Willem 2-AJAX
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Joh, voor bijna elke club is Ajax thuis de wedstrijd van het jaar. Daarom slaat het nergens op wat Voetske zegt. Ajax heeft gewoon met ontzettend goed voetbal psv een oorvijg gegeven, maar als je dat nog geens wil toegeven moet je gewoon lekker stoppen met naar Ajax te kijken, want beter ga je het niet krijgen.
VIHistorie: grootste kans op zeperd AZ en succes Ajax
26/4/2007 9 :50
AZ, Ajax en PSV wacht zondag de laatste test van het seizoen. Op jacht naar de titel moeten ze alle zelf winnen én hopen op een misstap van de concurrentie. Volgens de statistieken is de kans op een zeperd van AZ het grootst en heeft Ajax het meest kans op succes.
AZ en Excelsior speelden in de laatste twintig seizoenen slechts één keer tegen elkaar in de Eredivisie: op 20 september 2002 wonnen de bezoekers uit Alkmaar met 2-1 in Rotterdam dankzij goals van Robin Nelisse en Barry van Galen. In de jaren zeventig en tachtig stonden AZ en Excelsior vaker tegenover elkaar: elf keer.
Gezien de statistieken is een overwinning van de Alkmaarders geen zekerheid. Van de twaalf ontmoetingen won AZ er zeven, verloor het drie keer en speelde het tweemaal gelijk. Oftewel: in 42 procent van de duels leed AZ puntverlies bij Excelsior.
Ajax heeft al jaren geen kind aan Willem II. De laatste keer dat de Amsterdammers punten verspeelden in Tilburg dateert van 25 april 1999, toen de Tilburgers met 3-1 wonnen na treffers van Mariano Bombarda en Dennis Schulp. Sindsdien boekte Ajax zeven zeges op rij, waarin het liefst 26 doelpunten maakte. Zo won men op 2 februari 2003 met 6-0 van De Tricolores.
Van de 32 keer dat Ajax in de Eredivisie op bezoek ging bij Willem II, won de Amsterdamse club 25 maal. Zes ontmoetingen gingen verloren. In 22 procent van de duels liep Ajax averij op.
PSV verliest op eigen veld zelden van de opponent van komende zondag, Vitesse. In de negen voorafgaande seizoenen wonnen de Eindhovenaren achtmaal. Alleen op 29 september 2001 ging het mis. De Arnhemmers wonnen met 2-0 dankzij treffers van Gert Claessens en Theo Janssen.
Al won PSV bijna alle duels, groot was het verschil zelden. Slechts tweemaal was de voorsprong groter dan drie treffers. En die zeges dateren uit de jaren zeventig. Toch verspeelt PSV in bijna dertig procent van de ontmoetingen met Vitesse punten.
Indien AZ, Ajax en PSV alle winnen, dan is het doelsaldo doorslaggevend. Gezien de historie staat AZ er dan het best voor. Ajax moet immers met minstens zes doelpunten méér verschil winnen dan AZ, terwijl PSV zelfs zeven goals moet goedmaken. Maar de Amsterdammers wonnen nog nooit met minimaal zeven doelpunten verschil in Tilburg, terwijl de Eindhovenaren Vitesse nog nimmer op een nederlaag met een marge van acht goals trakteerden.
STATISTIEKEN VAN DE GROTE DRIE
- Excelsior-AZ Willem II-Ajax PSV-Vitesse
12 duels 32 duels 21 duels
AZ: 7w-2g-3v Ajax: 25w-1g-6v PSV: 15w-3g-3v
2 zeges op rij 7 zeges op rij 4 zeges op rij
Faalkans: 42% Faalkans: 22% Faalkans: 29%
grootste zeges AZ grootste zeges Ajax grootste zeges PSV
1979/80: 1-5 1981/82: 1-7 1978/79: 5-0
1982/83: 1-4 2002/03: 0-6 1977/78: 4-0
1980/81: 1-3 1966/67: 0-4 2003/04: 3-0
1983/84: 0-2 1999/00: 3-6 2004/05: 3-0
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
Zit toch niet zo uit je nek te lullen, 7 wedstrijden redelijk voetbal en jij piest van plezier in je broek ... Psv uit, leuke wedstrijd om te zien maar wel tegen een gehavend en in een diep dal verkerend Psv .. maar pies jij nog maar lekker wat nat, jongen ...Spijker schreef:Tuurlijk pik. Heerenveen, Utrecht, Twente, Groningen, feyenoord, PSV en NAC zaten allemaal in een dip toen wij bij hun tegen ze speelden. Ajax heeft geen enkele wedstrijd zelf gewonnen, elke tegentander waar wij van wonnen was op dat moment ff slecht. Stop er toch mee, is veel beter voor je. 1995 komt nooit meer terug....
Blij met de punten ...
Voetske, vergeet niet dat we daar haast nooit winnen. PSV is de Angstgegner van Ajax, zeker als de wedstrijd in Eindhoven wordt gespeeld. Daar winnen is wel degelijk een doorbraak. :yes:Voetske schreef:Zit toch niet zo uit je nek te lullen, 7 wedstrijden redelijk voetbal en jij piest van plezier in je broek ... Psv uit, leuke wedstrijd om te zien maar wel tegen een gehavend en in een diep dal verkerend Psv .. maar pies jij nog maar lekker wat nat, jongen ...
En ja, Ajax speelde die dag heel goed.
Het stinkt aan alle kanten!
Voetske zegt toch ook niet dat ie niet heeft genoten? Maar het lijkt me op zich niet raar bij je beoordeling ook rekening te houden met de sterkte van de tegenstander. Dat is dan ook volgens mij het enige dat Voetske zegt. Lijkt me terecht. Laat mij eraan toevoegen dat Ajax' sterke wedstrijden vooral in 442 werden gespeeld.
AJAX speelde die dag goed, maar wel tegen een Psv wat gehavend en niet goed in hun vel zaten.Structureel naar nu blijkt.Eigenlijk hetzelfde verhaal als tegen Feyenoord, die bakken er ook het hele seizoen niks van.Ik neem dat mee in mijn beoordeling van zo'n wedstrijd.Wat is daar mis mee.Verder wordt ik een beetje moe om steeds maar weer te zeuren over 1995, begrijp niet wat dat er mee te maken heeft.joey schreef:Voetske, vergeet niet dat we daar haast nooit winnen. PSV is de Angstgegner van Ajax, zeker als de wedstrijd in Eindhoven wordt gespeeld. Daar winnen is wel degelijk een doorbraak. :yes:Voetske schreef:Zit toch niet zo uit je nek te lullen, 7 wedstrijden redelijk voetbal en jij piest van plezier in je broek ... Psv uit, leuke wedstrijd om te zien maar wel tegen een gehavend en in een diep dal verkerend Psv .. maar pies jij nog maar lekker wat nat, jongen ...
En ja, Ajax speelde die dag heel goed.
Vertel jij mij nu eens eerlijk, als Babel de bal heeft ( of de Mul want anders krijgen we dat gezeik ook weer ) heb jij dan het idee dat ie weet waar hij met zijn aktie uit gaat komen, zie je dan de patronen terug ?.
Waar blijven de herkenbare patronen, waar blijft het bewegen zonder bal, mannetje de diepte in, middenvelder het gat in.Gaten trekken voor elkaar ... wanneer kunnen we wel eens een wedstrijdje of 5-6 achter elkaar constateren dat men oog heeft voor een ander, en daardoor de achterhoede van de mindere tegenstanders helemaal uit elkaar speelt.Spelen, en niet wachten op de vrije trap van Sneijder .. het een keer raken van de bal .. een van de handelmerken van AJAX door de eeuwen heen .. ik lees hossana verhalen dat het zo goed gaat op de traning .. AJAX zou een wereld-tranings-elftal hebben .. wat moet je daar mee als van die uitspraken bijna niets op het veld terug ziet ..
Ik vindt het, op een paar wedstrijden na, nog lang niet om over naar huis te schrijven zoals van Geel en HtC mij willen doen geloven.Maar dat is mijn mening, als men het daar niet mee eens is prima, maar ga niet het je nek liggen lullen dat ik alles wat ik nu zie vergelijk met 1995 ... :sad:
Blij met de punten ...
Ja, je ziet Babel pogingen doen om zijn man op te zoeken, een voorzet te geven, etc. Jazeker. Maar...Babel is een intuïtieve voetballer, die wordt nooit een Overmars of Schip. Zegt niets over zijn talent. Thierry Henry (veel beter dan Babel, ik weet het) speelt ook op intuïtie.Voetske schreef:Vertel jij mij nu eens eerlijk, als Babel de bal heeft ( of de Mul want anders krijgen we dat gezeik ook weer ) heb jij dan het idee dat ie weet waar hij met zijn aktie uit gaat komen, zie je dan de patronen terug ?.
Zie dat wel degelijk bij vlagen. Ajax speelde tegen Sparta bijvoorbeeld een half uur prima voetbal. Tegen RKC voor de beker: goede tweede helft in een hoog tempo. Dit team is alleen nog te wisselvallig, nu moet het nog leren temporiseren en de black-outs moeten eruit.Waar blijven de herkenbare patronen, waar blijft het bewegen zonder bal, mannetje de diepte in, middenvelder het gat in.Gaten trekken voor elkaar ... wanneer kunnen we wel eens een wedstrijdje of 5-6 achter elkaar constateren dat men oog heeft voor een ander, en daardoor de achterhoede van de mindere tegenstanders helemaal uit elkaar speelt.Spelen, en niet wachten op de vrije trap van Sneijder .. het een keer raken van de bal .. een van de handelmerken van AJAX door de eeuwen heen .. ik lees hossana verhalen dat het zo goed gaat op de traning .. AJAX zou een wereld-tranings-elftal hebben .. wat moet je daar mee als van die uitspraken bijna niets op het veld terug ziet ..
Mwah, HtC zegt dat dit team heel goed kán worden ('topteam in wording') en MVG noemde Ajax toch heus 'te wisselvallig, soms heel goed, soms teleurstellend'. Ik heb beide heren niet horen verklaren dat het op dit moment hosannah is.Ik vindt het, op een paar wedstrijden na, nog lang niet om over naar huis te schrijven zoals van Geel en HtC mij willen doen geloven.
Ach, in de afgelopen jaren zijn we PSV volgens mij in allerlei vormen en toestanden tegen gekomen. En we verloren vrijwel ALTIJD. Ik heb intens genoten zoals ik jaren niet heb genoten van Ajax, in die wedstrijd. Dat PSV zo ingemaakt werd lag ook gewoon voor een groot deel aan de immense felheid van Ajax.lucas schreef:Voetske zegt toch ook niet dat ie niet heeft genoten? Maar het lijkt me op zich niet raar bij je beoordeling ook rekening te houden met de sterkte van de tegenstander. Dat is dan ook volgens mij het enige dat Voetske zegt. Lijkt me terecht. Laat mij eraan toevoegen dat Ajax' sterke wedstrijden vooral in 442 werden gespeeld.
Ja, dan zie je dat Ajax de beste resultaten heeft van alle ploegen. :cheer: :headbang:lucas schreef:Wat je wil Thomas. Kijk voor de lol nog wel even naar de stand over de wedstrijden die in 2007 zijn gespeeld.
En wel zeggen dat de bekerwinst tegen een uitgespeeld PSV een geweldige prestatie was, zeker. :drecul2:
Je kan er om lachen Joey, maar er werd gewonnen van de kampioen. Volgens mij was PSV vorig seizoen een stuk beter dan dit seizoen.
Heb je ook gezien hoe PSV won van Groningen thuis? PSV speelt gewoon bagger in 2007. Is niet erg, maakt nog steeds de wedstrijd in Eindhoven heerlijk, maar de tegenstand was wel degelijk minder dan normaal tegen PSV
Heb je ook gezien hoe PSV won van Groningen thuis? PSV speelt gewoon bagger in 2007. Is niet erg, maakt nog steeds de wedstrijd in Eindhoven heerlijk, maar de tegenstand was wel degelijk minder dan normaal tegen PSV
Maar op dat moment was er nog niet echt sprake van een dip. Ja, ze hadden gelijk gespeeld tegen Excelsior. Maar ze waren ook net een ronde verder in de CL. En een gehavend PSV? Oh ja, Alex was er niet bij. Einde PSV.
Gewoon een goede prestatie van Ajax. :yes:
Gewoon een goede prestatie van Ajax. :yes:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Niet in de bekerfinale! Toen waren ze al weken uit competitie.lucas schreef:Je kan er om lachen Joey, maar er werd gewonnen van de kampioen. Volgens mij was PSV vorig seizoen een stuk beter dan dit seizoen.
Zo kun je aan de gang blijven. Dan moeten we de hele voetbalgeschiedenis herschrijven. Winnen we een keer in Eindhoven, is het niet onze verdienste. Wat moet ik daarmee? :huh:Heb je ook gezien hoe PSV won van Groningen thuis? PSV speelt gewoon bagger in 2007. Is niet erg, maakt nog steeds de wedstrijd in Eindhoven heerlijk, maar de tegenstand was wel degelijk minder dan normaal tegen PSV
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Ja, lekker makkelijk. Toen wij met 0-4 op onze kloten kregen in eigen huis zat Ajax ook in een vormcrisis. Zo kun je alles wel blijven bagatelisseren.lucas schreef:Je kan er om lachen Joey, maar er werd gewonnen van de kampioen. Volgens mij was PSV vorig seizoen een stuk beter dan dit seizoen.