Willem 2-AJAX
- Cluijffert
-
- AT Toto winner 15/16
Ik vond Psv vandaag veel scherper en fanatieker dan AJAX en daar kan ik slecht tegen, daar doet een doelpunt meer of minder niks aan af.Jansma schreef:je kan dit wel proberen te verklaren, maar een doelpuntje valt niet te beredeneren. Was het opeens wel goed geweest als er een zwabberbal in was gevallen in de 91e minuut?
Laatst gewijzigd door brigade zuid op zo apr 29, 2007 9:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Lag dat ook niet aan de tegenstander? Vitesse deed er niets aan.brigade zuid schreef:Ik vond er anders weinig van te merken dat ze er niet meer in geloofden, ze kwamen op mij messcherp over en fanatiek.
Zoals gezegd, PSV heeft vorige week een geweldige dreun gehad. Is deze week uitgelachen en door het slijk gehaald. Dan heeft zo'n ploeg niets meer te verliezen, die is de titel al kwijt. Daar komt bij dat PSV 'gewoon' een goede en ervaren ploeg heeft, die bovendien (itt bij Ajax) compleet was.
Het stinkt aan alle kanten!
Daar gaat het in eerste instantie niet over, het gaat om de manier waarop.Een WII die agressiever en fanetieker de longen uit hun lijf liepen alsof zijn voor het kampioenschap gingen en nietwij .. en dat was niet de eerste keer dit jaar ...Jansma schreef:je kan dit wel proberen te verklaren, maar een doelpuntje valt niet te beredeneren. Was het opeens wel goed geweest als er een zwabberbal in was gevallen in de 91e minuut?
Blij met de punten ...
Je gaat toch niet beweren dat het beter voor AJAX zou zijn geweest als wij vorige week hadden gelijk gespeeld .. :00001757.gif:joey schreef:Lag dat ook niet aan de tegenstander? Vitesse deed er niets aan.brigade zuid schreef:Ik vond er anders weinig van te merken dat ze er niet meer in geloofden, ze kwamen op mij messcherp over en fanatiek.
Zoals gezegd, PSV heeft vorige week een geweldige dreun gehad. Is deze week uitgelachen en door het slijk gehaald. Dan heeft zo'n ploeg niets meer te verliezen, die is de titel al kwijt. Daar komt bij dat PSV 'gewoon' een goede en ervaren ploeg heeft, die bovendien (itt bij Ajax) compleet was.
Blij met de punten ...
- Cluijffert
Inderdaad. Waarom ramt Wesley die halve penalty niet in de goal. Zijn we kampioen. Maar nee hoor.....Jansma schreef:ja, maar dat probleem speelt al enkele seizoenen bij onze hooggeprezen eigen kweek. Dus laten we vooral de trainer kastijden en de labiele eeuwige talenten en subtoppers de hand boven het hoofd houden.
Cruijff zei ooit nadat Deportivo een penalty miste en daarmee de titel: 'Koeman had die penalty wél gemaakt.' En zo is het natuurlijk. Je bent stressbestendig of niet.
Nu dan wrdt het toch eens tijd dat je mijn ( eerdere ) postings gaat lezen ...Jansma schreef:ja, maar dat probleem speelt al enkele seizoenen bij onze hooggeprezen eigen kweek. Dus laten we vooral de trainer kastijden en de labiele eeuwige talenten en subtoppers de hand boven het hoofd houden.
Blij met de punten ...
- Fenerbahce
Nou overdrijf je toch een beetje. Ik heb toch behoorlijk goede wedstrijden van Ajax gezien dit jaar, waarin ze heel dominant speelden.Voetske schreef:Je speelt tegen spelers die een klasse of drie minder dan AJAX zijn, die een keer of drie minder hebben meegemaakt als de Urby, Babels enz.Tegen ene Struik die van een 5 klasse amateurclub komt om maar wat te noemen.In verhouding tot de spelers waar AJAX de laatste wedstrijden tegen heeft gespeeld komen wij uit de Champions L en zij uit de brabantse Bond.joey schreef:Dat zou moeten, maar dat is blijkbaar niet zo.Voetske schreef:Sorry hoor, maar dit is het eerste jaar dat AZ zich op dit stress-nivo bevind, behalve dat ze puike wedstrijden in de uefa cup hebben laten zien waar AJAX dit seizoen alleen maar van heeft mogen dromen.Al de spelers van AJAX zouden kwa stressbestendigheid, kwaliteit, ervaring op het hoogste nivo, een keer of 3-4 boven die van AZ moeten staan ...
Wat hebben spelers als Urby, Babel, De Mul, Vermaelen, Van der Wiel, etc. nou meegemaakt op het hoogste niveau? Nog haast niets, toch? PSV heeft veel meer ervaring, zeker ALS TEAM. LVG heeft gelijk, finales zijn zelden goed. Door de grote belangen blokkeren de spelers, tenminste de spelers die niet met zo'n situatie kunnen omgaan. Dan is het zaak om het beoogde resultaat eruit te slepen.
PSV had niets te verliezen, dat was outsider. PSV blokkeerde vorige week tegen Utrecht.Kijk ik kan de boel ook gaan omdraaien en dat is net zoveel gelul als van Gaal doet, Koeman krijgt zijn speler wel op scherp, dus dan zou Koeman een betere trainer als van Gaal moeten zijn ...
Verder is het steeds de manier waarop, niet een keer is HtC erin geslaagd om er combinatievoetbal in te brengen, niet een keer is hij er in geslaagd om een redelijk positiespel nivo erin te brengen.
Hoezo had Psv niks te verliezen, hoe kom je daar nu bij, Psv had net als wij alles te verliezen.
En zó slecht is Willem II nou ook weer niet. Ze speelden vandaag ook met een 5-mans middenveld die heel behoorlijk kan voetballen hoor. Met Boutahar als centrale man is het gewoon een sterke ploeg, die na de winterstop het behoorlijk heeft gedaan.
Tuurlijk hadden ze vandaag meer moeten scoren en feller moeten zijn. Ik denk dat het scoreverloop ook niet zo gunstig was voor Ajax. De hele wedstrijd is men kampioen geweest. Dan hink je een beetje op 2 gedachtes.
Maar ik geloof best dat HtC in de rust heeft aangegeven hoe ze moeten voetballen. Ik geloof ook dat hij wel zag wat er mis was. Hij heeft gewisseld om het spel te veranderen, maar het lukte vandaag niet.
Willem II heeft zijn huid vandaag duur verkocht. Excelsior ook. Vitesse heeft daarentegen er met de pet naar gegooid. De doelpunten van Farfan, Cocu en Affelay sloegen helemaal nergens op. Een beetje verdedigen zou geen kwaad kunnen. Jammer. Ik geloof ook dat de Mos het niks kon schelen.
Waarom zijn daar dan geen afspraken over gemaakt ?.joey schreef:Inderdaad. Waarom ramt Wesley die halve penalty niet in de goal. Zijn we kampioen. Maar nee hoor.....Jansma schreef:ja, maar dat probleem speelt al enkele seizoenen bij onze hooggeprezen eigen kweek. Dus laten we vooral de trainer kastijden en de labiele eeuwige talenten en subtoppers de hand boven het hoofd houden.
Cruijff zei ooit nadat Deportivo een penalty miste en daarmee de titel: 'Koeman had die penalty wél gemaakt.' En zo is het natuurlijk. Je bent stressbestendig of niet.
Blij met de punten ...
Ik overdrijf helemaal niet.boa schreef:Nou overdrijf je toch een beetje. Ik heb toch behoorlijk goede wedstrijden van Ajax gezien dit jaar, waarin ze heel dominant speelden.Voetske schreef:Je speelt tegen spelers die een klasse of drie minder dan AJAX zijn, die een keer of drie minder hebben meegemaakt als de Urby, Babels enz.Tegen ene Struik die van een 5 klasse amateurclub komt om maar wat te noemen.In verhouding tot de spelers waar AJAX de laatste wedstrijden tegen heeft gespeeld komen wij uit de Champions L en zij uit de brabantse Bond.joey schreef: Dat zou moeten, maar dat is blijkbaar niet zo.
Wat hebben spelers als Urby, Babel, De Mul, Vermaelen, Van der Wiel, etc. nou meegemaakt op het hoogste niveau? Nog haast niets, toch? PSV heeft veel meer ervaring, zeker ALS TEAM. LVG heeft gelijk, finales zijn zelden goed. Door de grote belangen blokkeren de spelers, tenminste de spelers die niet met zo'n situatie kunnen omgaan. Dan is het zaak om het beoogde resultaat eruit te slepen.
PSV had niets te verliezen, dat was outsider. PSV blokkeerde vorige week tegen Utrecht.
Verder is het steeds de manier waarop, niet een keer is HtC erin geslaagd om er combinatievoetbal in te brengen, niet een keer is hij er in geslaagd om een redelijk positiespel nivo erin te brengen.
Hoezo had Psv niks te verliezen, hoe kom je daar nu bij, Psv had net als wij alles te verliezen.
En zó slecht is Willem II nou ook weer niet. Ze speelden vandaag ook met een 5-mans middenveld die heel behoorlijk kan voetballen hoor. Met Boutahar als centrale man is het gewoon een sterke ploeg, die na de winterstop het behoorlijk heeft gedaan.
Tuurlijk hadden ze vandaag meer moeten scoren en feller moeten zijn. Ik denk dat het scoreverloop ook niet zo gunstig was voor Ajax. De hele wedstrijd is men kampioen geweest. Dan hink je een beetje op 2 gedachtes.
Maar ik geloof best dat HtC in de rust heeft aangegeven hoe ze moeten voetballen. Ik geloof ook dat hij wel zag wat er mis was. Hij heeft gewisseld om het spel te veranderen, maar het lukte vandaag niet.
Willem II heeft zijn huid vandaag duur verkocht. Excelsior ook. Vitesse heeft daarentegen er met de pet naar gegooid. De doelpunten van Farfan, Cocu en Affelay sloegen helemaal nergens op. Een beetje verdedigen zou geen kwaad kunnen. Jammer. Ik geloof ook dat de Mos het niks kon schelen.
Blij met de punten ...
- Cluijffert
Waarom nam Bebeto die penalty toen niet voor Depor? Die stond achter een dikke boom. De wil, de durf, de vastbeslotenheid om die bal erin te rammen kun je niet opleggen, die zit in een speler. Jij overschat de macht van een trainer.Voetske schreef:Waarom zijn daar dan geen afspraken over gemaakt ?.
Nee slimpootjoey schreef:Waarom nam Bebeto die penalty toen niet voor Depor? Die stond achter een dikke boom. De wil, de durf, de vastbeslotenheid om die bal erin te rammen kun je niet opleggen, die zit in een speler. Jij overschat de macht van een trainer.Voetske schreef:Waarom zijn daar dan geen afspraken over gemaakt ?.

Blij met de punten ...
Omdat Roger een goeie trap heeft en omdat iedereen zich instelt op Sneijder ?Voetske schreef:Nee slimpootjoey schreef:Waarom nam Bebeto die penalty toen niet voor Depor? Die stond achter een dikke boom. De wil, de durf, de vastbeslotenheid om die bal erin te rammen kun je niet opleggen, die zit in een speler. Jij overschat de macht van een trainer.Voetske schreef:Waarom zijn daar dan geen afspraken over gemaakt ?.. waarom neemt een Roger die bal en niet Sneijder ...
- Cluijffert
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
Het zal voor Ajax én AZ lastig worden. Zet de knop maar eens om.
Wat een dag! :00001747.gif:
Wat een dag! :00001747.gif:
ADGroot ongeloof bij Ajax
TILBURG - De vloek galmt na tot ver achter de klapdeuren. Op het gangetje richting de kleedkamers van het Willem II-stadion ontploft Ajax-trainer Henk ten Cate in een hartstochtelijke serie gvd’s, het ongeloof krakend in zijn stem.
Op hetzelfde moment lopen zijn spelers zwijgend de spelerstunnel in. Pal langs de bossen bloemen die de Tilburgse club zo keurig had klaargelegd, voor het geval dat. De Brabantse feestmuziek dreunt op de achtergrond na, als een carnavalsstoet die langs het crematorium komt rijden. Met een venijnige knal klapt de kleedkamerdeur dicht.
Drie minuten eerder is het nieuws doorgedrongen vanuit Eindhoven, waar PSV als enige niét is verkrampt met de eindstreep in zicht. Ajax knokt in Tilburg een middag lang wanhopig tegen het scorebord, dat als een treiterend buurjongetje tussenstanden blijft spugen. Voortdurend werpen de Ajacieden een blik op de lichtkrant, tussen het jagen op doelpunten door. Nooit komen ze echt los van de wereld om hen heen.
Vooraf lijkt de opdracht voor Ajax nog betrekkelijk overzichtelijk. Het devies is er één van veel scoren en dan maar afwachten, maar het komt er geen moment van. Steeds opnieuw ziet het perspectief er anders uit, steeds opnieuw piepen de mobiele telefoons in het publiek. Het ene moment juichen de Ajax-fans, even later staat de Tilburgse aanhang uitdagend op de banken.
Al na een minuut of tien spelen slaat de aarzeling op de Amsterdamse benen. PSV kent een bliksemstart tegen Vitesse, terwijl een eigen vroege openingstreffer uitblijft tegen het bikkelende Willem II. De Tilburgers gaan vol de strijd aan, zichtbaar gemotiveerd door de speculaties over een monsterzege van Ajax. Ibrahim Kargbo deelt in de openingsfase een paar beuken uit, om maar aan te geven dat de bezoekers niets cadeau krijgen.
De openingstreffer van Urby Emanuelson heeft extra lading als Excelsior in Rotterdam een strafschop krijgt tegen AZ. Het Ajax-vak barst uit z’n voegen en ook op de reservebank dringt het nieuws door. De Amsterdammers zijn virtueel koploper, vele malen eerder dan vooraf gedacht. En dan is er ook nog goed nieuws uit Eindhoven, waar Vitesse 2-1 heeft gemaakt.
Het scorebord draait steeds opnieuw de virtuele stand in de eredivisie af, met Ajax als nummer één. Het lijkt de spelers op het veld eerder te verlammen dan te bevrijden, ook als AZ inmiddels heeft gelijkgemaakt in Kralingen. Een walk-over zit er tegen dit Willem II niet in, maar wat nu? Terwijl Ajax zoekt naar een oplossing voor zijn dilemma, wordt de thuisploeg sterker en groeit de vertwijfeling bij de bezoekers.
Na rust zit het duel ruim een kwartier lang gevangen in een impasse. Het voetbal trekt stuurloos voorbij aan het publiek, dat ongeduldig wacht op nieuws uit Rotterdam en Eindhoven. Pas als na 65 minuten de 4-1 voorsprong van PSV doordringt in het stadion, vat de wedstrijd weer vlam. Eerst trapt keeper Maarten Stekelenburg de bal nerveus in de voeten van Cristiano, direct daarna scoort Ajax. Willem II-doelman Peter Zois laat een schot van Wesley Sneijder los en Klaas Jan Huntelaar reageert alert: 2-0.
Het laatste kwart van de wedstrijd is er één van zinderende spanning en totale chaos. Ten Cate krijgt de 5-1 van PSV door via fysiotherapeut Ricardo de Sanders, die toch maar met een oortje in naar de radio is gaan luisteren. Heel even buigt de trainer het hoofd, om even later zijn ploeg vooruit te schreeuwen. Invaller Nicolae Mitea schiet voorlangs, Huntelaar kopt net naast, maar geen moment komt Ajax nog tot een verzorgde aanval.
Als Zois twee minuten voor tijd een terugspeelbal van Delano Hill opraapt, zindert er een golf van spanning door het stadion. Ten Cate staat op van zijn stoel en zal niet meer gaan zitten. Achter hem verdringen officials, fotografen en cameramensen zich aan de zijlijn. Één treffer is genoeg voor Ajax, maar de indirecte vrije trap spat uiteen op het lijf van Kargbo, die als een tijger voor het schot van Roger springt.
Ook Stekelenburg meldt zich in de blessuretijd voor het doel van Willem II, maar de thuisploeg blijft overeind.
Scheidsrechter Ben Haverkort fluit na 93 minuten af. Heel even hoopt Ajax nog op een verlossend bericht uit Eindhoven, tegen beter weten in. Als dat uitblijft, volgt de lange tocht naar de kleedkamer. Vlak langs de bloemen.