Onbetrouwbaar transfernieuws

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 20, 2007 6:39 pm

Suárez is wel wat voor Ajax, ja. Als spits (nog) niet zo goed als Huntelaar, maar als aanvaller behoorlijk veelzijdig.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mei 20, 2007 7:28 pm

Op AS post iemand een bericht van het Belgische Sportwereld als zou Boussoufa een vierjarig contract bij Ajax gaan tekenen. Lijkt mij onwaarschijnlijk omdat: 1. www.sportwereld.be er niets over meldt en 2. Boussoufa afgelopen week heeft gezegd dat hij niet zo nodig naar Ajax hoefde.

Ik hoop wel op een betere speler als opvolger van Sneijder.
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel

Bericht door Daniel » zo mei 20, 2007 7:32 pm

Lol :drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif: Hij heeft het zeker van dit bericht: http://www.voorpaginanieuws.be/berichto ... 1397/Mbark Boussoufa/Brussel Heb ik vanmiddag geschreven voor de grap voor een vriend van mij die dat daarna heeft lopen rondstrooien. :biggrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mei 20, 2007 7:36 pm

Echt waar? Dan heb je wel raak geschoten.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo mei 20, 2007 7:37 pm

hier staat het inmiddels ook al.

Fijn om te horen dat er niets van aan is.

Daniel

Bericht door Daniel » zo mei 20, 2007 7:44 pm

joey schreef:Echt waar? Dan heb je wel raak geschoten.
Ja hij is nogal zo'n "belangrijk figuur" bij een van die voetbal geruchten sitejes. :drecul.gif: Ik vond vanmiddag dus die site hier in de geruchten topic en wilde een geintje uithalen met hem. :drecul.gif: :biggrin.gif: Grappig dat het zo ver komt dus. :drecul.gif: :biggrin.gif:

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » zo mei 20, 2007 7:47 pm

Ja hij is nogal zo'n "belangrijk figuur" bij een van die voetbal geruchten sitejes. Ik vond vanmiddag dus die site hier in de geruchten topic en wilde een geintje uithalen met hem. Grappig dat het zo ver komt dus

Ik ken het, ik noemde hier van de week Boulahrouz als een goeie optie, en een paar uur later stond het op bijna alle sites :biggrin.gif:

En als jij dat stukje hebt geschreven, Mbark is 22, geen 23...
Pompiedom

Daniel

Bericht door Daniel » zo mei 20, 2007 7:52 pm

Oh stom.. :blush.gif: :biggrin.gif: Ik had (ik ben niet zo'n rekenwonder, heb discalcullie) met de rekenmachine 2007 - 1984 = 23 uitgerekend. Maar hij wordt pas 15 augustus 23. :blush.gif: :drecul.gif: Ik vind het nog steeds prachtig. :drecul.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mei 20, 2007 7:52 pm

Iets anders, op www.xtratime.com vraag Revo wat voor soort speler de met Ajax in verband gebrachte Marius Constantin is. Dit is het antwoord:

this is just my opinion, don't take it for granted... maybe somebody else has a different opinion on him

weakest point - temper

strongest point - intelligent defender, really robust and a good man stopper

Rapid plays 3-4-3 and their defenders even play really aggressive in the offense department in romania, they concede goals but its because some of the riskiest football in romania but he does good, in Europe Rapid plays cautiously and he's one of the best on the pitch when they play defensive, so he can do pretty much both play deep and play with alot of space behind him

he's pretty skilled but definately not a genius on the ball, he does his job, as i said, playing 3-4-3 gives a defender alot of responsibility and Rapid usually does good even with such a risky gameplan.

Daniel

Bericht door Daniel » zo mei 20, 2007 7:54 pm

Komt aardig overeen wat ik nagevraagd had aan Roemenen op www.freekick.org over hem. Dit kreeg ik als antwoord:
''He's altering good days with bad days. Sometimes he makes great matches, sometimes he makes foolish mistakes. Also he's a "reckless" and he is often sent off during matches. Despite being a defender he also has a nice offensive apetite. He doesn't score that often but his presence in attack is to be seen, especially in corner kicks. He is very talented and young and if he gets to a top european club and gains some experience his "bad approach" will probably be corrected.

Rapid Bucharest used him in a very interesting lineup. Rapid uses a 3-4-3 with flanks covered by only one player. Constantin usually plays defender R&C. When Rapid attacks the flank mids advance deep into opponent's half and the defenders need to cover the defensive flanks in order to stop possible counterattacks. Sometimes when their opponent is not very good they push one central defender into the opponent's half in order to support attacks. The defender doesn't receive too many balls but he keeps a man near him so the other players have more space.
Because of this 3-4-3 tactic the defense is very vulnerable to counterattacks because there are lot of spaces, so the defenders need to know how to control the ball and Constantin is good at this. Defenders don't make too many long passes because most of the balls are filtrated by the midfielders.
Constantin is good in aerial duels both in attack and defense and he runs a lot. As I told you in the previous post his big problem is that he makes hard fouls (not in penalty area though - I don't think I saw him causing a penalty kick yet) because of his determination and that's why he gets many cards, including direct red card sometimes.
Personally I don't see him as Ogararu (which is more an offensive type flank defender), I think his best position is in central defense. If he will have an experienced mate there then he will develop very well.''

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 20, 2007 7:59 pm

Het klinkt in ieder geval als een speler die bij Ajax zou passen qua speelstijl.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo mei 20, 2007 8:01 pm

En niet iemand die je ff omduwt, dat vind ik prima.

Daniel

Bericht door Daniel » zo mei 20, 2007 8:11 pm

Toen ik dat zo las moest ik een beetje aan Chivu denken..

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mei 20, 2007 8:23 pm

Néé, niet rondbazuinen dat Chivu naar Ajax komt, Daniël! :smallgrin.gif:

Daniel

Bericht door Daniel » zo mei 20, 2007 8:32 pm

:drecul.gif: Nee, Constantin doet mij (als ik die Roemenen mag geloven) een beetje aan Chivu in zijn eerste jaar bij Ajax denken..

LucaS

Bericht door LucaS » ma mei 21, 2007 6:27 am

Hoezo, de komst van Chivu is toch al zeker?

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 21, 2007 6:38 am

Neefkens schreef:En niet iemand die je ff omduwt, dat vind ik prima.
Klinkt als Gabrich.

Slechter dan Ogararu zal ie niet zijn.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » ma mei 21, 2007 11:37 am

Daniel lekker voor elkaar jongen, zelfs op Voetbalzone staat het gerucht van Boussoufa bovenaan bij ''in de wandelgangen''

Volgens het Belgische SportWereld zouden Ajax en Anderlecht zo goed als rond zijn over de overgang van Mbark Boussoufa van de Belgische naar de Nederlandse hoofdstad. De kleine dribbelaar doorliep de jeugdopleiding bij Ajax, maar vertrok in 2001 naar Chelsea. Door wist hij nimmer te imponeren, waarna hij het hazenpad richting België koos. Bij Ajax zou hij de opvolger moeten worden van Wesley Sneijder, die hoogstwaarschijnlijk richting Spanje vertrekt. (Sportwereld)
Pompiedom

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 21, 2007 11:46 am

Sportwereld wordt als bron gegeven, LS.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma mei 21, 2007 11:57 am

Dat is just de grap. Sportwereld meldt helemaal niets hierover.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 21, 2007 12:04 pm

Goeie.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma mei 21, 2007 12:07 pm

Enorm goed. :wink.gif:

Hoe dan ook: ik ben blij dat het een grap is. Boussoufa hoef ik niet in het heilige Ajax-shirt te zien.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 21, 2007 12:14 pm

Ik ook niet. Als er een talentvolle aanvaller gehaald moet worden, dan liever een speler die naar het niveau van de Europese top kan groeien. Boussoufa kan enorm waardevol zijn binnen Nederland, maar daarbuiten mist hij de echte klasse om een belangrijke pion binnen Ajax te worden.

Sowieso lijkt me al helemaal niet dat Boussoufa een vervanger van Sneijder zou worden, want Boussoufa is een aanvaller en verre van een spelbepalende speler.

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma mei 21, 2007 12:24 pm

'Vd Sar maakt plaats voor Foster'
Geschreven door Matthijs van Laar op maandag, 21 mei om 12:44

Volgens de Daily Mirror zit de langste tijd van Edwin van der Sar als eerste doelman van Manchester United erop. Manager Sir Alex Ferguson zou het vertrouwen in de Oranje-international definitief zijn verloren na zijn aarzelende optreden in de FA Cup finale tegen Chelsea.

United verloor met 1-0, nadat Chelsea-spits Didier Drogba vlak voor tijd in de verlening de enige treffer van het duel liet aantekenen. Van der Sar’s weifelende optreden in die situatie zou er volgens de spelers van de kampioen van Engeland debet aan zijn dat de Londense rivaal er uiteindelijk met de cup vandoor ging.

Het was niet de eerste keer dat de beschuldigende vinger richting de oud-goalie van onder meer Ajax en Juventus werd gewezen. Dit seizoen kreeg hij al vaker kritiek te verwerken vanwege enkele matige optredens, met name in de Premier League.

Ben Foster, die het afgelopen seizoen werd uitgeleend aan Watford, zou de plaats van Van Der Sar moeten overnemen. Hij wist weliswaar de degradatie van zijn ploeg niet te voorkomen, maar persoonlijk beleefde de 24-jarige een uitstekend seizoen. Bondscoach Steve McClaren beloonde hem dan ook met een plaats in de Engelse selectie.

De reserve-doelman van het afgelopen seizoen, de Pool Tomas Kuszczak, zal naar verwachting binnenkort een huurovereenkomst tekenen bij het onlangs gepromoveerde Sunderland.
VoetbalZone.nl
Face your fears and live your dreams, No Fear

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mei 21, 2007 12:25 pm

Damn, je bent me voor, Dominee. Ik wilde het er net over hebben.

Wellicht heeft Van der Sar nu wel interesse in een nieuw avontuur bij Ajax?

Plaats reactie