Hij zegt toch ook dat ie hoopt met Berbatov zo'n speler in huis te hebben?joey schreef:Pfff, die Jol legt de lat wel erg laag. Zolang je spelers als Berbatov kan halen, is alles mogelijk.'Willen we de volgende stap maken, dan moeten we een of twee spelers erbij krijgen zoals Henry, Bergkamp of Gerrard. Of je moet het geluk hebben dat zo'n speler uit de opleiding voortkomt. Dan pas komen we misschien bij de eerste vier.
Engeland en Schotland
Moderator: mods
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Ik zeg niet dat vijfde worden met Tottenham zo'n slechte prestatie is, want de vier clubs daarboven hebben nog veel meer te besteden en veel betere selecties, dus vijfde is in principe het hoogst haalbare. Maar nu zijn ze vijfde geworden, maar vlak voor het einde van de competitie had dat ook nog 7e kunnen zijn. Wat mij betreft zouden ze dus wel wat meer afstand kunnen nemen van ploegen als Everton en Bolton.
Maar je hebt gelijk dat als je het geld en de selectie hebt, je het ook eerst nog maar even moet doen. Met Newcastle als het voorbeeld hoe het ook kan gaan met veel geld.
Maar je hebt gelijk dat als je het geld en de selectie hebt, je het ook eerst nog maar even moet doen. Met Newcastle als het voorbeeld hoe het ook kan gaan met veel geld.
De volgende held die bij Ajax opstaat en op een gegeven moment vertrekt, zwaaien we wat mij betreft op deze manier uit:
Fowler verlaat Anfield Road
Fowler verlaat Anfield Road
vi.nlGelauwerde Nakamura slaagt wél in Europa
18/5/2007 23:20
Shunsuke Nakamura lijkt de eerste Japanner te zijn die echt doorbreekt in Europa. Voor zijn uitstekende seizoen in dienst van Celtic werd de 28-jarige aanvallende middenvelder beloont met liefst drie individuele prijzen.
Na eerder al door journalisten en collega's te zijn uitgeroepen tot de beste speler in de Schotse competitie van het afgelopen seizoen, eerde ook de sponsor van de Premier League, the Bank of Scotland, Nakamura als Schotlands beste. De Japanner was een van de drijvende krachten achter de 41ste landstitel van Celtic en deed ook in de Champions League van zich spreken door onder meer op Old Trafford te scoren tegen Manchester United.
'Met zijn doelpunten en passes kan hij wedstrijden beslissen', wordt Nakamura geprezen door zijn ploeggenoot Paul Hartley, die overigens vorig seizoen als speler van Heart of Midlothian nog werd uitgeroepen tot beste speler in de Schotse competitie. 'He's a matchwinner.'
Ook coach Gordon Strachan is lovend over zijn Japanse pupil, al vormt de taalbarrière nog wel eens een probleem. 'Hij vindt het moeilijk om een gesprek aan te gaan, maar ik denk dat het voor iedereen lastig is om in een vreemde taal te spreken. Hij begrijpt echter alles en pikt de dingen ook direct op. Als voetballer heeft hij een fotografisch geheugen.'
'Ik denk dat hij deze prijzen verdient', vindt Strachan. 'Hij heeft dit jaar alle wedstrijden gespeeld en bewijst daarmee het tegendeel van de mensen die zeggen dat voetballers meer rust nodig hebben. Als je maar goed op jezelf let en op de goede manier traint, is er geen probleem.'
Dat Nakamura in zijn vijfde Europese seizoen (eerder speelde de Japanner drie seizoenen bij het Italiaanse Reggina) zijn echte doorbraak beleeft, is opvallend gezien het feit dat veel van zijn landgenoten het laatste stapje naar internationale top niet konden zetten. De meeste Japanners in Europa kampten met aanpassingsproblemen en haalden niet het niveau dat zij in eigen land wel bereikten.
Kazuyoshi Miura was de eerste Japanse sterspeler die het in Europa kwam proberen. Na 21 wedstrijden voor Genoa keerde de spits echter weer terug naar zijn vaderland. Ook een kortstondig avontuur bij Dinamo Zagreb bleek geen succes voor Miura. Hidetoshi Nakata was de tweede Japanner met sterrenstatus die zijn geluk kwam beproeven in Europa. Ondanks een sterk debuutseizoen bij Perugia, waarin hij tien keer scoorde, bleef ook voor de spelmaker de grote doorbraak uit.
Shinji Ono was nog het dichtst bij een Europese doorbraak. De middenvelder had een groot aandeel in de UEFA Cup-winst van Feyenoord in 2002 en was lange tijd een vaste waarde in Rotterdam. Ono kampte echter vaak met blessures en besloot begin 2006 terug te keren naar zijn oude club Urawa Red Diamonds.
-
het kan alleen in Engeland; uren voorbeschouwen op een wedstrijd die waarschijnlijk tegen zal vallen. Whatever, echte fans kijken al ruim 3 kwartier naar BBC1 voor een van de fijnste voetbalprogramma's die er zijn: cupfinal day met MotD.
Ja, ze intervieuwen iedereen, tot en met de hond van de terreinknecht uit de jaren '70 en dat verveelt geen seconde.
ManU-Chelsea, de droomfinale en een hele middag voorpret.
Ja, ze intervieuwen iedereen, tot en met de hond van de terreinknecht uit de jaren '70 en dat verveelt geen seconde.
ManU-Chelsea, de droomfinale en een hele middag voorpret.

Maar ondersteunt dat jouw stelling dat de Engelse defensies zwak zijn? Dat lijkt me niet. Bovendien scoorde de Henry die de premiership teisterde met zijn doelpuntenook in Europa flink vaak. Zou het dan kunnen dat de premiership zich kan meten met andere verdedigingen? Hoe kan het dat het toch vaak scorende Barcelona geen vuist kon maken tegen Liverpool? Steekt Liverpool in verdedigend opzicht dan goed in elkaar? Chelsea heeft in Europa de laatste jaren ook nog wel eens de nul gehouden; een teken aan de wand? Ik meen dat Arsenal in de afgelopen editie van de CL de minst gepasseerde verdediging had. Zegt dat iets?Mr. Ajax schreef:Van Nistelrooy scoorde in 2004-05 6 maal. In zijn andere seizoenen bij scoorde hij minstens twintig maal.
-
- AT Toto winner 15/16
En tegenvallen doet het idd.Raul Gonzalez Blanco schreef:het kan alleen in Engeland; uren voorbeschouwen op een wedstrijd die waarschijnlijk tegen zal vallen.
Wat vinden we van het nieuwe Wembley? Ik vind dat de supporters achter het doel toch ver van het veld afzitten hoor. Het is wel een aardig stadion maar niet echt wat bijzonders ofzo.
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
- SylvievdVaart
-
Het komt hem toe ja, Ronaldo was erg flets en heeft de laatste wedstrijden van het seizoen, de halve finale van de CL incluis, eigenlijk zelden kunnen imponeren. Wel een mooie docu vooraf over zijn jeugd op Madeira overigens.
Tegenvallend inderdaad, twee teams die elkaar niks ontlopen en dan krijg je een voorspelbare 0-0. In had eerlijk gezegd verwacht dat manU het gepruts van Essien wel een keer zou afstraffen maar met name Giggs had zijn dag niet en Cech was weer vanouds foutloos.
Tegenvallend inderdaad, twee teams die elkaar niks ontlopen en dan krijg je een voorspelbare 0-0. In had eerlijk gezegd verwacht dat manU het gepruts van Essien wel een keer zou afstraffen maar met name Giggs had zijn dag niet en Cech was weer vanouds foutloos.
Precies, behalve Raúl, die al twee eeuwen CL speelt zijn de meest doeltreffende spelers in de CL(het beste vergelijkingspodium) twee PL topschutters: RVN en Henry. Dat er in engeland slecht verdedigd wordt is zo'n achterhaald fabeltje, laat staan dat het niveau er minder is. De 3 grote competities ontlopen elkaar maar heel weinig qua niveau en als het al opgaat dan gaat dat in golfbewegingen. De stijl verschilt wel nog steeds, waarbij Engeland(geen tijd, veel ruimte) en Italië(geen ruimte, veel tijd) aan de twee uiteinden van het spectrum liggen, met Spanje daartussen. Daarom hebben spelers ook moeite met de directe overstap van Serie A naar PL of andersom; twee verschillende werelden.Maar ondersteunt dat jouw stelling dat de Engelse defensies zwak zijn? Dat lijkt me niet. Bovendien scoorde de Henry die de premiership teisterde met zijn doelpuntenook in Europa flink vaak. Zou het dan kunnen dat de premiership zich kan meten met andere verdedigingen? Hoe kan het dat het toch vaak scorende Barcelona geen vuist kon maken tegen Liverpool? Steekt Liverpool in verdedigend opzicht dan goed in elkaar? Chelsea heeft in Europa de laatste jaren ook nog wel eens de nul gehouden; een teken aan de wand? Ik meen dat Arsenal in de afgelopen editie van de CL de minst gepasseerde verdediging had. Zegt dat iets?
Mourinho, Gullit, Leya, de cel in e.a. verhalen
19/5/2007 10:00
José Mourinho is de afgelopen dagen weer eens het middelpunt van belangstelling geweest in de Engelse pers. Alle commotie ging over zijn hond Gullit, die Leya bleek te heten, en voor wie de Portugese coach van Chelsea riskeerde de cel in te gaan en mogelijk de finale van de strijd om de FA Cup te missen.
Mourinho lag overhoop met de Britse dierenbescherming omdat hij met het overbrengen van zijn hond naar Engeland de quarantaineregels zou hebben overtreden. De manager van Chelsea is het daar absoluut niet mee eens en werd al gearresteerd bij de eerste botsing met de dierenbescherming. De spraakmakende trainer voelde zich gezocht en zou zijn huisdier inmiddels hebben laten onderduiken.
'Misschien pakken ze me wel voor de Cupfinal', zei Mourinho vrijdag tegen de Portugese zender TVI. 'De hond is op vakantie en blijft op vakantie zolang mensen oneerlijk blijven en er geen rekening mee houden dat ik een buitenlander ben, een publiek persoon en een zolang ze me niet als een normaal mens behandelen.'
Mourinho vertelde over alle papieren, inclusief inentingen, te beschikken om de gezondheid van Gullit te garanderen. 'Als ze die zien, moeten ze wel erkennen: Mister, je hebt gelijk.' De Chelsea-trainer hekelde ook de Britse boulevardpers, die smulde van alle commotie. 'Als een hond van drie maanden voorpaginanieuws is in dit land, geloof je niet wat je leest.'
Niet lang na Mourinho's verhaal, kwamen zijn advocaten met een andere versie. Leya is terug naar Portugal met Mourinho's vrouw. Bovendien heeft de Britse dierenbescherming daar volledig aan meegewerkt. Al is de zaak voor de Londense autoriteiten nog niet afgedaan.
vi.nl

www.sportwereld.beKan FA Cup vel van Mourinho redden?
Didier Drogba bezorgde Chelsea zaterdag diep in de verlengingen van de finale tegen kampioen Manchester United de FA Cup. Het is echter zeer de vraag of de eerste bekerzege in het nieuwe Wembley voor Roman Abramovich volstaat om José Mourinho in het zadel te houden.
Een fabelachtig stadion, maar de eindstrijd om de Engelse beker was even saai als veel vorige finales. De eerste helft zal snel uit de herinnering verdwijnen. Na de rust werd het leuker, dankzij de inbreng van Arjen Robben en de verhuis van Ryan Giggs naar de linkerflank.
Man U had in de tweede speelronde de betere kansen, maar Paul Scholes en Wayne Rooney moesten het alleen doen. 'Een paar jongens waren duidelijk vermoeid', had ook Alex Ferguson opgemerkt. 'Cristiano Ronaldo bijvoorbeeld. Het is fysiek en mentaal een lang en zwaar seizoen geweest voor zo'n jonge jongen.'
Om de beste voetballer ter wereld te worden, zal de Portugees echter ook moeten uitblinken op de grote momenten. Hij gaf al afwezig tijdens de return van de halve finale van de Champions League in Milaan en kwam ook zaterdag nauwelijks aan de bal.
Didier Drogba, die als tweede achter Ronaldo eindigde in de verkiezing van Engels Voetballer van het Jaar, liet zich wel opmerken. Vier minuten voor het einde van de verlengingen zorgde de Ivoriaan, na een dubbelpass met Frank Lampard, voor het enige doelpunt van de middag. Het was zijn 33ste goal van het seizoen.
Yorkshire Terrier
Na het laatste fluitsignaal spurtte José Mourinho meteen naar de kleedkamer. 'Ik ging mijn mobieltje halen om mijn vrouw en kinderen in Portugal te bellen', vertelde hij. 'Ja, ook onze hond is daar.'
Mourinho refereerde aan de Yorkshire terrier, die er voor zorgde dat de manager van Chelsea vorige dinsdag door de politie aangehouden werd. 'De straten van Londen zijn weer veilig', sneerde de Portugees. 'Alle burgers kunnen weer gerust slapen. Misdaad is niet langer een probleem in deze stad.'
Na het belletje naar Porto stormde Mourinho de 107 treden naar de Royal Box op om zijn winnaarsmedaille in ontvangst te nemen. Op weg naar prins William passeerde hij de loge van Chelsea-eigenaar Roman Abramovich en liet zes vingers zien. Eén voor elk stuk zilverwerk dat hij in de voorbije drie jaar voor de Blues won.
'In drie jaar hebben we elke trofee die er in het Engelse voetbal te winnen is, binnengehaald', benadrukte Mourinho. 'Deze namiddag kan niemand vergeten. Het was immers de eerste finale in het nieuwe Wembley. Chelsea heeft geschiedenis geschreven.'
'Ik ben geen tovenaar', vervolgde hij. 'Het zijn de spelers die het fantastisch gedaan hebben. Zij wonnen de League Cup en de FA Cup, de dubbel. Wat zou het geworden zijn als Cech, Terry, Carvalho, Robben en Ashley Cole niet zo lang waren uitgevallen?'
De namen van Ballack en Shevchenko, de twee spelers die Abramovich er dit seizoen absoluut bij wilde, noemde Mourinho niet. Hij vertelde ook niet dat de Rus een andere dubbel voor ogen had: de Engelse titel en de Champions League. Opmerkelijk was dat Mourinho het na de winst van de beker meer over zijn eigen toekomst bij Chelsea had dan over de pas afgelopen finale.
'Ik kan de speculaties niet voorkomen', aldus de succescoach. 'Ik heb nog een contract en wil graag blijven. Ik ben graag bij deze club en houd van het Engelse voetbal. Er is geen reden om weg te gaan.'
Vraag is of dat Chelsea er ook zo over denkt. 'Een maand geleden hebben voorzitter Buck en algemeen manager Kenyon publiekelijk gezegd dat ik volgend seizoen nog trainer ben op Stamford Bridge. Ik werk al drie jaar met hen samen en weet dat het correcte mensen en geen leugenaars zijn.'
Arbeider
Mourinho ging ook in op zijn relatie met Abramovich, die hem de voorbije maanden soms met even weinig respect behandelde als een arbeider op zijn mijnvelden in Siberië. 'Ik heb geen dagelijks contact met hem, maar dat is niet ongewoon. Hij moet niet elke dag op de club zijn. De voorzitter, de manager en de perschef leiden de zaak voor hem.'
'Voor matchen als deze denk ik altijd aan hem. In het programmaboekje schreef ik over onze gezamenlijke droom om de eerste finale op het nieuwe Wembley te kunnen spelen. Dat bewijst dat we geen vijanden zijn.'
Vrienden zijn het echter ook al lang niet meer. Abramovich ergerde zich in januari aan het gezeur van zijn trainer om spelers te kopen en liet al weten dat de portefeuille deze zomer gesloten blijft. De Rus wil in ruil voor de 750 miljoen euro die hij al investeerde eindelijk een Europacup krijgen en als het even kan ook sprankelend voetbal.
Aan spektakel heeft Mourinho echter lak. 'Ik heb de spelers voor deze finale gevraagd wat ze wilden: zich amuseren tijdens of na de match? Ze kregen wat ze vroegen.'
Dat kan niet gezegd worden van het publiek, bij wie de voorbije weken een negatief beeld over hem ontstond. Mourinho presenteerde zich in Engeland als de Special One en lange tijd geloofde iedereen dit ook. Na het verlies van de titel en de uitschakeling in de Champions League kreeg de Portugees het etiket van loser opgeplakt en dat werd vorige week nog versterkt toen bleek dat de machtige manager een schoothondje heeft. Kan Mourinho ook winnen van de perceptie?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali