Niet bang voor kritiek

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di mei 08, 2007 12:30 pm

Je weet nooit. Peter is de Pippo van de lage landen, hoor.

Verder heb ik altijd kritiek gehad op het niet oproepen van Seedorf. Nu hij een fabuleuze halve finale heeft gespeeld is het schering inslag dat men roept dat hij moet spelen. Men vergeet alleen dat Seedorf een paar keer eerder een halve finale heeft gespeeld. Het niet oproepen van Davids kan ik begrijpen, aangezien deze een respectabele leeftijd heeft. Kluivert is de laatste jaren kreupel en heeft ook nooit ter discussie gestaan.

Feit blijft dat je met Seedorf en vNistelrooy veel meer kwaliteit herbergt. Denk ook niet dat er iemand van wakker ligt, wanneer men besluit om een de Jong en een VoH op te offeren ten faveure van deze twee.

boa

Bericht door boa » di mei 08, 2007 12:39 pm

Harm schreef:
boa schreef:
Harm schreef:Makkelijk zeggen als je toch nooit opgeroepen wordt. En alsof eergevoel voor je land nog bestaat in Nederland.

We zijn allemaal individualisten geworden en ik vind het nogal koorknaperig om aan het eergevoel van voetballers te refereren.
Volgens mij heeft MvB hem één keer niet opgeroepen !!!

Waar was al die kritiek toen van Basten besloot om Davids, Kluivert en Seedorf niet meer op te roepen ?

En ik heb geen kritiek gehoord destijds op Michels toen hij Rijkaard niet meer opriep...Omdat Rijkaard nl. zelf bedankt had, vond niemand dit gek.
Ik bedoel dat Peter toch niet opgeroepen wordt.
Aha....eh...nee dat denk ik ook niet nee...Verkeerd begrepen.

Harm

Bericht door Harm » di mei 08, 2007 1:10 pm

:D

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mei 09, 2007 3:41 am

Raul Gonzalez Blanco schreef:Ja Van persie doet het leuk. Freewheelen in een vrije rol. Maar daar wordt Nederland geen kampioen mee.
Nederland zal een fantastische verdedigende organisatie moeten ontwikkelen, omdat het geen topverdedigers heeft. Dat is een van de weinige credits die ik Van Basten kan geven. Achterin is het redelijk stabiel, ondanks de beperkte middelen.

Dan heb je het middenveld, waar Van Basten vooralsnog een echte controleur, diepgaande kantelhalven en een aanvallende middenvelder waar de gehele ploeg niet op ingesteld moet worden mist.

En in de aanval bestaat Oranje vooralsnog uit solisten. Van Persie en Robben zijn begenadigde voetballers, maar samen brengen ze te veel van het goede. Een RvN in mindere vorm (zoals op het WK) en een Huntelaar in mindere vorm (zoals dit seizoen een flink aantal maanden) zouden met teamspelers op de flanken altijd kunnen blijven scoren, maar die spelers heeft Oranje niet.

In welk opzicht zie jij Oranje genoeg kwaliteit hebben om Europees Kampioen te worden?

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » wo mei 09, 2007 10:06 pm

joey schreef:RGB, Van Nistelrooij speelde zwak op het WK en toen vond hij het nodig om Van Basten belachelijk te maken met een lullige nepanekdote. Dat pikte Van Basten niet. Begrijpelijk.
Nee andersom: MVB die zo van oprechtheid en eerlijkheid houdt veegde RVN voor een volle perszaal de mantel uit zonder dat hij met de persoon in kwestie een woord had gewisseld, remember.
Toen vertelde RVN een flauwe mop(een straf die MVB nota bene zelf had bedacht!) en daarom was RVN ineens niet meer goed genoeg(want dát zei MVB)?
Ongeloofwaardig en het staat toch ook niet in verhouding. Wie ging hier nu de fout in. Hoe zou VB dit zelf hebben aangepakt als speler; door een mop te vertellen? Een half gesloopte kleedkamer lijkt me waarschijnlijker.

Misschien passen de Nederlandse topspelers niet bij elkaar. Daarnaast hebben 'we' te weinig topverdedigers. Er zit nog een klein niveauverschil tussen laten we zeggen Stam en de jongens die nu de tegenstander van scoren moet afhouden.
Nou, wat was het een open huis, Oranje op het WK. 2 goals tegen in de groep des doods. Zo slecht stond de verdediging niet, het was de aanval en het middenveld die MVB laat verzuipen.
Oranje is een moielijke legpuzzel, maar het is wel een legpuzzel met potentie. Heel veel potentie.

For the record, Stam speelde een matig WK. United's £10.6 million transfer blooper kopten de kranten na NL-Mexico met een foto van een woest over de bal heen maaiende Stam terwijl achter hem Luis Hernandez op vd sar afging.
In welk opzicht zie jij Oranje genoeg kwaliteit hebben om Europees Kampioen te worden?
Nederland heeft heel veel talent en van alles wel wat. Er zijn minder absolute topspelers maar wel een grotere groep die naar dat niveau kan groeien en bovendien is de selectie een stuk veelzijdiger. Nederland heeft eindelijk aanvallende middenvelders bijvoorbeeld.

Wat ik bedoel met mijn opmerking over van persie is dat het typisch is voor de staat waarin Oranje verkeert. RVN, een alom gerespecteerde steraanvaller loopt zich het snot voor de ogen zonder ooit 1 maal een keer op goal te kunnen schieten zodat Robin van Persie kan freewheelen in een vrije rol. Iedereen vind dat hij een goed wk heeft gespeeld omdat hij een paar leuke dribbels had maar voor zijn vrijheid is de halve ploeg uit balans getrokken en wat heeft het opgeleverd: 1 goal. Uit een vrije trap nota bene.

Een vrije rol heeft pas zin als die speler hem waarmaakt, als het elftal er beter van wordt. Je hebt niks aan een uitblinker die elke wedstrijd de show steelt zonder dat het elftal er meer door gaat winnen. Uiteindelijk komt van Persie oog in oog met de doelman in de kwartfinale tegen Portugal en raakt de cornervlag. Nu kun je dat van persie niet kwalijk nemen, hij hoeft nog niet foutloos te zijn met 5 interlands in zijn benen. Maar de coach had moeten zorgen dat Van Persie zich wat dienstbaarder had moeten opstellen zodat Van Nistelrooij op die positie was verschenen: die moet de winnende maken.

Verkeerde keuzes dus. Nu zit RVN boos in Madrid, weet Makaay niet eens meer dat hij uberhaubt voor een vertegenwoordigend elftal kan uitkomen en loopt KJH doodongelukkig voorin. En ARjen Robben maar lekker dribbelen.

Nederland heeft maar 1 probleem. De beste spelers vormen niet het beste elftal. Er is geen logisch elftal want aan elke opstelling schort wel wat. En wat me nu het allermeeste tegenvalt aan het Nederlandse voetbal: dat daar niks mee gedaan wordt. Vroeger kenmerkte Nederlands voetbal zich door inventiviteit, creativiteit. Robben, Sneijder, RVN en Kuyt. Een Italiaan kan daar niet 1 elftal van maken, een Nederlander juist wel. Althans vroeger, nu is het eerder omgekeerd. Inventief zijn!

Het is wat ik al eerder gezegd heb. Al dat gebazel van cruijff over de falende opleiding. De nederlandse spelers zijn niet meer of minder dan vroeger. Ook niet in 'basiskwaliteiten'. De nederlandse trainers, die zijn veel minder geworden. Praten over inschuivende verdedigers kunnen ze wel, maar een soepele aanval ho maar.

Ja Nederland is een moeilijke puzzel. So what. Nooit anders geweest.

Harm

Bericht door Harm » wo mei 09, 2007 10:10 pm

For the record, Stam speelde een matig WK. United's £10.6 million transfer blooper kopten de kranten na NL-Mexico met een foto van een woest over de bal heen maaiende Stam terwijl achter hem Luis Hernandez op vd sar afging.
Stam deed toch niet meer mee in Duitsland? Ooijer en Bouhlarouz vormden toen het centrum. Volgens mij is Stam na het EK in Portugal gestopt.

Arwin

Bericht door Arwin » wo mei 09, 2007 10:12 pm

Dat stukje lezend moet dat over 1998 gaan.

Harm

Bericht door Harm » wo mei 09, 2007 10:14 pm

Heeft Nederland in 1998 tegen Mexico gespeeld dan?

Venzint
AT Toto winner 13/14

Bericht door Venzint » wo mei 09, 2007 11:54 pm

Laatste wedstrijd van de groepsfase (2-2 eindstand. na een 2-0 voorsprong volgens mij)

T82

Bericht door T82 » wo mei 16, 2007 10:28 am

Slory, leuk man...

LucaS

Bericht door LucaS » wo mei 16, 2007 10:32 am

***OETBAL************************* 1/2
**** Marco van Basten roept Slory op
**Bondscoach Marco van Basten heeft 24
spelers opgenomen in de voorlopige
selectie van het Nederlands elftal voor
de duels met Zuid-Korea en Thailand.

Doel: Timmer (Feyenoord),Stekelenburg
(Ajax)
Verdediging: Boulahrouz (Chelsea),Bouma
(Aston Villa),v.Brockhorst (Barcelona),
Mathijsen (HSV),Heitinga (Ajax),Jaliens
De Cler (beiden AZ),Melchiot (Rennes)

Middenveld: Seedorf (AC Milan),Landzaat
(Wigan),Sneijder (Ajax),Van der Vaart,
De Jong (beiden HSV),De Zeeuw (AZ)
Aanval: Vennegoor (Celtic),Koevermans
(AZ),Zenden,Kuijt (beiden Liverpool),
Robben (Chelsea),Castelen (Feyenoord),
Huntelaar (Ajax),Slory (Excelsior) ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo mei 16, 2007 10:33 am

Liever Sloerie dan Zenden.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mei 16, 2007 10:54 am

Slory heeft een goed seizoen gedraaid, dus kun je hem uitproberen. Bovendien staat er niets op het spel en doen er wat spelers mee met Jong Oranje.

jabu

Bericht door jabu » wo mei 16, 2007 10:57 am

Dit is toch een voorlopige selectie. Dan zal het wel of Slory of Castelen worden. Net als VOH of Koevermans.

Melchiot en Zenden dus ook weer terug. Urby en Babel bij Jong Oranje?

Arwin

Bericht door Arwin » wo mei 16, 2007 2:54 pm

Al die kritiek altijd. Als Van Basten nooit wat had uitgeprobeerd, had bijvoorbeeld Boulahrouz nooit centrale verdediger geweest op het afgelopen WK. Natuurlijk zitten er ook mensen tussen van wie je denkt: wat moet die bij Oranje? Maar dan kwam Van Basten er ook snel op terug. Als er van al die nieuwelingen maar 1 of 2 bij zitten die een aanvulling blijken te zijn, is dat gewoon al lekker meegenomen.

In het komende seizoen verwacht ik trouwens wel Van Nistelrooij weer terug bij Oranje. Van Basten heeft al weleens aangegeven daarvoor open te staan en Van Nistelrooij wil denk ik ook wel graag meedoen aan het EK.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo mei 16, 2007 4:56 pm

Zuid-Korea en Thailand? Waar hebben we deze eer aan te danken?

Arwin

Bericht door Arwin » wo mei 16, 2007 5:40 pm

Dubbel schreef:Zuid-Korea en Thailand? Waar hebben we deze eer aan te danken?
Zuid Korea was uit financiele overwegingen volgens mij, ze konden daar aardig wat geld mee verdienen (de KNVB). Thailand plakten ze er achter aan omdat ze niet voor 1 oefenwedstrijd helemaal naar Azie wilden en verder niet echt goede ploegen beschikbaar waren. Maar ze vonden zelf ook Thailand niet echt een goede keus, gewoon tijdsvulling dus.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 25, 2007 11:35 am

Goh, zie net op teletekst dat Ruud van Nistelrooy vanaf volgend seizoen weer beschikbaar is voor Oranje. De heren hebben na een telefoongesprek de strijdbijl toch maar begraven.

Goede ontwikkeling natuurlijk. Ruud doet het uitstekend in Spanje en hoort gewoon in die selectie. Uiteraard zonder garanties op een basisplek.

Harm

Bericht door Harm » vr mei 25, 2007 12:07 pm

Landverrader :furious3.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mei 25, 2007 12:20 pm

Geldt heel gefrustreerd Brabant tegenwoordig als een land? :wink.gif:

999

Bericht door 999 » vr mei 25, 2007 3:51 pm

Van Nistelrooij verzoend met Van Basten
ANP

ZEIST (ANP) - Ruud van Nistelrooij is vanaf volgend seizoen weer beschikbaar voor Oranje. Dat heeft bondscoach Marco van Basten vrijdag meegedeeld bij de presentatie van de selectie voor de oefentrip naar Azië.

Bondscoach Marco van Basten (L) overlegt met Ruud van Nistelrooij tijdens een training van het Nederlands elftal in het verleden. ANP Photo
Van Basten zei dat hij en de spits van Real Madrid een goed telefoongesprek hebben gevoerd en dat er voldoende basis is om in de toekomst met elkaar samen te werken. ,,Vanaf volgend seizoen is hij weer beschikbaar voor Oranje'', aldus de bondscoach. ,,Het gesprek met hem duurde niet eens zo heel lang. Maar gelukkig heeft hij positief gereageerd op ons verzoek om op zijn beslissing terug te komen.''

Van Nistelrooij raakte na het wereldkampioenschap vorig jaar in Duitsland buiten beeld bij Oranje. Van Basten riep hem niet op voor de vriendschappelijke wedstrijd tegen Ierland. Van Nistelrooij maakte de bondscoach daarop verwijten over diens selectiemethode en raakte in onmin met de bondscoach. Hij verweet Van Basten onder meer te selecteren op basis van een ,,ik-mag-je-gehalte''.

Twee eerdere pogingen tot verzoening mislukten. In oktober belde de bondstrainer al met de aanvaller; later volgde een ontmoeting in Madrid. Destijds voelde Van Nistelrooij nog te weinig vertrouwen om zich opnieuw beschikbaar te stellen voor het Nederlands elftal.
brabantsdagblad
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr mei 25, 2007 4:19 pm

Ik had het nooit gedaan onder deze bondscoach. Met hem gaat hetzelfde gebeuren als Seedorf. Hij mag weer ff drie keer op komen draven en net als je denkt dat ie er weer helemal bij hoort kan ie weer braaf lekker op de bank plaatsnemen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mei 25, 2007 5:13 pm

En nu zit Lothar dus in z'n eentje thuis op de bank te boycotten. :smallgrin.gif:

999

Bericht door 999 » vr mei 25, 2007 6:38 pm

Thomas schreef:En nu zit Lothar dus in z'n eentje thuis op de bank te boycotten. :smallgrin.gif:
Ach, denk jij echt dat Van Bommel zich druk maakt om het Nederlands elftal
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mei 25, 2007 6:42 pm

Dat hoop ik niet voor hem, want hij kan zich beter druk maken om zijn basisplaats bij Bayern.

Overigens denk ik dat Bommel wel blij is met hoe het is gelopen. Hij heeft afgelopen WK geen indruk kunnen maken, maar desondanks heeft hij bij de media nog steeds de titel van verlosser. En dat terwijl hij eigenlijk sinds zijn vertrek bij PSV nergens meer echt indrukwekkende geweest is.

Nu kan hij niet meer afgaan en is hij toch de verlosser. Goed gespeeld.

Plaats reactie