en thuis afmaken

Verbeek: 'We moeten Ajax echt pijn doen'
Geschreven door Jurre de Ruiter op dinsdag, 8 mei om 12:43
Aanstaande woensdag staat het eerste duel in de play-offs tussen SC Heerenveen en Ajax op het programma. Heerenveen-trainer Gert-Jan Verbeek kijkt in de Leeuwarder Courant alvast vooruit: "We moeten Ajax echt pijn doen."
Zelfs een kleine thuisnederlaag zou nog niet rampzalig zijn, zo vindt Verbeek. "Dan zijn we absoluut nog niet kansloos. Als Ajax heel veel moeite moet doen om bij ons een goed resultaat te halen, dan gaat dat veel kracht kosten. De ploeg heeft daarbij de bekerfinale ook nog in de benen. Dat kan komende zondag bij de return in Amsterdam in ons voordeel zijn. Maar we willen natuurlijk niet verliezen morgen, dat lijkt me duidelijk."
"Het viel me zondag op dat Ajax op een ‘on‑Ajaxwijze' heel veel strijd leverde en fysiek speelde. Als wij een goed resultaat willen halen, dan zullen je ze daarin moeten overtreffen. Je moet ze echt pijn doen."
Verbeek kan woensdag sowieso niet beschikken over Ugur Yildirim, Thomas Prager en Petter Hansson. Laatstgenoemde is geschorst, maar de Zweed heeft tevens last van een hamstringblessure. Hij is er in Amsterdam vermoedelijk wel weer bij.
Ze hebben al wel eens mee gedaan in de CL en toen haalden ze meer als 0 punten hoor, bovendien heeft AJAX er zoveel in te zoeken dan gezien de europese resultaten van de afgelopen jaren, die zijn volgens mij nauwelijks beter dan die van H'veen.Arwin schreef:Zou zo'n Heerenveen nou zelf ook niet zoiets hebben van: wat hebben wij in vredesnaam in de CL te zoeken. Ze zullen er na zes wedstrijden met nul punten staan en de resultaten in de competitie zullen er ook nog eens onder lijden. Zelfs in de Uefa Cup kunnen ze al niet echt mee en daar zijn ze toch al zeker van.
Die zijn natuurlijk niet te vergelijken met Heerenveen als wij CL spelen en zij Uefa Cup. In de uefa Cup doen wij het veel beter dan Heerenveen, zonder dat ik uiteraard vind dat Ajax goed presteert in Europa de laatste jaren.brigade zuid schreef:Ze hebben al wel eens mee gedaan in de CL en toen haalden ze meer als 0 punten hoor, bovendien heeft AJAX er zoveel in te zoeken dan gezien de europese resultaten van de afgelopen jaren, die zijn volgens mij nauwelijks beter dan die van H'veen.Arwin schreef:Zou zo'n Heerenveen nou zelf ook niet zoiets hebben van: wat hebben wij in vredesnaam in de CL te zoeken. Ze zullen er na zes wedstrijden met nul punten staan en de resultaten in de competitie zullen er ook nog eens onder lijden. Zelfs in de Uefa Cup kunnen ze al niet echt mee en daar zijn ze toch al zeker van.
Dat wil Heerenveen natuurlijk ook.joey schreef:Nee hoor, ik vind de UEFA-cup helemaal niets. Ko heeft nu zijn uitjes naar Bal op Dak gehad, nu graag weer écht topvoetbal met échte tegenstanders.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Let's face it Arwin, de enige reden is voor ons toch ook het geld?