Die Van Raaij dient alleen zijn eigen belang met dat opportunistische geouwehoer van hem vanaf de zijlijn.joey schreef:Uit Het Parool:
Een paar dagen geleden vond Harry nog dat PSV naar Hiddink had moeten luisteren.De grote vraag bij PSV is of Ronald Koeman volgend jaar nog op de bank zit. Voormalig voorzitter Harry van Raaij sprak zijn steun uit. ''Hij is er toch maar in geslaagd zijn spelers het onmogelijke te laten doen. Als ik Cocu hoor zeggen dat de spelers het ook voor hem hebben gedaan, dan wijst dat op een goede eenheid tussen de selectie en de coach en dat is het uitgangspunt voor samenwerking.''
PSV deel 2
-
Eerst de gehele voorhoede met Kezman, Robben en Rommedahl en daarna de middenlinie met Van Bommel, Park en Vogel. Ik acht PSV absoluut in staat om met goede vervangers te komen.Jack Reynolds schreef:Ja, zeiden ze van Van Bommel en Kezman ook.Jesse schreef:Hoeveel jaar ik dat al niet hoor.Nihad schreef:Alex, Gomes en Cocu zijn voor PSV niet te vervangen...
Op PN staat te lezen dat tijdens de huldiging vanavond Koe werd toegejuicht en Schuitema werd uitgefloten. Inmiddels heeft Koe laten weten dat hij snel uitsluitsel wil hebben.
Van Nijnatten schrijft in het AD:
Van Nijnatten schrijft in het AD:
ADPSV-voorzitter niet ondersteboven van landskampioenschap
Het bekende verhaal over die warme, bijna zachtmoedige sfeer op De Herdgang is slechts een manier van marketing van PSV. Met dat sprookje onderscheidt de club zich aan de oppervlakte van de andere topclubs.
Alsof er daar in Eindhoven in de winter altijd erwtensoep klaar staat en er in de zomer lekker bier gedronken kan worden.
Het is misschien nog waar ook. Maar achter die façade schuilt het werkelijke gezicht van de club. Er heerst daar intern een hard klimaat, iets harder dan bij Ajax, harder dan bij AZ, onmetelijk veel harder dan bij Feyenoord.
Die hardheid kwam van pas in de laatste reguliere speelronde van de eredivisie. PSV pakte de titel, niemand had er meer op gerekend.
In Eindhoven waren de messen echter scherp genoeg om ze ook vandaag nog in welke rug dan ook te steken. Iedereen wist dat en voelde dat.
Tijdens de aanloop naar de wedstrijd tegen Vitesse was het niet gezellig geweest in Eindhoven. De voorzitter, Frits Schuitema, liet de trainer, Ronald Koeman, keihard vallen. Vandaag zou er afgerekend worden.
Eén ding stond vast, Koeman zou zeker niet uit zichzelf vertrekken. En als zijn kop moest rollen, dan zou hij er eerst nog even zelf ‘een paar’ slachten, zo zei hij.
In die schrale ambiance realiseerde iedere PSV’er zich dat er zondagmiddag tot op de bodem gegaan moest worden. Speculeren over titels werd overgelaten aan mensen van AZ en Ajax. In Eindhoven overheerste slechts het onbehagen en was Ronald Koeman het doelwit van supporters, bestuur en enkele spelers, van wie Patrick Kluivert zich het hardst opstelde.
Als AZ en Ajax niet onbedoeld hadden meegewerkt, dan was PSV uiteraard geen kampioen geworden. Maar dat ze het uiteindelijk tóch werden, was ook te danken aan de ijskoude oorlog die tussen de uitwedstrijd in Utrecht en de thuiswedstrijd tegen Vitesse had gewoed.
In die oorlog speelde Koeman een hoofdrol. Hij wist de belangrijkste van zijn spelers, veteraan Phillip Cocu, niet alleen op zijn hand te houden, hij haalde ook het beste uit zijn aanvoerder naar boven. Het joeg de gedrevenheid in zijn ploeg, die nodig was op de laatste dag. Uiteindelijk heeft Koeman dus gewonnen; de titel, de steun van zijn belangrijkste spelers, de bijval van het publiek.
Maar wie onmiddellijk na de wedstrijd luisterde naar de voorzitter, kan moeilijk een andere conclusie trekken dan dat Koeman mag vertrekken.
Het valt te prijzen in Schuitema, dat hij niet ondersteboven raakt van een landskampioenschap.
En de hardheid die hij aan de dag legt, zou – bijvoorbeeld – bij een diep vernederde club als Feyenoord aan de bestuurstafel van pas komen.
Toch blijft het raar: een voorzitter die niet ver verwijderd van champagne en gezang, opzichtig blijft balen van een trainer die eerst elf punten voorsprong nam, die vervolgens weer verspeelde en uiteindelijk kampioen werd omdat de concurrentie in gebreke bleef. Het is hard en kil.
De manier waarop hij Koeman laat bengelen, is zelfs gênant te noemen. Maar aan de top van het voetbal, zéker als je je in Europa met collega’s uit Engeland, Spanje en Italië wil meten, is het leven hard en meedogenloos. De top van PSV heeft zich een ware kampioen getoond.
Laatst gewijzigd door joey op di mei 01, 2007 8:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!
-
- AT Toto winner 15/16
Inderdaad.Wouter schreef:Allemaal onzin. Als Ajax of Benson nog een keertje had gescoord had Van Nijnatten heel wat anders geschreven...
Zo werkt het toch? Achteraf redeneren.
Kijk eens aan! Zo'n fluitconcert doet wonderen!
ADKans dat Koeman blijft is 'uiterst reëel'
EINDHOVEN - De kans dat Ronald Koeman ook volgend jaar nog trainer van PSV is, is ,,uiterst reëel''. Dat heeft PSV-voorzitter Frits Schuitema dinsdagavond na de huldiging van de landskampioen 2006-2007 gezegd tegen Omroep Brabant.
In het gesprek dat het clubbestuur op korte termijn met de coach heeft, zal echter ook aan de orde komen dat een aantal dingen beter moet, legde hij uit. Club en trainer moeten het daar volgens hem samen over eens worden.
De preses zei de steun van het Eindhovense publiek voor Koeman in zijn oordeel mee te wegen. Tijdens de huldiging in het Philips-stadion werd Koeman hartstochtelijk toegejuicht, terwijl Schuitema een fluitconcert kreeg.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Dat zijn geen spelers waar je veel beter van wordt, hoor. Zonneveld vind ik nog wel een redelijke aankoop voor de breedte, maar Nilsson vind ik niet zoveel speciaals.PSV geïnteresseerd in Nilsson en Zonneveld
--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 2-mei-2007 09:46
De kersverse landskampioen is druk doende achter de coulissen een nieuw team op te bouwen. Daarbij richt PSV de blik vooral op de eredivisie. Lasse Nilsson (SC Heerenveen) en Mike Zonneveld (NAC Breda) zijn voorname kandidaten. Nilsson heeft wel oren naar een overgang naar Eindhoven. “Ik wil mezelf ontwikkelen als persoon en daarom is de tijd gekomen voor iets nieuws, al is het echt geen catastrofe om volgend seizoen nog bij SC Heerenveen te spelen. Een nieuwe cultuur lijkt me prachtig, maar een Nederlandse topclub zie ik ook zeker zitten. PSV gaat weer Champions League spelen. Dat lijkt me wel wat, maar er is nog niets concreet,” aldus de Zweedse spits in de nieuwe Sportweek.
Mike Zonneveld is in beeld om bij PSV de nieuwe linksback te worden. Zonneveld, die eveneens begeerd wordt door Feyenoord, is nog geen concrete aanbieding gedaan. Zonneveld: “En zodra dat het niet geval is, heb ik niets aan ‘interesse’. Zoals ik al eens eerder heb aangegeven denk ik het niveau van een Nederlandse topclub aan te kunnen. Ik heb het ontzettend naar mijn zin bij NAC Breda, weet dat ze me graag willen houden. Maar ik hoop op een topclub.”
Bart Vlietstra - Sportweek
www.sportweek.nl
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Verrassing, Wouter!
Uit de VI:

Uit de VI:
Na de wedstrijd? Ik dacht al tijdens de wedstrijd.PSV mag zich weer melden voor Lazovic
Vitesse is bereid mee te werken aan een transfer van Danko Lazovic naar de kersverse landskampioen PSV. De Servische topscorer van de Arnhemmers maakte afgelopen zondag na het met 5-1 verloren competitieduel bekend graag naar Eindhoven te willen verkassen. 'Die woorden verbazen mij', zegt technisch manager Jan Streuer. 'Maar er wordt stevig aan Danko getrokken. Ik kan bevestigen dat er de afgelopen maanden contact is geweest met PSV. Tot nu toe hebben ze zich nog niet concreet gemeld. Maar ze zijn welkom, al zijn we pas bereid tot onderhandelen als hun bod in de buurt komt van het bedrag dat wij voor Danko willen ontvangen. Hij heeft een contract tot 2010 en PSV moet niet verwachten dat we hem voor niets laten gaan. Maar als ze voldoen aan de transfersom, kunnen wij Danko niet voor Vitesse behouden. '
Lazovic beleefde dit seizoen zijn doorbraak in de Eredivisie. Eerdere onderhandelingen tussen PSV en Vitesse liepen op niets uit omdat de Eindhovenaren niet wilden voldoen aan de vraagprijs van acht miljoen euro. PSV wilde niet meer dande helft neerleggen voor de spits.