De play-offs: AZ-Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice »

die eerste echt niet
Dat was vd Wiel op Jenner. en dat was geen corner idd.
Pompiedom
Toppie

Bericht door Toppie »

rust :neutral.gif:
Arwin

Bericht door Arwin »

Rust dus, hopelijk scoren we er minimaal nog eentje in de tweede helft.
999

Bericht door 999 »

ajaxhome schreef:
Voetske schreef:Ja, vd wiel op Cziommer ..
die eerste echt niet
???.
Blij met de punten ...
Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice »

Zagen jullie die poging nog van Roger? hij probeerde te scoren vanuit de verdediging... Zou je zeggen wat een mafkees, maar hij deed het al 3 keer eerder, in Spanje..
Pompiedom
Toppie

Bericht door Toppie »

LeonardoSpits schreef:Zagen jullie die poging nog van Roger? hij probeerde te scoren vanuit de verdediging... Zou je zeggen wat een mafkees, maar hij deed het al 3 keer eerder, in Spanje..
Hij heeft zeker naar je geluisterd :smallgrin.gif:
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Leek nergens op, LS. Verder vind ik Roger helemaal niet zo slecht spelen. Het probleem ligt vooral in het feit dat we weinig duels winnen op het middenveld en dat Urby als een natte krant staat te spelen. We missen de echte felheid in duels en daardoor weten we ook maar sporadisch die bal in de ploeg te houden.
Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh »

Het is constant gatenkaas op het middenveld. De verdedigers kunnen zomaar doorlopen. Gelukkig zijn het echte verdedegers en doen ze niet veel met de ruimte. Maar Ajax laat veel te veel toe.

Aan de andere kant liggen er ook ontzettend veel mogelijkheden voor Ajax voorin. Babel speelt goed, maar vergeet 2x te scoren (niet voor het eerst). De eerste actie had hij terug moet leggen op Huntelaar die vervolgens de goal voor het intikken had.
In tegenstelling tot wat ik hier af en toe lees, vind ik Perez slecht spelen. Van mij mag de Mul erin (of Lindenbergh als je wat verdedigender wilt spelen).

Als we 1-2 kunnen maken, dan kan het zomaar 1-3 of 1-4 worden vandaag. Jammer dat Stam, Gabri en Davids er niet bij zijn, dan was de wedstrijd al beslist geweest (maar dat zal az ook wel zeggen met hun geblesseerde).

ps. Roger speelt een goede wedstrijd de 1ste helft.
ps2. Perez loopt 1 op 1 tegen az (4 goals), misschien daarom maar laten staan.
Hoeladans

Bericht door Hoeladans »

Onzin dat Luinge die goal van AZ afkeurde.Ok,Steinsson gaf Huntelaar een duwtje maar dat zie je bij elke corner wel 20x gebeuren.
Toppie

Bericht door Toppie »

Hoeladans schreef:Onzin dat Luinge die goal van AZ afkeurde.Ok,Steinsson gaf Huntelaartje een duwtje maar dat zie je bij elke corner 20x gebeuren
Is waar , maar de wedstrijd die wegereef floot, dan fluit men ook 20 keer voor een overtreding...
Laatst gewijzigd door Toppie op zo mei 20, 2007 12:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh »

Hoeladans schreef:Onzin dat Luinge die goal van AZ afkeurde.Ok,Steinsson gaf Huntelaar een duwtje maar dat zie je bij elke corner wel 20x gebeuren.
Daar heb je gelijk in, maar je zag in de herhaling dat hij al (wilde) fluiten voor de overtreding voordat de goal erin zat.

Ik vind nog steeds dat ze gewoon telkens een pingel moeten geven bij die overtredingen in het 16-meter gebied, dan is het getrek zo afgelopen.

Staat opdam bij de reservers? Ik hoop niet dat hij erin komt. az heeft daar een probleem (een verdediger die gebruik maakt van de ruimte).
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op zo mei 20, 2007 12:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
MVH

Bericht door MVH »

Prima beslissing van Luinge.
Zuidema

Bericht door Zuidema »

Ajaciedjuh schreef: Babel speelt goed, maar vergeet 2x te scoren (niet voor het eerst). De eerste actie had hij terug moet leggen op Huntelaar die vervolgens de goal voor het intikken had.
En de 2e ook. Stond KJH ook frank en vrij in de 16.
In tegenstelling tot wat ik hier af en toe lees, vind ik Perez slecht spelen. Van mij mag de Mul erin (of Lindenbergh als je wat verdedigender wilt spelen).
Mee eens. Vooralsnog speelt Perez bar slecht. Enige voordeel met hem is dat De Cler niet echt durft op te komen. Toch raar, een basisplaats is aan Perez vrijwel nooit besteed, terwijl ie als invaller vaak goed bezig is.
Toppie

Bericht door Toppie »

MVH schreef:Prima beslissing van Luinge.
Ja als die niet fluit, is erweer een discussie losgebarsten :hypocrite.gif:
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Beloki schreef:vd Wiel neemt Urby af en toe over omdat Urby simpelweg stilstaat. Die jongen is echt doodop, of mentaal geknakt. Wat een verschrikking.
Op een gegeven moment kreeg AZ een ingooi ter hoogte van zo'n veertig meter van de goal van Ajax. Dit nadat Urby probeerde te counteren maar de bal verloor. Vervolgens had hij zeker zo'n vijf seconden om z'n positie weer in te nemen maar in plaats van een sprint trekken hobbelde hij op z'n dode gemak terug.

AZ doet alles over de flanken waar Oga en Urby veel ruimte weggeven. Het is dat Jenner staat te prutsen (waarom wilde die jongen in vredesnaam proberen in een overvol strafschopgebied z'n man uit te spelen met een driedubbele schaar?), want anders was Ajax in de problemen gekomen.

Het verhaal Babel is bekend. Steinsson heeft niets in te brengen tegen hem maar Ryan had gewoon twee doelpunten of twee assists op z'n naam moeten hebben.

Als Ajax eenmaal de bal heeft is het niet slecht, maar we missen de balafpakkers heel erg.
Toppie

Bericht door Toppie »

Laten we hopen op een goed einde met ajax als winnaar en Luinge als bepaler in ons voordeel anders waren we nu kampioen geweest :cokesmile.gif:
MVH

Bericht door MVH »

ajaxhome schreef:
MVH schreef:Prima beslissing van Luinge.
Ja als die niet fluit, is erweer een discussie losgebarsten :hypocrite.gif:
Beetje mazzel moet je soms hebben. Ik denk met afschuw terug aan Wegereef.
Toppie

Bericht door Toppie »

we zijn begonnen met de 2e helft
Toppie

Bericht door Toppie »

geen fout weer gelijk hoop ik
Toppie

Bericht door Toppie »

bijna 2-1 martens
999

Bericht door 999 »

ajaxhome schreef:geen fout weer gelijk hoop ik
Jawel, daar was ie weer bijna, Steek redt in een reflect ..
Blij met de punten ...
Zuidema

Bericht door Zuidema »

Goede bal Stekel!
MVH

Bericht door MVH »

Weer veel balverlies. :hupajax.gif:
Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice »

Steek heeft al aardig wat redding uitgevoerd vandaag, met succes!!
Pompiedom
Arwin

Bericht door Arwin »

Kunnen ze niet eens gelijk scherp beginnen aan een helft? Het lukte AZ in de bekerfinale. Het lukt ze vandaag, het lukt ze in de tweede helft bijna weer direct te scoren.

Drie keer raden wat de tactiek van AZ wordt komende zondag in de Arena in de eerste minuten?
Plaats reactie