In beide gevallen die je aanhaalt (zowel gister als Omniworld-Leiden) hadden een gezamelijke oorzaak. Alcohol! Laten ze dat eerst maar eens gaan verbieden voor, tijdens en na een wedstrijd. Is geen garantie dat er niets gebeurd maar het zal het risico dat er iets gebeurd in ieder geval verkleinen. Wat er gebeurde? Heb geen idee, stond er in ieder geval vlak bij, stond met mijn rolstoel vlak tegen het veld aan. Ineens een hoop rumoer achter me en zie ik dat er gevochten werd. Heb het eerst even een paar seconden afgewacht maar toen ze te dicht bij me kwamen heb ik toch maar twee reclameborden plat gereden en ben de vloer op gegaan.Frank schreef:Ik heb hier pas geleden een heel gesprek met mijn broer over gehad.Kaboem! schreef:Was trouwens een heuse vechtpartij na afloop van de wedstrijd.
Ik zie signalen dat het probleem van het voetballen een beetje aan het verschuiven is richting het basketballen.
Supporters van Nijmegen en Den Bosch, die na de wedstrijd in Nijmegen met elkaar op de vuist gaan.
Supporters van Leiden, die erg fel zijn en mijns insziens de potentie hebben om over de schreef te gaan (zelf gezien in de laatste thuiswedstrijd van Omniworld tegen Leiden).
Voetbalsupporters van Ajax die ineens bij Astronauts binnengehaald worden "om de sfeer te verhogen", maar die het tegendeel bewerkstelligen.
Mijn broer vond het nog wel meevallen, maar ik vraag het me af. Ik hoop dat ik ongelijk ga krijgen....
Over die Ajax-supporters die door de leiding van de Astronauts binnen gehaald zijn wil ik het helemaal niet hebben. Als je als club zo dom bent om die gasten binnen te halen moet je ook maar op de blaren zitten als het fout gaat.
Over de wedstrijd (je zou bijna vergeten dat het daarom gaat); dit is nooit een wedstrijd geweest. Nadat Young van arbiter Korenhof de snelste fout gekregen had die ik in mijn 'carriere' ooit gezien heb (met nog 9 minuten en 58 seconden te gaan in het 1ste kwat) geeft hij gas (letterlijk en figuurlijk) en kan Matrix het even bijhouden, daarna wordt Young wat minder dominant maar dan wordt de rol van Young moeiteloos overgenomen door een ander (Owens in het derde kwart en Rodger tegen het eind van de wedstrijd.) Het zegt genoeg dat Magixx in de hele wedstrijd geen moment voor gestaan heeft. Vindt wel dat je tot nu toe mag zeggen dat Eiffel aan de hand van Travis richting het kampioenschap wandelt. God, wat is die man sterk op dit moment. Snel, schiet met scherp en neemt zijn drives weer tussen iedereen door als ware hij een jonge god.
Waar het probleem ligt. Denk niet dat het aan de druk gelegen heeft dat Magix gisteren verloren heeft, het ligt gewoon aan het surplus aan spelersmateriaal dat Wiel ter beschikking heeft. Carrawell kan het allemaal niet alleen krijgt, zeker nu Mohammed geblesseerd is, eigenlijk alleen af en toe steun van Sears maar dan houdt het op. Typerend voor het surplus aan spelersmateriaal is het feit dat bij Matrix Ralph vd Bosch als 6e man van de bank komt en datdat bij Eiffel afwisselend Akerboom of Frederiks is.
Ben bang dat dit een hele korte serie gaat worden en dat het aan Eiffel ligt of het 4-0 of 4-1 wordt. Met andere woorden wil Eiffel thuis kampioen worden of liever zo snel mogelijk.