Jij hebt dus niet genoten van Ajax tegen PSV, Feyenoord en Twente? Jij vond het simpelweg altijd kut?brigade zuid schreef:ligt de lat niet wat laag bij jou?boa schreef: Toen ik uit het stadion kwam was ik er goed ziek van. Nu nog steeds eerlijk gezegd. Maar ik heb toch ook wel genoten af en toe van Ajax dit seizoen. Ik hoop dat ze de lijn volgend jaar doortrekken.
AJAX heeft het laten lopen, Psv terechte kampioen
Moderator: mods
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
Misschien wel. Het is in ieder geval meer dan in de afgelopen jaren. Vorig jaar heb ik geen enkele wedstrijd een 90 minuten lang dominant Ajax gezien, op de 2 play-off wedstrijden tegen Feyenoord na.brigade zuid schreef:ligt de lat niet wat laag bij jou?boa schreef: Toen ik uit het stadion kwam was ik er goed ziek van. Nu nog steeds eerlijk gezegd. Maar ik heb toch ook wel genoten af en toe van Ajax dit seizoen. Ik hoop dat ze de lijn volgend jaar doortrekken.
Dit jaar heb ik dat wel meermalen gezien. Wedstrijden waar ze van begin tot eind veel sterker waren dan de tegenstander. En dat is lang geleden dat ik dat gezien heb.
Ik zie dus wel vooruitgang (maar dat is een andere topic)
Dat neemt overigens niet weg dat ik verschrikkelijk ziek het stadion uitkwam en nog steeds baal. Eén goal..Hoe verzin je het.
Dan zijn we eruit, Koeman is een betere trainer dan HtC...een betere trainer trouwens ook dan LVG, want die kreeg zijn ploeg ook niet op scherp.Voetske schreef:Wat heb jij toch met andere trainers, eerst van Gaal, nu weer Beenhakker.Ik had gisteren niet het idee dat deze ploeg ( net als voorgaande wedstrijden ), HtC voorop met een kampioens wedstrijd bezig waren.Niet voor rust, niet na rust.Maar goed, blijkbaar heeft HtC het niet, Koeman had dat wel, daar kwam het eltal wel als herboren na de rust weer het veld op ...
Voetske, dit zijn de mysterieuze krachten in de sport. De spelers van Ajax snappen nu nog niet waarom het niet gelukt is. De spelers van AZ ook niet. De trainer is van het minste belang op zo'n moment.
Het stinkt aan alle kanten!
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
Nee, nu leg je we woorden in de mond die ik niet heb gezegt.Koeman had dat ene ding wel, wat HtC nu al verschillende wedstrijden niet heeft.joey schreef:Dan zijn we eruit, Koeman is een betere trainer dan HtC...een betere trainer trouwens ook dan LVG, want die kreeg zijn ploeg ook niet op scherp.Voetske schreef:Wat heb jij toch met andere trainers, eerst van Gaal, nu weer Beenhakker.Ik had gisteren niet het idee dat deze ploeg ( net als voorgaande wedstrijden ), HtC voorop met een kampioens wedstrijd bezig waren.Niet voor rust, niet na rust.Maar goed, blijkbaar heeft HtC het niet, Koeman had dat wel, daar kwam het eltal wel als herboren na de rust weer het veld op ...
Voetske, dit zijn de mysterieuze krachten in de sport. De spelers van Ajax snappen nu nog niet waarom het niet gelukt is. De spelers van AZ ook niet. De trainer is van het minste belang op zo'n moment.
Kijk Joey, je mag van alles er bij gaan halen, Trainers waarvan de donderspeech niet hielp, mysterieuze krachten en ik weet niet wat.Maar er is altijd nog een voor traject naar zo'n wedstrijd toe, een tactisch plan.Dat deze vier wedstrijden, met RKC en WII als negatieve uitschieters ( in feite was de wedstrijd tegen WII een copy van RKC kwa beleving, tactisch enz ) je weer geen AJAX ziet wat het gras opvreet, wat de eerste vereiste is in zulke wedstrijden .. tja .. afijn tis de zoveelste zeeperd onder HtC ..
Blij met de punten ...
Wie zegt van wel ?.Misschien dat de technische staf niet de bagage in huis heeft om spelers zo te motiveren, tactisch te instrueren hoe en wat je met dit soort wedstrijden aan moet.Misschien kan men dat niet overbrengen of kiest men de verkeerde middelen .. Nogmaals gisteren was een bijna copy van de wedstrijd tegen RKC.joey schreef:Tja, we hebben een ander uitgangspunt. Ik geloof er geen ZAK van dat de spelers er niet alles voor over hadden om gisteren te winnen.
Blij met de punten ...
Met motiveren heeft het niets te maken. De spelers hoefden niet gemotiveerd te worden. Tjonge, ze zien op het scorebord dat AZ achter staat, ze hoeven er alleen nog een paar in te trappen en dan zijn ze niet gemotiveerd? Sorry hoor.
Bij de spelers van AZ ging het ook zo. Misschien heeft LVG niet de bagage om daar iets aan te doen? Kom op, daar doe je als trainer niets aan, je staat erbij en kijkt ernaar.
Bij de spelers van AZ ging het ook zo. Misschien heeft LVG niet de bagage om daar iets aan te doen? Kom op, daar doe je als trainer niets aan, je staat erbij en kijkt ernaar.
Heb je de wedstrijd wel vanaf het begin gezien ?. gemotiveerd ?. ga toch weg man, tempo of drie te laag aan de wedstrijd beginnen,om maar weer wat te noemen.joey schreef:Met motiveren heeft het niets te maken. De spelers hoefden niet gemotiveerd te worden. Tjonge, ze zien op het scorebord dat AZ achter staat, ze hoeven er alleen nog een paar in te trappen en dan zijn ze niet gemotiveerd? Sorry hoor.
AZ is een heel ander verhaal, die komen na tien minuten met tien man te staan en 1 - 0 achter, en ja die wedstrijd heb ik ook in zijn geheel gezien ...
Blij met de punten ...
Gek genoeg zag het er inderdaad niet echt gemotiveerd uit. Misschien staan ze stijf van de zenuwen waardoor een fatsoenlijke combinatie niet lukt, maar dan vlieg je er toch vol in? Als je ziet dat zo'n Willem II je een beetje loopt uit te dagen, dan klap je er toch gewoon overheen? Dat stoorde me uiteindelijk nog het meeste. Alleen Davids en Gabri gaan de strijd gewoon aan, en winnen die meestal ook nog eens.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Dat lijkt mij ook. Zoals ik al eerder gezegd heb: als de spelers zondag niet gemotiveerd waren, kunnen ze net zo goed stoppen. Ik heb ook begrepen dat ze helemaal kapot zaten.
PSV was in de beschouwingen buiten schot gebleven en inmiddels meer outsider dan Ajax. Bovendien is PSV de meer ervaren ploeg. En het maakte ook uit dat het thuis speelde, denk ik. Dat geeft net dat extra zetje. En dan heb ik het nog niet over de manier waarop PSV de afgelopen week is afgebrand, dat motiveert.
PSV was in de beschouwingen buiten schot gebleven en inmiddels meer outsider dan Ajax. Bovendien is PSV de meer ervaren ploeg. En het maakte ook uit dat het thuis speelde, denk ik. Dat geeft net dat extra zetje. En dan heb ik het nog niet over de manier waarop PSV de afgelopen week is afgebrand, dat motiveert.
Klopt, ook het niet volledig steunen van Koeman door Schuitema droeg bij aan een sfeer waarin de spelers optimaal gemotiveerd waren en dat ook konden laten zien op het veld.joey schreef:PSV was in de beschouwingen buiten schot gebleven en inmiddels meer outsider dan Ajax. Bovendien is PSV de meer ervaren ploeg. En het maakte ook uit dat het thuis speelde, denk ik. Dat geeft net dat extra zetje. En dan heb ik het nog niet over de manier waarop PSV de afgelopen week is afgebrand, dat motiveert.
Het thuis spelen hielp zeker, Afellay gaf na de wedstrijd aan dat ze op het einde kapot waren maar door het publiek vooruit geschreeuwd werden. Het publiek was ook fantastisch deze wedstrijd :00000639.gif:
Nee, dat kan ik niet zo goed beoordelen. Wat ik wel kan beoordelen is de wissels en/of tactische omzettingen die de trainer doorvoert. dat zijn de wapens die een trainer heeft als het niet loopt. Ik kan niet anders dan vaststellen dat ten cate daar de afgelopen weken zeker geen bijzondere indruk heeft gemaakt
Over die wissel tegen Sparta kun je twisten. Ik had het niet gedaan. Het was een Adriaanse-wissel: alles of niets. Houd ik niet van, ik vind dat je altijd het middenveld in handen moet hebben om druk te kunnen zetten. Maar ik betwijfel of het daar aan gelegen heeft. Ik denk dat na een half uur de pijp weer eens leeg was, zoals wel vaker dit seizoen. Deze ploeg is zo wisselvallig, zelfs binnen wedstrijden.
Tegen Willem ll had HtC Perez eerder kunnen brengen, maar of dat geholpen had? De Verlosser liet een week eerder helemaal niets zien, hij liep alleen maar in de weg. Perez heeft, vind ik, niet de persoonlijkheid om een ploeg uit het moeras te trekken. Hij speelt vooral goed als het team goed speelt.
Maar deze discussie voeren we niet als Fred Benson die bal in het doel schiet. Dan is Koe de sukkel.
Tegen Willem ll had HtC Perez eerder kunnen brengen, maar of dat geholpen had? De Verlosser liet een week eerder helemaal niets zien, hij liep alleen maar in de weg. Perez heeft, vind ik, niet de persoonlijkheid om een ploeg uit het moeras te trekken. Hij speelt vooral goed als het team goed speelt.
Maar deze discussie voeren we niet als Fred Benson die bal in het doel schiet. Dan is Koe de sukkel.
De Verlosser scoort gemiddeld eens in de 95 minuten en hoeft helemaal niet goed te spelen om te scoren.
Ik vond het inbrengen van Perez tegen Sparta prima, maar ik had hem gewoon de positie van Ogararu laten overnemen. Die had toch geen tegenstander en hoefde alleen maar op te bouwen. Het probleem was dat de veldbezetting niet meer klopte na die wissel. HTC liet Perez de ruimtes dichtlopen.
Ik vond het inbrengen van Perez tegen Sparta prima, maar ik had hem gewoon de positie van Ogararu laten overnemen. Die had toch geen tegenstander en hoefde alleen maar op te bouwen. Het probleem was dat de veldbezetting niet meer klopte na die wissel. HTC liet Perez de ruimtes dichtlopen.