Onbetrouwbaar transfernieuws

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » do mei 17, 2007 3:32 pm

Zelfde moyenne als Suarez dus. Neem het me maar niet kwalijk. Suarez heeft indruk op me gemaakt. Of ie een topper gaat worden weet ik niet.

Nee want Bent scoort meer, en speelt in Engeland.. daar kunnen ze wel verdedigen.

4 Miljoen voor Suarez lijkt mij erg optimistisch met een contract tot 2011, zal wel even wat meer kosten.
Pompiedom

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do mei 17, 2007 3:35 pm

Sneijder en KJH weg ? Het lijkt steeds serieuzer te worden.

Dan heb je geen echte top meer en wel veel geld (minimaal 30-32 miljoen)

Werk aan de winkel voor MvG.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » do mei 17, 2007 3:43 pm

nee hoor ze zijn al lang blij met 30 miljoen... dat is het enigste waar de top bij Ajax zich druk over maakt.

Eerst maar de Arena kopen, dan nieuwe spelers...
Pompiedom

Aristides

Bericht door Aristides » do mei 17, 2007 3:54 pm

MU zou volgende week weer komen kijken voor KJH staat ergens anders. Ik denk dat topclubs precies van elkaar weten wat er gaande is. Komt MU dan is er nog niets aan de hand met Juventus.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 17, 2007 3:55 pm

Thomas schreef:En Suarez lijkt mij als spits ook een zeer goede optie. Ik neem aan dat die jongen nu zo'n 5 miljoen moet opbrengen. Toch jammer, aangezien Groningen hem voor een paar ton heeft opgehaald uit Uruguay.
En dan had hij bij Ajax veelal op de bank gezeten. Zelfde als met Huntelaar. Die jongens moet je halen als ze er klaar voor zijn, ondanks dat ze dan wat meer moeten kosten.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mei 17, 2007 3:57 pm

Suarez heeft zich razendsnel ontwikkelt en had bij Ajax makkelijk op de flanken uit de voeten gekund.

Huntelaar had Ajax moeten halen toen hij nog 6 miljoen kostte. Dat had ook al veel gescheeld. Suarez moet nu waarschijnlijk het 10-voudige kosten van wat Groningen voor hem heeft betaald. Voor dat soort geld moet Ajax risico nemen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 17, 2007 4:01 pm

Ik denk niet dat Suarez zich bij Ajax zou hebben ontwikkeld als hij zich bij Groningen heeft ontwikkeld. Bij Groningen had alle vertrouwen. Bij Ajax was hem verteld eerst maar even te kijken hoe de grote jongens het doen. Dan leer je gewoon minder.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do mei 17, 2007 4:05 pm

Bertje schreef:
Thomas schreef:En Suarez lijkt mij als spits ook een zeer goede optie. Ik neem aan dat die jongen nu zo'n 5 miljoen moet opbrengen. Toch jammer, aangezien Groningen hem voor een paar ton heeft opgehaald uit Uruguay.
En dan had hij bij Ajax veelal op de bank gezeten. Zelfde als met Huntelaar. Die jongens moet je halen als ze er klaar voor zijn, ondanks dat ze dan wat meer moeten kosten.

Onmogelijk voor een club als AJAX. Een club als AJAX moet de speler halen voordat hij er klaar voor is, want dan is hij niet haalbaar en ben je weer de schlemiel. Met Huntelaar is dat net goed gegaan, maar AJAX kan in principe geen spelers halen van 9 miljoen.

Verder vind ik dat Suarez moet komen. Meer dan 4 miljoen gaat ie echt niet kosten hoor. Laat maar als dat wel zo is, zou ik zeggen.

Mitea en De Mul lozen, Bakircioglu en Suarez daaran in de plaats. Niet verkeerd. Heb je weer veel meer opties in de aanval. Huntelaar, Suarez, Babel, Perez, Bakrcioglu, en Goossens, Martina, Poepon die klaargestoomd worden. Lijkt me niet verkeerd.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mei 17, 2007 4:07 pm

Vergoeding bij verlenging De Ridder

Indien Celta de Vigo en Daniel de Ridder besluiten het contract dat deze zomer afloopt met drie jaar te verlengen, ontvangt Ajax nog een vergoeding van de Spanjaarden.

Dat meldt de Spaanse krant La Voz de Galicia. De club heeft een optie tot verlenging van drie jaar, maar zou dan nog formatierechten voor de speler moeten overmaken aan Ajax. Het betreft iets minder dan een miljoen euro.

De Ridder heeft nog weinig gespeeld bij Celta. De rechtsbuiten wordt gekweld door blessures en heeft pittige concurrentie.

Ajax Showtime

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 17, 2007 4:08 pm

Mr. Ajax schreef:Onmogelijk voor een club als AJAX. Een club als AJAX moet de speler halen voordat hij er klaar voor is, want dan is hij niet haalbaar en ben je weer de schlemiel. Met Huntelaar is dat net goed gegaan, maar AJAX kan in principe geen spelers halen van 9 miljoen.
Ajax kan prima spelers voor negen miljoen kopen, als Ajax ze ook weer verkoopt voor 20 miljoen. Kwestie van goed scouten en een goed beleid.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do mei 17, 2007 4:10 pm

Bertje schreef:
Mr. Ajax schreef:Onmogelijk voor een club als AJAX. Een club als AJAX moet de speler halen voordat hij er klaar voor is, want dan is hij niet haalbaar en ben je weer de schlemiel. Met Huntelaar is dat net goed gegaan, maar AJAX kan in principe geen spelers halen van 9 miljoen.
Ajax kan prima spelers voor negen miljoen kopen, als Ajax ze ook weer verkoopt voor 20 miljoen. Kwestie van goed scouten en een goed beleid.

Je leeft veel te veel in theorie. Wees eens realistisch.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » do mei 17, 2007 4:18 pm

Je leeft veel te veel in theorie. Wees eens realistisch.
Ajax verliest meer met miskopen dan dat ze winst maken... Lindenbergh, Perez (niet slecht, maar niet wat we verwacht hadden), Rosenberg, Rosales, etc etc....

Vindt dat Ajax zowieso teveel bezig houdt met spelers klaarstomen voor de top i.p.v. een goed team neer zetten.
Pompiedom

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 17, 2007 4:23 pm

Voor een goed team (als dat team zich moet meten met de top) heb je toppers nodig.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do mei 17, 2007 4:25 pm

Helemaal mee eens. Maar hoeveel heeft AJAX in totaal uitgegeven aan het elftal van 1995 bijvoorbeeld??

Toppers hoeven niet duur te zijn. Dat was Zlatan niet. Dat waren Maxwell en Trabelsi ook niet. Chivu ook niet. En ga zo maar door.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mei 17, 2007 4:26 pm

Zlatan was net zo duur als Huntelaar.

Ben het overigens met Bertje eens dat Groningen een goede stap was voor Suarez. Net zoals Heerenveen een goede stap was voor Huntelaar.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do mei 17, 2007 4:29 pm

Zlatan is inderdaad een foutje van me. Maar de rest mag er ook wel zijn hoor.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 17, 2007 4:30 pm

In guldens weinig, maar in tijd veel. In spelers als Kluivert, Seedorf, Davids, de De Boers, Reiziger, Blind, Van der Sar, Rijkaard, Overmars en ook Litmanen is heel veel geïnvesteerd.

Maxwell en Trabelsi waren ook niet heel duur (al is er voor Maxwell nog flink gedokt), maar er is wel veel tijd in ze gestoken. Hetzelfde geldt voor Chivu.

Ik vind dat Ajax niet te veel moet stilstaan bij de gedachte dat spelers eventueel vertrekken, maar vooral hard bezig moet zijn met spelers en het team beter maken. En voor een goed team heb je nu eenmaal goede spelers nodig, want de ketting is zo zwak als de zwakste schakel. Hoe beter je elftal en je spelers individueel presteren, hoe meer je weer voor ze krijgt als ze vertrekken. En meer geld betekent dat je nog grotere talenten kunt aantrekken.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » do mei 17, 2007 4:33 pm

Hoe beter je elftal en je spelers individueel presteren, hoe meer je weer voor ze krijgt als ze vertrekken. En meer geld betekent dat je nog grotere talenten kunt aantrekken.
Dat is denk ik het verschil tussen AZ en Ajax...

AZ zijn geen klunsen, maar ook geen toppers, maar 1 ding is zeker, hun hebben wel het beste TEAM van Nederland. En omdat die echte super individuele qualiteiten ontbreken zullen er niet zo snel clubs voor AZ spelers aankloppen. Zelfde zie je bij Sevilla, spelers als Escude en Kanoute maken voorheen geen indruk, en nu zijn zij sterkhouders in de 3de ploeg van Spanje, het is gewoon echt een team.
Pompiedom

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do mei 17, 2007 4:33 pm

En spelers die negen miljoen kosten, kosten veel in guldens en veel in tijd. Daar wordt ook heel veel geinvesteerd.

Maar lul niet zo slap man, spelers uit de jeugd, zoals bija die hele lijstje van je, kosten niks. Een jaartje of twee maximaal om te wennen, en ze waren er klaar voor.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 17, 2007 4:37 pm

LeonardoSpits schreef:
Hoe beter je elftal en je spelers individueel presteren, hoe meer je weer voor ze krijgt als ze vertrekken. En meer geld betekent dat je nog grotere talenten kunt aantrekken.
Dat is denk ik het verschil tussen AZ en Ajax...

AZ zijn geen klunsen, maar ook geen toppers, maar 1 ding is zeker, hun hebben wel het beste TEAM van Nederland. En omdat die echte super individuele qualiteiten ontbreken zullen er niet zo snel clubs voor AZ spelers aankloppen. Zelfde zie je bij Sevilla, spelers als Escude en Kanoute maken voorheen geen indruk, en nu zijn zij sterkhouders in de 3de ploeg van Spanje, het is gewoon echt een team.
Maar toch heeft AZ geen substantieel beter team dan Ajax, omdat ze de topklasse missen. Zo kun je het ook zien.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 17, 2007 4:39 pm

Mr. Ajax schreef:En spelers die negen miljoen kosten, kosten veel in guldens en veel in tijd. Daar wordt ook heel veel geinvesteerd.

Maar lul niet zo slap man, spelers uit de jeugd, zoals bija die hele lijstje van je, kosten niks. Een jaartje of twee maximaal om te wennen, en ze waren er klaar voor.
In de jeugd wordt er veel tijd (en in mindere mate geld) in ze geïnvesteerd, dus volgens mij lul ik helemaal niet slap. Is het overigens niet eens tijd voor een ander stopzinnetje?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do mei 17, 2007 4:45 pm

LeonardoSpits schreef:
nee hoor ze zijn al lang blij met 30 miljoen... dat is het enigste waar de top bij Ajax zich druk over maakt.

Eerst maar de Arena kopen, dan nieuwe spelers...
Klinkklare nonsens, waar haal je het vandaan ?? :drecul.gif:

Het lijkt wel of er hier mensen zijn die de laatste anderhalf jaar hebben zitten pitten en nog steeds denken dat we niet konden in- en verkopen.

Raymond

Bericht door Raymond » do mei 17, 2007 4:51 pm

Wil je zeggen dat Huntelaar níet zijn contract zelf heeft afgekocht om bij Ajax te kunnen spelen? :confused.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do mei 17, 2007 5:03 pm

Een lantaarnpaal is ook van ijzer..... :1evil.gif:

Ik weet niet of jouw opmerking slaat op het in- en verkoopbeleid, maar dan moet je dat ff uitleggen. Het beeld werd geschetst dat "de top van AJAX alleen maar geinteresseerd is in geld en niet in spelers'. Terwijl we toch o.m. 9 miljoen hebben neergelegd voor KJH, of hij zichzelf heeft vrijgekocht doet helemaal niet ter zake.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » do mei 17, 2007 6:29 pm

Klinkklare nonsens, waar haal je het vandaan ??

Het lijkt wel of er hier mensen zijn die de laatste anderhalf jaar hebben zitten pitten en nog steeds denken dat we niet konden in- en verkopen
Ach helemaal geen nonsens, ik vindt het inkoop beleid de laatste jaren prut. Vroeger hoefde dat ook niet omdat Ajax bijna een heel elftal had van eigen jeugdspelers van topklassen (1995)

Jij noemt Huntelaar, maar dan kan ik erook nog wel een paar noemen: Perez, Lindenbergh , Roger (geloof gratis maar hij wil ook een salaris), Rosenberg, Delorge (idem met Roger), Krohn-Delhi, Rosales (te wisselvallig).

Qua verkoop beleid is het misschien nog wel schandelijker... Ajax had veel meer kunnen vangen voor gasten die voor schandalige bedragen of gratis de Arena verlieten zoals Ibrahimovic, VdV, Maxwell, Galasek, Trabelsi etc etc

Moet wel zeggen dat ik van Geel zn werk goed vindt doen, maar die andere kwallen aan de top lopen gewoon duidelijk met dollar tekens in de ogen rond.
Pompiedom

Plaats reactie