Jaap Stam

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 15, 2007 12:10 pm

Met of zonder Stam maakt een gigantisch verschil. Niet alleen vanwege de kwaliteit van Japie, maar ook omdat we dan veel minder hoeven te schuiven binnen het elftal.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di mei 15, 2007 3:08 pm

Ajax.nl meldt nu dat hij niet inzetbaar is as zondag :aai.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di mei 15, 2007 3:10 pm

Jammer maar helaas. Het wordt dus zondag een grote puzzeltocht naar een goede opstelling.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 15, 2007 3:11 pm

Ik zeg vol op de aanval. :headbang.gif:

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo mei 16, 2007 11:00 am

Ik ook. 3-4-3 of 4-3-3. Wel kut zonder Gabri, Stam en Davids... Ik verwacht verlies, maar zou graag zien dat we scoren.
Face your fears and live your dreams, No Fear

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 22, 2007 1:45 am

Ik zat net wat filmpjes te bekijken en toen kwam ik op een gegeven moment wat beeldmateriaal over Stam tegen. In Milan, Rome, Manchester, overal baalden ze dat hij wegging. Ik moet eerlijk zeggen dat ik als Ajacied ook wel een beetje trots ben dat Stam voor onze club speelt. Eén van de beste verdedigers die ik tot nu toe heb mee gemaakt en toch wel één van de beste Nederlandse verdedigers ooit.

Kenden jullie deze trouwens al? Ge-wel-dig. Die kop van Stam en dan die Parente die bijna in z'n broek pist. :biggrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mei 22, 2007 1:59 pm

In welke minuut? Deze video spreekt me niet echt aan. :blush.gif:

999

Bericht door 999 » di mei 22, 2007 2:05 pm

Thomas schreef:Ik zat net wat filmpjes te bekijken en toen kwam ik op een gegeven moment wat beeldmateriaal over Stam tegen. In Milan, Rome, Manchester, overal baalden ze dat hij wegging. Ik moet eerlijk zeggen dat ik als Ajacied ook wel een beetje trots ben dat Stam voor onze club speelt. Eén van de beste verdedigers die ik tot nu toe heb mee gemaakt en toch wel één van de beste Nederlandse verdedigers ooit.

Kenden jullie deze trouwens al? Ge-wel-dig. Die kop van Stam en dan die Parente die bijna in z'n broek pist. :biggrin.gif:
Eigenlijk zou iedereen die in dit filmpje te zien zijn met schandalige overtredingen minimaal een jaar niet op een voetbal veld mogen komen ..
Blij met de punten ...

Beloki

Bericht door Beloki » di mei 22, 2007 2:12 pm

Vooral die Pauleta die staat te lachen als Rooney een halve kopstoot krijgt in de eerste 5 seconde.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di mei 22, 2007 3:02 pm

Jöhnk schreef:In welke minuut? Deze video spreekt me niet echt aan. :blush.gif:
Volgens komt die scene er niet in voor: in deze wel.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 22, 2007 3:54 pm

Het was inderdaad een foutje. Ik wilde die clip die Duke inmiddels al heeft geplaatst laten zien. Net goed voor die smeerlap van een Parente. :worshippy.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 05, 2007 9:48 pm

Jaap Stam Nog één jaar bij Ajax

AMSTERDAM - De meeste spelers van Ajax begonnen gisteren met een ontspannen training op jeugdcomplex De Toekomst aan het nieuwe seizoen.

Voor Jaap Stam was het een speciale gelegenheid. De verdediger begint aan een soort afscheidstournee, hij zet na dit voetbaljaar een punt achter zijn prachtige voetballoopbaan.

Halverwege deze maand viert Stam zijn 35ste verjaardag. Een prima leeftijd voor nog één, laatste seizoen op topniveau, vindt hij zelf. Vorig jaar ontvluchtte hij de hectiek van Italië en tekende Stam heel bewust een contract voor twee seizoenen in Amsterdam. Bij die gelegenheid kondigde hij meteen aan dat het dan ook genoeg is geweest.

Als Jaap Stam zoiets in zijn hoofd heeft, is het er nauwelijks nog uit te krijgen. In 2004 stopte hij met Oranje. En hoewel bondscoach Marco van Basten hem tot twee keer tot een rentree trachtte te bewegen, bleef de geboren Kampenaar resoluut bij zijn besluit. Zo zal het normaal gesproken ditmaal ook gaan.

,,De beslissing is al gevallen, daar hoeven we niet moeilijk over te doen,’’ merkte Stam gisteren na de eerste Ajax-training op. ,,Het is fantastisch om te voetballen, dat vind ik nog steeds. Maar het brengt ook allerlei verplichtingen met zich mee. Ik ben nu bijna 35, een moment om eens goed na te denken. Dan moet je voor jezelf kiezen.’’

Bij Ajax zijn ze op de hoogte van het vaste voornemen van Stam om te stoppen. Of ze de verdediger nog op andere gedachten willen brengen, weten ze in Amsterdam nog niet. ,,Jaap heeft een aflopend contract, net als Edgar Davids overigens,’’ zegt Martin van Geel, technisch directeur in de Arena. ,,Of wij nog met hen gaan praten, is nu moeilijk te zeggen. Zeker Jaap is stellig in zijn mening dat hij stopt. We gaan het volgen en als er een opening is en wij willen ook verder, dan zullen we zeker een poging wagen.’’

Maar normaal gesproken komt er over een maand of tien een einde aan de loopbaan van één van de allerbeste verdedigers die dit land ooit heeft voortgebracht. Hij werd kampioen met PSV, won de Champions League én wereldbeker met Manchester United en speelde 67 interlands, waaronder de halve finales van het WK’ 98 en Euro 2000.

Het zou Stam een lief ding waard zijn als hij zijn laatste jaar als actief speler kon opluisteren met de kampioensschaal van de Nederlandse eredivisie. Afgelopen seizoen kwam Ajax één doelpunt te kort voor de titel, nu móét het gebeuren. ,,Eén van de doelstellingen is om tot de laatste dag mee te doen om de titel,’’ zei trainer Henk ten Cate gisteren. ,,Ik hoop dat het zover niet komt, ik hoop dat we twee weken eerder al kampioen zijn.’’

Het is de afgelopen weken rustig gebleven in de Arena. Ajax raakte alleen Zdenek Grygera en de Spanjaard Roger kwijt. De Zweed Kennedy Bakircioglü kwam van FC Twente, de Belg Laurent Delorge van ADO Den Haag en derde doelman Erik Heijblok verruilde Haarlem voor Ajax. De huurlingen Jan Vertonghen en Robbert Schilder sluiten ook weer aan bij de selectie. Ajax geeft de jeugdspelers Van der Wiel, Donald, Anita en Sarpong de kans zich te bewijzen.

Die kalmte heeft alles te maken met de grondige renovatie die Ajax vorig seizoen onderging. ,,We zijn alleen Grygera en Roger kwijtgeraakt,’’ zei Stam. ,,We hebben dus nog verschrikkelijk veel kwaliteit over. Natuurlijk, iedere versterking is welkom. Maar ik zie niet in waarom Ajax nu opeens vijf of zes nieuwe spelers zou moeten kopen.’’

Ajax prijst zich gelukkig dat het in elk geval Wesley Sneijder heeft weten te behouden, al bestaat de kans dat de international voor 1 september -als de internationale transfermarkt sluit- alsnog wordt weggekocht. Sneijder heeft een extra week vakantie. Kenneth Perez, die het liefst zou vertrekken, was gisteren wel gewoon present.

Als er verder niets meer verandert, hoopt trainer Henk ten Cate op nog maar één versterking. ,,Ik hoop dat ik nog de beschikking krijg over een extra centrumspits,’’ zei de trainer gisteren. ,,Het liefst een pinchhitter. Groot, kopsterk. Zodat we in noodsituaties iets anders kunnen doen dan normaal.’’
AD
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jul 05, 2007 9:58 pm

Hopelijk maakt Stam dit jaar wat minder slippertjes.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jul 05, 2007 10:50 pm

Een gewaagde uitspraak van je Jöhnk, maar ik kan het wel begrijpen. Toch neem ik Stam niets kwalijk, want er stond in verdedigend opzicht weinig wonderbaarlijks naast hem. Stam maakte ook fouten, maar was in veel andere wedstrijden onze hoop in bange dagen.

Ik twijfel trouwens ook geen moment dat Stam gaat stoppen. Bij Davids schat ik de kans stukken hoger in dat hij doorgaat.

Jesse

Bericht door Jesse » do jul 05, 2007 10:57 pm

Hoezo is dat een gewaagde uitspraak?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS

Bericht door LucaS » vr jul 06, 2007 7:08 am

Omdat je dat alleen maar mag zeggen van Heitinga of Vermaelen
I think I lost my fucking headache

Jesse

Bericht door Jesse » vr jul 06, 2007 9:23 am

Nog een gewaagde uitspraak: ik hoop dat Huntelaar en Sneijder meer doelpunten gaan maken dan vorig jaar.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS

Bericht door LucaS » vr jul 06, 2007 9:25 am

Het zou pas echt gewaagd zijn als je schrijft dat dat gaat gebeuren. Dat je het hoopt vind ik niet gewaagd, maar goed, dat kan alleen jij bepalen natuurlijk! Misschien vind jij hopen op iets wel heel erg dapper! :1evil.gif: :wink.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » vr jul 06, 2007 9:30 am

Ik ben een dapper man, Lucas! :moontje2.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » vr jul 06, 2007 9:41 am

Ik twijfel er niet aan, Jesse!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jul 06, 2007 9:48 am

Wie wel?

LucaS

Bericht door LucaS » vr jul 06, 2007 10:20 am

Ik zou het niet kunnen zeggen!

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » vr jul 06, 2007 12:14 pm

joey schreef:
Jaap Stam Nog één jaar bij Ajax
AD
:tranen.gif: :tranen.gif: :tranen.gif: :tranen.gif: :tranen.gif: :tranen.gif:
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

martijn401

Bericht door martijn401 » vr jul 06, 2007 12:17 pm

Hoop dat Jaap het jaar kan volmaken.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jul 06, 2007 1:11 pm

Jesse schreef:Hoezo is dat een gewaagde uitspraak?
Ik doelde op de kritiek op Stam. Ik vond hem persoonlijk een uitstekend seizoen spelen, al heeft Japie inderdaad slippertjes gemaakt.

Plaats reactie