PSV deel 2

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 03, 2007 9:32 am

Baseman, denk jij echt dat Gomes blijft als hij naar Milan kan?
Het stinkt aan alle kanten!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do mei 03, 2007 9:35 am

Tuurlijk! Bij Milan speel je je niet in de kijker voor de seleçao en speel je niet in het prachtige Philips Stadion. Vergeleken bij de Herdgang is Milanello ook maar een amateurcomplex. Waarom zou je dan in vredesnaam een overstap maken? ;)

Jesse

Bericht door Jesse » do mei 03, 2007 9:36 am

Het gaat om de warmte, Peter.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

peter

Bericht door peter » do mei 03, 2007 9:37 am

Het regent inderdaad wel wat vaker in Milaan.

Jesse

Bericht door Jesse » do mei 03, 2007 9:38 am

Daar ga je al. Gezien hoe het gister regende in Milaan? Ik had het wel geweten, hoor.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

peter

Bericht door peter » do mei 03, 2007 9:39 am

Verder is een uitwedstrijd bij Napoli natuurlijk ook wel erg gevaarlijk. Kun je beter bij de Superboeren op bezoek gaan!

Baseman

Bericht door Baseman » do mei 03, 2007 9:39 am

Als een topclub komt die het juiste bedrag biedt dan is Gomes natuurlijk weg, maar de intentie vind ik grote klasse. Geen gezeik, gewoon aangeven dat je wil blijven :koe.gif:

jabu

Bericht door jabu » do mei 03, 2007 9:43 am

Dus aangeven dat je wilt blijven maar weggaan zodra er een interessante club komt is grote klasse? Het is natuurlijk makkelijk om te zeggen dat je het naar je zin hebt en wilt blijven, maar wie zegt dat zijn zaakwaarnemer niet ondertussen in Zuid-Europa aan het shoppen is?

Jesse

Bericht door Jesse » do mei 03, 2007 9:46 am

Baseman schreef:Als een topclub komt die het juiste bedrag biedt dan is Gomes natuurlijk weg
Hoe kan dat nou?
Baseman schreef: PS: Gomes heeft al aangegeven op zeker bij PSV te blijven :worshippy.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » do mei 03, 2007 9:48 am

Ach, dat is toch overal zo? De broers de Boer zouden ook levenslang bij Ajax blijven

Baseman

Bericht door Baseman » do mei 03, 2007 9:52 am

Te willen blijven dan, zelf nadenken moet jullie toch wel lukken lijkt mij...

Uit het ED:
Gomes: "Ik blijf voor 100% zeker bij PSV"

PSV mag de Braziliaan Alex waarschijnlijk kwijtraken; voor doelman Gomes geldt dit niet. De sluitpost zegde tijdens de huldiging van de landskampioen toe in Eindhoven te blijven.
Ondanks dat er een topclub zich voor hem zou hebben gemeld liet de goedlachse Zuid-Amerikaan er geen misverstand over bestaan. "Ik blijf voor honderd procent zeker", stelde hij tegenover een journalist van het Eindhovens Dagblad.
Gomes was nog altijd in extase door de zinderende ontknoping van de eredivisie, afgelopen zondag. "Ik heb altijd vertrouwen gehouden dat wij de titel konden pakken. Zelfs na de 2-1 bleef ik erin geloven. Dat is waar het om gaat in het voetbal: vertrouwen en geloven."

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 03, 2007 9:54 am

Aha, dat was de euforie van het moment.

Beloki

Bericht door Beloki » do mei 03, 2007 10:08 am

Zei ene C. Chivu dat ook niet ooit nadat hij kampioen was geworden? En waar speelde hij het seizoen daarna?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do mei 03, 2007 10:27 am

Joh, dat zegt elke speler. Maar laat Baseman maar lekker denken dat Gomes dit ook echt meent. Baseman zegt vaak zinnige dingen, maar als het over zijn cluppie gata is ie zo naief als de pest.

M..

Bericht door M.. » do mei 03, 2007 11:21 am

Beloki schreef:Zei ene C. Chivu dat ook niet ooit nadat hij kampioen was geworden? En waar speelde hij het seizoen daarna?
Chivu riep toen op het Leidseplein 'nog één jaar'.. hij heeft toen nog één seizoen bij ons gespeeld voor hij naar AS Roma ging

Aristides

Bericht door Aristides » do mei 03, 2007 11:27 am

Spijker schreef:Joh, dat zegt elke speler. Maar laat Baseman maar lekker denken dat Gomes dit ook echt meent. Baseman zegt vaak zinnige dingen, maar als het over zijn cluppie gata is ie zo naief als de pest.
Doen wij toch ook (soms)
En Salcido wil gezien zijn leeftijd graag naar een Europese topcompetitie, niet echt verrassend.
Word je in één jaar bij psv zoveel ouder?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Frank

Bericht door Frank » do mei 03, 2007 12:42 pm

Ik kan me voorstellen dat er een aantal mensen van de afloop van dit seizoen een paar jaartjes ouder geworden zijn, waaronder de spelers.... :icon_biggrin.gif:

Nihad

Bericht door Nihad » do mei 03, 2007 2:13 pm

Zo nu dan eigenlijk altijd krijg ik het idee dat Baseman op de loonlijst staat van PSV.

Base moet zijn eigen programma krijgen. De Baseman PSV good news show.

Het is niks persoonlijks, hoor. ;)
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Harm

Bericht door Harm » do mei 03, 2007 3:11 pm

Frank schreef:Ik kan me voorstellen dat er een aantal mensen van de afloop van dit seizoen een paar jaartjes ouder geworden zijn, waaronder de spelers.... :icon_biggrin.gif:
Ik heb nóg meer grijze haren. Maar nu lijk ik nóg intelligenter. Gelukkig kan ik dat hier goed verborgen houden :D

jabu

Bericht door jabu » do mei 03, 2007 4:38 pm

Liegen en draaien in Eindhoven
Weblog Struis

Af en toe spookt de bizarre ontknoping van de eredivisie nog door m’n hoofd. Op zondagavond verloopt de deadline van ons prachtblad en de uren ervoor waren, zacht uitgedrukt, redelijk hectisch. Om de minuut werd er een ander scenario uit de kast getrokken. Op een gegeven moment hebben we de computers maar in de steek gelaten en ons via televisie en transistorradio (ze bestaan nog!) op de hoogte gesteld van de ontwikkelingen. Pas daarna hebben we ons plan getrokken. Sommige verhalen konden zo de prullenbak in, andere kwamen in een paar uur tot bloei.

Dat de kampioensschaal toch nog naar Eindhoven ging, en nu waarschijnlijk een mooi plekje heeft op de schouw van Theo Maassen, kwam voor iedereen als een verrassing. Zeker voor het bestuur van PSV dat al een nieuw trainersduo in de wachtkamer had geparkeerd. Volgens onze betrouwbare Eindhovense bron zouden Bert van Marwijk en z’n trouwe assistent Dick Voorn dinsdag gepresenteerd worden als de nieuwe trainersgezichten van PSV. Ronald Koeman zou bedankt worden voor niet bewezen diensten.

Maar zie, zondagmiddag werd alles anders. AZ stuntelde op Woudestein, Ajax vergat weer eens veel te scoren en zodoende rolde de Schaal toch het Philips-stadion binnen. De beelden achteraf waren veelzeggend. Zelden een voorzitter zo ongelukkig zien zijn met een landstitel. Want tja, hoe ontsla je een trainer die net een fraai succes heeft binnengesleept? De situatie deed een beetje denken aan die van Ajax een jaar geleden. De beleidsbepalers hadden al lang besloten om Danny Blind te vervangen door Henk ten Cate toen het elftal opeens begon te draaien. In afwachting van een misstap hield het bestuur de kiezen op elkaar, waarna Blind zich plaatste voor de voorronde van de Champions League en ook nog eens de beker won. Moraal van het verhaal: als je van een trainer afwil, maak dat gelijk aan binnen- en buitenwacht bekend. Het voorkomt een hoop ergernissen en gezichtsverlies. Het gedraai en het liegen van Frits Schuitema deed pijn aan ogen en oren. Nu wordt er veel meer schade toegebracht dan nodig is, voor beide partijen ‘in goed onderling overleg besloten hebben dat de wegen gaan scheiden.’

Het mooiste scenario was natuurlijk geweest als Koeman met links de Schaal en rechts een wodka-sprite in handen had gezegd dat de heer Schuitema in de stront kon zakken. Je eigen eer heeft meer waarde dan een afkoopsom.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 03, 2007 5:11 pm

De situatie bij PSV doet zeker denken aan die van Ajax een jaar geleden. In beide gevallen moet de clubleiding verder kijken dan het toevallige succes en de trainer vervangen.

Harm

Bericht door Harm » do mei 03, 2007 6:36 pm

Maar wie dan?

Toch Martin Jol en in zijn kielzog Tainio maar eens losweken bij de hittentitten

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 03, 2007 10:39 pm

Cocu: 'De honger is gestild'

EINDHOVEN - Een interview met Philip Cocu, die met een landstitel afscheid gaat nemen bij PSV.

Philip Cocu viert zijn laatste landstitel met PSV. FOTO PIM RASNog een paar weken, dan ben je formeel ex-voetballer. Hoe voelt dat?

Phillip Cocu: ,,Daar ben ik me nog niet echt van bewust. De competitie is dan voor ons wel afgelopen, maar we zijn nog niet helemaal klaar. We trainen nog eventjes door en al stelt dat niet zo heel veel voor, het ritme van leven verandert nog niet zo.’’

Kun je vertellen hoe zo’n beslissing om te stoppen tot stand komt?

,,Vorig jaar heb ik al getwijfeld. Ik ben niet zo’n planner, maar toen ik uit Spanje terugkwam, dacht ik: ik speel nog twee jaar in Nederland en dan is het mooi geweest. Vorig jaar had ik nog wel de drive. Nu kreeg ik steeds vaker het idee dat ik niet de gretigheid, de honger had die ik nodig heb. In het begin wacht je dat nog even af, denk je dat het misschien even een fase is. Op een gegeven moment ben je daar wel uit.’’

Als je het zo uitlegt, was het dus niet eens zon moeilijke beslissing.

,,Dat klopt wel. Je moet je voor elke wedstrijd opladen. Als ik er dan aan dacht dat ik dat nóg een heel seizoen zou moeten doen, dan vond ik dat heel moeilijk. Dat had niet eens wat te maken met de vraag wie er wel of niet zou blijven. Dat kwam puur uit mezelf.’’

Bespreek je zoiets met spelers van jouw generatie die al gestopt zijn?

,,Dat heeft geen zin. Iedereen kan wel roepen: je bent nog zo fit, het gaat nog zo makkelijk. Maar het gaat altijd om je eigen gevoel. Je zou met anderen kunnen praten over wat er gaat gebeuren ná het stoppen. Maar dat is weer een ander verhaal, dat komt na de beslissing. Ik maak me daar geen zorgen over. Er komt vast wel weer wat op mijn pad.’’

Maar je bent toch nog fit en het gaat toch ook nog makkelijk?

,,Dat is de buitenkant. Fysiek hakt het er wel behoorlijk in, hoor. Ik kon nu nog alles geven, heb alles gespeeld en het ging me goed af. Maar het was wel pittig. Ik wil nu rust. En als het straks gaat kriebelen, kan ik altijd nog kijken. Ik heb bewust een slag om de arm gehouden. Maar dat zal dan puur voor het avontuur zijn.’’

Australië of Qatar?

,,Of nog iets heel anders. Daar heb ik echt nog niet over nagedacht.’’

Wetende dat je zou stoppen, moet het een absurde zondag voor je zijn geweest.

,,Ik heb dat niet zo snel, maar er kwam zondag na de wedstrijd tegen Vitesse wel het een en ander los. Het is een bewogen half jaar geweest. Zo’n ontknoping, dat was ongelooflijk om mee te maken. Het moet voor iedereen bizar zijn geweest, in welk stadion je ook zat. Ik heb twintig jaar gespeeld en zoiets nog nooit meegemaakt. En als blijkt dat je de beslissende goal maakt, ook nog tegen je oude club, dan denk je: ja, dit was blijkbaar het juiste moment.’’

Toch hadden jullie weken geleden al kampioen moeten zijn. Als je nu rustig terugkijkt, waar is het dan misgegaan met PSV?

,,Echt, ik zou het niet precies kunnen zeggen. Dat is ook het mooie van sport. Soms kun je je helemaal suf analyseren, trainen en praten. Proberen iets grijpbaars te zoeken. Maar in een teamsport zijn er ook zo veel ongrijpbare dingen. Je hebt te maken met individuele vorm, met vertrouwen en blessures. Dat kan je niet pakken.’’

Maar een voorsprong van elf punten weggegeven.

,,Wij kwamen in een fase terecht die niemand bij PSV de afgelopen jaren gewend was. Dus op een gegeven moment gingen we hier ook denken: wat is dit allemaal? Er komt meer media-aandacht, meer druk. Dan raakt het vertrouwen aangetast, want soms lijken we net mensen. Met de wedstrijd werd dat moeilijker. Het leek vaak wel of iedereen op zijn eigen manier bezig was het team te helpen, terwijl de samenhang daar juist niet bij gebaat was.’’

Ondanks de titel staat de positie van de trainer nog steeds ter discussie. Wat vind jij?

,,Daar ga ik niet over. Ik kan alleen maar zeggen dat ik een zeer goed contact heb gehad met Ronald Koeman, het laatste half jaar zelfs heel intensief. Ik heb daar een heel prettig gevoel over.’’

Je was als speler onwaarschijnlijk veelzijdig. Is er iemand met wie jij jezelf zou kunnen vergelijken?

,,Daar ben ik nooit zo goed in, daar voetbal je ook niet voor. Toen ik begon was ik een typische linksbuiten, een dromer. Een fantastisch moment en dan weer 25 minuten onzichtbaar. Dat dat allemaal zo veranderd is, ligt deels aan jezelf. Je moet openstaan voor de kansen die je krijgt. En je moet zorgen dat je nooit stilstaat, dat je je blijft ontwikkelen. De lat voor jezelf steeds wat hoger leggen. Een andere plek om te spelen, een andere trainer. Dat maakt je completer.’’

Wanneer was jij als voetballer dan ‘af’?

,,Dat ben je nooit. Je mag als sporter nooit helemaal tevreden zijn. Dan gaat de honger weg. Als voetballer heb ik er alles uit gehaald wat erin zat. Dat zit in mij. Ik heb mezelf altijd verder willen duwen: dit is niet goed, dat is niet goed, zus moet beter. Ik kan zo verschrikkelijk slecht tegen mijn verlies, nog steeds, ook met spelletjes. Mede daardoor heb ik bereikt wat ik heb bereikt. Als ik dat gif niet had gehad, was het allemaal toch wat minder geweest, denk ik.’’

Als je nooit tevreden bent, kun je ook slecht genieten van de mooie dingen die je bereikt.

,,Tja, dat klopt wel. Zeker in het begin had ik daar moeite mee. Vooral in Spanje was er zoveel druk, elke dag weer in die molen. Dan zijn er maar heel weinig momenten dat je denkt: sjezus, ik speel voor 100.000 mensen, wat een geweldige club. Zo werkt het gewoon niet, het gaat allemaal in zo’n sneltreintempo door. Altijd weg, reizen. Toen ik terugkwam bij PSV heb ik de mooie momenten veel intenser beleefd. Kon ik alles beter relativeren.’’

Na je terugkeer bij PSV heb je eigenlijk ook pas de waardering van het grote publiek gekregen.

,,Toen ik terugkwam, werd ik opeens heel anders benaderd. Dat heeft me wel verbaasd, want ik ben eigenlijk altijd mezelf geweest. Ik heb bij PSV niets anders gedaan dan in de jaren daarvoor bij Barcelona. Alleen viel het daar minder op, zeker in Nederland.’’

Mensen hebben jou heel vaak de ideale prof genoemd.

,,Ik heb mijn hele carrière geleefd voor de sport. Dat wil niet zeggen dat ik nooit een feestje had of een glaasje heb gedronken. Maar ik heb altijd geprobeerd goed te eten, regelmatig ook. Ik heb ook mijn rust nodig, als ik dat niet heb zit ik niet lekker in mijn vel. Daar ben ik ook meer op gaan letten naarmate ik ouder werd. Maar het heeft nooit gevoeld als iets ongewoons.’’

Topsporters zijn asociaal, luidt het cliché.

,,Voor het beroep dat wij uitoefenen, moet je zorgen dat je in elk geval lichamelijk maximaal bent. Dan moet je soms wel eens een gezellig uitje met je gezin laten schieten. Omdat het nodig is dat je twee uur op de bank gaat liggen of even gaat slapen. De keren dat ik toch meeging als het eigenlijk niet kon, zijn in al die jaren op de vingers van één hand te tellen. Ik prijs me ook ontzettend gelukkig met mijn vrouw, die me al die jaren heeft gesteund. Dat is ook een belangrijk deel van mijn succes geweest.’’

Hoe zullen de mensen zich Phillip Cocu straks herinneren?

,,Pfff, dat is lastig… Ik ben geen clubhopper geweest. Ben altijd voor mijn clubs, en ook het land, door het vuur gegaan. Ik heb genoeg slechte wedstrijden gespeeld, maar als ik slecht was, probeerde ik nog wat harder te werken. Dat ik dat elke wedstrijd weer opbracht, heeft mij veel waardering opgeleverd. Die voel ik overal wel.’’

Wat ga je straks absoluut niet missen?

,,Ik denk dat ik bijna alles wel ga missen. Misschien alleen het reizen niet, maar dat is bij PSV al een stuk minder dan bij Barcelona. De aandacht? Ik heb zelf het gevoel dat dat mee zal vallen, want ik zoek dat nooit zo. Maar ook dat ga je misschien straks wel missen. Omdat het iets is wat gewoon is geworden. Waar je niet bij stil staat. Maar als zoiets wegvalt, dan denk je misschien wel: hé, zelfs dat mis ik.’’
AD

Geweldige speler, Cocu. :worshippy.gif:

999

Bericht door 999 » vr mei 04, 2007 6:48 am

PSV richt vizier wéér op Luque

NEWCASTLE, vrijdag

Albert Luque is weer helemaal in beeld bij PSV. De landskampioen is bezig om de 29-jarige Spanjaard, die in januari de geplande versterking voor de winterstop was, voor een jaar te huren met een optie tot koop. Newcastle United, PSV en de speler zouden volgens betrouwbare bronnen in Engeland zelfs al een principeafspraak hebben om de deal, waaronder eind januari alleen nog de laatste handtekening ontbrak, nieuw leven in te blazen. Ook Newcastle-voorzitter Freddy Shepherd, de man die in de winterstop de overgang doorkruiste, is nu bereid om mee te werken.

PSV is drukdoende om de aanval van Deportivo La Corunã van vijf jaar geleden te reconstrueren, want de andere gewenste aanvallende versterking van trainer Ronald Koeman is Bayern München-spits Roy Makaay, oudploeggenoot van Luque bij Depor. De ’Tor Phantom’ is geïnteresseerd in een overgang naar Eindhoven, maar zijn voorkeur gaat vooralsnog uit naar het uitdienen van zijn nog één jaar doorlopende contract bij Bayern München.

• De Braziliaanse huurling Diego Tardelli heeft van PSV de formele bevestiging gekregen dat de optie in zijn huurcontract niet wordt gelicht. De aanvaller heeft meteen een enkele reis Sao Paulo geboekt.
„Ronald blijft wel”

ROTTERDAM, vrijdag
Ger Lagendijk, al sinds jaar en dag de zakelijk begeleider van de gebroeders Koeman, denkt dat Ronald Koeman ook volgend seizoen trainer is van PSV. „Ronald Koeman blijft gewoon bij PSV, ga daar maar vanuit”, aldus Lagendijk, die daaraan toevoegde. „Of het goed komt met Ronald? Dat kan haast niet anders. Ik denk dat de voorzitter terug moet.” Voorzitter Frits Schuitema onthield zich gisteren wederom van commentaar. Koeman gaf eerder te kennen voor het weekeinde duidelijkheid te willen over zijn positie. Een week geleden waren de dagen nog geteld voor Koeman als trainer van PSV, maar de op miraculeuze wijze alsnog behaalde landstitel heeft hem weer vaste grond onder de voeten bezorgd.
Ineens is ook het publiek weer op zijn hand getuige de toejuichingen aan het adres van Koeman bij de huldiging en het fluitconcert bij diezelfde gelegenheid voor Schuitema.

De T.
Blij met de punten ...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr mei 04, 2007 10:50 am

Koeman is niet op de ochtendtraining verschenen. Lagendijk zegt: Hij is niet ziek, nóg niet.....

Wordt vervolgd.

Op PN zijn er nu toch ook achter dat het wel heel erg opportunistisch is om nu Koeman weer te gaan steunen, terwijl ze hem eerder met zijn alleen afmaakten.
Koeman niet op training PSV
Uitgegeven: 4 mei 2007 11:00
Laatst gewijzigd: 4 mei 2007 11:05

EINDHOVEN - De selectie van PSV is vrijdagochtend zonder coach Ronald Koeman aan de training begonnen. De spelers van de landskampioen stonden vrijdag onder leiding van assistent-trainer Jan Wouters. Het is nog niet duidelijk waarom de hoofdtrainer ontbreekt.

PSV hervatte vrijdagochtend de training na vier dagen van rust. Spelers en supporters van de club stonden na zondag uitgebreid stil bij de behaalde landstitel. Trainer Koeman verklaarde dinsdag voor de huldiging dat hij zo snel mogelijk duidelijkheid wil over zijn toekomst bij de club uit Eindhoven.

Voorzitter Frits Schuitema moet Koeman die duidelijkheid verschaffen. De preses verklaarde vorige week voor de laatste competitiewedstrijd tegen Vitesse dat het niet zeker is dat Koeman ook volgend seizoen nog werkzaam bij PSV is. Het contract van de hoofdtrainer bij PSV loopt tot de zomer van 2008.

Later

Een woordvoerder van PSV wilde niet vertellen waarom Koeman op de training ontbreekt. "Misschien komt hij later nog wel. Dan kan hij alles zelf vertellen."

Volgens Ger Lagendijk, de zaakwaarnemer van Koeman, is er geen bijzondere reden dat zijn vertrouweling op de training ontbreekt. "Maar hij is niet ziek. Nog niet. Ik heb nog geen gesprek gehad met Schuitema. Ik heb hem ook niet gebeld. Dat zie ik ook niet als mijn plicht. We moeten gewoon even de gemoederen laten bedaren. Daarna weet iedereen waar hij aan toe is."
PN

Gesloten