De plee-offs: Ajax tegen SC Heerenveen

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr mei 11, 2007 3:11 pm

joey schreef: Mbt de strijd tegen de plee-offs: een achterhoedegevecht, zoals Baseman zegt.
Mwah dat weet ik niet, als de stadions halfleeg blijven moet ik nog zien of men het over een tijdje nog zo aantrekkelijk vind. Vooralsnog zie je een beetje een wisselend beeld. Bij H'veen, Groningen en Twente een volle bak maar daar staat tegenover een half lege Galgenwaard, en zeer waarschijnlijk een half lege kuip en Arena.

999

Bericht door 999 » vr mei 11, 2007 3:25 pm

Stel je voor, de Nederlandse clubs verklooien een keer of 3-4 op rij de mogelijkheid om via de plaatsings-wedstrijd voor de Champions L. daadwerkelijk een plaats in dat toernooi te verkrijgen ... volgens mij ben je dan binnen de korste keren van de plee-offs af ..
Blij met de punten ...

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » vr mei 11, 2007 3:35 pm

goodfella schreef:Enkel bij de klassieker zet ik mijn anti play off principe aan de kant. Maar Ajax - heerenveen? Nee, dank je. Ik pas.
Anti play offs of anti Ajax?
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

999

Bericht door 999 » vr mei 11, 2007 3:59 pm

Ruud Bossen
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 11, 2007 5:10 pm

'We hebben jullie steun hard nodig'

Aanvoerder Jaap Stam doet een beroep op alle supporters van Ajax om hun ploeg naar de volgende ronde van de play-offs te helpen. ,,We hebben jullie steun hard nodig.''

Stam hoopt dat tijdens de cruciale wedstrijd van zondag, waarin Ajax thuis tegen sc Heerenveen een 1-0 achterstand goed moet maken, de tribunes van de Amsterdam ArenA weer gevuld zullen zijn met tienduizenden fans. ,,Het wordt een pittige klus en we moeten aan de bak'', aldus Stam. ,,In de bekerfinale tegen AZ hadden we het ook niet gemakkelijk, en toen hebben onze supporters ons er écht doorheen gesleept. Het geeft een ongelooflijke kick als je voelt en hoort dat zoveel mensen achter je staan. Dan krijg je als speler extra kracht. Ik zou tegen alle Ajacieden willen zeggen: kom zondag naar de ArenA en steun ons.''
ajax.nl

Laat je ploeg maar in de steek! :eusa_silenced.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr mei 11, 2007 5:32 pm

Ik ga godver al sinds 92 dus kom niet bij mij aan met die meuk.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 11, 2007 5:38 pm

Tja, de spelers van Ajax zullen het zondag zonder steun van veel supporters moeten doen, terwijl ze het ook niet kunnen helpen dat ze plee-offs moeten spelen.

999

Bericht door 999 » vr mei 11, 2007 5:42 pm

joey schreef:Tja, de spelers van Ajax zullen het zondag zonder steun van veel supporters moeten doen, terwijl ze het ook niet kunnen helpen dat ze plee-offs moeten spelen.
Ik ben ook geen fan van de plee-offs, maar die akties begrijp ik ook niet allemaal, blijkbaar hebben er een paar vroeger te weinig aandacht thuis gekregen ..
Blij met de punten ...

jabu

Bericht door jabu » vr mei 11, 2007 5:47 pm

joey schreef:Tja, de spelers van Ajax zullen het zondag zonder steun van veel supporters moeten doen, terwijl ze het ook niet kunnen helpen dat ze plee-offs moeten spelen.
Een doelpuntje meer in Tilburg had hen van een hoop ellende verlost!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 11, 2007 6:30 pm

Daar hebben we nu weinig meer aan.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr mei 11, 2007 7:28 pm

Spijker schreef:Ik ga godver al sinds 92 dus kom niet bij mij aan met die meuk.
Waarom niet? Kunnen de spelers er wat aan doen dat ze de play-offs moeten spelen? Ze zijn er. Punt uit. Dus moeten we ermee omgaan; de meerwaarde van wegblijven is er niet. Daarmee veroorzaak je geen ommekeer om de play-offs af te schaffen, maar alleen de kans dat Ajax uitgeschakeld wordt.

En voor zover het kennelijk belang is om recht van spreken te hebben, al naar gelang de periode die je naar Ajax gaat: ik kom serieus al langer dan jij bij Ajax. Al ontgaat de meerwaarde daarvan me.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr mei 11, 2007 7:39 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Kunnen de spelers er wat aan doen dat ze de play-offs moeten spelen?
Ja. Rkc uit, te weinig goals thuis tegen Sparta, tegen Heracles etc.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr mei 11, 2007 7:42 pm

Dus als ze een keer verloren of gelijkgespeeld hebben, gaan we maar niet, omdat ze er wat aan konden doen?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr mei 11, 2007 7:47 pm

Nee daar gaat het toch helemaal niet om. Ik ben gewoon tegen die play-offs en ik denk wel degelijk dat het wat uitmaakt als veel mensen wegblijven, de kans dat de play-offs dan ooit stopt is iig groter dan als de stadions volzitten.

Jesse

Bericht door Jesse » vr mei 11, 2007 7:55 pm

Volgens mij vindt het grootste gedeelte van de mensen de play-offs al een succes omdat daardoor het einde van de competitie nog spannend blijft. Op die paar duizend supporters minder wordt denk ik niet gelet.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mei 11, 2007 7:58 pm

brigade zuid schreef:Nee daar gaat het toch helemaal niet om. Ik ben gewoon tegen die play-offs en ik denk wel degelijk dat het wat uitmaakt als veel mensen wegblijven, de kans dat de play-offs dan ooit stopt is iig groter dan als de stadions volzitten.
En de kans dat Ajax slaagt is ook groter wanneer het stadion vol zit dan wanneer het half leeg is.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr mei 11, 2007 8:06 pm

Iedereen maakt zn eigen afweging. Degene die gaan die gaan en degene die niet gaan gaan niet, klaar.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 11, 2007 8:19 pm

brigade zuid schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Kunnen de spelers er wat aan doen dat ze de play-offs moeten spelen?
Ja. Rkc uit, te weinig goals thuis tegen Sparta, tegen Heracles etc.
Ha, wat een grap zeg. Natuurlijk kunnen ze er wat aan doen. Doordat ze dit seizoen regelmatig te slap waren om fatsoenlijk te vechten voor de (doel)punten hebben we de titel gemist. BZ noemt al de wedstrijden tegen RKC, Sparta en Heracles maar zo zijn er nog wel een aantal hoor. Zelfs in de wedstrijd tegen Willem II waar men wist dat één goal genoeg zou zijn voor de titel was de meerderheid niet in staat om alles te geven. Er is zelfs tijdens de wedstrijd aan spelers van Willem II gevraagd of het niet wat minder kon. Het geld niet voor alle spelers maar er lopen echt een paar ontzettende slappe zakken tussen.

Dat de playoffs nog worden afgeschaft kunnen we denk ik wel vergeten want het levert kennelijk meer geld op dan dat het kost. Op de topclubs na vind bijna iedereen het prachtig want je kunt ineens in een paar wedstrijden een heel seizoen redden. Ik vind het in ieder geval maar een waardeloos systeem.

Als die playoffs dan echt moeten blijven vind ik overigens wel dat je dan ook om de titel moet kunnen spelen. Dit is werkelijk de enige playoff die ik kan bedenken waarin je alleen om de troostprijzen speelt.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » vr mei 11, 2007 9:15 pm

brigade zuid schreef:Nee daar gaat het toch helemaal niet om. Ik ben gewoon tegen die play-offs en ik denk wel degelijk dat het wat uitmaakt als veel mensen wegblijven, de kans dat de play-offs dan ooit stopt is iig groter dan als de stadions volzitten.
Even nuanceren, we zijn tegen de play offs, behalve als we tegen feijenoord spelen, toch? :nervous.gif:

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » vr mei 11, 2007 9:33 pm

Marillion schreef:Ha, wat een grap zeg. Natuurlijk kunnen ze er wat aan doen. Doordat ze dit seizoen regelmatig te slap waren om fatsoenlijk te vechten voor de (doel)punten hebben we de titel gemist.
Wat een slap gelul zeg, wat kopen wij ervoor "als toen dit" "als toen dat" pfff "Wanneer goddamn Wegereef niet zo had lopen kutten hadden we godverdomme dat ene goaltje niet eens nodig gehad." of "Welke eikel floot Ajax-PSFuck? Ik kan me herinneren dat die gast daar ook dubieus floot." En wie heeft er meer gelijk? Geen van al, want de realiteit is dat we geen kampioen zijn en dat we zondag Heerenveen moeten verslaan. Wat heb je als ware Ajax-fan nog meer nodig om toch te gaan.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 11, 2007 9:39 pm

Helemaal geen slap gelul. Ajax heeft het dit seizoen gewoon zelf lelijk laten liggen. Ik ben niet geintereseerd in wat een scheidsrechter doet. Dat zal misschien best een keer in het nadeel van Ajax zijn geweest maar dat heb je niet in de hand. Je moet naar jezelf kijken en kritisch zijn. Als je dat bij Ajax doet kun je er lang of kort over praten maar we hebben het echt zelf verprutst. Bijvoorbeeld tegen RKC spelen terwijl je weet dat een overwinning genoeg is voor de koppositie en dan bijna geen enkel duel winnen. Dan moet je gewoon eerlijk zijn en constateren dat Ajax heeft gefaald.
Laatst gewijzigd door Marillion op vr mei 11, 2007 9:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 11, 2007 9:40 pm

Jesse schreef:Volgens mij vindt het grootste gedeelte van de mensen de play-offs al een succes omdat daardoor het einde van de competitie nog spannend blijft. Op die paar duizend supporters minder wordt denk ik niet gelet.
Inderdaad. Wegblijven schaadt onze club en haalt verder niets uit. Denk je dat het ze bij de KNVB een zak kan schelen of er bij Ajax minder toeschouwers komen?
Hebben jullie de kranten de afgelopen tijd niet gelezen? 'Nog nooit zo'n spannend competitieslot gehad', 'bijna alle ploegen speelden ergens om', etc. etc. Als er ooit kans was dat de plee-offs werden afgeschaft, dan is die nu verkeken. Daarom had ik het over een achterhoedegevecht.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr mei 11, 2007 11:14 pm

brigade zuid schreef:Iedereen maakt zn eigen afweging. Degene die gaan die gaan en degene die niet gaan gaan niet, klaar.
Dat is uiteraard een ieders goed recht. Als men maar niet denkt dat dit enige invloed op het al dan niet afschaffen van de play offs heeft.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » za mei 12, 2007 12:16 am

Afijn, Heerenveen - AJAX viel dus vies tegen.Al had Stam Alves behoorlijk in zijn zak.Precies wat een verdediger in eerste instante moet doen, het gevaar elimineren zo goed en kwaad mogelijk.

Waarom worden spelers bij AJAX toch steeds op een niet eigen positie opgesteld.Babel, Emanuelson, Heitinga, Vermaelen om er maar ( weer ) een paar op te noemen.

Aan Heitinga kun je precies zien dat ie opgegroeid is als verdediger.Op het middenveld loopt ie in bijna 9 van de 10 gevallen steeds achteruit bij een aanvals opzet van de tegenstander.Je kent dat wel, het teruglopen om zo proberen tijd te winnen zodat het middenveld enz. kan aansluiten en het " probleem " mede kan oplossen, alleen is Heitinga nu het middenveld met als resultaat dat inplaats van druk naar voren te zetten en de bal proberen aftepakken, Heitinga bijna in elke situatie er voor zorgt dat het midenveld van de tegenstander zonder al te veelproblemen kan doorwandelen naar onze achterhoede.Bijna altijd het zelfde liedje .. Heitinga denkt als middenvelder nog steeds als verdediger.

Neem Emanuelson, in veel situatie is hij als back te laat, probeert alles bijna voetballend op te losen, zoals j.l woensdag weer verschillende keren te zien was.Nu zou dat, als Emanuelson als middenvelder zou zijn opgesteld minder problemen als nu.Immers er staat nog een linie achter je, en er is meestal ook nog eens tijd om met een sprint je tegenstander in te halen, desnoods een kleine overtreding.Nu, als back kost dat je een vrije trap tegen op een positie dicht bij de goal.Emanuelson denkt als back nog steeds als middenvelder.

EN zo zijn er nog wel een paar meer voorbeelden te vinden, Babel b.v.

Waarom om niet Heitinga naast Stam, Vermaelen linksback en Emanuelson naar het middenveld.Drie spelers die op hun natuurlijke al vanaf hun jeugd geleerde positie staan.En wanneer komt er weer eens een trainer die, als één speler wegvalt op die positie de invulling maakt en niet het hele elftal door elkaar gaat schuiven.

Het positiespel, het zou een elastiekje moeten zijn.Een golvende beweging van voor naar achter, met op de juiste momenten diepgaande spelers aan de zijkanten, door het midden.Niet bij AJAX weinig tot niks van te bekennen.Onnodig lopen met de bal, voor eigen succesgaan enz. enz.Af en toe vraag je je echt af wat men op trainingen eigenlijk leert.

En dan nu AJAX - Heerenveen met een 0 - 1 achterstand.Er waren tijden dat we lachten om zo'n uitslag.Dat we met een gerust hart de terug wedstrijd op ons af lieten komen.Nu zeuren we over te weinig rust.Terwijl AJAX aan zijn stand verplicht is deze wedstrijd te winnen en de volgende ronde te halen.Het is zelfs een MOETEN, AJAX kan niet zonder de miljoenen die, en dan neem ik gemakshalve maar aan dat we de plaatsingswedstrijd winnen, de C.L. oplevert.AJAX zal hoe dan ook de nul moeten houden, een goal tegen en het is volgens mij over en uit.Ik zou starten met Perez voor Babel en als er echt nergens een speler van redelijk nivo is te vinden bij de reserves dan maar Heitinga op de plaats van Gabri, zet van de Wiel maar naast Stam en Vermaelen op links.Emanuelson op het middenveld.

Trouwens waarom hoor ik van Geel en HtC nu niet roepen dat Gabri met zijn stomme domme onnozele aktie AJAX in een moeilijk parket heeft gebracht .....
Laatst gewijzigd door 999 op za mei 12, 2007 12:33 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za mei 12, 2007 12:25 am

Vermaelen speelde in de jeugd toch ook gewoon als centrumverdediger?

En over Heitinga ben ik het niet met je eens. Hij heeft z'n beste wedstrijden op een viermansmiddenveld gespeeld (al is dat natuurlijk andere koek dan op een driemansmiddenveld). Sterker nog, in die opstelling is hij een van de weinige spelers die behoorlijk tot goed pressie weet te spelen.

Plaats reactie