Betrouwbaar Transfernieuws

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo mei 02, 2007 11:25 am

Jöhnk schreef:Precies, Bertje. En hij zei ook dat Ajax 'op een inventieve manier moest zoeken naar versterkingen'.

Dan weet je het wel.

Natuurlijk is AJAX niet in staat om 15 miljoen neer te leggen voor een speler, en is het alleen maar logisch dat AJAX op een inventieve manier moet gaan zoeken naar versterkingen. Heeft het altijd al moeten doen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Aristides

Bericht door Aristides » wo mei 02, 2007 3:28 pm

Het wordt moeilijk zoeken, want de buitenspelers die Ajax zoekt, zijn er niet (of nauwelijks).

Het middenveld zal zeker moeten worden versterkt, we hebben het geluk gehad dat Sneijder, gabri en Davids niet zwaar geblesseerd zijn geweest, want achter deze drie hebben we weinig middenvelders.

De verdediging zonder Grygera (en zal Stam het volgend jaar niet vaker geblesseerd zijn), met de blessuregevoelige Vermaelen en zonder echte backs stelt internationaal weinig voor.

Inventief: de nieuwe Zlatan? de nieuwe Trabelsi/Maxwell (beiden geen grootse verdedigers, maar wel aanwinsten) of toch sikora-, soetaers-, sonck-niveau?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » wo mei 02, 2007 4:53 pm

Vijftien doelpunten en negen goals? Nog een paar treffers erbij en de gouden schoen zit in de achterzak!
joey schreef:Uit de VI van deze week:
Juist het rendement van de 26-jarige Bakircioglu was met vijftien doelpunten en negen goals bijzonder hoog.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mei 02, 2007 5:06 pm

Demosthenes schreef:Inventief: de nieuwe Zlatan? de nieuwe Trabelsi/Maxwell (beiden geen grootse verdedigers, maar wel aanwinsten) of toch sikora-, soetaers-, sonck-niveau?
We hebben Urby al, maar dan gaan we opeens klagen dat hij niet kan verdedigen.

Aristides

Bericht door Aristides » wo mei 02, 2007 5:19 pm

Bertje schreef:
Demosthenes schreef:Inventief: de nieuwe Zlatan? de nieuwe Trabelsi/Maxwell (beiden geen grootse verdedigers, maar wel aanwinsten) of toch sikora-, soetaers-, sonck-niveau?
Opeens?

Zoek naar een bericht van me waarin ik beweer dat hij wel kan verdedigen? Je zult het niet vinden, hooguit dat ik hoop dat hij het leert.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mei 02, 2007 5:30 pm

Demosthenes schreef:
Bertje schreef:
Opeens?

Zoek naar een bericht van me waarin ik beweer dat hij wel kan verdedigen? Je zult het niet vinden, hooguit dat ik hoop dat hij het leert.
Kon Maxwell wel verdedigen? Urby heeft in ieder geval zijn sliding nog. Daarnaast is Urby in aanvallend opzicht beslissender dan Maxwell. Nee, ik mis Maxwell niet.

Aristides

Bericht door Aristides » wo mei 02, 2007 8:02 pm

Kon Maxwell wel verdedigen? Urby heeft in ieder geval zijn sliding nog. Daarnaast is Urby in aanvallend opzicht beslissender dan Maxwell. Nee, ik mis Maxwell niet.
In het citaat dat je zelf gebruikt staat al dat ik Maxwell geen grootse verdediger vind.

Maxwell heeft mij wel overtuigd in de tijd dat VdV geblesseerd was en hij voor O'Brien als linkermiddenvelder speelde.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mei 02, 2007 8:41 pm

Demosthenes schreef:
In het citaat dat je zelf gebruikt staat al dat ik Maxwell geen grootse verdediger vind.
Ik ga dan ook in op jouw herhaaldelijke kritiek aan het adres van de verdediger Emanuelson.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo mei 02, 2007 9:56 pm

Ajax wil Keniaans talent

AMSTERDAM - Het op één doelpunt gemiste kampioenschap siddert nog na, maar Ajax is al volop bezig metversterking voor het komende seizoen. De Amsterdamse club heeft interesse in onder anderen de 20-jarige Keniaanse middenvelder McDonald Mariga, een groot talent van het Zweedse Helsingborgs IF.

Trainer Henk ten Cate bezocht dinsdagavond het duel tussen Helsingborgs en IF Elsborg in de hoogste Zweedse divisie, met Ajax-scout John Steen Olsen aan zijn zijde op de tribune. Mariga is een fysiek sterke, technisch behoorlijke middenvelder met een indrukwekkend loopvermogen, die door diverse clubs in Europa wordt gevolgd.

Ten Cate bevestigt dat hij aanwezig was in het stadion van Helsingborg, maar ontkent dat hij voor een aanstaande transfer in Zweden was.

,,Ik was er op bezoek bij Henke Larsson, die ik nog ken uit mijn tijd bij FC Barcelona,’’ aldus Ten Cate. ,,Dat was gezellig en we hebben dat gecombineerd met de wedstrijd.’’

Mariga zou zo’n vijf miljoen euro moeten kosten. Een fors bedrag, aangezien Ajax voor komend seizoen nog niet verzekerd is van Champions League-inkomsten.

Daar staat groeiende interesse voor spelmaker Wesley Sneijder tegenover. Ajax zal de komende maanden hoe dan ook creatief moeten zijn op de transfermarkt, zegt technisch directeur Martin van Geel.

,,Bij een landstitel was het inderdaad vrij overzichtelijk geweest,’’ aldus Van Geel. ,,Dan ben je verzekerd van Champions League-inkomsten en konden we ons na de bekerfinale volledig richten op volgend seizoen. Nu moeten we eerst de play-offs nog winnen en dan is het nog afwachten tot de voorronde van de Champions League in augustus.’’

Ajax kijkt ook naar FC Barcelona, waar Ten Cate de weg kent. Spelers die bij de Catalaanse topclub (nog) buiten de boot vallen, kunnen interessant zijn voor de Amsterdammers. De transfervrije Gabri is een succesvol voorbeeld en deze zomer mag een speler als Thiago Motta vertrekken. Ajax denkt ook aan huurconstructies. ,,Barcelona kan een optie zijn voor ons,’’ aldus Van Geel.

Omdat het reserveteam Barcelona-B tegenwoordig op het derde profniveau in Spanje speelt, zou een jaar in Amsterdam een zinvol leermoment kunnen betekenen voor jonge spelers die net tegen het eerste elftal aanzitten. Het jeugdige talent Bojan Krkic (16) van Barcelona is één van de voetballers die Ajax in de peiling houdt voor een mogelijke huurdeal. ,,Maar die jongen is nog wel heel erg jong,’’ vindt Van Geel.

Ajax kijkt tevens naar relatief goedkope opties in de eredivisie. FC Twente-aanvaller Kennedy Bakircioglü, nog één jaar onder contract in Enschede, is een kandidaat. De Zweed staat ook in de belangstelling van PSV en buitenlandse clubs, waaronder Schalke 04.
AD

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo mei 02, 2007 9:58 pm

Daar staan dus alle geruchten van de afgelopen tijd in. Mag hopen dat we geen spelers gaan huren van Barcelona, hoor. Daar zit ik echt niet op te wachten namelijk.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mei 02, 2007 10:12 pm

Hangt er vanaf wie.

Die Keniaan is dus een optie als Sneijder vertrekt. Bij Henke Larsson op bezoek...haha, geloof ik niets van.

Die andere clubs die belangstelling hadden zouden volgens Sportbladet zijn: Lille, Portsmouth, CSKA Moskou.
Laatst gewijzigd door joey op wo mei 02, 2007 10:36 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo mei 02, 2007 10:12 pm

Als hij Messi niveau is dan mag hij op 16 jarige leeftijd zeker komen hoor!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo mei 02, 2007 10:19 pm

WP_LeGeNd schreef:Als hij Messi niveau is dan mag hij op 16 jarige leeftijd zeker komen hoor!
Aan de woorden van Van Geel proef ik dat die jongen niet komt.

Vreemd trouwens dat hij niet scoorde, vanmiddag. Normaal gesproken scoort hij zo'n 3 keer per wedstrijd. :hypocrite.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mei 02, 2007 10:24 pm

De volgende wedstrijd maakt hij er zes, Jöhnk!

Michael_B

Bericht door Michael_B » do mei 03, 2007 7:58 am

Is die Motta interessant voor Ajax? Ik volg Barcelona niet echt de laatste tijd...
Face your fears and live your dreams, No Fear

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 03, 2007 9:04 am

Motta is een schopper die niet kan voetballen. In vergelijking met Motta is Gabri wereldtop.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do mei 03, 2007 9:06 am

Ik mocht hem altijd wel, veel strijd en fysiek. Oog voor het verdedigende aspect.

Officiële naam: Thiago Motta
Geboortedatum: 28 augustus 1982
Geboorteplaats: San Bernardo (Brazilië)
Lengte/gewicht: 1,87 m/ 83 kg.

Ik weet niet of en hoe hij de laatste tijd speelt.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 03, 2007 9:14 am

Neeee! Geen Motta!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do mei 03, 2007 9:20 am

Is het idd een schopper die niet kan voetballen ? :00001757.gif:

Dan zat ik er behoorlijk naast.....

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do mei 03, 2007 9:22 am

Lost nog wel eens een aardig schotje, maar voor de rest is het een beperkte schopper inderdaad. Vieze speler vind ik het ook.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do mei 03, 2007 9:23 am

Vies als ongewassen of vies als gemene klootzak ? :00000939.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr mei 04, 2007 7:41 am

In het AD van vandaag staat dat Kennedy Bakircioglu zal kiezen tussen PSV en Ajax. Hij zou een voorkeur hebben voor PSV, vanwege de CL.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 04, 2007 8:44 am

Wie zegt dat Ajax geen CL speelt?

Toppie

Bericht door Toppie » vr mei 04, 2007 9:03 am

De Mul verlengt contract niet, denkt aan vertrek
De Telegraaf meldt dat De Mul heeft besloten zijn nog een jaar doorlopende contract bij Ajax niet te verlengen. De Belgische rechteraanvaller zou komende zomer of over een jaar willen vertrekken uit Amsterdam. De Mul zou al enige tid gevolgd woden door het Spaanse Sevilla. Volgens De Telegraaf vindt hij de sfeer in de kleedkamer bij Ajax te hard.

Dooooooooooeeeeeeeeeeeiiiii strik erom heen en de mazzel :glotz.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 04, 2007 9:07 am

Dit staat ook al in de topic van De Mul.

Gesloten