Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za apr 28, 2007 2:45 pm

Marillion schreef:Krijg nou wat, die Chris Eagles (Vorig jaar NEC) valt in. Zo bijzonder was die jongen toch niet?
Hij speelde zelfs bij NEC niet altijd, toch?

Hij scoort net de 2-4, overigens.
Jöhnk schreef:Hoe dan ook: het afbraakvoetbal van Arsenal wordt niet beloond. :cheer.gif:
:cokesmile.gif:

Arwin

Bericht door Arwin » za apr 28, 2007 2:52 pm

Meen je dat echt, Johnk? Arsenal heeft van alle teams het meest attractieve voetbal in huis hoor. dat het er mede door blessures dit jaar niet helemaal van gekomen is, doet daar niet aan af. Ze spelen nog steeds aanvallend, hun probleem is eerder dat ze eeuwig doorcombineren door het midden in plaats van de ruimtes beter benutten, dan dat ze afbraak voetbal zouden spelen.

Edit:

met de rust was ik even bang dat Manchester het weg zou geven aan Chelsea, maar ze zijn uiteindelijk uitgelopen, lekker hoor.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za apr 28, 2007 2:57 pm

Ik vind er niets aan. Dom trechtervoetbal. En zo aanvallend zijn ze niet, daar weten we bij Ajax alles van. Ik ben destijds bijna in slaap gevallen in de ArenA, en veel is er in de tussentijd niet veranderd.

Logisch ook, want ze hebben nog steeds dezelfde trainer.

joey
Erelid

Bericht door joey » za apr 28, 2007 3:00 pm

Jöhnk schreef:Ik vind er niets aan. Dom trechtervoetbal. En zo aanvallend zijn ze niet, daar weten we bij Ajax alles van. Ik ben destijds bijna in slaap gevallen in de ArenA, en veel is er in de tussentijd niet veranderd.

Logisch ook, want ze hebben nog steeds dezelfde trainer.
Mee eens. Arsenal boeit mij ook totaal niet. Tegen PSV weer, wat een dom gedraaf. Alles op Alex, poeh.....
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za apr 28, 2007 3:02 pm

In Europa speelt Arsenal anders. Dat hebben we vorig seizoen kunnen zien, toen Arsenal vanwege uitstekende verdedigende prestaties (kaliber PSV thuis tegen Arsenal) Real Madrid en Juve uitschakelde.

Dat Arsenal afbraakvoetbal speelt slaat in mijn ogen nergens op. Ze zijn in verdedigend opzicht kwetsbaar en Wenger stelt juist vrijwel alleen maar spelers op met voetballende kwaliteiten. Wenger heeft het vertrek van Pires onderschat, dat wel. Niemand van het huidige Arsenal, op Henry na, is sterk aan de zijkant.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za apr 28, 2007 3:10 pm

Nergens op slaan? Ik onderbouw het toch? Vind er gewoon niets aan, sorry. Te voorspelbaar.

Arsenal heeft best spelers die op de flanken uit de voeten kunnen. Van Persie zou het zo kunnen.

Probleem is dat de veldbezetting van geen kant klopt. Iets wat de trainer zich mag aanrekenen. Wenger wil blijkbaar rechtdoor naar school en kantoor.

Coaching uit het Stenen Tijdperk.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za apr 28, 2007 3:20 pm

Jöhnk schreef:Nergens op slaan? Ik onderbouw het toch? Vind er gewoon niets aan, sorry. Te voorspelbaar.
Ik zie geen onderbouwing wat de term afbraakvoetbal zou rechtvaardigheden.
Arsenal heeft best spelers die op de flanken uit de voeten kunnen. Van Persie zou het zo kunnen.
Van Persie is al maanden geblesseerd en is meer centrumaanvaller of diepspelende nummer 10 dan vleugelspeler, in mijn ogen.
Probleem is dat de veldbezetting van geen kant klopt. Iets wat de trainer zich mag aanrekenen. Wenger wil blijkbaar rechtdoor naar school en kantoor.

Coaching uit het Stenen Tijdperk.
Wenger is onderschat. Geweldige trainer voor ploegen die moeten bouwen en aanvallend voetbal willen spelen. Bij Arsenal vliegen de positiewisselingen en driehoekjes je vaak om de oren.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za apr 28, 2007 3:25 pm

Thomas schreef:
Jöhnk schreef:Nergens op slaan? Ik onderbouw het toch? Vind er gewoon niets aan, sorry. Te voorspelbaar.
Ik zie geen onderbouwing wat de term afbraakvoetbal zou rechtvaardigheden.
Ik vind Arsenal verdedigend en tactisch dom. Dat je het daarmee oneens bent wil niet zeggen dat ik mijn standpunten niet onderbouwd heb. :aai.gif:
Van Persie is al maanden geblesseerd en is meer centrumaanvaller of diepspelende nummer 10 dan vleugelspeler, in mijn ogen.
In mijn ogen ook. Neemt niet weg dat hij prima op de flank uit de voeten kan. En hij is niet de enige.

joey
Erelid

Bericht door joey » za apr 28, 2007 3:31 pm

Wenger is tactisch zo dom dat zelfs Ronald Koeman hem weet af te bluffen. Hij heeft wel kijk op spelers, al is het niet zo moeilijk scouten met zo'n budget. Ik denk dat hij er bij Ajax niets van terecht zou brengen,want hij parasiteert op de kwaliteiten van zijn spelers.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za apr 28, 2007 3:36 pm

Jöhnk schreef:
Thomas schreef:Ik zie geen onderbouwing wat de term afbraakvoetbal zou rechtvaardigheden.
Ik vind Arsenal verdedigend en tactisch dom. Dat je het daarmee oneens bent wil niet zeggen dat ik mijn standpunten niet onderbouwd heb. :aai.gif:
Wanneer ik de term afbraakvoetbal hoor denk ik aan een ploeg die juist bijna volledig ingesteld is op het afbreken van de aanval van de tegenstander. Jij verwijt Arsenal juist het tegenovergestelde.
In mijn ogen ook. Neemt niet weg dat hij prima op de flank uit de voeten kan. En hij is niet de enige.
Hij en Henry, maar Henry is dit seizoen amper 4 wedstrijden op rij fit geweest.
joey schreef:Wenger is tactisch zo dom dat zelfs Ronald Koeman hem weet af te bluffen. Hij heeft wel kijk op spelers, al is het niet zo moeilijk scouten met zo'n budget. Ik denk dat hij er bij Ajax niets van terecht zou brengen,want hij parasiteert op de kwaliteiten van zijn spelers.
Sorry, maar dit is echt een stuitende reactie. Het lijkt wel alsof je Wenger beoordeelt op die ene wedstrijd tegen PSV. Arsenal heeft een x aantal jaren de PL gedomineerd met fantastisch mooi voetbal, waar we bij Ajax jaloers op zouden moeten zijn.

Je opmerking over Koeman slaat ook nergens op. Koeman en TBS hebben samen heel veel tegenstanders in tactisch opzicht in de loeren gelegd.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za apr 28, 2007 3:37 pm

Ik vind Arsenal verdedigend en tactisch dom. Dat je het daarmee oneens bent wil niet zeggen dat ik mijn standpunten niet onderbouwd heb.
Jawel, want jouw standpunt is dat Arsenal afbraakvoetbal speelt. Jouw onderbouwing heeft daar echter niets mee te maken, met afbraakvoetbal.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za apr 28, 2007 3:41 pm

Mr. Ajax schreef:
Ik vind Arsenal verdedigend en tactisch dom. Dat je het daarmee oneens bent wil niet zeggen dat ik mijn standpunten niet onderbouwd heb.
Jawel, want jouw standpunt is dat Arsenal afbraakvoetbal speelt. Jouw onderbouwing heeft daar echter niets mee te maken, met afbraakvoetbal.
Niet? Ik vind van wel. :headbang.gif:

Btw: Liverpool met 2-0 achter.

joey
Erelid

Bericht door joey » za apr 28, 2007 3:42 pm

Thomas schreef:Sorry, maar dit is echt een stuitende reactie.
Nee hoor, dit is mijn mening.

Het lijkt wel alsof je Wenger beoordeelt op die ene wedstrijd tegen PSV.
Nee hoor, het is me al vaker opgevallen. Arsenal heeft uitstekende spelers (gehad), daar presteert Robert Verbeek nog mee.

Je opmerking over Koeman slaat ook nergens op. Koeman en TBS hebben samen heel veel tegenstanders in tactisch opzicht in de loeren gelegd.
Zeker, de meesterstrateeg Koe stelde Alex in het centrum op. Het is niet niets.
Wenger is net een schaker die alleen naar zijn eigen stukken kijkt. En dan boos wordt als zijn Koning mat staat.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za apr 28, 2007 3:48 pm

Jöhnk schreef:
Mr. Ajax schreef:Jawel, want jouw standpunt is dat Arsenal afbraakvoetbal speelt. Jouw onderbouwing heeft daar echter niets mee te maken, met afbraakvoetbal.
Niet? Ik vind van wel. :headbang.gif:
Wat is jouw definitie van afbraakvoetbal dan?
joey schreef:
Thomas schreef:Sorry, maar dit is echt een stuitende reactie.
Nee hoor, dit is mijn mening.
Dan ben ik geneigd aan je verstand te twijfelen. Je doet alsof Wenger geen goede coach is.
Het lijkt wel alsof je Wenger beoordeelt op die ene wedstrijd tegen PSV.
Nee hoor, het is me al vaker opgevallen. Arsenal heeft uitstekende spelers (gehad), daar presteert Robert Verbeek nog mee.
Maar niet met zulk dominant en aantrekkelijk voetbal zoals Wenger het met zijn ploeg heeft uitgevoerd. Daarnaast heeft Arsenal altijd al minder geld gehad dan Manchester, Liverpool en het huidige Chelsea en heeft Wenger vrijwel al die uitstekende spelers zelf gehaald voor niet al teveel geld.
Zeker, de meesterstrateeg Koe stelde Alex in het centrum op. Het is niet niets.
Wenger is net een schaker die alleen naar zijn eigen stukken kijkt. En dan boos wordt als zijn Koning mat staat.
Ik had het over de wedstrijd in Eindhoven. Daarin was niet alleen Alex uitblinker. Heel PSV speelde in verdedigend opzicht erg sterk.

Je kan fors overdrijven zeg. Nu ga je lopen doen alsof het geluk is geweest dat Koeman en TBS zo ver zijn gekomen met hun ploegen in de CL.

Arwin

Bericht door Arwin » za apr 28, 2007 4:44 pm

Ik ga er maar vanuit dat de mening van Joey en Johnk volledig is gebaseerd op de wedstrijden van Arsenal uit de CL en totaal niet op die uit de premier league, anders slaat het echt nergens op. In de CL speelden ze namelijk vorig jaar wel 'saai', verdedigend uitstekend. En wat ik zelf ook aangaf, Arsenal speelt niet altijd zo slim, namelijk te veel door het midden in plaats van de ruimte aan de zijkanten te benutten.

Dat voetbal door het midden gebeurt trouwens wel met mooi voetbal, goede combinaties en driehoekjes, bijna alles een keer raken. Dus dat het af en toe wat tactisch dom is: ja, maar afbraakvoetbal?! Absoluut niet!

Harm

Bericht door Harm » za apr 28, 2007 7:54 pm

joey schreef:Wenger is tactisch zo dom dat zelfs Ronald Koeman hem weet af te bluffen. Hij heeft wel kijk op spelers, al is het niet zo moeilijk scouten met zo'n budget. Ik denk dat hij er bij Ajax niets van terecht zou brengen,want hij parasiteert op de kwaliteiten van zijn spelers.
Hoho joey. Dat is geschiedvervalsing.

het was het grote tactische meesterbrein TBS dat Ars-anal naar de slachtbank heeft geleid :yes:

Harm

Bericht door Harm » za apr 28, 2007 7:55 pm

Marillion schreef:Krijg nou wat, die Chris Eagles (Vorig jaar NEC) valt in. Zo bijzonder was die jongen toch niet?
Ik vond hem echt goed vorig jaar en had hem graag bij PSV gezien (of was dat Jones ofzo?)

Harm

Bericht door Harm » za apr 28, 2007 7:55 pm

Arwin schreef:Ik ga er maar vanuit dat de mening van Joey en Johnk volledig is gebaseerd op de wedstrijden van Arsenal uit de CL en totaal niet op die uit de premier league, anders slaat het echt nergens op. In de CL speelden ze namelijk vorig jaar wel 'saai', verdedigend uitstekend. En wat ik zelf ook aangaf, Arsenal speelt niet altijd zo slim, namelijk te veel door het midden in plaats van de ruimte aan de zijkanten te benutten.

Dat voetbal door het midden gebeurt trouwens wel met mooi voetbal, goede combinaties en driehoekjes, bijna alles een keer raken. Dus dat het af en toe wat tactisch dom is: ja, maar afbraakvoetbal?! Absoluut niet!
Valt ook wel mee hoor. In de groepswedstrijden waren ze soms echt heel goed (Spartak Moskou). Maar toch wonnen ze dan niet.

Arwin

Bericht door Arwin » za apr 28, 2007 8:33 pm

Harm schreef:
Arwin schreef:Ik ga er maar vanuit dat de mening van Joey en Johnk volledig is gebaseerd op de wedstrijden van Arsenal uit de CL en totaal niet op die uit de premier league, anders slaat het echt nergens op. In de CL speelden ze namelijk vorig jaar wel 'saai', verdedigend uitstekend. En wat ik zelf ook aangaf, Arsenal speelt niet altijd zo slim, namelijk te veel door het midden in plaats van de ruimte aan de zijkanten te benutten.

Valt ook wel mee hoor. In de groepswedstrijden waren ze soms echt heel goed (Spartak Moskou). Maar toch wonnen ze dan niet.
Bedoel je die wedstrijd tegen CSKA Moskou waarin ze zo goed speelden, in de huidige jaargang van de CL? Dat was inderdaad een attractieve wedstrijd namelijk.

Maar ik bedoelde eigenlijk vorig jaar, toen speelden ze, zeker na de groepsfase, verdedigend. Ze schakelden op die manier wel Juventus, Real Madrid en Vilarreal uit, maar spannend om te zien was het allerminst.

In de competitie spelen ze sowieso altijd aanvallend.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za apr 28, 2007 8:37 pm

'Bijna alles in een keer raken.'

Deze zin zie je wel vaker voorbij komen, in welke context dan ook. Ferm overdreven natuurlijk. Een keer raken is een utopie in het voetbal.

Arwin

Bericht door Arwin » za apr 28, 2007 8:39 pm

Hoe noem je het dan als een aantal spelers elkaar de bal direct messcherp toespeelt in mooie driehoekjes, zonder eerst die bal 5 seconden te moeten controleren?

Natuurlijk, niemand kan een wedstrijd lang alles een keer raken, maar sommige ploegen/spelers kunnen het duidelijk beter dan anderen en Arsenal laat er af en toe fraaie staaltjes van zien.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za apr 28, 2007 8:43 pm

Helemaal mee eens. Sommige mensen hebben een hele rare definitie van afbraakvoetbal. Chelsea speelt zogenaamd altijd aanvallend en Arsenal speelt afbraakvoetbal. De omgekeerde wereld.

Ik zie Arsenal vrijwel ieder weekend spelen. Het huidige seizoen is zeker niet het beste seizoen onder Wenger, maar zelfs nu is het voetbal aantrekkelijker en in aanvallend opzicht knapper dan bij welke Nederlandse club dan ook.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za apr 28, 2007 8:50 pm

Arwin schreef:Hoe noem je het dan als een aantal spelers elkaar de bal direct messcherp toespeelt in mooie driehoekjes, zonder eerst die bal 5 seconden te moeten controleren?

Natuurlijk, niemand kan een wedstrijd lang alles een keer raken, maar sommige ploegen/spelers kunnen het duidelijk beter dan anderen en Arsenal laat er af en toe fraaie staaltjes van zien.
'Af en toe een snelle combinatie' dekt dan toch beter de lading dan 'bijna alles 1 keer raken'.

Maar goed, over smaak valt niet te twisten. Ik vind het voetbal van Arsenal voorspelbaar en vermoeiend om te zien. Dan kijk ik veel liever naar ManUre of Chelsea.

Arwin

Bericht door Arwin » za apr 28, 2007 10:55 pm

Jöhnk schreef:
Arwin schreef:Hoe noem je het dan als een aantal spelers elkaar de bal direct messcherp toespeelt in mooie driehoekjes, zonder eerst die bal 5 seconden te moeten controleren?

'Af en toe een snelle combinatie' dekt dan toch beter de lading dan 'bijna alles 1 keer raken'.

Maar goed, over smaak valt niet te twisten. Ik vind het voetbal van Arsenal voorspelbaar en vermoeiend om te zien. Dan kijk ik veel liever naar ManUre of Chelsea.
Wat betreft je smaak heb je uiteraard helemaal gelijk. Je kan het spel van Arsenal gewoon helemaal niets vinden. Alleen was 'afbraakvoetbal' wat ongelukkig uitgedrukt denk ik.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo apr 29, 2007 12:10 pm

Leeds is naar alle waarschijnlijkheid gedegradeerd uit de championship...

toch jammer van zo'n grote club, dat ze nu in de league one hun wedstrijdjes moeten spelen.

Gesloten