Inderdaad hebben we die niet, maar ook als we ze wel hadden, vind ik de aanvalsopzet van Ajax nog gevaarlijk eenzijdig en voorspelbaar. De tijden van Coen Moulijn en Pietje Keizer zijn voorbij. Ook in de aanval wordt nu veel meer snelheid en dynamiek in verschillende richtingen gevraagd. En ook dan kan je nog steeds heel origineel met 3 aanvallers spelen, maar wel graag in een veel vrijere rol.Raymon schreef: Het werkt alleen als je dus buitenspelers hebt die een mannetje kunnen passeren en daarna een perfecte voorzet kunnen geven. Babel weleens met links een bal zien voorzetten? De Mul kan het perfect met rechts maar komt z'n man niet voorbij. Dan houdt het dus op.
Klopt, Oguraru was vanavond beslist beter bij de les, alhoewel hij me nog steeds niet overtuigt. Maar ook hier heb je dezelfde trammelant als op links. Hoe vaak is Oguraru opgekomen langs De Mul? Hoe vaak heeft hij De Mul ondersteund in het uiteentrekken van een dubbele dekking? Nee, ook De Mul krijgt de bal en moet het verder maar uitzoeken.Ik vond Oguraru vandaag heel verdienstelijk spelen. Zeker in verdedigend opzicht. Gabri werd trouwens wel node gemist. Maar het team mag natuurlijk niet van 1 persoon afhangen.