Betrouwbaar Transfernieuws

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo mei 09, 2007 9:03 pm

We hebben nu eenmaal weinig te besteden zolang er niets verkocht wordt, dan is de keuze sowieso beperkt, en kun je hooguit voor de breedte aankopen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo mei 09, 2007 9:06 pm

Duke schreef:We hebben nu eenmaal weinig te besteden zolang er niets verkocht wordt, dan is de keuze sowieso beperkt, en kun je hooguit voor de breedte aankopen.
Wat een onzin, dat is de Fnoord-style idd, veel middelmaat aankopen ja. Liever 1 goede dan 3 kneusjes.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo mei 09, 2007 9:06 pm

goodfella schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Hij haalt Kennedy en Delorge. Ben jij wild van die aankopen?
Als ik kijk naar het aantal doelpunten en assists van Kennedy dit seizoen dan vind ik hem in Nederland de beste speler voor die positie, ja.

Andere opties zijn Castelen en de rechtervleugelspelers van Heracles, Groningen, Heerenveen, NEC, Vitesse, NAC, Roda JC, Excelsior, Top Oss, FC Zwolle, Dordrecht, Utrecht, Go Ahead Eagles, MVV en Fortuna Sittard. Snap ie?
Nee. Is over de grens kijken tegenwoordig verboden? De eredivisie is toch niet de vijver waaruit Ajax (zou) moet(en) putten?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

goodfella

Bericht door goodfella » wo mei 09, 2007 9:08 pm

Ik vind Ronaldinho wel een goede speler voor Ajax.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo mei 09, 2007 9:09 pm

Ik niet. Al weken onzichtbaar. :aai.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo mei 09, 2007 9:12 pm

goodfella schreef:Ik vind Ronaldinho wel een goede speler voor Ajax.
In ieder geval al iets dichter op het niveau waar we naartoe willen. Delorge is leuk voor de breedte, maar zal vooral veel toevoegen op de bank. Zo'n jongen kun je opstellen in bekerduels en wanneer Gabri geschorst is, maar voor de rest speelt die jongen nooit. Ik mag in ieder geval hopen dat we qua breedteaankopen nu genoeg hebben, want dit team heeft echt diepgaande versterkingen nodig.

goodfella

Bericht door goodfella » wo mei 09, 2007 9:12 pm

En Christiano Ronaldo schijnt ook een aardige vleugelspeler te zijn, hoorde ik onlangs.

goodfella

Bericht door goodfella » wo mei 09, 2007 9:13 pm

Wat is jullie mening over Robinho? Is dat wat voor Ajax?

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo mei 09, 2007 9:15 pm

Hoeveel spelers uit de HCE middenmoot zijn geslaagd bij Ajax? En hoeveel door het ijs gezakt? De Tom Sieren, De Jan van Halsts? Dat werk? Al die jongens die voor de breedte zijn gehaald?

goodfella

Bericht door goodfella » wo mei 09, 2007 9:17 pm

Met Jan van Halst won Ajax nog eens een dubbel als ik me niet vergis.

Van onschatbare waarde was die man.

Maar Ajax moet gewoon voor veel geld weer een soort van Kinkladze halen.

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » wo mei 09, 2007 9:18 pm

Jöhnk schreef:Delorge is juist geen gevalletje MKD. MKD is zo'n lichte speler van het type dat bij bosjes rondloopt op de Toekomst. Delorge voegt juist toe wat onze eigen jeugd ontbeert: fysieke hardheid, loopvermogen, uithoudingsvermogen. En hij kan nog heel aardig voetballen ook.

Typisch Van Geeltje dit.
Ik heb niet veel van ADO gezien maar ik had ook een plusje achter zijn naam. Wat ik van hem zag beviel me wel.

Dos Santos wordt inderdaad gezien als de nieuwe Ronaldinho. Althans dat hoopt men bij Barça, vooralsnog is hij vooral de absolute vedette (samen met de eerder genoemde Krkic) van het niet bijster goed presterende Barça B. Specatculair spelertje dat van alle talenten het dichtst tegen het eerste team zit(debuut al gemaakt in het tournooi om de wereldbeker). ik zou niet weten waarom Barça hem aan Ajax zou moeten verhuren maar voor wat het waard is: hij is beter dan Leonardo.

Santi Ezquerro is een eeuwig talent. Stabiele all round aanvaller die alles aardig beheerst. Geen hoogvlieger.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo mei 09, 2007 9:19 pm

Van Halst van onschatbare waarde? My God... Maxwells moeten we zien te vinden. Chivus. Zlatans.

goodfella

Bericht door goodfella » wo mei 09, 2007 9:20 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Van Halst van onschatbare waarde?
Ik kan wel merken dat jij destijds nooit in het stadion zat.
My God... Maxwells moeten we zien te vinden. Chivus. Zlatans.
Huh? Die spelers werden bij middenmoters of zelfs jeugdploegen weggehaald. Dat is toch beneden het niveau van Ajax zeg je net?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mei 09, 2007 9:21 pm

Peter schreef:
goodfella schreef:Ik vind Ronaldinho wel een goede speler voor Ajax.
In ieder geval al iets dichter op het niveau waar we naartoe willen. Delorge is leuk voor de breedte, maar zal vooral veel toevoegen op de bank. Zo'n jongen kun je opstellen in bekerduels en wanneer Gabri geschorst is, maar voor de rest speelt die jongen nooit. Ik mag in ieder geval hopen dat we qua breedteaankopen nu genoeg hebben, want dit team heeft echt diepgaande versterkingen nodig.
Ik kan me goed vinden in de uitleg van Bertje. Ajax heeft met Sarpong en Anita twee talentvolle spelers voor de positie van rechtshalf, die er op dit moment en komend seizoen wellicht nog niet klaar voor zijn maar in de nabije toekomst uit kunnen groeien tot hele goede voetballers voor Ajax. Het is dus niet eens zo slim om miljoenen te spenderen aan een nieuwe rechtshalf. En voorlopig voldoet Gabri al, alleen zijn vervangers niet. Op deze manier heeft Ajax voor komend seizoen weer twee echte rechtshalven en kan men de talenten de tijd gunnen en wellicht zelfs verhuren.

Ik snap het dat een aantal mensen zich zorgen maken, maar één of twee van dit soort aankopen als tijdelijke oplossing is niet zo’n probleem.
Raul Gonzalez Blanco schreef:Dos Santos wordt inderdaad gezien als de nieuwe Ronaldinho. Althans dat hoopt men bij Barça, vooralsnog is hij vooral de absolute vedette (samen met de eerder genoemde Krkic) van het niet bijster goed presterende Barça B. Specatculair spelertje dat van alle talenten het dichtst tegen het eerste team zit(debuut al gemaakt in het tournooi om de wereldbeker). ik zou niet weten waarom Barça hem aan Ajax zou moeten verhuren maar voor wat het waard is: hij is beter dan Leonardo.
Wellicht omdat Ronaldinho voorlopig nog wel even op zijn positie speelt.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op wo mei 09, 2007 9:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo mei 09, 2007 9:23 pm

goodfella schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Van Halst van onschatbare waarde?
Ik kan wel merken dat jij destijds nooit in het stadion zat.
Ik... Nee. Ik hap niet. Misschien je PM eens lezen?
Huh? Die spelers werden bij middenmoters of zelfs jeugdploegen weggehaald. Dat is toch beneden het niveau van Ajax zeg je net?
Kwamen ze uit de eredivisie dan? En waren ze al half de twintig? Da's mijn punt.

goodfella

Bericht door goodfella » wo mei 09, 2007 9:28 pm

Gelezen en PM terug.

hehe

Maar midden 20 hoeft niet perse slecht te zijn. Echt niet.

goodfella

Bericht door goodfella » wo mei 09, 2007 9:30 pm

- Roger stopt
- Lindenbergh weg?

- Jan Vertonghen terug
- Delorge transfervrij

Nou, ik kan niet zeggen dat Ajax er op achteruit gaat.

Alexander

Bericht door Alexander » wo mei 09, 2007 9:33 pm

Lindenberg kan voor 3 jaar tekenen bij Feyenoord volgens Talpa...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo mei 09, 2007 9:34 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Hoeveel spelers uit de HCE middenmoot zijn geslaagd bij Ajax? En hoeveel door het ijs gezakt? De Tom Sieren, De Jan van Halsts? Dat werk? Al die jongens die voor de breedte zijn gehaald?
Laten we het over de Belgen al helemaal niet hebben.. De Lul, Sonck, Soetaers..

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do mei 10, 2007 5:27 am

brigade zuid schreef:
Neefkens schreef:Je kent hem ook niet zeker ?
Jij wel dan? Is het zo'n gekke conclusie dan, als je 27 bent en je speelt bij de hopjes, dan heb je toch wat fout gedaan dunkt me.
Maar jij ziet in MvG de messias himself, ik heb het idee dat jij denkt dat alles wat hij aanraakt veranderd in goud ofzo.
Nee, ik ken hem ook niet. Dat heb ik ook direct gezegd, maar hij krijgt wel het voordeel van de twijfel. Dat is het verschil: jij begint direct af te kraken.
En ja: ik heb vertrouwen in Mvg, hij is de beste transfer van AJAX de laatste 10 jaar.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mei 10, 2007 12:22 pm

Kennedy Bakircioglu ondergaat keuring bij Ajax

10/5/2007 11:02

EXCLUSIEF - Ajax heeft na Laurent Delorge zijn tweede aanwinst bijna binnen. Kennedy Bakircioglu ondergaat donderdag een medische keuring bij de Amsterdamse club.

Bakircioglu moet Ajax meer rendement geven vanaf de flanken. Coach Henk ten Cate is niet helemaal tevreden over het spel van de huidige vleugelspelers Ryan Babel en Tom De Mul, die te weinig produceren.

Babel scoorde afgelopen competitie vijfmaal en verzorgde vijf assists, De Mul maakte vier doelpunten en leverde acht beslissende passes af. Namens FC Twente produceerde Bakircioglu negen assists. Daarnaast maakte hij vijftien doelpunten tijdens zijn tweede seizoen in dienst van de Tukkers.

De 26-jarige Zweed staat nog één seizoen onder contract bij de Enschedese club. Maar Bakircioglu heeft al vaker aangegeven op zoek te zijn naar een nieuw avontuur. Naast Ajax zou ook PSV belangstelling hebben gehad voor de rechtspoot.

vi.nl

gaizka

Bericht door gaizka » do mei 10, 2007 12:24 pm

Thomas schreef:
Kennedy Bakircioglu ondergaat keuring bij Ajax

10/5/2007 11:02

EXCLUSIEF - Ajax heeft na Laurent Delorge zijn tweede aanwinst bijna binnen. Kennedy Bakircioglu ondergaat donderdag een medische keuring bij de Amsterdamse club.

Bakircioglu moet Ajax meer rendement geven vanaf de flanken. Coach Henk ten Cate is niet helemaal tevreden over het spel van de huidige vleugelspelers Ryan Babel en Tom De Mul, die te weinig produceren.

Babel scoorde afgelopen competitie vijfmaal en verzorgde vijf assists, De Mul maakte vier doelpunten en leverde acht beslissende passes af. Namens FC Twente produceerde Bakircioglu negen assists. Daarnaast maakte hij vijftien doelpunten tijdens zijn tweede seizoen in dienst van de Tukkers.

De 26-jarige Zweed staat nog één seizoen onder contract bij de Enschedese club. Maar Bakircioglu heeft al vaker aangegeven op zoek te zijn naar een nieuw avontuur. Naast Ajax zou ook PSV belangstelling hebben gehad voor de rechtspoot.

vi.nl
We hebben in ieder geval al iemand die de vrije trappen kan gaan nemen als Sneijder weg mocht gaan.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 10, 2007 12:24 pm

Dit wordt overigens ontkend door zijn zaakwaarnemer, die stelt dat Kennedy toen op het trainingsveld stond.

Bron: tien.tv.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 10, 2007 12:58 pm

Laurent Delorge naar Ajax

HEERENVEEN - Laurent Delorge staat op het punt een tweejarig contract bij Ajax te tekenen. De 27-jarige Belg zou echter ook een mondeling akkoord hebben bereikt met SC Heerenveen. Maken de Friezen er een zaak van?

Vóór Koos Formsma op tafel staat een glas. Whisky, zo lijkt het. Het licht in de sponsorruimte is gedimd en de voorzitter van SC Heerenveen zit er warmpjes bij. Zijn club heeft zojuist verdiend gewonnen van Ajax. Formsma neemt een slok, graait eens in de snackschotel die voor hem staat en hij mijmert waarschijnlijk over de Champions League.

Toch is het goed voorstelbaar dat Formsma boos is. Want zíjn club was druk bezig Laurent Delorge van ADO Den Haag over te nemen, toen Ajax plotseling om de hoek kwam kijken.

Ook Ajax wil de Belgische middenvelder contracteren en die overgang is nu op een oor na gevild. ''Want tegen een club als Ajax zeg je niet nee,'' zegt Delorge in de Belgische krant Gazet van Antwerpen. Niet zo leuk van Delorge en ook niet zo leuk van Ajax, vinden ze bij Heerenveen.

De grote vraag is of Heerenveen al een mondeling akkoord had met Delorge. Immers, een mondeling akkoord is rechtsgeldig. Heerenveen dacht de toezegging van de voetballer eind vorige week al binnen te hebben. Morgen zou een afrondend gesprek plaatshebben, maar daar heeft de belangstelling van Ajax dus een stokje voor gestoken.

''Ik heb aan Delorge en zijn zaakwaarnemer gevraagd of we met hem konden spreken,'' zegt Ajax' technisch directeur Martin van Geel. ''Dat kon. Hij was niet gebonden aan overeenkomsten met andere clubs. Dat heb ik zwart op wit gekregen van ze.''

Dus voelde van Geel zich niet geroepen contact op te nemen met Heerenveen, ook al waren er in de media berichten verschenen dat Delorge voor Heerenveen zou kiezen. Van Geel: ''Ik ga af op de woorden van de speler en zijn vertegenwoordiger.''

Die speler werd bij Anderlecht overigens ontslagen omdat hij als speler van Lierse betrokken was geweest bij de zaak Ye, het grote omkoopschandaal in het Belgische voetbal.

De zaakwaarnemer van Delorge, Mohammed Sinouh, zegt dat van een mondelinge overeenkomst met Heerenveen geen sprake is. ''Dat is pas zo als een speler zegt: ja, ik wil. En dat heeft Laurent nooit gezegd. Ik verwacht niet dat Heerenveen moeilijk doet, want er is geen zaak.''

Als Formsma vindt van wel, kan hij de zaak aanhangig maken, in eerste instantie bij de KNVB. Wat gaat de voorzitter doen? Formsma kijkt nog eens naar zijn glas sterk gedestilleerd. Hij wiebelt er een beetje mee. Zonder dat er een vraag is gesteld, zegt hij: ''Geen vragen over spelers.'' En over Ajax? ''Ook niet. Zeg ik niks over.''
Parool
Het stinkt aan alle kanten!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do mei 10, 2007 1:35 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
goodfella schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Hij haalt Kennedy en Delorge. Ben jij wild van die aankopen?
Als ik kijk naar het aantal doelpunten en assists van Kennedy dit seizoen dan vind ik hem in Nederland de beste speler voor die positie, ja.

Andere opties zijn Castelen en de rechtervleugelspelers van Heracles, Groningen, Heerenveen, NEC, Vitesse, NAC, Roda JC, Excelsior, Top Oss, FC Zwolle, Dordrecht, Utrecht, Go Ahead Eagles, MVV en Fortuna Sittard. Snap ie?
Nee. Is over de grens kijken tegenwoordig verboden? De eredivisie is toch niet de vijver waaruit Ajax (zou) moet(en) putten?
Heb je gelijk in Cees, maar een speler als Kennedy is plots opgedoken in Nederland en vind ik een prima aankoop. Daarnaast is de nederlandse vijver voor ajax alleen interessant als het gaat om jong talent die uit de jeugdopleidingen komen van de "kleinere clubs"

Gesloten