De plee-offs: Ajax tegen SC Heerenveen

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do mei 10, 2007 3:56 pm

Spijker schreef:
Jesse schreef:
Spijker schreef:Wat denk je van mij? Ik wil er graag bij zijn, ben 1 van de aanjagers op het vak, ik weet dat ze ons nodig hebben, maar ik weiger aan deze commercie mee te doen.
Ik kan het begrijpen, maar denk je dat het zin heeft? Denk je dat Ajax zich er iets van aantrekt? Ik denk dat ik zelf uiteindelijk zou zwichten en toch zou gaan.
Het heeft alleen zin als het massaal gedaan wordt. En daarom baal ik soms van Ajax supporters. Het is geen eenheid (meer).
Die eenheid is al 10 jaar weg.
Helaas, met dit soort dingen merk je dat.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » do mei 10, 2007 3:57 pm

Gaat niet gebeuren. Te veel mensen vinden het een groot succes.

Ja hoor Jesse, zeker alle Heerenveen, Twente, AZ en andere supporters...

Trouwens 44% is voor de play-offs 56% tegen volgens het CBS...

En vanuit Engeland is er zelfs lacherig op gereageerd.
Pompiedom

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do mei 10, 2007 3:57 pm

Spijker schreef:
Jesse schreef:
Spijker schreef:Wat denk je van mij? Ik wil er graag bij zijn, ben 1 van de aanjagers op het vak, ik weet dat ze ons nodig hebben, maar ik weiger aan deze commercie mee te doen.
Ik kan het begrijpen, maar denk je dat het zin heeft? Denk je dat Ajax zich er iets van aantrekt? Ik denk dat ik zelf uiteindelijk zou zwichten en toch zou gaan.
Het heeft alleen zin als het massaal gedaan wordt. En daarom baal ik soms van Ajax supporters. Het is geen eenheid (meer).
Is dat het ooit echt geweest? Het gaat mij om m'n club. Door weg te blijven geef je een signaal, maar welk? Wat moet de directie ermee? Ik zie Ajax als je auto voltanken: de literprijs diesel en benzine gaat steeds omhoog, maar je tankt, omdat je niet zonder kan. Dat geldt in feite voor Ajax ook. Ik kan niet zonder...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do mei 10, 2007 4:01 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Spijker schreef:
Jesse schreef: Ik kan het begrijpen, maar denk je dat het zin heeft? Denk je dat Ajax zich er iets van aantrekt? Ik denk dat ik zelf uiteindelijk zou zwichten en toch zou gaan.
Is dat het ooit echt geweest? Het gaat mij om m'n club. Door weg te blijven geef je een signaal, maar welk? Wat moet de directie ermee? Ik zie Ajax als je auto voltanken: de literprijs diesel en benzine gaat steeds omhoog, maar je tankt, omdat je niet zonder kan. Dat geldt in feite voor Ajax ook. Ik kan niet zonder...
Het zou een teken aan de wand moeten zijn.
Een half lege Arena tegen de kakkerlakken moet toch genoeg zeggen.
Dan klopt er toch iets niet?

Jesse

Bericht door Jesse » do mei 10, 2007 4:16 pm

LeonardoSpits schreef:Ja hoor Jesse, zeker alle Heerenveen, Twente, AZ en andere supporters...
Die sowieso, maar tegenwoordig ook steeds meer supporters van bijv. Ajax. Kijk maar naar de topic over de play-offs.
Trouwens 44% is voor de play-offs 56% tegen volgens het CBS...
Bron?
En vanuit Engeland is er zelfs lacherig op gereageerd.
Dus? Alsof de KNVB zich daar iets van aantrekt.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jesse

Bericht door Jesse » do mei 10, 2007 4:18 pm

ASR_AFCA schreef:Het zou een teken aan de wand moeten zijn.
Een half lege Arena tegen de kakkerlakken moet toch genoeg zeggen.
Dan klopt er toch iets niet?
Maar moet Ajax dan beseffen dat de kaarten voor de bekerfinale te duur zijn? Of gaat het alleen om de kaarten voor de play-offs? Of scheelt het al als Ajax openlijk aangeeft tegen de play-offs te zijn?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » do mei 10, 2007 4:18 pm

daarnaast is het idioot om te denken dat de clubs hun personeel ook niet extra moeten betalen, hun stadion gratis opengooien en de kosten daarvan uit eigen zak betalen.

Het zijn GVD die pleuCENSORED die de club al het meeste kosten die nu zo staan te janken. "Ik weiger om aan die commercie mee te doen" Slappe hap, het zijn jouw maten die de plee-offs noodzakelijk maken!!! :drls.gif:
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » do mei 10, 2007 4:54 pm

Het voetbal was heel lang geleden van het publiek, maar nu is het van de tv. Vol, halfleeg of totaal verlaten stadion maakt geen fuck uit. Pas als er niemand meer naar de aan de pleeoffs vastgeplakte reclame kijkt maak je een kans dat ze afgeschaft worden. Zolang iedereen braaf naar Talpa/10 blijft zappen komen we nooit van de pleeoffs af.
ASR_AFCA schreef:Het voetbal is van het publiek
Sign your name on
the dotted line:

.............................

M..

Bericht door M.. » do mei 10, 2007 7:57 pm

Dr. Living Stoned schreef:daarnaast is het idioot om te denken dat de clubs hun personeel ook niet extra moeten betalen, hun stadion gratis opengooien en de kosten daarvan uit eigen zak betalen.

Het zijn GVD die pleuCENSORED die de club al het meeste kosten die nu zo staan te janken. "Ik weiger om aan die commercie mee te doen" Slappe hap, het zijn jouw maten die de plee-offs noodzakelijk maken!!! :drls.gif:
Ho wacht even.. twee tellen.... ik schaar me ook onder de 'ik weiger aan die commercie' mee te doen. Waarom maak ik die play offs noodzakelijk?

Ga jij even lekker alles op één grote hoop gooien....

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do mei 10, 2007 9:14 pm

Ik snap er echt geen zak van als mensen wegblijven voor zo'n wedstrijd. Tegen NAC en AZ is aangetoond dat Ajax-supporters zowaar hun club over een dood punt kunnen heenhelpen. Blijven die weg, winnen we niet, spelen we volgend jaar Uefa-Cup, dus missen we essentiele inkomsten van de CL; die kosten moeten ergens vandaan gehaald worden om het niveau niet nog verder achteruit te laten gaan en dus moeten we meer betalen voor een seizoenskaart en onvermijdelijke play-offs, omdat we geen kwaliteitsinjectie in de selectie konden bekostigen deze zomer.

Kortom: als je wegblijft, ben je een dief van je eigen portemonnee.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do mei 10, 2007 9:15 pm

joey schreef: Precies. Steun je ploeg, verdomme. :pienaar10.gif:
AJAX steun je fans, verdomme!

SCC gratis naar binnen met de play-offs. Maar ik ben sowiezo tegen die play-offs.

Arwin

Bericht door Arwin » do mei 10, 2007 9:21 pm

Maar 666 heeft wel een goed punt dat alle mensen die de play offs boycotten, wel naar de TV gaan kijken hoe het allemaal verloopt. Die TV zenders varen er dus wel bij en zullen juist druk zetten de play offs te houden. Aangezien TV zenders macht hebben en supporters niet, werkt het dus alleen maar averechts.

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do mei 10, 2007 9:44 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik snap er echt geen zak van als mensen wegblijven voor zo'n wedstrijd. Tegen NAC en AZ is aangetoond dat Ajax-supporters zowaar hun club over een dood punt kunnen heenhelpen. Blijven die weg, winnen we niet, spelen we volgend jaar Uefa-Cup, dus missen we essentiele inkomsten van de CL; die kosten moeten ergens vandaan gehaald worden om het niveau niet nog verder achteruit te laten gaan en dus moeten we meer betalen voor een seizoenskaart en onvermijdelijke play-offs, omdat we geen kwaliteitsinjectie in de selectie konden bekostigen deze zomer.

Als ik wegblijf bespaar ik me zelf minstens 20 Euro voor de thuiswedstrijden (zoveel stijgen de kosten van een seizoenskaart niet) en misschien wel het dubbele met de uitwedstrijden. Dan heb ik nog niet gegeten en gedronken. Dus wie is een dief?

En verder moeten ze gewoon kampioen worden, dan mag je meedoen aan het miljoenenbal.
En het zou vanzelfsprekend moeten zijn dat de nummer 2, VCL mag spelen om een ticket te bemachtigen voor het miljoenenbal.

En als Ajax zo graag wil dat ze gesteund worden tijdens de plee offs, kunnen ze het op zijn minst gratis maken. Dan zit het stadion waarschijnlijk vol, en is de kans op sfeer groot.
Maar dan nog zullen er mensen zijn die boycotten, omdat ze tegen het principe van de plee offs zijn.
Je kan als supporter niet alles over je heen laten gaan.
Stadions zitten bij Ajax niet vol tijdens de plee offs, dus ergens is er geen vraag naar.

Meer betalen voor onze seizoenskaart moeten we toch wel. Of zal de prijs ook weer dalen als we ons wel weten te plaatsen voor de CL? En als ze de 2e ronden halen krijgen we nog eens extra geld teruggestort omdat ze teveel gevraagd hebben voor de seizoenskaart.
Dat geloof je toch ook zelf niet of wel?

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » do mei 10, 2007 11:31 pm

Thomas schreef: Wat me zo verbaast is dat Davids vlak na zijn komst nog wat roestig speelde, maar de linkerkant destijds veel meer verrassing bood. Tegen PSV kwam er uiteindelijk net geen doelpunt uit, maar de linkerkant functioneerde die hele wedstrijd lang fantastisch. Nu zie je van Ogararu noch Urby overlapping runs over de vleugelspelers. En ook in de breedte zie je amper beweging.
Ajax heeft gewoon moeite tegen tegenstanders die met 2 diepe spitsen spelen. Urby en Ogararu weten doordat ze geen vaste man hebben vaak niet wat ze moeten doen bij balbezit van de tegenstander. Moet ik doordekken naar het middenveld? Moet ik rugdekking geven aan het centrale duo? Dit werkt door naar alle linies.
Tegen teams die met 3 aanvallers spelen of met 1 diepe aanvaller en een nummer 10 erachter gaat het makkelijker. Je hebt dan centraal altijd een vrije verdediger die voor rugdekking kan zorgen en Urby en Ogararu kunnen zich meer met het aanvallende gedeelte bezig houden.

Misschien kan Ajax tegen Heerenveen beter met 3 verdedigers achterin spelen. 2 in de mandekking, 1 als vrij man. Zoals eerder in het seizoen thuis tegen PSV. Dan speel je veel compacter en vallen er veel minder gaten denk ik.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr mei 11, 2007 8:11 am

ASR_AFCA schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik snap er echt geen zak van als mensen wegblijven voor zo'n wedstrijd. Tegen NAC en AZ is aangetoond dat Ajax-supporters zowaar hun club over een dood punt kunnen heenhelpen. Blijven die weg, winnen we niet, spelen we volgend jaar Uefa-Cup, dus missen we essentiele inkomsten van de CL; die kosten moeten ergens vandaan gehaald worden om het niveau niet nog verder achteruit te laten gaan en dus moeten we meer betalen voor een seizoenskaart en onvermijdelijke play-offs, omdat we geen kwaliteitsinjectie in de selectie konden bekostigen deze zomer.

Als ik wegblijf bespaar ik me zelf minstens 20 Euro voor de thuiswedstrijden (zoveel stijgen de kosten van een seizoenskaart niet) en misschien wel het dubbele met de uitwedstrijden. Dan heb ik nog niet gegeten en gedronken. Dus wie is een dief?

En verder moeten ze gewoon kampioen worden, dan mag je meedoen aan het miljoenenbal.
En het zou vanzelfsprekend moeten zijn dat de nummer 2, VCL mag spelen om een ticket te bemachtigen voor het miljoenenbal.

En als Ajax zo graag wil dat ze gesteund worden tijdens de plee offs, kunnen ze het op zijn minst gratis maken. Dan zit het stadion waarschijnlijk vol, en is de kans op sfeer groot.
Maar dan nog zullen er mensen zijn die boycotten, omdat ze tegen het principe van de plee offs zijn.
Je kan als supporter niet alles over je heen laten gaan.
Stadions zitten bij Ajax niet vol tijdens de plee offs, dus ergens is er geen vraag naar.

Meer betalen voor onze seizoenskaart moeten we toch wel. Of zal de prijs ook weer dalen als we ons wel weten te plaatsen voor de CL? En als ze de 2e ronden halen krijgen we nog eens extra geld teruggestort omdat ze teveel gevraagd hebben voor de seizoenskaart.
Dat geloof je toch ook zelf niet of wel?
Dit heeft toch geen enkele zin? Retorische vraag: Gaat de KNVB de play-offs afschaffen, omdat Vak 410 wegblijft?

En omdat de KNVB play-offs bedenkt, moet Ajax alle kosten van die twee (hopen we...) thuiswedstrijden maar uit eigen zak betalen?

Bottom line: Onze club heeft ons verdomme nodig! Dus vol dat stadion en schreeuw ze naar die 3-1!

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » vr mei 11, 2007 8:22 am

2 thuiswedstrijden en eventuele wedstrijdpremies en reiskosten maar de 2 uitduels... Allemaal uit eigen zak en waarom? Omdat na afloop een deel van het puliek de binnenstad in puin slaat? Tuurlijk doet Ajax dat! Afbeelding

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » vr mei 11, 2007 8:26 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Bottom line: Onze club heeft ons verdomme nodig! Dus vol dat stadion en schreeuw ze naar die 3-1!
het mag ook 3-0 worden hoor. :wink1.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mei 11, 2007 8:36 am

Trab schreef:
Thomas schreef: Wat me zo verbaast is dat Davids vlak na zijn komst nog wat roestig speelde, maar de linkerkant destijds veel meer verrassing bood. Tegen PSV kwam er uiteindelijk net geen doelpunt uit, maar de linkerkant functioneerde die hele wedstrijd lang fantastisch. Nu zie je van Ogararu noch Urby overlapping runs over de vleugelspelers. En ook in de breedte zie je amper beweging.
Ajax heeft gewoon moeite tegen tegenstanders die met 2 diepe spitsen spelen. Urby en Ogararu weten doordat ze geen vaste man hebben vaak niet wat ze moeten doen bij balbezit van de tegenstander. Moet ik doordekken naar het middenveld? Moet ik rugdekking geven aan het centrale duo? Dit werkt door naar alle linies.
Tegen teams die met 3 aanvallers spelen of met 1 diepe aanvaller en een nummer 10 erachter gaat het makkelijker. Je hebt dan centraal altijd een vrije verdediger die voor rugdekking kan zorgen en Urby en Ogararu kunnen zich meer met het aanvallende gedeelte bezig houden.

Misschien kan Ajax tegen Heerenveen beter met 3 verdedigers achterin spelen. 2 in de mandekking, 1 als vrij man. Zoals eerder in het seizoen thuis tegen PSV. Dan speel je veel compacter en vallen er veel minder gaten denk ik.
Als Ajax mandekking zou spelen zou het zo werken, ja. Maar Ajax speelt in de zone en dus moet de verdediging als geheel opschuiven. Dan kunnen je verdedigers altijd een meter naar links/rechts/voren schuiven, maar staat je organisatie wel.

Baseman

Bericht door Baseman » vr mei 11, 2007 8:56 am

PSV was als enige club tegen de play-offs, maar PSV is ook de enige (top)club die de play-offs toe heeft gevoegd aan de seizoenskaarten en dus geen extra bedrag vraagt daarvoor.

Maar als het nodig is, dan zal PSV ook gewoon mee moeten doen met de play-offs. Ze zijn er nu eenmaal en de enige reden om ze eventueel af te schaffen zal zijn als de clubs massaal gaan protesteren. Maar de enige clubs die kunnen protesteren zijn PSV, Ajax en misschien AZ. De rest heeft er alleen maar voordeel bij.

Oftewel, jammer maar helaas ! De play-offs zullen blijven.
En dan lijkt het mij persoonlijk handiger om je eigen club te steunen ipv te boycotten, aan dat laaste heeft niemand iets. Al helemaal je eigen club niet.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr mei 11, 2007 9:00 am

Die eenheid was er zeker. Ik kan me nog heel wat lege uitvakken herinneren voor onzinnige combiwedstrijden. Tegenwoordig klagen we allemaa,l maar slikken we wel alles.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 11, 2007 9:02 am

Trab schreef:Ajax heeft gewoon moeite tegen tegenstanders die met 2 diepe spitsen spelen. Urby en Ogararu weten doordat ze geen vaste man hebben vaak niet wat ze moeten doen bij balbezit van de tegenstander. Moet ik doordekken naar het middenveld? Moet ik rugdekking geven aan het centrale duo? Dit werkt door naar alle linies.
Ik hoop dat die twee het ooit leren. Ze lijken me zwakbegaafd op dat gebied.

Mbt de strijd tegen de plee-offs: een achterhoedegevecht, zoals Baseman zegt. Misschien wordt het tijd om ons 'gewoon' met voetbal bezig te houden? Het gaat er nu wel om!
Het stinkt aan alle kanten!

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr mei 11, 2007 9:46 am

Dan maar een achterhoede gevecht, mij zul je er nooit zien.
Het enige wat er geprobeerd wordt is om er een achterhoede gevecht van te maken dat opvalt. Een kleine groep die zijn mening geeft zonder daarbij voor problemen te zorgen. En als deze groep te klein blijft om wat te betekenen tegen het principe van de plee offs, so be it.
Plee offs gaan hoogstwaarschijnlijk vrolijk door, maar ik leen me er niet voor.

[offtopic]
Net zo goed dat je mij niet vaak iets zult zien kopen rondom de ArenA omdat de prijzen belachelijk zijn. Ik accepteer die tentjes, maar kom er dan gewoon niet.
[/offtopic]

Iedereen veel plezier!! Ieder zijn beleving.
Van onze kant hopen we op een half lege ArenA zonder veel passie en beleving. Maar ik hoop voor jullie dat jullie de boel aan de praat krijgen en er een kolkende massa van maken!

:tifoajax.gif:

PS : Dit is verder totaal geen 410 standpunt ofzo. De actie is ook niet alleen door 410 uitgevoerd. Iedereen met de anti-plee offs gedachte is welkom.
Dat de groep vooral uit 410-ers bestaat komt doordat hun groep echt actief actie voert. De rest voert actie op hun eigen, meestal stille, manier, door gewoon niet te gaan.
(zie de posts van anderen hier die niet zullen gaan)

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » vr mei 11, 2007 11:58 am

Vraagje ASR; hoeveel kost een kaartje voor de play offs? En hoeveel kost je seizoenskaart? Alleen wanneer de wedstrijd in 't seizoen [Seizoenskaart/17 wedstrijden] goedkoper is dan de play off-wedstrijd kan je zeggen dat Ajax lekker wil verdienen aan zijn supporters.

Mocht dat zo zijn dan ben ik het met je eens dat dat niet klopt, maar om nou ruim 10% aan gratis wedstrijden te mogen zien omdat je een kaart voor 17 wedstrijden hebt gekocht vind ik onredelijk.

Nihad

Bericht door Nihad » vr mei 11, 2007 1:14 pm

Ik vind dat als je echt supporter bent van Ajax, dat je zondag gewoon moet gaan. Demonstreren door weg te blijven helpt geen reet.

Probeer acties te voeren rond en in het stadion. Maar steun wel je ploeg, want er staat veel op het spel voor Ajax.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

goodfella

Bericht door goodfella » vr mei 11, 2007 3:02 pm

Enkel bij de klassieker zet ik mijn anti play off principe aan de kant. Maar Ajax - heerenveen? Nee, dank je. Ik pas.

Plaats reactie