Basketball

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

jabu

Bericht door jabu » wo mei 16, 2007 8:47 am

Dat zijn geen verkeerde stats, Boem!

Kaboem

Bericht door Kaboem » wo mei 16, 2007 8:52 am

Hij moet alleen eens gaan werken aan die vrije worpen. Komt steeds op de vrije worplijn (and one!), maar weigert ze er in te gooien. Eigenwijs stuk vreten.

Mooi foto:

http://www.eiffeltowers.nl/content/foto ... 6&aantal=4

LucaS

Bericht door LucaS » wo mei 16, 2007 8:54 am

Misschien begrijpt hij de bedoeling van het spel niet?

Kaboem

Bericht door Kaboem » wo mei 16, 2007 9:04 am

Hij heeft een beetje hetzelfde met vrije worpen als Hollandse voetballers met de pingel.

LucaS

Bericht door LucaS » wo mei 16, 2007 9:05 am

Zegzegzeg, Ajax-AZ gezien? Edje zelfs zonder bril!!

Kaboem

Bericht door Kaboem » wo mei 16, 2007 9:06 am

Niet gezien. Zo zie je maar weer. Deed Edje z'n ogen dicht?

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo mei 16, 2007 4:44 pm

Monkey Tonk schreef:NBA (David Stern en Stu Jackson) verkloot de beste playoff series. De wedstrijd is beslist, en Horry smijt Nash tegen een tafel. En wat doet de NBA? Schorst Horry, een reserve, voor twee wedstrijden, en Stoudemire en Diaw, twee Suns starters, voor een wedstrijd. Voor het verlaten van de bank. In dezelfde wedstrijd liepen Duncan en Bowen veel verder het veld op toen een ander gevecht dreigde, maar daar rept de NBA met geen woord over. Een ESPN opiniepeiling laat zien dat meer dan 70 procent de Suns spelers niet geschorst wil zien. Maar de NBA beloont doodleuk de Spurs voor weer een grove aanslag.

Onwaarschijnlijk. Of misschien ook wel niet. Toen Duncan een maand of wat geleden uit het veld gestuurd werd, schorste de NBA daarop de referee voor de playoffs...

Ik heb het even helemaal gehad met de NBA. WWF worstelen is er niks bij.
Ik snap het probleem niet. Je gaf na de wedstrijd zelf al aan dat de Suns spelers misschien geschorst gingen worden. Blijkbaar zijn de regels zo. Wat de NBA willekur betreft voel ik wel een beetje met je mee, Kobe wordt immers ook om de meest belachelijke redenen geschorst. Ik verwacht dat de Suns uiteindelijk toch de langste adem zullen hebben in deze series. Al zou ik het ook best leuk vinden als de underdog Spurs het wint.

Frank

Bericht door Frank » wo mei 16, 2007 7:08 pm

Kaboem! schreef:Yep. En hij blokkte op zijn beurt weer zes (!) andere schoten. Wright en Johnson hebben steeds mot met elkaar. Wright vertelde mij dat hij die Shawnson-kid one of these days op z'n bek zou peuten.
Ik vond het vreemd dat Wright zijn vijfde fout kreeg na dat duw- en trekpartijtje met Johnson en dat Johnson niets leek te krijgen. Ze waren toch echt met z'n tweeën met dat haantjesgedrag bezig.

Frank

Bericht door Frank » wo mei 16, 2007 7:14 pm

Kaboem! schreef:Ze spelen maar tegen Sears en Domhof hoor, Frank, zo'n vaart zal het dus niet lopen. Ik hoop en verwacht dat ze donderdag de winst in Nijmegen laten en dat er zaterdag een feetsje in Den Bosch gevierd gaat worden.
Het ging me er niet om dat ze "maar" tegen Sears en Domhof spelen. Jones hoeft maar een blessure op te lopen (zag je hoe hij reageerde toen Sears op hem landde?) en Eiffeltowers heeft een probleem. Nogmaals, Young kan er wel spelen, maar ideaal is het niet.

MvBH

Bericht door MvBH » wo mei 16, 2007 7:44 pm

Frank schreef:
Kaboem! schreef:Yep. En hij blokkte op zijn beurt weer zes (!) andere schoten. Wright en Johnson hebben steeds mot met elkaar. Wright vertelde mij dat hij die Shawnson-kid one of these days op z'n bek zou peuten.
Ik vond het vreemd dat Wright zijn vijfde fout kreeg na dat duw- en trekpartijtje met Johnson en dat Johnson niets leek te krijgen. Ze waren toch echt met z'n tweeën met dat haantjesgedrag bezig.
Klopt, beide heren zijn niet vies van haantjesgedrag en hebben het eigenlijk de hele serie (moet je mij horen, we hebben drie wedstrijden gehad) al met elkaar aan het rotzooien. Deze keer was het inderdaad in beginsel duwel en trekken van beide kanten maar Sharone was de enige van de twee die echt uithaalde/doorhaalde met elleboog/onderarm naar zijn tegenstander. Een terecht onsportieve fout, moet zelfs zeggen dat hij heeeeeel erg dicht tegen een diskwalificerende fout aan zat.

Even voor de volledigheid; dat was zo ongeveer ook de enige goede call die het arbitrale trio gemaakt hebben. Ik chargeer nu natuurlijk een beetje maar het was (na verwachting :1evil.gif: ) erg slecht. Na de wedstrijd moest ik tot de conclusie komen dat de heren van gisteren alleen aan Eiffelkant al net zoveel fouten gefloten hadden dan gefloten als het arbitrale trio van de eerste wedstrijd aan beide kanten. De BSC heeft schijnbaar toch lering hieruit getrokken en heeft (mijns inziens altans) het best mogelijk trio aangesteld; Karel Kraaijeveld, Antio Sinterniklaas en Paul vd Heuvel

Frank

Bericht door Frank » wo mei 16, 2007 7:52 pm

‘Dopingrel’ overschaduwt succes EiffelTowers

(Door ANDRÉ VENEMA)
EiffelTowers heeft dinsdag een optie genomen op prolongatie van de nationale basketbaltitel. De Bosschenaren wonnen tegen Matrixx Magixx ook het derde duel (93-76) in de finaleserie, een best-of-7. Een ‘dopingrel’ overschaduwt echter het nakende Brabantse kampioensfeest.

Net als in de voorgaande twee duels hoefde Roye Berkowitz (25) zich gisteravond niet in tenue te hijsen. De Israëlische international kreeg maandag te horen dat hij elf maanden is geschorst. De tucht- en geschillencommissie van de basketbalbond (NBB) legde hem die straf op, omdat hij begin maart bij een dopingcontrole is betrapt op Fenistiride, een middel dat het gebruik van stimulantia kan maskeren en op de verboden lijst staat van het IOC.

Welk medicijn Berkowitz gebruikt en waarvoor, daarover hulde hij zich gisteren in stilzwijgen. ,,Maar het is voor mijn gezondheid. Hoe kan ik dan weten dat het niet goed voor mij zou zijn?,’’ zo vroeg hij zich met betraande ogen af. De spelverdeler heeft inmiddels een medisch attest ontvangen van zijn arts, maar kreeg desondanks een schorsing van bijna een jaar opgelegd.

De Israëliër gaat in beroep tegen de straf. Zijn aandeel in de best-of-7 serie zal echter beperkt blijven tot een rol aan de zijlijn. Met de tekst ‘We support Roye’ op de inspeelshirts staken zijn collega’s hem een hart onder de riem. ,,Roye is er helemaal kapot van,’’ verklaarde Randy Wiel. Volgens de Bossche coach hebben ‘een paar slimme mensen een hele domme beslissing genomen’. ,,Dit is een idiote straf, waarbij regels worden toegepast omdat ze er zijn.’’

Wiel had het toepasselijker gevonden wanneer Berkowitz een symbolische schorsing had gekregen van bijvoorbeeld twee wedstrijden. De straf staat volgens de coach in geen enkele verhouding tot het delict. ,,Zelfs met een doktersverklaring buigt de commissie niet. Er moet toch een menselijk element zijn. Maar zelfs dat is er niet.’’

In Berkowitz’ geboorteland zorgde het nieuws voor een hoop deining. De reputatie van de familie, vader Micky was in de jaren 80 één van de beste spelers in Europa en geldt in Israël nog altijd een basketbalicoon, heeft volgens Wiel een aardige klap opgelopen. ,,Betrapt op doping, het is ook zo’n groot woord,’’ aldus Wiel. ,,Het gaat niet om steroïden of marihuana… Nee, het gaat om een stof die in een voor hem noodzakelijk geneesmiddel zit dat hij op doktersvoorschrift krijgt. Zijn vader is er net als Roye helemaal kapot van. En vergeet niet: Micky Berkowitz is de Michael Jordan van Israël.’’

Indien de schorsing gehandhaafd blijft, zullen de Bosschenaren gedwongen worden afscheid te nemen van de spelverdeler, zo bevestigde Wiel. ,,We willen Roye er bij houden, maar dat gaat niet door als hij een heel jaar niet kan spelen.’’ Mocht Den Bosch de landstitel prolongeren dan zou dat het eerste kampioensfeest van Berkowitz als senior betekenen. Het wordt ongetwijfeld een met een inktzwarte rand.

Bron: Algemeen Dagblad
MvBH schreef:Even voor de volledigheid; dat was zo ongeveer ook de enige goede call die het arbitrale trio gemaakt hebben. Ik chargeer nu natuurlijk een beetje maar het was (na verwachting :1evil.gif: ) erg slecht. Na de wedstrijd moest ik tot de conclusie komen dat de heren van gisteren alleen aan Eiffelkant al net zoveel fouten gefloten hadden dan gefloten als het arbitrale trio van de eerste wedstrijd aan beide kanten. De BSC heeft schijnbaar toch lering hieruit getrokken en heeft (mijns inziens altans) het best mogelijk trio aangesteld; Karel Kraaijeveld, Antio Sinterniklaas en Paul vd Heuvel
Hmm, dat je geen commentaar op die derde naam hebt verbaast me een beetje. Ik had verwacht dat je daar Saskia wel had willen hebben.... :icon_wink.gif:

MvBH

Bericht door MvBH » wo mei 16, 2007 8:24 pm

Zat gister naast haar op de tribune en ja, ik had het haar gegund! Vind d'r erg goed bezig als scheidsrechter en daarnaast is het ook nog eens een zeer aardige meid (want daar doel je met de :icon_wink.gif: op, nietwaar) Jammer dat ze getrouwd is. Alhoewel, Ferdinand is kleiner dan ik ben.....kan ik hebben. Even zonder dollen; had het Sas gegund maar Paul is toch echt de betere ref. Wat dat betreft is de keuze in orde.

Had in mijn eerste post trouwens in eerste instantie het zwaarst mogelijke trio gezet maar dat heb ik toch maar vlug verandert in 'best mogelijke trio' Weet zeker dat geen van drieen gastenboeken leest maar stel dat een van de drie dat wel zou hebben gedaan dan zou ik denk ik morgen van alles naar mijn kop krijgen zowel letterlijk als figuurlijk want naast de drie beste scheidsen hebben we morgen ook misschien wel de drie ijdelste scheidsen op het veld staan (bij sommige duurt het wel erg lang voordat er gedoucht is, de haren gekamt zijn en de gel goed aangebracht is weet ik uit eerste hand :smallgrin.gif: )

MvBH

Bericht door MvBH » wo mei 16, 2007 9:58 pm

Kaboem! schreef: Ik hoop en verwacht dat ze donderdag de winst in Nijmegen laten en dat er zaterdag een feetsje in Den Bosch gevierd gaat worden.
Denk 't niet, morgenavond wil iedereen bij Eiffel winnen getuige ook een quote uit een interview met coach Wiel ni het Brabands Dagblad:

Morgenmiddag staat in Nijmegen wedstrijd vier op het programma. Bij EiffelTowers wordt er niet aan gedacht om die wedstrijd te laten lopen om zaterdag in eigen huis voor het kampioenschap te gaan. Coach Randy Wiel: "Wij willen donderdag de titel en het daarna in Den Bosch vieren. We moeten de tegenstander geen hoop geven. We moeten laten weten dat wij het beste team zijn.''

MvBH

Bericht door MvBH » do mei 17, 2007 10:43 am

Even off topic:

Las op nu.nl het volgende:

Adriaanse legt functie neer bij Donetsk
Uitgegeven: 17 mei 2007 11:05

DONETSK - Co Adriaanse heeft donderdag zijn functie bij de Oekraïnse club Metallurg Dontesk per direct neergelegd.
ANP

De Nederlandse coach had eerder deze week aangegeven geen gebruik te willen maken van de hem aangeboden contractverlenging.

In goed overleg is daarop besloten dat Adriaanse en zijn assitent Jan Olde Riekerink met onmiddellijke ingang opstappen.

Al is het misschien niet het beste idee om onderstaande vragen te stellen op een Ajax-gastenboek maar doe 't toch maar even. Zijn jullie ook zo benoieuwd waarom Co nu ineens besluit zijn functie neer te leggen en zijn jullie ook zo benieuwd wie zijn nieuwe werkgever wordt??

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr mei 18, 2007 5:09 pm

Thomas en zijn Pistons zijn weer een ronde verder. Vanavond spelen Deli en MT weer een potje. Wat denken jullie? Ik verwacht dat de Suns lachend gaan winnen in SA en het vervolgens thuis afmaken.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo mei 20, 2007 6:59 am

De Suns hadden normaalgesproken de series wel gewonnen. Een schorsing van twee starters voor game 5 (voor het opspringen van de bank met 18 seconden speeltijd te gaan en de wedstrijd in de tas) , na een grove charge van Spurs reserve (!) Robert Horry op Steve Nash, is ze fataal geworden. Het geweld beloond. Beslist niet op het veld, maar van achter een bureau op basis van een obscure regel die men nu wil veranderen. Echt balen voor de Suns.

jabu

Bericht door jabu » ma mei 21, 2007 10:01 am

Spurs wint eerste duel met Utah

San Antonio Spurs heeft, anderhalve dag na de beslissende zege op Phoenix Suns in de vorige ronde, ook het eerste duel met Utah Jazz in de finale van de Western Conference gewonnen: 108-100.

De Spurs waren met een schotpercentage van 55 trefzeker. Met name Tim Duncan (27 punten, 10 rebounds) en Manu Ginobli (23 punten, 10 assists) waren op schot.

Utah, dat in Deron Williams (34 punten) de grote man had, stond in San Aatonio halverwege 19 punten achter en kon ook in het derde kwart niet aanhaken. In de slotfase wist Williams, die 18 van zijn 34 punten in het vierde kwart maakte, de bezoekers nog wel heel dichtbij te brengen.
Nu.nl

Spurs zullen wel winnen van Utah. Pistons winnen makkelijk van LeBron. Lelijke finale tussen Spurs en Pistons. :icon_exclaim.gif:

jabu

Bericht door jabu » di mei 22, 2007 7:59 am

1-0 voor de Thomas Pistons tegen de Cleveland Cavs in de oostelijke conference final. Le Bron werd de hele wedstrijd ongeveer getriple teamed. Dat zal de hele series wel zo blijven.

LucaS

Bericht door LucaS » di mei 22, 2007 8:46 am

Dat is wel een zeldzaam lage score zeg, voor een basketballwedstrijd! :wink.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 22, 2007 12:32 pm

Jabu schreef:1-0 voor de Thomas Pistons tegen de Cleveland Cavs in de oostelijke conference final. Le Bron werd de hele wedstrijd ongeveer getriple teamed. Dat zal de hele series wel zo blijven.
:yourock.gif:

jabu

Bericht door jabu » di mei 22, 2007 2:36 pm

LucaS schreef:Dat is wel een zeldzaam lage score zeg, voor een basketballwedstrijd! :wink.gif:
Niet voor een wedstrijd met de Thomas Pistons! :icon_razz.gif:

Frank

Bericht door Frank » di mei 22, 2007 9:18 pm

Hoger beroep Roye donderdagavond

Het hoger beroep van Roye Berkowitz dient aanstaande donderdagavond. Nadat de Tucht -en Geschillencommissie Roye eerder veroordeelde tot een schorsing van 11 maanden voor het gebruik van een verboden stof, zal Roye donderdag voor de Commissie van Beroep verschijnen. Roye had de stof in zijn bloed zitten, omdat het in een medicijn zit wat Roye al een jaar gebruikt. Inmiddels heeft hij hier dispensatie voor gekregen van de NBB.

Roye zal zelf aanwezig zijn donderdagavond bij het hoger beroep. Als Roye wordt vrijgesproken kan hij direct weer aan de slag. Als dat niet het geval is dan is Roye geschorst tot 5 april 2008.
Bron: Eiffeltowers.nl

Ik ben toch wel benieuwd wat eruit gaat komen.

MvBH

Bericht door MvBH » di mei 22, 2007 10:07 pm

Frank schreef:
Hoger beroep Roye donderdagavond

Het hoger beroep van Roye Berkowitz dient aanstaande donderdagavond. Nadat de Tucht -en Geschillencommissie Roye eerder veroordeelde tot een schorsing van 11 maanden voor het gebruik van een verboden stof, zal Roye donderdag voor de Commissie van Beroep verschijnen. Roye had de stof in zijn bloed zitten, omdat het in een medicijn zit wat Roye al een jaar gebruikt. Inmiddels heeft hij hier dispensatie voor gekregen van de NBB.

Roye zal zelf aanwezig zijn donderdagavond bij het hoger beroep. Als Roye wordt vrijgesproken kan hij direct weer aan de slag. Als dat niet het geval is dan is Roye geschorst tot 5 april 2008.
Bron: Eiffeltowers.nl

Ik ben toch wel benieuwd wat eruit gaat komen.
Ben ook benieuwd al verwacht ik er einig van. De NBB wil wel eens halsstarrig zijn. Hoop voor Roye dat hij vrijgesproken wordt of minimaal strafvermindering krijgt zodanig dat hij volgend seizoen vanaf het begin weer kan ballen. Vrees anders dat zijn contract bij Eiffel in ieder geval niet verlengd wordt en vrees dan zelfs een beetje voor zijn hele verdere basketballoopbaan.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mei 22, 2007 10:08 pm

Jabu schreef:1-0 voor de Thomas Pistons tegen de Cleveland Cavs in de oostelijke conference final. Le Bron werd de hele wedstrijd ongeveer getriple teamed. Dat zal de hele series wel zo blijven.
Hebben die gasten dan helemaal niemand anders die in staat is om die bal in het netje te gooien? Als er drie op hem staan te spelen moet er toch ergens eentje vrij staan zou je zeggen.

jabu

Bericht door jabu » wo mei 23, 2007 7:59 am

Ze hebben nog de boomlange Litouwer Ilgauskas en de ervaren poitnguard Larry Hughes, maar zonder Le Bron James zijn ze niets bijzonders. Hij is echt King James.

Spurs overigens op 2-0 en hard op weg naar de finale. Zal Francisco Elson als eerste Nederlander een kampioenschapsring gaan winnen?

Plaats reactie