Gabriel García de la Torre (Gabri)

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

jabu

Bericht door jabu » di mei 08, 2007 8:39 pm

joey schreef:Opvallend, want dan zat hij blijkbaar niet eens in de hoogste salarisschaal. Terwijl hij bij Barcelona veel meer moet hebben verdiend dan de best betaalde speler van Ajax.
Hoe trek je die conclusie? Hij had toch nog maar een jaar contract dus is dat volgens de Van Os-formule toch verlengen of verkopen?

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 08, 2007 8:41 pm

Openbreken is verbeteren, lijkt me. Anders heeft Gabri er weinig belang bij.
Het stinkt aan alle kanten!

jabu

Bericht door jabu » di mei 08, 2007 8:42 pm

Misschien heeft hij het gewoon echt naar zijn zin, zat hij al in de hoogste salarisschaal, en wil hij op zijn leeftijd nog wel een paar jaartjes in Amsterdam door ballen?

Arwin

Bericht door Arwin » di mei 08, 2007 8:43 pm

joey schreef:Openbreken is verbeteren, lijkt me. Anders heeft Gabri er weinig belang bij.
Hij zal best iets meer zijn gaan verdienen misschien, maar ik denk wel dat hij al bij de topverdieners hoorde. Waarschijnlijk wilde zowel Gabri als Ajax aankijken hoe de samenwerking zou bevallen en zijn beide partijen tevreden, daarom heeft hij bijgetekend. Het is geen jonge speler die zich nog helemaal ontwikkeld en daarom meer gaat verdienen.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di mei 08, 2007 8:46 pm

Volgens mij is dit echt zo'n jongen die het moet hebben van het gevoel. ALs hij ergens blij is dan blijft hij ook... een jongen met echte clubliefde denk ik ook!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di mei 08, 2007 8:48 pm

In de VI van een paar weken terug gaf hij iig aan het goed naar zn zin te hebben bij AJAX en het leven in Nederland bevalt hem ook goed.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mei 08, 2007 9:07 pm

Ja, ik vind het altijd leuk om te horen als een buitenlandse speler het goed naar zijn zin heeft bij Ajax.

Escude was ook zo'n jongen. Die woonde tenminste ook in hartje Amsterdam en niet in ... a/d Amstel.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mei 08, 2007 9:29 pm

Erg goed nieuws in ieder geval. Hij heeft zich dit jaar toch tot een bepalende speler ontwikkelt. Er zijn best verbeterpunten te verzinnen maar ik ben tevreden over zijn eerste jaar. Hopelijk kan hij met zijn mentaliteit nog wat spelers meetrekken. Er zijn er een behoorlijk aantal die daar nog een heleboel van kunnen leren.

Volgend jaar zal wellicht het laatste jaar van Davids zijn en dan is het toch wel heel prettig dat de kans wat kleiner is geworden dat we ze allebei in één keer moeten vervangen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di mei 08, 2007 9:32 pm

Prima prof, goed voorbeeld voor de jonge spelers. Allleen zijn temperament moet ie wel in de hand houden. Geen elleboogjes meer.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mei 09, 2007 5:59 am

Uitstekend nieuws. Niet niks voor een speler die kort geleden nog in verband werd gebracht met de huidige CL-finalist. Het feit dat namen als Gabri (toch enigszins een naam), Davids, Stam, Sneijder en Huntelaar bij Ajax spelen kan meewegen in de beslissing van andere spelers om naar Ajax te komen.

Gabri was niet altijd even constant en heeft naast z'n meerwaarde zeker z'n eerder genoemde minpunten (sluit nu eens beter aan aan je vleugelspeler!), maar hij heeft nooit verzaakt. Een modelprof, waar iemand als Heitinga zich dit seizoen wel eens aan zou hebben kunnen opgetrokken.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mei 09, 2007 11:18 am

WP_LeGeNd schreef:Volgens mij is dit echt zo'n jongen die het moet hebben van het gevoel. ALs hij ergens blij is dan blijft hij ook... een jongen met echte clubliefde denk ik ook!
Dat idee heb ik ook. Eigenlijk vind ik zijn beslissing niet zo heel raar. Hij kan wel naar Liverpool gaan, maar wat schiet hij daar mee op? Goede kans dat hij (geregeld) op de bank belandt. Dan had hij net zo goed bij Barcelona kunnen blijven.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo mei 09, 2007 12:19 pm

Thomas schreef:Een modelprof, waar iemand als Heitinga zich dit seizoen wel eens aan zou hebben kunnen opgetrokken.
Wel een modelproef met stierenbloed.. 2 keer rood afgelopen seizoen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mei 09, 2007 12:38 pm

Teambuilding! Twee keer een gezellig etentje voor de hele selectie! :headbang.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mei 09, 2007 5:19 pm

Gabri blij met verlenging

Gabri en Ajax besloten deze week om samen langer door te gaan. De 28-jarige middenvelder tekende een vernieuwd contract dat hem tot 1 juli 2011 aan de club bindt. ,,De steun van de supporters, technische staf en directie hebben me doen besluiten hier langer te blijven.’’

Gabriel García de la Torre, kortweg Gabri, kan nu al terugkijken op een geslaadg debuutseizoen als Ajacied. De middenvelder veroverde razendsnel een basisplek in het elftal van trainer Henk ten Cate. De oud-speler van FC Barcelona ontpopte zich tot een uiterst betrouwbare schakel op het middenveld; een loopwonder vol strijdlust en tactisch inzicht.

Aan het eind van deze maand kan Gabri zijn eerste Ajax-seizoen met een gerust hart afsluiten. Met de Spanjaard in de gelederen veroverden de Amsterdammers de Johan Cruijff Schaal en de KNVB Beker.
,,Op het Amsterdam Tournament speelde ik tegen Internazionale mijn eerste wedstrijd in het Ajax-shirt’’, herinnert Gabri zich nog goed. ,,Dat de supporters mij direct hun vertrouwen schonken, heeft indruk gemaakt. De fans waren overigens het hele seizoen geweldig. Ook de club heeft er alles aan gedaan om me zo snel mogelijk thuis te voelen in Nederland. Uit alles sprak warmte. Alles bij elkaar voelde ik me hier al na twee maanden helemaal thuis. Als je je buiten het veld lekker voelt, voetbal je ook makkelijker. Ik ben daarom erg gelukkig met deze contractverlenging. Ik ben er nog steeds ontzettend trots op dat ik het shirt van Ajax mag dragen en wil iedereen bedanken voor de steun.’’

Na zijn rode kaart in de gewonnen KNVB Bekerfinale tegen AZ is de Catalaan de komende drie duels gedwongen tot toekijken. Gabri ziet zijn ploeggenoten vanavond in het Abe Lenstra Stadion aan het werk vanaf de tribune. Als Ajax zich ten koste van Heerenveen plaatst voor de tweede play-offronde is Gabri dit voetbaljaar nog een duel van de partij. ,,Hopelijk ben ik erbij tegen AZ of FC Twente’’, kijkt de middenvelder alvast vooruit naar de mogelijke komende tegenstanders.

,,Vanzelfsprekend willen we dit seizoen zo goed mogelijk afsluiten; met een plek in de voorrondes van de Champions League. Volgend jaar gaan we met zijn allen opnieuw proberen het allerbeste uit deze groep te halen.’’ Gabri en Ajax blijven elkaar op papier de komende vier seizoenen trouw. Sluit de Spanjaard zijn carrière af als Ajacied? Gabri, lachend: ,,Het is best mogelijk dat ik mijn voetbalcarrière hier af zal sluiten. Uiteindelijk weet niemand hoe de toekomst eruit gaat zien.’’
ajax.nl

Warmte? Bij Ajax? We zijn hier niet in Brabant, Gabri! :dissapprove.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo mei 09, 2007 5:22 pm

Ik denk dat het van de persoon afhangt, joey. Echte kerels voelen zich bij Ajax thuis, softies niet.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » wo mei 09, 2007 6:30 pm

Ik denk dat het van de persoon afhangt, joey. Echte kerels voelen zich bij Ajax thuis, softies niet.
De mul kan er over mee praten...

Als het waar is wat je zegt, misschien moeten we dan maar Barton halen van ManC...
Pompiedom

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mei 16, 2007 3:49 am

[url]mms://media.at5.nl/fcgodenzonen/061023_opdestipgabri.wmv[/url]

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » vr jun 01, 2007 6:18 pm

Amsterdam, 01 jun 2007
Gabriel García de la Torre ontpopte zich dit seizoen tot een betrouwbare, echte Ajacied. De onvermoeibare middenvelder is ‘muy contento’ in Amsterdam. ‘Ik kan onmogelijk ontevreden zijn over mijn eerste jaar bij Ajax.’

Juni 2006, Amsterdam ArenA
‘Gabri is een winnaar, een voetballer met veel kwaliteiten en een groot loopvermogen. Hij is een middenvelder met veel diepgang die de spits goed kan bereiken.’
Henk ten Cate spreekt lovende woorden tijdens de perspresentatie van Gabriel García De la Torre. De Spanjaard poseert zichtbaar trots in zijn nieuwe clubtenue. Gabri heeft het blaugrana van zijn oude club ingeruild voor het Amsterdamse roodwit. Camera’s snorren en flitsen. De breeduit lachende Ajax-trainer slaat de aankoop nog maar eens op de schouder. Champagneglazen worden geheven. Ajax is content met de dan 27-jarige strateeg. Gabri maakt een tevreden indruk bij zijn nieuwe club. ,,Misschien kan ik wat van mijn ervaringen overbrengen, zowel op sportief gebied als daarbuiten'', spreekt de middenvelder zelf met een bescheiden ondertoon. ,,Met mijn 27 jaar ben ik immers een van de ouderen.''

Eind mei 2007, Amsterdam ArenA
Het eerste seizoen van de inmiddels 28-jarige Ajacied Gabri zit erop. Een bekerzege en plaatsing voor de voorronde van de Champions League zijn bewijzen van een sportief geslaagd eerste seizoen in Amsterdam. Een contractverlenging bewijst dat het ook buiten het veld goed zit tussen club en speler. Het oude, tot 2009 doorlopende contract werd in de slotfase van het seizoen al met twee jaar verlengd. Uit het verlengde en verbeterde contract spreekt vertrouwen. Vertrouwen vanuit de club en de speler. ,,Het is een positief teken'', omschrijft de middenvelder het zelf. ,,Beide partijen gaan graag met elkaar door. Ik beschouw mijn nieuwe contract toch als een persoonlijk hoogtepunt voor dit seizoen. De bekerzege was een collectief hoogtepunt. Vooral vanwege de manier waarop we de beker wonnen. De bekerfinale was een wedstrijd waar alles op en aan zat. Ajax heeft zijn moed en lef getoond in de bekerfinale. Lijden kan zo’n ervaring extra mooi maken. Het publiek was trouwens fantastisch. Ik weet nog goed dat ik het publiek mijn naam hoorde roepen toen ik met rood van het veld moest. Kippenvel. Dat moment staat echt voor altijd in mijn geheugen gegrift. Het was alles bij elkaar een raar, maar mooi moment. Een heel mooi gebaar van onze supporters. Als je de rest van de finale in de catacomben op televisie bekijkt, voel je jezelf beroerd en slecht. Heel slecht zelfs. Je voelt jezelf toch verantwoordelijk. Gelukkig benutte AZ de kansen niet en kwam het voor Ajax allemaal nog goed.''

Gabri heeft zojuist gescoord in de uitwedstrijd tegen PSV. Ploeggenoot John Heitinga deelt in de feestvreugde.
Na de play-offwinst op AZ, de wedstrijd waarin de Spanjaard na een schorsing terugkeerde in het Ajax-elftal, kan Gabri een voorlopige balans opmaken. Hoe overziet hij bijvoorbeeld zijn rol in de groep? De onvermoeibare verbindingsman met het gigantische loopvermogen blijft bescheiden. Gabri rept direct over ‘professionaliteit overbrengen’. Het goede voorbeeld geven. De modelprof hoopt dat hij in de afgelopen maanden een goed voorbeeld heeft kunnen zijn voor zijn, vooral, jongere teamgenoten. Precies zoals hij dat al uitsprak aan de vooravond van de voetbaljaargang 2006-2007. ,,Hopelijk heb ik de jongere jongens voetballend kunnen helpen, zonder dat er echt diepe gesprekken zijn gevoerd over het spel. Ik heb het hopelijk vooral op het veld laten zien hoe je volgens mij als prof met je vak om kunt gaan. Uiteindelijk ben ik nog niet zo ervaren als Jaap of Edgar. Ook ik leer af en toe nog bij. De bekerfinale was wat dat betreft voor mij een goede les.''

Tegenover de mooie momenten kunnen onontkoombaar ook minder fraaie herinneringen worden geplaatst. Wat was voor de middenvelder het sportieve dieptepunt van het (bijna) voorbije seizoen? Gabri heeft het antwoord vrijwel direct paraat. FC Kopenhagen belette de Amsterdammers de weg richting Champions League. Gabri, afgelopen seizoen met FC Barcelona nog winnaar van het belangrijkste Europa Cuptoernooi, hoopt zoiets nooit meer mee te maken. Ook de verloren strijd om de landstitel zit de middenvelder nog steeds niet lekker. De teleurstelling dreunt nog steeds na. Zo dichtbij komen, om eenmaal bij de finish toch met lege handen te staan. ,,In onze laatste competitiewedstrijd, tegen Willem II, waren we zelfs een tijdje virtueel kampioen. Het mocht uiteindelijk toch niet zo zijn.'' Vergezeld door een diepe zucht: ,,Helaas.''

De voorspoed van Gabri staat in schril contrast met de tegenslagen die zijn club- en landgenoot Roger kreeg te slikken. Blessures en reserverollen doorkruisten het seizoen van de laatste Ajacied met het magische rugnummer veertien. Gabri groeide uit tot uiterst betrouwbare basiskracht. Roger kwam nooit zover. ,,Vooral door die blessures is zijn jaar heel anders gelopen dan dat van mij. Toch is zijn houding altijd fantastisch gebleven. Roger is hard blijven werken en is altijd zichzelf gebleven. Voor mij is hij ook steeds een goede steun geweest; iemand met wie je kan praten in de eigen taal. Roger is iemand die je in vertrouwen kunt nemen.''

De gang langs de vele, hem voorheen onbekende clubs en stadions smaakt naar meer. Vier nieuwe seizoenen in het Ajax-shirt lonken voor Gabri. ,,Als je in een land komt waar je nog nooit hebt gewerkt, heb je veel verwachtingen. Je wilt alles. Als je een beetje normaal nadenkt, weet je dat je niet alles tegelijk kunt verwachten. Al helemaal niet in een eerste jaar. Het kost hoe dan ook tijd om de juiste drive te vinden. We hebben de Johan Cruijff Schaal en de KNVB Beker gewonnen en kwamen een doelpunt tekort voor de titel. Als je het zo bekijkt, kan ik onmogelijk ontevreden zijn over mijn eerste Ajax-jaar.''

Wat een held! :ajax.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 01, 2007 6:30 pm

Strateeg. :smallgrin.gif:

Maar wel een leuke vent en goede voetballer. :yourock.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jun 01, 2007 6:37 pm

Leuk artikel, Joeska, waar heb je het vandaan?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr jun 01, 2007 7:04 pm

Komt van ajax.nl

Daniel

Bericht door Daniel » wo jul 25, 2007 2:01 pm

Waar was hij nou gisteren? :confused.gif:

Vossie

Bericht door Vossie » wo jul 25, 2007 2:09 pm

Migraine, zegt de krant...
Zaterdag dus gewoon van de partij. Wel lullig voor Maduro overigens dat hij door het ontbreken van Stam niet op Gabri's positie kon spelen.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 03, 2007 12:28 pm

Gabri voor vier oefenwedstrijden geschorst

Gabri heeft een schorsing gekregen van vier oefenwedstrijden naar aanleiding van zijn rode kaart in het duel tegen Atletico Madrid. De middenvelder accepteerde een schikkingsvoorstel van vier duels schorsing, dat de aanklager betaald voetbal hem deed. Gabri kan dus in de competitie, de wedstrijd om de Johan Cruijff schaal en de voorronde van de Champions League gewoon meedoen.
AN

gaizka

Bericht door gaizka » vr aug 03, 2007 1:56 pm

Dat is een meevaller, mag ook wel een keer.

Plaats reactie