Dat kun je je inderdaad afvragen. Laten we wel wezen, ik zie Perez niet op snelheid zijn man passeren en een voorzet geven/naar binnen snijden om op het doel te schieten. Dat is toch de manier waarop buitenspelers bij Ajax doorgaans spelen. En op 10 had hij weinig kans om Sneijder uit het team te spelen. HtC zal ook Sneijder én Perez niet snel opstellen op een driemansmiddenveld, dus zou Ajax met een viermansmiddenveld moeten spelen, en dat stuit weer op ideologische bezwaren. Kortom, goede voetballer maar misschien had Ajax beter een goede rechtsbuiten kunnen halen.brigade zuid schreef:Waarom hebben ze hem eigenlijk gehaald dan? Hij is niet gehaald voor de bank.
Perez
Moderator: mods
Het stinkt aan alle kanten!
Ik heb het idee dat hij wel voor de linkerkant is gehaald. Zou me ook niets verbazen want wanneer heeft daar nu voor het laatst een speler gestaan die er ook echt thuishoort? We kunnen dat type speler kennelijk niet aankopen en niet opleiden.
Met alle respect voor Babel maar nu staat er iemand die werkelijk niets met zijn linkerbeen kan. Da's ook armoedig hoor.
Met alle respect voor Babel maar nu staat er iemand die werkelijk niets met zijn linkerbeen kan. Da's ook armoedig hoor.
En dat is iets waar Ajax wat mij betreft zo snel mogelijk van af moet stappen. Het spelen met 3 spitsen is prima, maar alsjeblieft niet meer met statische krijtlijnbuitenspelers en een vaste centrumspits. Zo star, zo voorspelbaar en daardoor zo gemakkelijk te verdedigen. Een redelijk dynamische achterste lijn zet een dubbele dekking tegenover een krijtlijnbuitenspeler en zo'n gast kan het verder wel schudden met zijn passeeracties. Veel te riskant. Dan maar terugleggen en snel op zoek naar het gat elders, een credo van Cruijff? Prima, maar met dezelfde dynamiek kantelt de achterste lijn dan met de balverplaatsing mee en is dat gat elders ook weer gedicht.joey schreef:Dat kun je je inderdaad afvragen. Laten we wel wezen, ik zie Perez niet op snelheid zijn man passeren en een voorzet geven/naar binnen snijden om op het doel te schieten. Dat is toch de manier waarop buitenspelers bij Ajax doorgaans spelen.brigade zuid schreef:Waarom hebben ze hem eigenlijk gehaald dan? Hij is niet gehaald voor de bank.
Ik pleit daarom al een tijdje voor een veel gevarieerder aanvalopzet, met in ieder geval 3 aanvallers in een veel vrijere rol. Met veel meer beweging in alle richtingen. Inderdaad, zoals bij het AZ van Co Adriaanse indertijd, waarin wat mij betreft de toekomst van het 3-spitsensysteem aangegeven werd. Ik trek die speelwijze even extreem door naar het huidige Ajax. Te beginnen met Perez. Perez heeft bij AZ immers meermalen vanaf links prima inhoud gegeven aan zo'n rol, ondanks dat ie niet supersnel is. Hij heeft echter wel gevoel voor positie, heeft een sterke passing, kan goed combineren en scoort vrij gemakkelijk. Dat is volgens mij trouwens ook de reden dat hij in zijn invalbeurten veel meer op dreef is. Afgezien van een vermeend stuk luiheid (hoeft ie immers nog maar 20 minuten te voetballen), valt hij aan het eind van de wedstrijd steeds in als een veredelde pinchhitter. In die eindfase speelt Ajax vaak al veel aanvallender met veel druk naar voren en is juist een Perez in zijn element met al die bewegende spelers om hem heen. Dan kunnen zijn kwaliteiten optimaal renderen.
Om nog even op die aanvalsopzet door te gaan: volgens mij is een Bakircioglu een dergelijke aanvalstijl vanaf rechts ook wel toevertrouwd. Zeker als ik zie hoe hij bij Twente gespeeld heeft. De achterlijn kan bovendien ook dan nog aan beide kanten gehaald worden door een buitenom komende half of back als de 'vleugelspits' naar binnentrekt. Zie De Cler, zie Kromkamp indertijd. Een Sneijder of zijn opvolger met spelbepalende kwaliteiten met aansluiting naar de 16 zou achter de 3 switchende spitsen de rol van Van Galen moeten kunnen invullen. Laat de verdedigers maar eens op al die wisselingen anticiperen. Dat zal veel moeilijker vallen dan het statische gedoe van het huidige Ajax.
Probleem blijft dan wel dat je als 'centrumspits' de sluwheid, handelingssnelheid en techniek van een Averladze mist bij Ajax. Die rol kan helaas een Huntelaar van zijn levensdagen niet vervullen. En het is natuurlijk zaak dat de boel achter die 4 en een opkomende half of back verdomde goed georganiseerd is. Wie gaat, wie controleert, wie laat zich terugvallen, waar en wanneer. Met de linies dicht opelkaar zodat middenvelders en verdedigers als 1 gordel de tegenstander in de klem kunnen zetten en houden.
Dan verandert er toch niet veel, voor Sneijder zijn Davids en Gabri juist daarvoor aangetrokken.Perez speelt veel meer vanuit zijn positie, in tegenstelling tot Sneijder.Laat hem maar tussen de voorste linie en middenveld spelen, kan ie alle kanten uit.joey schreef:Toch wel. Hij zal, net als Sneijder, twee controlerende middenvelders achter zich nodig hebben om op 10 te kunnen spelen. En de spits zal er heel wat dynamischer voor moeten zijn dan KJH, want anders is het spelen uit stilstand.Voetske schreef:Om Perez ( goed ) te laten spelen hoef je geen 3 spelers voor hem te laten weg cijferen.
Het rare is dat ik steeds als ik Perez zie voetballen het idee heb dat hij een van de weinige is die door heeft wat goed positiespel inhoudt.Wat goed combinatie voetbal inhoudt, dat ie een veel betere leerschool heeft gehad dan menigeen die bij ons op het veld staan.
De vraag die overblijft is of Perez nog wel zin heeft in een onzeker avontuur bij AJAX met HtC aan het roer.En hoe je het ook wend of keert, dat werkt door in het voetbalspel van een speler ...
Blij met de punten ...
Klopt. Een slechte relatie tussen een trainer en een speler werkt door in het spel van een speler. Hetzelfde geldt voor een slechte relatie tussen medespelers. Als er dus alleen maar mindere prestaties van komen als Perez blijft, dan moet hij dus vertrekken.Voetske schreef:De vraag die overblijft is of Perez nog wel zin heeft in een onzeker avontuur bij AJAX met HtC aan het roer.En hoe je het ook wend of keert, dat werkt door in het voetbalspel van een speler ...
Dit vindt dan weer iets te gemakkelijk.Voor mij zou na een goed gesprek waarin duidelijk naar voren komt dat wat Perez heeft gedaan niet is gedaan vanuit een rascistische achtergrond het weer zijn dat we tot de orde van de dag gaan.Thomas schreef:Klopt. Een slechte relatie tussen een trainer en een speler werkt door in het spel van een speler. Hetzelfde geldt voor een slechte relatie tussen medespelers. Als er dus alleen maar mindere prestaties van komen als Perez blijft, dan moet hij dus vertrekken.Voetske schreef:De vraag die overblijft is of Perez nog wel zin heeft in een onzeker avontuur bij AJAX met HtC aan het roer.En hoe je het ook wend of keert, dat werkt door in het voetbalspel van een speler ...
Blijkbaar kunnen dat bepaalde spelers niet, die vallen over het woord neger, want kanker jood, kankerk!t, en vul zelf maar in, hoor je bijna tegenwoordig bijwijze van spreken op elke kinderspeelplaats.
Ik heb het idee dat HtC vanaf minuut een het niet zo op Perez heeft, en het voorval mede gebruikt om de speler als en pispaaltje te gebruiken.Of als excuus, want wat van Geel klaarmaakte bij voetbal inside is NOT DONE en ook nog eens niet waar.Waar je, tussen de regels door, kon horen dat door het het akkefietje met Perez het kampioenschap zou zijn verloren.
En nogmaals, als je dan echt zo zwaar tilt aan wat Perez heeft gedaan als trainer en speler, als je dan hem zo uitkotst, dan had je hem meteen moeten verwijderen en dan moet je als speler en trainer hem ook niet laten opdraven om te proberen in de laatste vijf á tien minuten als nog de winst te pakken want dan ben je voor mij een stelletje hypocriete zakken ......
Blij met de punten ...
De discussie over Perez verbaast mij al een tijdje. Ik heb Perez alleen maar in thuiswedstrijden gezien en iedere keer als hij in de basis begon was het gewoonweg slecht. Hij drukte zijn stempel niet op de wedstrijd. Ik denk ook dat hij daar de klasse voor mist.
Hij is niet zo goed dat je hem een vrije rol kunt geven, waarbij de andere spelers zich voor hem moeten opoffferen. Zo zal hij wel "op z'n best" zijn, maar wie niet? Ajax zal het met elf hardwerkende spelers moeten doen en hard werken is ook niets voor hem of het is hem niet aan te zien. Verspeelt hij de bal, dan zal Perez niet terugvechten om die bal te veroveren.
De passes van Perez zijn meestal subtiele voetbewegingen, maar het is soms veel beter om een strakke pass te geven, dan een "buitenkantje rechts".
Perez loopt vaak een ander in de weg: Sneijder is daar het bekendste voorbeeld van, gewend als Perez is om zelf te mogen bepalen waar hij loopt.
Spelers die Van Gaal laat gaan lijken bij hun volgende club minder goed of zijn minder: Vlaar, Timmer, Huysegems, Landzaat, (Kromkamp?), Perez, Timmer, Sektiou(?) en wie ik nog ben vergeten.
Perez kan wel goed invallen en dan bedoel ik niet de laatste vijf minuten, maar zoals in het begin van het seizoen tegen NEC, een half uur. Hij kan ook zuiver schieten, het is dus niet zo dat hij niets kan, wel is zijn prestatie voor mij een bittere tegenvaller.
Hij is niet zo goed dat je hem een vrije rol kunt geven, waarbij de andere spelers zich voor hem moeten opoffferen. Zo zal hij wel "op z'n best" zijn, maar wie niet? Ajax zal het met elf hardwerkende spelers moeten doen en hard werken is ook niets voor hem of het is hem niet aan te zien. Verspeelt hij de bal, dan zal Perez niet terugvechten om die bal te veroveren.
De passes van Perez zijn meestal subtiele voetbewegingen, maar het is soms veel beter om een strakke pass te geven, dan een "buitenkantje rechts".
Perez loopt vaak een ander in de weg: Sneijder is daar het bekendste voorbeeld van, gewend als Perez is om zelf te mogen bepalen waar hij loopt.
Spelers die Van Gaal laat gaan lijken bij hun volgende club minder goed of zijn minder: Vlaar, Timmer, Huysegems, Landzaat, (Kromkamp?), Perez, Timmer, Sektiou(?) en wie ik nog ben vergeten.
Perez kan wel goed invallen en dan bedoel ik niet de laatste vijf minuten, maar zoals in het begin van het seizoen tegen NEC, een half uur. Hij kan ook zuiver schieten, het is dus niet zo dat hij niets kan, wel is zijn prestatie voor mij een bittere tegenvaller.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
- Ajaciedjuh
Ik geloof niet dat dit waar is, dan had HtC hem geen reserve aanvoerder gemaakt. Het kan natuurlijk wel tijdens het seizoen zijn ontstaan (daar lijkt het sterk op).Voetske schreef:Thomas schreef:Ik heb het idee dat HtC vanaf minuut een het niet zo op Perez heeft, en het voorval mede gebruikt om de speler als en pispaaltje te gebruiken.Of als excuus, want wat van Geel klaarmaakte bij voetbal inside is NOT DONE en ook nog eens niet waar.Waar je, tussen de regels door, kon horen dat door het het akkefietje met Perez het kampioenschap zou zijn verloren.Voetske schreef:De vraag die overblijft is of Perez nog wel zin heeft in een onzeker avontuur bij AJAX met HtC aan het roer.En hoe je het ook wend of keert, dat werkt door in het voetbalspel van een speler ...
Jaja ...Demosthenes schreef:De discussie over Perez verbaast mij al een tijdje. Ik heb Perez alleen maar in thuiswedstrijden gezien en iedere keer als hij in de basis begon was het gewoonweg slecht. Hij drukte zijn stempel niet op de wedstrijd. Ik denk ook dat hij daar de klasse voor mist.
De Deense aanvaller van Ajax speelde vorige week een hoofdrol in de gewonnen uitwedstrijd bij Feyenoord (0-4). Hij was bij alle vier de treffers betrokken. Met vijf doelpunten mocht Perez zich met Wesley Sneijder tot zaterdag ook clubtopscorer van de Amsterdammers noemen.
Blij met de punten ...
Kijk, nu komen we ergens. Of je HtC een aardige man vindt of niet, hij wil wél kampioen worden. Hij zal ongetwijfeld voetbaltechnische redenen hebben om Perez niet op te stellen.
Dan is er nog de rol van Sneijder in relatie tot die van Perez. Demo refereert aan het 'in de weg lopen' van Perez, het beste voorbeeld daarvan hebben we gezien in de thuiswedstrijd tegen NAC, na de beruchte wissel Ogararu-Perez. Perez speelde toen geheel zijn eigen wedstrijd en liep de ruimtes voor Sneijder dicht, waardoor we Sneijder na die wissel amper nog hebben gezien.
Het zullen dit soort overwegingen zijn die HtC ertoe brengen Perez niet op te stellen. Vraag is of volgend seizoen de situatie wezenlijk anders is.
De rol die Perez het beste ligt, zorgt ervoor dat Huntelaar niet functioneert. Perez zoekt graag de ruimte tussen de linies en speelt vanaf daar de spits aan uit stand. De kracht van KJH is juist dat hij 'vergeten wordt', hij kiest sluw positie, maar verwacht van hem geen demarrage uit stand of passeeractie. Perez combineert het best met bewegelijke spelers om zich heen. Ryan Babel past, ondanks zijn gebrekkige voortzetting, beter bij KJH omdat hij voor verrassing zorgt waardoor de tegenstander rugdekking moet geven.Zuidema schreef:Probleem blijft dan wel dat je als 'centrumspits' de sluwheid, handelingssnelheid en techniek van een Averladze mist bij Ajax. Die rol kan helaas een Huntelaar van zijn levensdagen niet vervullen. En het is natuurlijk zaak dat de boel achter die 4 en een opkomende half of back verdomde goed georganiseerd is. Wie gaat, wie controleert, wie laat zich terugvallen, waar en wanneer. Met de linies dicht opelkaar zodat middenvelders en verdedigers als 1 gordel de tegenstander in de klem kunnen zetten en houden.
Dan is er nog de rol van Sneijder in relatie tot die van Perez. Demo refereert aan het 'in de weg lopen' van Perez, het beste voorbeeld daarvan hebben we gezien in de thuiswedstrijd tegen NAC, na de beruchte wissel Ogararu-Perez. Perez speelde toen geheel zijn eigen wedstrijd en liep de ruimtes voor Sneijder dicht, waardoor we Sneijder na die wissel amper nog hebben gezien.
Het zullen dit soort overwegingen zijn die HtC ertoe brengen Perez niet op te stellen. Vraag is of volgend seizoen de situatie wezenlijk anders is.
Het stinkt aan alle kanten!
- Ajaciedjuh
- Ajaciedjuh
Misschien moeten we de knvb vragen of we uit mogen spelen as zondag! Dan kan Perez excelleren!Voetske schreef:Inderdaad lachen, hij kan alleen in uitwedstrijden passes over tig meter geven ..Ajaciedjuh schreef:Ook dat was weer uitVoetske schreef: Jaja, hij gaf j.l. zondag nog een pass over tig meter naar W. Sneijder ..

Overigens vind ik Perez een uitstekende speler, maar dan vanaf linksbuiten positie. Daarnaast is hij een perfecte invaller, maar daar zal Perez niet nog een jaar op zitten wachten. Als Sneijder weg gaat, dan zal Ajax op die positie flink moeten investeren.
AFCA SupportersclubAjacieden: Steun Kenneth Perez !
De AFCA Supportersclub houdt zich over het algemeen niet bezig met het technisch beleid van onze club, maar wij vinden het wel eens tijd worden om Kenneth Perez openlijk te steunen.
Via de media komt het bericht naar buiten, dat onze club mogelijk van Kenneth Perez af zou willen. De timing van het bericht is opvallend zo vlak voor de belangrijke wedstrijd tegen AZ, maar we weten dat sommige media daar zo hun bedoelingen mee hebben. Uiteraard is het moeilijk om de betrouwbaarheid van dergelijke berichtgeving te controleren.
Toch vinden wij dat het geen kwaad kan om aan Henk ten Cate en de clubleiding een signaal af te geven, dat wij als supporters graag zien dat Perez behouden blijft voor de club. Zijn kwaliteit en ervaring kan in het nieuwe seizoen enorm belangrijk zijn.
Kenneth is voor ons méér dan een wisselspeler…
Ajacieden: laat je horen en steun Kenneth Perez !

Blij met de punten ...
- Ajaciedjuh
Zijn dit de supporters bij de uitwedstijden?Voetske schreef:AFCA SupportersclubAjacieden: Steun Kenneth Perez !
De AFCA Supportersclub houdt zich over het algemeen niet bezig met het technisch beleid van onze club, maar wij vinden het wel eens tijd worden om Kenneth Perez openlijk te steunen.
Via de media komt het bericht naar buiten, dat onze club mogelijk van Kenneth Perez af zou willen. De timing van het bericht is opvallend zo vlak voor de belangrijke wedstrijd tegen AZ, maar we weten dat sommige media daar zo hun bedoelingen mee hebben. Uiteraard is het moeilijk om de betrouwbaarheid van dergelijke berichtgeving te controleren.
Toch vinden wij dat het geen kwaad kan om aan Henk ten Cate en de clubleiding een signaal af te geven, dat wij als supporters graag zien dat Perez behouden blijft voor de club. Zijn kwaliteit en ervaring kan in het nieuwe seizoen enorm belangrijk zijn.
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Voetske schreef:AFCA SupportersclubAjacieden: Steun Kenneth Perez !

De supportersclub moet zich niet gaan bemoeien met technische zaken, laat ze zich bezig houden met supporterszaken.
daar zouden ze het al druk genoeg mee kunnen hebben.
ASR_AFCA schreef:Voetske schreef:AFCA SupportersclubAjacieden: Steun Kenneth Perez !
Ajacieden: laat je horen en steun Kenneth Perez !Schoenmaker blijf bij je leest.
De supportersclub moet zich niet gaan bemoeien met technische zaken, laat ze zich bezig houden met supporterszaken.
daar zouden ze het al druk genoeg mee kunnen hebben.

Vooruit dan: History
Ruim 2.5 miljoen.Wat zou je voor Perez moeten kunnen vangen, of kunnen we na de misgelopen 9 miljoen vorig seizoen van de C.L. ook nu weer een smak euro's bijschrijven op de verliespost ...
De T.Perez in de zomer naar Ajax
door onze redactie
Kenneth Perez
AMSTERDAM - Kenneth Perez maakt per 1 juli van dit jaar de overstap van AZ naar Ajax. De Deen tekent een contract voor drie seizoenen. De Deense aanvaller van AZ is een driejarige verbintenis met de Amsterdamse club overeengekomen. Ajax betaalt ruim 2,5 miljoen euro voor de 31-jarige speler die tot medio 2007 in Alkmaar onder contract stond.
Perez is de tweede grote aankoop van Ajax voor het volgende seizoen. De club legde eerder Jaap Stam vast. De Amsterdammers zijn dringend op zoek naar versterkingen. Ajax neemt dit seizoen afscheid van minimaal elf spelers.
Perez is bezig met zijn zesde seizoen bij AZ. Hij maakte in tweehonderd competitiewedstrijden 66 treffers. Perez speelt graag achter de spitsen maar is ook op de linkerflank inzetbaar. Met de overgang naar Ajax gaat voor de Deen een hartenwens in vervulling. Perez verklapte al eerder dat hij nog graag een keer voor de Amsterdamse club wilde uitkomen.
Ruim 2.5 miljoen.Wat zou je voor Perez moeten kunnen vangen, of kunnen we na de misgelopen 9 miljoen vorig seizoen van de C.L. ook nu weer een smak euro's bijschrijven op de verliespost ...
Blij met de punten ...
Ik snap niet waarom dat nu weer te makkelijk is. In mijn ogen is juist de slechte relatie tussen een trainer en zijn speler eerder professioneel op te lossen dan de relatie tussen spelers onderling.Voetske schreef:Dit vindt dan weer iets te gemakkelijk.Voor mij zou na een goed gesprek waarin duidelijk naar voren komt dat wat Perez heeft gedaan niet is gedaan vanuit een rascistische achtergrond het weer zijn dat we tot de orde van de dag gaan.Thomas schreef:Klopt. Een slechte relatie tussen een trainer en een speler werkt door in het spel van een speler. Hetzelfde geldt voor een slechte relatie tussen medespelers. Als er dus alleen maar mindere prestaties van komen als Perez blijft, dan moet hij dus vertrekken.Voetske schreef:De vraag die overblijft is of Perez nog wel zin heeft in een onzeker avontuur bij AJAX met HtC aan het roer.En hoe je het ook wend of keert, dat werkt door in het voetbalspel van een speler ...
Daarnaast weten wij niet wat er uit dat gesprek met Perez naar voren is gekomen. Als dat gesprek er is geweest, heeft het de donkere spelers misschien niet overtuigd.
@ ASR_AFCA:

-
- AT Toto winner 15/16
Nee dan moet je vooral Babel blijven opstellen, hoeveel doelpunten waren het ook al weer.. 5 ofzo?Neefkens schreef:Goh, maar dan ligt het misschien NIET aan de vermeende aversie jegens de persoon Perez ? Zou het dan toch met de voetballer Perez te maken hebben ?![]()
Waar moet dan hier over geluld worden ?