De play-offs: AZ-Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Toppie

Bericht door Toppie »

Stekelenburg
Ogararu, Heitinga, Vermaelen, Emanuelson
Roger, Van der Wiel Sneijder
Perez
Huntelaar en Babel

Lijk me erg zwak , toch een een b-elftal :drls.gif:
Jesse

Bericht door Jesse »

Waarom zet je vd Wiel op het middenveld?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice »

Waarom zet je vd Wiel op het middenveld?
Misschien als verdedigende middenvelder, met daarvoor Wesley, Roger en daarvoor Perez?

In een ruit...
Pompiedom
Jesse

Bericht door Jesse »

Ja, maar dat was de vraag niet.

Waarom vd Wiel op het middenveld ipv Heitinga? Heitinga is op z'n best met de punt naar achteren op de middenveld en vd Wiel deed het juist goed (Willem II-uit) centraal in de verdediging.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice »

Ja inderdaad, Heitinga is voetballend beter, aan de andere kant, van der Wiel is wel een echte bijter, en aangezien AZ vaak met drie aanvallers in een driehoek speelt, kan hij wel mooi het gevecht aan gaan met, waarschijnlijk, Dembele.
Pompiedom
Jesse

Bericht door Jesse »

Dus zet je beide op een voor hen mindere positie?

Heitinga heeft laten zien dat als hij in de punt naar achter speelt hij vaak zeer sterk speelt. In de verdediging valt het echter vaak tegen. Vd Wiel heeft het juist laten zien centraal achterin en niet op het middenveld. Maar voor deze belangrijke wedstrijd draaien we het voor de grap gewoon om? :icon_rolleyes.gif:
Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice »

Nee nee, maar ik leg de waarschijnlijke logica achter Ajax Home's opstelling uit.
Pompiedom
Nihad

Bericht door Nihad »

Koevermans en Dembele spelen morgen niet. Aldus een AZfanpage. Waterman is een grote twijfel.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
999

Bericht door 999 »

BESTUUR AZ OVERWEEGT BOYCOT

Louis van Gaal heeft opnieuw keepersprobleem

ALKMAAR, zondag
De laatste loodjes…. Bij AZ tellen ze in de eindfase van het seizoen dagelijks de koppen. Gisteren boekte Louis van Gaal een laagterecord, want hij had twaalf fitte veldspelers op de laatste training voor het eerste play-offduel tegen Ajax, plus één doelman (Sinouh). ,,Dit is ongelooflijk. Met onze keepers is de situatie wel heel extreem.”

In november waren op een gegeven moment alle Alkmaarse keepers geblesseerd. De situatie van heden is vergelijkbaar en gaat vandaag tot vreemde capriolen leiden, temeer daar ook Job Bulters al drie weken niet inzetbaar is. ,,Met Boy Waterman hebben we geen enkel risico genomen. Als hij het niet haalt, moeten we jeugdkeeper Jordy Deckers (17) op de bank zetten. Maar die moet bijna tegelijkertijd ook met de A1 de play-offs tegen degradatie spelen”, aldus Van Gaal.

Een geluk bij een ongeluk is dat AZAjax om half één is en dat de A1 een kilometer verderop en twee uur later speelt tegen AGOVV/ Vitesse. De afloop van de kraker valt dus min of meer samen met het begin van de jeugdwedstrijd, waarbij Martin Haar ook op de bank wordt verwacht. ,,We zullen dus meteen na afloop in gestrekte draf naar trainingscomplex ’t Lood moeten. Sinds vijf weken doe ik dat elftal samen met Michel Doesburg. We doen alles om ze erin te houden. Daar moeten we dus maar een stevig sprintje voor inzetten”, zegt de assistent, die ongeveer vijf minuten heeft om van de ene naar de andere bank te komen.

Eén grote meevaller viel er gisteren te noteren. Ryan Donk deed weer volop mee en kan in de basis aantreden. Gezien de personele problemen hard nodig. ,,Want Rogier Molhoek is geschorst en Ruud Vormer zit met Oranje onder 19 in Engeland”, zei Van Gaal. ,,En Moussa Dembélé haalt het waarschijnlijk ook niet.”

De medische staf signaleerde bij de spitsen Danny Koevermans en de Belg wel een grote progressie. De beslissing over hun inzetbaarheid valt vandaag kort voor de wedstrijd. ,,Het gaat goed. Ik voel nog wel wat, maar dat kan met behandeling misschien wel worden opgelost. Daarna beslist de trainer”, hield Dembélé hoop. Maar Van Gaal zal met niemand onverantwoorde risico’s nemen. Een ongeschreven wet is, dat je niet speelt als je de laatste training niet meedoet. Een voorhoede met Arveladze en Jeremain Lens is derhalve denkbaar, net zoals het feit dat de personele problemen de trainer nopen om te schakelen naar een 4-3-3-systeem.

Qua logistiek is de aanloop naar AZ-Ajax probleemloos. Voor de return ligt dat anders. Omdat er in Amsterdam uit veiligheidsoverwegingen slechts tien bussen welkom zijn, worden de AZ-fans gedwongen tot een dure treincombi. Club en supporters hebben inmiddels besloten tot een boycot. Er gaan uit protest slechts drie AZ-fans naar de terugwedstrijd in Amsterdam.

De verhouding tussen de clubs is al broos. Maar het bestuur van AZ overweegt nu ook om de cruciale return in de Arena aan zich voorbij te laten gaan. Het is een boycot uit solidariteit. ,,Als we het doen, dan doen we dat inderdaad uit solidariteit met onze supporters”, zegt algemeen directeur Toon Gerbrands. ,,Het is afgelopen woensdag ter sprake gekomen en we zullen het er vandaag nog eens over hebben. Als er één club is die een positieve staat van dienst heeft, dan is het AZ wel. Wij begrijpen er niks meer van. Want wij veroorzaken nóóit problemen.”

In Amsterdam wijzen Ajax en de autoriteiten onderhand met de beschuldigende vinger naar elkaar. Gerbrands heeft het idee dat Ajax weinig te verwijten valt. ,,Voor zover ik kan overzien, kan de club hier niet veel aan veranderen. En het is de burgemeester die uiteindelijk de beslissing moet nemen.”
Tja, dan kom je als bestuur toch niet naar de return wedstrijd ..

Ajax-selectie nog verder uitgedund

AMSTERDAM, zondag
De Ajax-selectie die vandaag naar Alkmaar vertrekt voor het eerste duel met AZ is nog verder uitgedund. Gisteren meldde Hedwiges Maduro zich af bij trainer Henk ten Cate. Zijn knieblessure, waarvan hij net was hersteld, speelde weer op. Maduro liet de laatste training dan ook schieten. Er zullen nu maar zestien namen op het wedstrijdformulier staan.

Gregory van der Wiel maakt zeker zijn opwachting in de as. Hij verving de geblesseerde aanvoerder Jaap Stam al eerder op overtuigende wijze tegen FC Twente (1-4 winst). Ten Cate: „We hebben het ongeveer twaalf wedstrijden zonder Jaap moeten doen en meestal liep het goed af. Je kunt er heel moeilijk over doen, maar aan de andere kant is het voor die andere jongens een mooie gelegenheid om te laten zien dat ze niet puur afhankelijk zijn van de ervaren spelers.”

Ten Cate is nog 180 minuten verwijderd van een evenaring van de prestatie die Danny Blind vorig jaar leverde: Johan Cruyff Schaal, beker en winst in de play-offs. „Er ligt iets moois op ons te wachten.” Hij is blij met de eindklassering in de competitie, waardoor Ajax eerst uit mag spelen. „Een week later zijn we namelijk weer compleet.”

Voor het eerst heeft de beladen derby van Noord-Holland een ander uitgangspunt. „De bekerfinale was een eenmalige gebeurtenis. Dit is een van de twee wedstrijden waarin een nederlaag niet direct catastrofaal is. Een bevredigend resultaat kan van alles zijn: een gelijkspel, een kleine nederlaag waarbij je zelf scoort of een kleine nederlaag zoals tegen Heerenveen. Die 1-0 achterstand hebben we tenslotte ook ruimschoots goedgemaakt.” Drie keer dit seizoen kwam er geen winnaar uit de strijd der giganten. „Natuurlijk trek je daar lering uit. We zijn nu beter voorbereid. Maar dat geldt voor AZ ook. Ik hoop alleen dat we nu met elf tegen elf blijven spelen”, refereert Ten Cate aan de laatste twee duels.

„Op belangrijke momenten heeft deze groep laten zien dat er stappen zijn gemaakt. De mentale weerbaarheid was groot”, meent Ten Cate, die tevens beseft dat zijn ploeg het in andere cruciale duels weer liet afweten. „Vooral tegen de kleinere clubs. Op die momenten hebben we simpelweg voetballend te weinig gebracht.”
De T.
Laatst gewijzigd door 999 op zo mei 20, 2007 10:02 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
joey
Erelid

Bericht door joey »

Een voorhoede met Arveladze en Jeremain Lens is derhalve denkbaar, net zoals het feit dat de personele problemen de trainer nopen om te schakelen naar een 4-3-3-systeem.
Shota telt voor twee?

Ik denk dat Dembele speelt.

Lees ik hier trouwens dat de A1 van AZ kan gaan degraderen? Ik dacht dat de Alkmaarse jeugdopleiding die van ons allang voorbij was? :biggrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Op basis waarvan denken jullie dat Dembele speelt? Er staat toch overal dat ie waarschijnlijk niet zal meedoen??
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
joey
Erelid

Bericht door joey »

Ik denk dat het een psychologisch spelletje is van LVG. Die truc haalde hij vroeger ook altijd met Litmanen uit.
Toppie

Bericht door Toppie »

joey schreef:Ik denk dat het een psychologisch spelletje is van LVG. Die truc haalde hij vroeger ook altijd met Litmanen uit.

Hadden we die nog maar een type Litmanen , als ze daar nou eens naar op zoek gingen (een niet van de trap afvallende speler) :drecul.gif:
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

joey schreef:Ik denk dat het een psychologisch spelletje is van LVG. Die truc haalde hij vroeger ook altijd met Litmanen uit.
Zou kunnen, maar het is sowieso een risico om Dembele op te stellen. Daar hoef je niet voor doorgestudeerd te hebben.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Hooguit kan hij volgende week niet meedoen. Maar dan is Koevermans waarschijnlijk (?) weer terug.
Jesse

Bericht door Jesse »

Al iets bekend over opstellingen?
Kaboem

Bericht door Kaboem »

Valt dit potje nog ergens te zien?
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
joey
Erelid

Bericht door joey »

Of kijk even in de daartoe bestemde topic in De Media.
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

Ik zit in ieder geval nu in de trein onderweg naar London om de wedstrijd te gaan kijken. KOM OP AJAX!

:onfire.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice »

Opstelling AZ:

Boy Waterman
Waterman
Steinsson, Jaliens, Donk, de Cler
de Zeeuw, Cziommer
Jenner Boukhari
Arveladze Martens (en dus zijn zowel koev als Dembele niet fit)

Ajax opstelling nog niet bekend.
Pompiedom
Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice »

Opstelling Ajax: Maarten Stekelenburg, John Heitinga, Thomas Vermaelen, Urby Emanuelson, Ryan Babel, Klaas Jan Huntelaar, Wesley Sneijder, Kenneth Perez, Roger, George Ogararu, Gregory van der Wiel.

Dit is van de AZ site, dus zal het zelf ff goed neer zetten:

Stekelenburg
Ogararu, Wiel, Vermaelen, Emanuelson
Heitinga
Roger Sneijder
Perez
KJH Babel
Pompiedom
Frank

Bericht door Frank »

joey schreef:Lees ik hier trouwens dat de A1 van AZ kan gaan degraderen? Ik dacht dat de Alkmaarse jeugdopleiding die van ons allang voorbij was? :biggrin.gif:
AZ is 12e geworden in de competitie. Ze moeten nu volgens mij beslissingswedstrijden spelen tegen de klasseperiodekampioenen van de twee 1e divisies (als ik het goed heb AGOVV en NAC). Excelsior en RKC zijn volgens mij sowieso gedegradeerd, Omniworld en Utrecht zijn gepromoveerd.

Tenminste, als ik het goed van de site van de KNVB afhaal. Die regelingen zijn een beetje ondoorzichtig als je daar nog nooit naar gekeken hebt... :blush.gif:
Frank

Bericht door Frank »

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Waterman geblesseerd was?
Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice »

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Waterman geblesseerd was?
Zowel Donk als Waterman hadden last van hun lies.. lijkt dus wel mee te vallen.
Pompiedom
Plaats reactie