De plee-offs: Ajax tegen SC Heerenveen
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Als het tegen zit, is het zo leeg, dat we naar elkaar kunnen zwaaien Joey! Ik ben die ene in 115. :00001757.gif:joey schreef:Inderdaad. Wegblijven schaadt onze club en haalt verder niets uit. Denk je dat het ze bij de KNVB een zak kan schelen of er bij Ajax minder toeschouwers komen?Jesse schreef:Volgens mij vindt het grootste gedeelte van de mensen de play-offs al een succes omdat daardoor het einde van de competitie nog spannend blijft. Op die paar duizend supporters minder wordt denk ik niet gelet.
Hebben jullie de kranten de afgelopen tijd niet gelezen? 'Nog nooit zo'n spannend competitieslot gehad', 'bijna alle ploegen speelden ergens om', etc. etc. Als er ooit kans was dat de plee-offs werden afgeschaft, dan is die nu verkeken. Daarom had ik het over een achterhoedegevecht.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Jij maakt het nog belachelijker dan het al is...Marillion schreef: Als die playoffs dan echt moeten blijven vind ik overigens wel dat je dan ook om de titel moet kunnen spelen. Dit is werkelijk de enige playoff die ik kan bedenken waarin je alleen om de troostprijzen speelt.
Misschien als heerenveen en twente straks om de CL ticket spelen dat er wat ogen open gaan en de heren er achter komen dat die play offs een bezopen idee zijn
@Cees: we zullen ze eens een poepie laten ruiken met zijn drieën!
@de boycotters: als we het niet redden straks niet zeuren dat goede spelers verkocht moeten worden en vervangen worden door mindere spelers, hè? Want blijkbaar vinden jullie je eigen gelijk belangrijker dan de directe toekomst van onze club.

ANBezuinigingen bij niet halen Champions League
BRON: Algemeen Dagblad
Er staat zondag veel op het spel in het duel tegen Heerenveen. De ploeg zal met minimaal twee doelpunten verschil moeten winnen. Uitschakeling zou Ajax even terugzetten in het groeipad dat is uitgestippeld om binnen vijf jaar ij de Europese top te komen. Haalt de club geen Champions League voetbal dan zal er bezuinigd moeten worden, zo blijkt uit de woorden van Ajax directeur Fontein in het Algemeen Dagblad.
Ajax Netwerk
,,Als we het niet halen, heeft dat invloed op ons jasje,’’ aldus Fontein. ,,De inkomsten gaan in dat geval omlaag, dus moet je je uitgaven daar op aanpassen. Dan moeten we een kleinere jas aan.’’
@de boycotters: als we het niet redden straks niet zeuren dat goede spelers verkocht moeten worden en vervangen worden door mindere spelers, hè? Want blijkbaar vinden jullie je eigen gelijk belangrijker dan de directe toekomst van onze club.
Het stinkt aan alle kanten!
Het is de enige echte manier van play-off's.Maarten127 schreef:Jij maakt het nog belachelijker dan het al is...Marillion schreef: Als die playoffs dan echt moeten blijven vind ik overigens wel dat je dan ook om de titel moet kunnen spelen. Dit is werkelijk de enige playoff die ik kan bedenken waarin je alleen om de troostprijzen speelt.
Misschien als heerenveen en twente straks om de CL ticket spelen dat er wat ogen open gaan en de heren er achter komen dat die play offs een bezopen idee zijn
Grappig trouwens dat jullie conservatisme en grote bek Ajax straks gaat opbreken, heren hooligans!
De enige kans dat de plee-offs worden afgeschaft is erin gelegen dat de UEFA ze verbiedt, schat ik in. Dit zou bijvoorbeeld kunnen gebeuren als jaren achtereen de nummer 4 of 5 van de Nederlandse competitie zich plaatst voor de VCL. Dan zal men stellen dat het systeem slecht is voor het niveau van de CL. Vraag aan de heren boycotters: gaat jullie aversie tegen de plee-offs zo ver dat jullie hopen dat niet Ajax maar de nummer 4 of 5 zich plaatst voor de VCL, waardoor afschaffing van het systeem van de plee-offs dichterbij komt?
Het stinkt aan alle kanten!
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
Precies. Wat mij betreft spelen we helemaal geen playoffs maar als je het dan toch doet moet je het ook goed doen. En dan speel je dus om de titel, met bijvoorbeeld een best of three en minder ploegen in de eredivisie om het totaal aantal wedstrijden niet te groot te maken. Dit is weer zo'n poldermodel. Vlees nog vis!Kaboem! schreef:Het is de enige echte manier van play-off's.Maarten127 schreef:Jij maakt het nog belachelijker dan het al is...Marillion schreef: Als die playoffs dan echt moeten blijven vind ik overigens wel dat je dan ook om de titel moet kunnen spelen. Dit is werkelijk de enige playoff die ik kan bedenken waarin je alleen om de troostprijzen speelt.
Of we daar nu wel of niets voor kopen, dit seizoen zijn we door HtC en de spelers al een flinke sloot geld misgelopen.Alle support is welkom, maar het team doet het toch zelf hoor !!!!joey schreef:Daar kopen we nu niets meer voor.
Morgen moet het gebeuren. En dan tegen AZ weer. Wij kunnen ons team helpen. Dat moeten we dan ook doen en niet aan de zijlijn blijven staan, vind ik.
Blij met de punten ...
Allemaal leuk en aardig dat gezeur op de supporters die thuisblijven maar denk je nu echt dat Ajax beter speelt als iedereen wel komt? Die bekerfinale won Ajax niet door de supporters maar omdat AZ heeft verzuimd om het af te maken. Daar hadden ze namelijk kansen genoeg voor. Ajax heeft dit seizoen al een aantal keren laten zien dat ze er niet staan als het er op aan komt. En toen zat was er geen sprake van een boycot.joey schreef:@de boycotters: als we het niet redden straks niet zeuren dat goede spelers verkocht moeten worden en vervangen worden door mindere spelers, hè? Want blijkbaar vinden jullie je eigen gelijk belangrijker dan de directe toekomst van onze club.
Er is maar één reden waarom we playoffs spelen en dat is omdat we geen kampioen zijn geworden. En dat komt dan weer omdat de spelers het zelf hebben laten liggen. Nu is het niet mijn bedoeling om ze daarmee tot in lengte van jaren te achtervolgen maar zo liggen de feiten wel. Beetje makkelijk om dan nu af te geven op supporters die er altijd zijn maar nu een andere keuze maken.
Dat is het zeker ja. Als je ziet hoe sommige spelers op het veld staan bij cruciale wedstrijden tegen Willem II, RKC en eerder bijvoorbeeld Excelsior dan mag je daar best iets van zeggen hoor.Neefkens schreef:Prachtig altijd die termen als "ze hebben het zélf laten liggen", net alsof het een bewuste actie is om dat te doen. Of het verwijtbaar is of zo.
Als je ze vraagt of ze kampioen willen worden zullen ze allemaal ja zeggen. En dat menen ze ook nog wel. Maar er vervolgens ook alles voor doen? Neuh....dat gaat dan wel weer erg ver. Dat geld niet voor alle spelers maar er lopen er genoeg tussen die niet beschikken over een echte winnaarsmentaliteit.
Mwah, het zou best een steuntje in de rug kunnen zijn maar laten we nu niet doen alsof we normaal in een kolkende arena spelen. Gemiddeld genomen is het behoorlijk stil en dan kan het wel vol zijn maar dat maakt dan niet zoveel uit.Jesse schreef:We moeten het natuurlijk ook niet overdrijven, maar geloof jij niet dat Ajax beter zal spelen in een volle Arena?
Maar goed, een vol sfeervol stadion zou een voordeel moeten betekenen.