?v=ghzLMYU8 ... ed&search=
http://www.youtube.com/watch?v=1MmwULne ... ed&search=
Hij heeft wel twee keer tegen AZ gescoord:
http://www.youtube.com/watch?v=ghzLMYU8 ... ed&search=
http://www.youtube.com/watch?v=1MmwULne ... ed&search=
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali