NEC

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Wouter

Bericht door Wouter » za apr 28, 2007 12:42 pm

:stern.gif:

Wat een verrader!!!!!

Gelukkig kan hij toch niet voetballen... :00001757.gif:

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » za apr 28, 2007 6:19 pm

Hij scoort ook zo weinig... :tranen.gif: :1evil.gif: :oud.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » za apr 28, 2007 7:36 pm

Er is tot nu toe niet uitgekomen wat velen verwachtten!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Ramona

Bericht door Ramona » za apr 28, 2007 7:40 pm

Demosthenes schreef:Er is tot nu toe niet uitgekomen wat velen verwachtten!
Ik heb 'm nooit gevolgd...ben benieuwd dus...maar wat ik zo her en der lees denk ik dat ie wel degelijk wat toevoegt... :yes.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » za apr 28, 2007 11:13 pm

Ramona schreef:
Ik heb 'm nooit gevolgd...ben benieuwd dus...maar wat ik zo her en der lees denk ik dat ie wel degelijk wat toevoegt... :yes.gif:
In de A-jeugd werd hij als uitzonderlijk (scorend) talent gezien, dat is er tot nu toe niet uitgekomen!

Ramona

Bericht door Ramona » zo apr 29, 2007 7:33 am

Demosthenes schreef:
Ramona schreef:
In de A-jeugd werd hij als uitzonderlijk (scorend) talent gezien, dat is er tot nu toe niet uitgekomen!

Maar maar...hij scoort toch? :blush.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » zo apr 29, 2007 10:39 am

Maar maar...hij scoort toch?
In de eerste divisie en volgens mij was hij topscorer bij de A-jeugd (hij speelde voor Vitesse) en dan verwacht je toch wat meer van zijn carrière.

Ramona

Bericht door Ramona » zo apr 29, 2007 10:43 am

Demosthenes schreef:
Maar maar...hij scoort toch?
In de eerste divisie en volgens mij was hij topscorer bij de A-jeugd (hij speelde voor Vitesse) en dan verwacht je toch wat meer van zijn carrière.
Yep...snapte je punt ook wel... :) maar 'kben benieuwd...

Ramona

Bericht door Ramona » ma apr 30, 2007 9:11 am

Goed, door die wanvertoning gisteren is NEC natuurlijk helemaal terecht de 1e van Gelderland... :00001732.gif: :headbang.gif:

Wedstrijdverslag N.E.C. - ADO Den Haag

3 - 2

Zaterdag 29 april 2007, McDOS Goffertstadion, Nijmegen
Scheidsrechter:
R. van Meenen
Toeschouwers: 12.000
Scoreverloop: 38' Denneboom 1-0 (pen.), 50' Bodde 1-1 (pen.), 70 Delorge 2-1 (e.d.), 74' Jans 3-1, 81' De Vries 3-2
Gele kaart: Bosschaart, Saavedra (ADO Den Haag)
Rode kaart: -
Bijzonderheid: Elia (ADO) mist penalty (88')
McDOS Man of the Match: Jonas Olsson (tevens Mc DOS Man of the Year)

Afbeelding

N.E.C. - ADO Den Haag 3 - 2, N.E.C. eindigt als tiende

N.E.C., dat al was geplaatst voor de play-offs voor de Intertoto Cup, trof zondag het al gedegradeerde ADO Den Haag. Toch was het voor N.E.C. nog van belang dat er drie punten werden gehaald. Het kon met een overwinning nog stijgen naar de tiende plaats. En het wilde graag met een goed resultaat afscheid nemen van een aantal N.E.C.'ers die uit De Goffert vertrekken. En dat deed het ook. N.E.C. versloeg ADO Den Haag met 3-2.

N.E.C. begon zeer sterk aan de wedstrijd. De eerste tien minuten kwam Den Haag vrijwel niet in balbezit. N.E.C. combineerde snel, bereikte met goede openingen de buitenspelers, die zondag hun man keer op keer durfden te passeren. Vooral Beerens was ongrijpbaar voor de Haagse defensie. In de tweede minuut leverde dat al bijna een doelpunt op. Met een mooie beweging verschalkte hij Bakkati, maar zijn voorzet bereikte de vrijstaande Worm net niet.

Toen de vele kansen in de openingsfase, door Denneboom (3x) en Barreto gemist werden, ging het tempo een beetje omlaag en werden de spitsen niet meer bereikt. De thuisploeg leed af en toe onnodig balverlies en gaf zo wat kleine kansjes weg. In de twintigste minuut kon Delorge aangespeeld worden in het strafschopgebied, maar zijn schot werd geblokt. De daaropvolgende corner werd door Tininho overgeschoten.

De mindere periode van N.E.C. werd met een wervelende aanval over veel schijven afgesloten. De bal kwam via Beerens, El Akchaoui, Kivuvu, Davids en opnieuw Kivuvu bij Denneboom terecht, die goed wegdraaide bij Saavedra. De Spanjaard kon Denneboom alleen van scoren afhouden door hem neer te trekken. De gegeven strafschop werd door Denneboom zelf goed ingeschoten: 1-0.

Na de openingstreffer schroefde N.E.C. het tempo weer op en kreeg het kans na kans. Zo kopte Denneboom een voorzet van Beerens voor open goal in het zijnet. In blessuretijd was Denneboom weer niet te houden voor de Haagse defensie, maar dit keer ging zijn schot voorlangs.

Na rust gaat N.E.C. door waar het gebleven was. In de achtenveertigste minuut legde Barreto terug op Denneboom, die goed inschoot maar zijn schot knap gered zag worden door ADO-keeper Sanchez. Een minuut later gebeurde dat wat niemand had verwacht: ADO Den Haag kwam op gelijke hoogte. Daar had het wel wat hulp van scheidsrechter Van Meenen voor nodig. Die gaf namelijk een strafschop terwijl Mols zijn schwalbe toch zo matig uitvoerde. Bodde benutte de penalty:1-1.

Twintig minuten voor tijd kwam N.E.C. toch weer op voorsprong. Jans legde een vrije trap met zijn hoofd klaar voor Denneboom. Die zag zijn schot gered, maar de rebound werd in eigen goal gekopt door Delorge: 2-1. Vlak daarna leek Jans de wedstrijd op slot te doen. Hij onderschepte de bal, ging direct richt in het vijandelijke doel en maakte het koel af: 3-1.

Maar vijf minuten later maakte De Vries al weer de aansluitingstreffer. Een snelle counter via Elia werd door De Vries goed ingekopt: 3-2.

Twee minuten voor tijd leek Van Meenen het afscheidsfeest van Denneboom te verstieren. Hij zag een strafschop in een botsing tussen Rijaard en Kivuvu. Maar Elia schoot de penalty hoog over. Zo won N.E.C. met 3-2, genoeg om zich te verzekeren van de tiende plaats in de eredivisie.

Door: Jaap van Oosteren

Opstellingen:
N.E.C. :
Gábor Babos; Muslu Nalbantoglu (46' Günther Vanaudenaerde), Peter Wisgerhof, Jonas Olsson, Youssef El-Akchaoui; Dominique Kivuvu, Edgar Barreto, Lorenzo Davids; Romano Denneboom (82' Karim Fachtali), Roy Beerens, Rutger Worm (67' Paul Jans).

ADO Den Haag : Sergio Sánchez, Daniël Rijaard, Alberto Saavedra, El Moussaoui, Said Bakkati (68' Wesley Verhoek), Levi Schwiebbe (46' Elia), Ferry Bodde, Pascal Bosschaart, Tininho, Laurent Delorge, Michael Mols (76' Mark de Vries).

Foto's door Ton Niessing

Afbeelding

Bron: http://nec-nijmegen.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » vr mei 04, 2007 9:48 am

Been: ’ik wil mijn werk afmaken’
Door: Harold

Mario Been staat hoog op het verlanglijstje van Feyenoord. Althans, dat schrijven de media na het vertrek van Erwin Koeman bij de Rotterdamse club. De NEC-trainer zelf acht de kans 'nul' dat hij vertrekt bij NEC.

''Ik heb het prima naar mijn zin bij NEC'', zegt hij tegenover ForzaNEC. ''Ook heb ik nog niemand gezien en gesproken van Feyenoord. Ik acht de kans dat ik vertrek nul.

Op de forums van de fansites hopen veel supporters dat hij bij NEC blijft ''Het doet me goed om dat te lezen

Bron: http://www.forzanec.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » vr mei 04, 2007 9:56 am

Af en toe beter naar zijn papa luisteren...maar leuk stukje over deze sympathieke Zweed... :00000639.gif:

Jonas Olsson: Zweedse rots in de branding (04/05/2007)

N.E.C. kan dit voetbaljaar beter verdedigen dan scoren. Zo laat Jonas Olsson zien dat verdedigen een kunst is. De lange Zweed maakt een sterk seizoen door en werd afgelopen weekend verkozen tot McDOS Man of the Season. Agressie en goed spel gaan samen. En na het voetballen? ‘Studeren. Geschiedenis of Rechten. Ik wil mogelijk iets met mensenrechten gaan doen.’

Afbeelding
Jonas Olsson: ‘Mijn vader zegt dat ik eerst tot vijf moet tellen voordat ik reageer.’

We praten twee dagen na de spraakmakende 2-1 overwinning van N.E.C. op PSV in het Paasweekend. Iedereen in het McDOS Goffertstadion glimt van trots als gevolg van de beste wedstrijd van de afgelopen jaren. Zo ook Jonas Olsson. De 24-jarige slungelachtige verdediger met het lijf van een basketballer gaat altijd voorop in de strijd. Schoffelen is hem niet vreemd en bij een tackle op de bal wil hij wel eens een been meenemen. Twee rode kaarten en een veelvoud aan gele kaarten scoorde hij bij N.E.C. Hij realiseert zich dat zijn strijdlust zijn kracht is, maar beseft ook dat daar schaduwkanten aan verbonden zijn. ‘Ik moet leren mijn agressie, emoties en adrenaline beter onder controle te krijgen en te kanaliseren. Dan kan ik effectiever worden. Mijn vader zegt dat ik eerst tot vijf moet tellen voordat ik reageer, maar dat valt nog niet mee. Het is gelukkig niet meer zo erg als vroeger. Ik ben al minder gevoelig voor frustratie en verlies. Jaren geleden was ik na een verliespartij niet te genieten. Nu ben ik nog verschrikkelijk uit mijn humeur, maar ik leer er stap voor stap beter mee om te gaan.’

“Na het voetballen ga ik naar de universiteit”

Mentale ontwikkeling
Jonas Olsson, die in zijn vrije tijd golf speelt in Wijchen of Groesbeek, is zich steeds bewuster van de mentale kant van het voetbalspel. ‘Kijk, we kunnen zo hard trainen als we willen, maar er is een grens. Dan gaat het om andere zaken. Dan komt de mentale kant om de hoek kijken. Het zit hem vaak in kleine dingen. Als we als team na een keer paintballen ineens beter gaan spelen, dan is dat frappant. Ik ben daar mee bezig.’ De ambitieuze Zweed is in zijn tweede seizoen in Nijmegen sterk gegroeid. Niet voor niets staat hij bovenaan in de ranglijst van het ‘Man of the Season’ klassement. Hij wil altijd winnen en zelfs deze prijs is voor hem begerenswaardig. Bovendien lonkt het Zweedse nationale team. Waarom heeft hij zo’n vooruitgang gemaakt dit seizoen? Olsson: ‘Daar zijn diverse redenen voor. Niet onbelangrijk is het vertrek van Robbie Wielaert, Björn van der Doelen en Tininho geweest. Zij waren dragende spelers met veel Eredivisie-ervaring. Zij lieten een gat achter, ik heb mijn verantwoordelijkheid genomen en ben daar ingestapt. Ook heb ik geleerd van de ervaring van Gábor Babos, Patrick Pothuizen en Peter Wisgerhof. Vooral Peter is in zijn spel ‘so solid’. Dat bewonder ik in hem. Bovendien ben ik verder in mijn ontwikkeling. Ik ben dit seizoen beter gewend in Nederland en Nijmegen en aan het niveau van de Eredivisie. Ik heb tijd nodig gehad om te acclimatiseren. Dat komt er dit jaar uit.’

Premier League
Of Olsson, die vroeger de Duitse ‘winnaar’ Lothar Mattheus als idool had, het volgende seizoen nog in Nijmegen speelt, is maar de vraag. Niet dat hij zo nodig weg wil of moet, maar het is een publiek geheim dat diverse clubs in hem geïnteresseerd zijn. ‘Voorlopig heb ik nog een contract van twee jaar bij N.E.C. en ik heb het hier uitstekend naar mijn zin. Maar goed, als zich toch iets aantrekkelijks aandient, ga ik het liefst naar Engeland, naar de Premier League. Ik denk dat mijn fysieke spel daar het beste uit de verf komt.’ Het is dan ook niet vreemd dat hij Rio Ferdinand van Manchester United en John Terry van Chelsea tot zijn huidige favoriete verdedigers rekent. Wat zijn overigens zijn sterkste tegenstanders? ‘In de Eredivisie mijn landgenoot Kennedy Bakircioglu van FC Twente, een geweldige technicus. En bij N.E.C. Brett Holman, die blijft maar rennen en sleuren. Die houdt nooit op. Om gek van te worden!’

Rolling Stones
Wat gaat Jonas Olsson na het voetballen doen? ‘Studeren. Aan de universiteit van Lund in Zweden. Geschiedenis of Rechten. Ik wil mogelijk iets met mensenrechten gaan doen.’ En mocht hij Nijmegen achter zich gaan laten, wat zal hij dan het meeste missen? ‘Het team. We hebben een heel vriendschappelijke groep dit jaar. De jongens zou ik in dat geval echt gaan missen.’ Maar Nijmegen heeft meer te bieden dan hij dacht. ‘Wat?! Komen de Rolling Stones op 8 juni in het Goffert Park? Daar moet ik absoluut bij zijn!’

Bron: N.E.C. Krant, april 2007, door Reint Gaastra

Geknipt en geplakt van: http://www.nec-nijmegen.nl/

Wouter

Bericht door Wouter » za mei 05, 2007 12:54 am

Ramona schreef:Goed, door die wanvertoning gisteren is NEC natuurlijk helemaal terecht de 1e van Gelderland... :00001732.gif: :headbang.gif:

Wedstrijdverslag N.E.C. - ADO Den Haag

3 - 2

Zaterdag 29 april 2007, McDOS Goffertstadion, Nijmegen
Scheidsrechter:
R. van Meenen
Toeschouwers: 12.000
Scoreverloop: 38' Denneboom 1-0 (pen.), 50' Bodde 1-1 (pen.), 70 Delorge 2-1 (e.d.), 74' Jans 3-1, 81' De Vries 3-2
Gele kaart: Bosschaart, Saavedra (ADO Den Haag)
Rode kaart: -
Bijzonderheid: Elia (ADO) mist penalty (88')
McDOS Man of the Match: Jonas Olsson (tevens Mc DOS Man of the Year)

Afbeelding

N.E.C. - ADO Den Haag 3 - 2, N.E.C. eindigt als tiende

N.E.C., dat al was geplaatst voor de play-offs voor de Intertoto Cup, trof zondag het al gedegradeerde ADO Den Haag. Toch was het voor N.E.C. nog van belang dat er drie punten werden gehaald. Het kon met een overwinning nog stijgen naar de tiende plaats. En het wilde graag met een goed resultaat afscheid nemen van een aantal N.E.C.'ers die uit De Goffert vertrekken. En dat deed het ook. N.E.C. versloeg ADO Den Haag met 3-2.

N.E.C. begon zeer sterk aan de wedstrijd. De eerste tien minuten kwam Den Haag vrijwel niet in balbezit. N.E.C. combineerde snel, bereikte met goede openingen de buitenspelers, die zondag hun man keer op keer durfden te passeren. Vooral Beerens was ongrijpbaar voor de Haagse defensie. In de tweede minuut leverde dat al bijna een doelpunt op. Met een mooie beweging verschalkte hij Bakkati, maar zijn voorzet bereikte de vrijstaande Worm net niet.

Toen de vele kansen in de openingsfase, door Denneboom (3x) en Barreto gemist werden, ging het tempo een beetje omlaag en werden de spitsen niet meer bereikt. De thuisploeg leed af en toe onnodig balverlies en gaf zo wat kleine kansjes weg. In de twintigste minuut kon Delorge aangespeeld worden in het strafschopgebied, maar zijn schot werd geblokt. De daaropvolgende corner werd door Tininho overgeschoten.

De mindere periode van N.E.C. werd met een wervelende aanval over veel schijven afgesloten. De bal kwam via Beerens, El Akchaoui, Kivuvu, Davids en opnieuw Kivuvu bij Denneboom terecht, die goed wegdraaide bij Saavedra. De Spanjaard kon Denneboom alleen van scoren afhouden door hem neer te trekken. De gegeven strafschop werd door Denneboom zelf goed ingeschoten: 1-0.

Na de openingstreffer schroefde N.E.C. het tempo weer op en kreeg het kans na kans. Zo kopte Denneboom een voorzet van Beerens voor open goal in het zijnet. In blessuretijd was Denneboom weer niet te houden voor de Haagse defensie, maar dit keer ging zijn schot voorlangs.

Na rust gaat N.E.C. door waar het gebleven was. In de achtenveertigste minuut legde Barreto terug op Denneboom, die goed inschoot maar zijn schot knap gered zag worden door ADO-keeper Sanchez. Een minuut later gebeurde dat wat niemand had verwacht: ADO Den Haag kwam op gelijke hoogte. Daar had het wel wat hulp van scheidsrechter Van Meenen voor nodig. Die gaf namelijk een strafschop terwijl Mols zijn schwalbe toch zo matig uitvoerde. Bodde benutte de penalty:1-1.

Twintig minuten voor tijd kwam N.E.C. toch weer op voorsprong. Jans legde een vrije trap met zijn hoofd klaar voor Denneboom. Die zag zijn schot gered, maar de rebound werd in eigen goal gekopt door Delorge: 2-1. Vlak daarna leek Jans de wedstrijd op slot te doen. Hij onderschepte de bal, ging direct richt in het vijandelijke doel en maakte het koel af: 3-1.

Maar vijf minuten later maakte De Vries al weer de aansluitingstreffer. Een snelle counter via Elia werd door De Vries goed ingekopt: 3-2.

Twee minuten voor tijd leek Van Meenen het afscheidsfeest van Denneboom te verstieren. Hij zag een strafschop in een botsing tussen Rijaard en Kivuvu. Maar Elia schoot de penalty hoog over. Zo won N.E.C. met 3-2, genoeg om zich te verzekeren van de tiende plaats in de eredivisie.

Door: Jaap van Oosteren

Opstellingen:
N.E.C. :
Gábor Babos; Muslu Nalbantoglu (46' Günther Vanaudenaerde), Peter Wisgerhof, Jonas Olsson, Youssef El-Akchaoui; Dominique Kivuvu, Edgar Barreto, Lorenzo Davids; Romano Denneboom (82' Karim Fachtali), Roy Beerens, Rutger Worm (67' Paul Jans).

ADO Den Haag : Sergio Sánchez, Daniël Rijaard, Alberto Saavedra, El Moussaoui, Said Bakkati (68' Wesley Verhoek), Levi Schwiebbe (46' Elia), Ferry Bodde, Pascal Bosschaart, Tininho, Laurent Delorge, Michael Mols (76' Mark de Vries).

Foto's door Ton Niessing

Afbeelding

Bron: http://nec-nijmegen.nl/
Knook is anders wel heel blij dat nek Vitesse ontloopt in de play offs.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma mei 07, 2007 9:31 am

Cees Lok in beeld bij Wisla Krakow
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Vandaag 07:27 | Laatst bewerkt: Vandaag 07:27 | 4 reacties

Oud NEC-trainer Cees Lok staat hoog op het verlanglijstje om trainer te worden van Wisla Krakow, meldt De Gelderlander. Lok is nu trainer van hoofdklasser IJsselmeervogels.

Wisla Krakow is voor vele Nijmegenaren geen onbekende club. In 2003 schakelde de Poolse ploeg NEC uit in het UEFA Cup toernooi.
forzanec.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mei 07, 2007 10:18 am

Mooie stad, Kraków.
Het stinkt aan alle kanten!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma mei 07, 2007 3:16 pm

NEC informeert naar Nando Rafael
Door: Steven | Gepubliceerd: Vandaag 16:11 | Laatst bewerkt: Vandaag 16:11

NEC onderneemt een serieuze poging om Nando Rafael in te lijven. De club
heeft afgelopen weekend de 23-jarige aanvaller gepolst om te informeren
of hij interesse heeft in een overgang naar Nijmegen.

Rafael speelt nu bij Borussia Mönchengladbach. In 18 duels scoorde hij
tot nu toe 3 keer. De Duitse ploeg komt volgend seizoen uit in de Tweede
Bundesliga, hetgeen mogelijk een overgang naar NEC vergemakkelijkt.

Ook Matthew Amoah (Borussia Dortmund, oud-Vitesse) staat nog steeds op
het verlanglijstje van NEC.
forzanec.nl

Ramona

Bericht door Ramona » di mei 08, 2007 8:42 am

Afbeelding

Maar...eerst overmorgen uit...
Voorbeschouwing Sparta - N.E.C.

donderdag 10 mei 2007, 20:00 uur, Het Kasteel, Rotterdam
Scheidsrechter:
B. Kuipers

Sparta Website: www.sparta-rotterdam.nl

Geblesseerd: Oost, Lopes, Polak, Ponk
Twijfelgevallen: -
Geschorst: -

N.E.C.

Geblesseerd:
Mark Otten, Brett Holman, Ferne Snoyl, Saidi Ntibazonkiza
Twijfelgevallen: -
Geschorst: Romano Denneboom, Peter Wisgerhof

N.E.C. op weg naar Intertoto Cup voetbal

Aanstaande donderdag staat na een vrij weekeinde voor N.E.C. de eerste wedstrijd in de play-offs op het programma. Sparta Rotterdam is de eerste tegenstander op de weg die N.E.C. naar de 3e ronde van de UEFA Intertoto Cup moet leiden. De return in het McDOS Goffertstadion is aanstaande zondag. De winnaar moet het in de volgende ronde opnemen tegen de Vitesse of NAC Breda. De laatste horde is dan de verliezer van de finale in de play-offs om UEFA Cup voetbal.

Trainer Mario Been zal flink moeten improviseren in de eerste ontmoeting met de Kasteelclub. Naast Ferne Snoyl, Mark Otten, Brett Holman en Ferne Snoyl, die al langer geblesserd zijn, zal hij het ook moeten stellen zonder aanvoerder Peter Wisgerhof en clubtopscorer Romano Denneboom. Beide spelers moeten één wedstrijd schorsing uitzitten, overgehouden uit de play-offs van vorig seizoen. Overigens een zeer discutabele regel van de KNVB. Patrick Pothuizen en Rutger Worm lijken de logische vervangers voor Wisgerhof en Denneboom, terwijl ook Paul Jans kans maakt op zijn eerste basisplaats bij N.E.C.

Daar waar voor N.E.C. een klassering bij de eerste negen dichtbij was en de play-offs om Intertoto voetbal een soort van troostprijs, is het voor tegenstander Sparta een aangenaam toetje na een moeilijk seizoen. De ploeg van trainer Wiljan Vloet, die na dit seizoen vertrekt naar ADO Den Haag, bivakkeerde lange tijd in de onderste regionen, maar wist zich uiteindelijk toch ruimschoots veilig te spelen.

Eerder dit seizoen, op 10 maart, won N.E.C. in Rotterdam afgetekend met 0-4 en sprak Wiljan Vloet over het absolute dieptepunt in zijn Sparta-loopbaan. N.E.C. speelde uitstekend en kon zichzelf alleen maar verwijten dat de uitslag niet hoger uitviel.

In november was Sparta te gast in het McDOS Gofferstadion en die wedstrijd leverde N.E.C. een kostbare nederlaag op. Een uiterst effectief counterend Sparta won met 1-2.

Vermoedelijke opstellingen: volgen woensdagmiddag

F.A.

Afbeelding
Eerder dit seizoen won N.E.C. in Rotterdam met 0-4 van Sparta
Barreto, Beerens, Olsson en Holman scoorden de goals

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/
Laatst gewijzigd door Ramona op wo mei 09, 2007 12:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di mei 08, 2007 10:41 am

NEC wil nog niet praten met Been
De directie van NEC wil nog niet met trainer Mario Been rond de tafel om te praten over een langere verbintenis. Been, die nog een contract heeft tot medio 2008, wil graag al verlengen bij de club.

Jacco Swart, algemeen directeur van de club uit Nijmegen, vindt het echter nog te vroeg. “We richten nu ons eerst op de play-offs. Daarna volgt een wisseling van de technisch directeur, laten we dat allemaal eerst eens afwachten”, aldus Swart tegenover het AD.

NEC speelt play-offs om een Intertoto-ticket veilig te stellen. De club moet in actie komen tegen Sparta Rotterdam.
voetbalprimeur.nl

Ramona

Bericht door Ramona » di mei 08, 2007 11:00 am

'Wat kan ik me bij NEC nog meer wensen'

8/5/2007 11:00

'Het is niet gemakkelijk na één seizoen als hoofdtrainer van NEC de balans op te maken. Als mij dan wordt gevraagd dat wél te doen, kan ik enkel zeggen: ik ben zeer tevreden. Na mijn komst bij deze club heb ik duidelijk de ambitie uitgesproken met dit team tussen de negende en veertiende plaats te eindigen. Met een tiende plaats is dat dus uitstekend gelukt.
Ik weet niet of er meer in had gezeten. Je moet niet vergeten dat dit team uit een heleboel jonge jongens bestaat. Ga maar na: Roy Beerens, Mark Otten, Dominique Kivuvu, Lorenzo Davids en Brett Holman. Allemaal voetballers met nul ervaring op Eredivisieniveau die zich dit seizoen stuk voor stuk staande hebben gehouden. Zet daartegenover het vertrek van een aantal dragende spelers en je kunt niet anders dan concluderen dat ik als trainer van NEC een zeer tevreden man ben. Wat dat betreft heeft deze ploeg mij positief verrast. Ik had niet verwacht dat we in ons eerste seizoen zulke goede wedstrijden konden spelen. Bovendien ontwikkelen de jonge jongens zich in rap tempo. Volgend seizoen kan wat dat betreft alleen nog maar mooier worden.

Ik keek na de wedstrijd tegen ADO Den Haag van afgelopen zondag nog eens naar onze doelcijfers. Daar schrok ik eerlijk gezegd wel een beetje van. Want met 36 gemaakte doelpunten hebben we zelfs minder gescoord dan het gedegradeerde ADO Den Haag én mijn vorige club Excelsior, dat straks in de nacompetitie om lijfsbehoud gaat spelen. Dát is het probleem van NEC, het gebrek aan scorend vermogen. In onze scouting ligt de nadruk daarom op het binnenhalen van een scorende spits. Romano Denneboom vertrekt naar FC Twente en over Roy Beerens hebben we nog geen duidelijkheid gekregen van PSV. We willen hem graag nog een jaar huren, hijzelf wil ook graag blijven, maar het hangt allemaal af van hoe PSV over de situatie denkt. Binnenkort gaan Roy en PSV met elkaar praten.

Eén nieuwe spits hebben we in elk geval al binnen. Jhon van Beukering heeft zich als goalgetter ontpopt bij het gepromoveerde De Graafschap. Wij hebben veel vertrouwen in hem, maar je hebt natuurlijk nooit de garantie dat hij ook in de Eredivisie veel zal scoren. Het is in elk geval uitgesloten dat ik komend seizoen met een tweespitsensysteem ga spelen. Ik hou vast aan een tactiek met drie aanvallers.

De zoektocht naar een nieuwe aanvaller is op dit moment naar de achtergrond verschoven. We laden ons op voor de play-offduels met Sparta Rotterdam om een Intertoto-ticket. Deze wedstrijden nemen we wel degelijk serieus. Maar Europees voetbal is op dit moment een ver-van-mijn-bed-show. Je bent minimaal zes wedstrijden verder voordat je daarover kunt gaan denken. Ik hoor dat het Zweedse Hammarby IF een van zijn onze tegenstanders zou kunnen zijn. Dan zeg ik maar één ding: die kunnen we hebben.

Het eerste jaar als hoofdtrainer van NEC zit er voor mij bijna op. In tegenstelling tot het verleden is er financieel niet heel veel meer mogelijk, maar dat maakt me niets uit. Dan ben ik wel gewend... Mijn contract loopt aan het eind van komend seizoen af. Als de clubleiding met mij om de tafel wil om te praten over een nieuwe verbintenis, dan zeg ik daar geen nee tegen. Ik ben absoluut bereid bij te tekenen bij NEC. Ik ben tevreden over de werkomgeving, over de ontwikkeling van mijn spelers en over het geschetste perspectief. Daarom zeg ik: wat meer kan ik op dit moment wensen?'

Mario Been is trainer van NEC.

Bron: Vi.nl

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr mei 11, 2007 2:23 pm

Blessures Muslu en Denneboom
Door: JJ | Gepubliceerd: Vandaag 10:48 | Laatst bewerkt: Vandaag 10:48 | 2 reacties

Met een van pijn vertrokken gezicht bewoog Muslu Nalbantoglu zich door de catacomben van Het Kasteel. De verdediger was nog woedend. ''Gewoon een aanslag van die Bouaouzan. Bullshit. Ik ben blij dat mijn kruisbanden er nog aan zitten. Maar de enkel voelt zwaar aan. Ik denk niet dat ik de return van zondag ga halen.''

''Hij maakte nog wel zijn excuses. Zei dat hij voor bal ging. Dat leek me niet. Die scheidsrechter floot niet voor niks voor een overtreding. Maar een kaart was op zijn plaats geweest.''

forzanec.nl

Ik heb de wedstrijd neit gezien... was het echt zo'n lompe overtreding dan?

Ook Romano Denneboom wist nog niet of hij zondag mee kan doen. De aanvaller die gisteren geschorst was, heeft last van zijn knie.

Ramona

Bericht door Ramona » zo mei 13, 2007 5:47 pm

Fok! Weer Vitas! :00001747.gif:

Fenerbahce

Bericht door Fenerbahce » zo mei 13, 2007 10:04 pm

And joe will give them hell ... :1evil.gif: (ben de laatste competitieronde nog niet vergeten!!)
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Ramona

Bericht door Ramona » ma mei 14, 2007 7:01 am

Fenerbahce schreef:And joe will give them hell ... :1evil.gif: (ben de laatste competitieronde nog niet vergeten!!)
Eggnie, ik ook niet...en sowieso 'wraak' voor de afloop van vorig jaar... :icon_twisted.gif:

Goed, donderdag a.s. eerst uit naar het Gedrocht...en zondag thuis afmaken die klus... :necsjaal.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » ma mei 14, 2007 7:15 am

Maandagavond cruciale wedstrijd Jong N.E.C. (13/05/2007)

Jong N.E.C. speelt maandagavond in het McDOS Goffertstadion haar laatste wedstrijd van het seizoen. Jong Ajax komt op bezoek en het is een cruciale wedstrijd voor de ploeg van trainer Wim Rip.

Jong N.E.C. moet namelijk winnen van de Amsterdammers om niet te degraderen uit de Beloften Eredivisie. Bij een gelijkspel of verlies is men afhankelijk van de prestatie van Jong Feyenoord, dat op bezoek moet bij Jong FC Utrecht.

Om Ajax te verslaan kan Jong N.E.C. uw steun gebruiken! Kom daarom maandagavond naar het McDOS Goffertstadion! De wedstrijd begint om 18:30 uur en de toegang is zoals altijd gratis.

Stand:
1. SC Heerenveen 25-57 (kampioen)
2. FC Utrecht 25-47
3. Ajax 25-41
4. FC Twente 25-39
5. AZ 25-35
6. PSV 25-35
7. FC Groningen 25-35
8. Sparta R'dam 25-33
9. RKC Waalwijk 25-31
10. Vitesse 25-30
11. Willem II 25-30
12. N.E.C. 25-27 (doelsaldo 34-39)
13. Feyenoord 25-25 (doelsaldo 25-32)
14. Heracles 25-18 (gedegradeerd)

Programma maandag 14 mei:
AZ - FC Twente
FC Groningen - Willem II
FC Utrecht - Feyenoord
Heracles Almelo - SC Heerenveen
N.E.C. - Ajax
RKC Waalwijk - PSV
Vitesse - Sparta R'dam

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Misschien wel ff loeren strakkies...

Ramona

Bericht door Ramona » ma mei 14, 2007 8:01 pm

Jong NEC degradeert iig niet...heeft net met 1 - 0 gewonnen...
AJAX speelde vrij inspiratieloos; wellicht doordat er weinig te behalen viel nog...of zou 't om Feyenooit zijn? :00001757.gif:

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » ma mei 14, 2007 8:24 pm

We hebben Willem II ook laten winnen om Feyenoord eruit te gooien.

:666.gif:
Ramona schreef:of zou 't om Feyenooit zijn? :00001757.gif:
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gesloten