UEFA Cup
Moderator: mods
Daar ben ik het uiteraard mee eens, maar Ajax zat destijds in een forse dip en Espanyol was destijds vlijmscherp. De organisatie bij Ajax was destijds helemaal weg, zowel in opbouwend opzicht als in de defensieve organisatie. Die wedstrijd sloeg van Ajax’ kant helemaal nergens op.Jöhnk schreef:Ajax moet er naar streven beter te zijn dan dit soort ploegen.
Het was inderdaad een schwalbe, maar hij stond zelf binnen anderhalve seconde weer op. Een beetje scheidsrechter had hem alleen vermandend toegesproken en hem geen tweede gele kaart gegeven.Baseman schreef:Een volkomen terechte 2e gele kaart voor een enorme schwalbeFrank schreef:Niet echt dus. 1 - 2 voor Espanyol, en Klose al na 19 minuten met 2x geel naar de kant. Geen idee wat hij gedaan heeft...
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Elke keer dat ik die Maresca zie spelen, dan vind ik dat toch wel een klasbak, hoor. Wellicht dat ik dan elke keer zijn topduels meepik, maar ik dacht altijd dat hij geen basisplek had. Nu kijk ik op Vi.nl en zie ik dat hij toch wel heel geregeld in de basis staat ook. Dani Alves speelt overigens een mindere wedstrijd en van die Fabiano ben ik gewoonweg niet gecharmeerd.
Fabiano is een overschatte 11 in een dozijn spits met een attitude. Ik moet hem niet, in tegenstelling tot z’n Braziliaanse kompanen Alves en Adriano.Peter schreef:Elke keer dat ik die Maresca zie spelen, dan vind ik dat toch wel een klasbak, hoor. Wellicht dat ik dan elke keer zijn topduels meepik, maar ik dacht altijd dat hij geen basisplek had. Nu kijk ik op Vi.nl en zie ik dat hij toch wel heel geregeld in de basis staat ook. Dani Alves speelt overigens een mindere wedstrijd en van die Fabiano ben ik gewoonweg niet gecharmeerd.
Ik ben ook altijd wel gecharmeerd geweest van Maresca. Een stijlvolle linkspoot, die behoorlijk onverzettelijk kan spelen en prachtige goals weet te scoren. In het begin van het seizoen belandde hij een tijdje op het tweede plan, maar in de tweede seizoenshelft is hij sterk teruggekomen. Past ook prima bij Sevilla, dat toch een beetje een ‘gang of misfits’ is.
Riera, die er al heel wat in heeft liggen in de UEFA Cup, als mijn geheugen me niet in de steek laat.Jesse schreef:Wie maakte de 1-1?
Heeft iemand de basisopstellingen voor me?
Het is een heel behoorlijke ploeg die (zoals we hebben gezien) razendsnel kan zijn in de counter. Het soort team dat je niet wilt treffen als het even tegen zit. Ze maken het Sevilla behoorlijk lastig en Sevilla is op dit moment toch echt een topclub in Spanje.Jöhnk schreef:Zo bijzonder is Espanyol niet, joey. Europese subtop, maar goed, ik val in herhaling. Laten we het erop houden dat Ajax nog een lange weg te gaan heeft.
Maar je hebt gelijk, Ajax heeft nog een lange weg te gaan. Zo hebben we amper verdedigers die zich kunnen handhaven op dit niveau.
Het stinkt aan alle kanten!
Mee eens, een uitstekend georganiseerd team met behoorlijk wat individuele klasse. Ik bedoelde het ook niet neerbuigend. Europese top is Chelsea, Milan, Barcelona, dat werk. Daaronder komt een rits clubs waaronder dus bijvoorbeeld Espanyol, Spurs, Werder Bremen en op een goede dag hopelijk ook Ajax.