AZ

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 26, 2007 9:14 am

Ze kunnen beter bedanken voor de eer, want ze zijn er niet klaar voor. :D
Het stinkt aan alle kanten!

Wouter

Bericht door Wouter » do apr 26, 2007 6:32 pm

Ach, Ajax is de kampioen in de slechte huldigingen, toch? Is de binnenstad weer opgebouwd na de laatste huldiging? ;)

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 26, 2007 6:36 pm

Tja, hoe zou een huldiging in Arnhem zijn? Eh..eh.... :eusa_doh:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do apr 26, 2007 6:38 pm

Dan wordt het helemaal een zooitje... komen al die gefrustreerde NEC-ers de boel in elkaar meppen als Vitesse kampioen wordt... dus laat dat maar niet gebeuren.. :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter

Bericht door Wouter » do apr 26, 2007 6:43 pm

In 1989 was het gewoon gezellig in Arnhem... :yes:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do apr 26, 2007 6:45 pm

Wouter schreef:In 1989 was het gewoon gezellig in Arnhem... :yes:
Toen waren er nog geen gefrustreerde NEC supporters.. :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

M..

Bericht door M.. » do apr 26, 2007 7:29 pm

Wat ben jij eigenlijk ook een *******, wouter.. :pukey:

Niet schelden graag.

joey

Wouter

Bericht door Wouter » do apr 26, 2007 8:27 pm

Och, daarna waren er nog veel huldigingen op de Korenmarkt voor het behalen van Europees voetbal.

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 26, 2007 8:29 pm

Daar huldigen wij niet voor. :aai:

Wouter

Bericht door Wouter » do apr 26, 2007 8:33 pm

Daar zullen de ondernemers aan het Leidscheplein wel blij om zijn... :D

Maar ja voor Vitessesupporters is Europees voetbal al heel wat... :sad:

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 26, 2007 8:50 pm

Mwah, een paar ondernemers van het Leidseplein laatst op AT5 (lokale TV) vonden het jammer dat er geen huldiging kwam. (Mocht die aan de orde zijn, zeg ik er maar bij, anders ben ik weer een arrogante Amsterdammer. :blush: ) Misschien zijn ze zelf voor Ajax, dat kan natuurlijk. Maar er zullen er vast ook bij zijn die voetbalsupporters op zo groot mogelijk afstand willen houden.

Maar OT: wat AZ doet, dat is toch helemaal niets? :aai:

Wouter

Bericht door Wouter » do apr 26, 2007 8:56 pm

Kun je nagaan, die jongens gaan pas serieus huldigen als ze de WereldCup gewonnen hebben! Dat is pas de echte topclub... ;)

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr apr 27, 2007 5:29 pm

joey schreef:
Maar OT: wat AZ doet, dat is toch helemaal niets? :aai:
Hoe bedoel je?

jabu

Bericht door jabu » za apr 28, 2007 8:07 am

'Het is gewoon moeilijk om niet eerlijk te zijn'
Door CHRIS VAN NIJNATTEN KRIJN SNUIF

ALKMAAR - In het kantoor van Louis van Gaal hangt een groot vel papier aan de wand. Het lijkt een achtergebleven ‘sheet’ uit een collegezaal waar net de hoogleraar psychologie zijn kennis heeft uitgestald.

,,Erg belangrijk,’’ zegt de 55-jarige trainer-coach wanneer hij over ons heen in de verte lijkt te turen. We draaien ons om en zien de teksten. Het is het werk van Leo van der Burg, de wetenschapper die de coaches van AZ ‘menskunde’ probeerde bij te brengen.

Anderhalve week geleden hebben ze hem begraven. Hij was zomaar ineens dood.

,,Leo van der Burg vond ik een inspirerende man,’’ zegt Van Gaal. ,,Vooral omdat hij uitging van de totale mens, en niet alleen een deelaspect als bijvoorbeeld talent als graadmeter nam. Ieder mens heeft een bepaald talent en dat moet je ontwikkelen. Alleen moet je wel weten wat je talent is. Van der Burg kon dat beter benoemen en structureren dan ik, waardoor mijn collega’s mij nu beter begrijpen. En wij met de technische staf meer één taal spreken.’’

Journalisten begrijpen u niet altijd. Speelt u in de omgang met de media soms niet een spel?

Van Gaal: ,,Over het algemeen nooit. Ik zeg wel eens dingen met een bepaalde ondertoon. Mijn spelers weten dat als ik een grapje maak, er een verborgen waarheid achter ligt. Dat weet Truus ook en mijn kinderen ook. Ik heb best veel humor, maar daarachter zit altijd een boodschap.’’

We doelen eigenlijk meer op uw contacten met de buitenwacht.

,,Da’s ook geen spel. Het is voor mij gewoon moeilijk om niet eerlijk te zijn. Daardoor stel ik me meestal kwetsbaar op. Het lijkt erop dat mensen dat waarderen. Ik kan overal op straat lopen. Ik word nergens onheus bejegend.’’

Over eerlijkheid. Dat gedoe met Marco van Basten, was dat nou niet jammer?

,,Natuurlijk is dat jammer. Maar ik heb in mijn ogen niets verkeerd gedaan. Ik kan niet bedenken wat ik anders zou moeten doen. Maar het is wel jammer. We hebben toch een bepaalde relatie. Het is heel teleurstellend hoe dat gelopen is.

,,Volgens mij heb ik goede wedstrijdanalyses van het Nederlands elftal gegeven en was ik minder hard dan hij in zijn oordeel. Als zelfs de coach het al niet goed vindt, kan ik moeilijk zeggen dat ik het wel goed vind. De relatie met Marco heeft jammer genoeg toch een stevige knauw gekregen. We spreken elkaar niet meer. Als ik hem zie, krijgt hij een hand. We hebben geen contact meer over onze spelers. Hij nodigt gewoon spelers uit via een velletje papier.’’

Dat is niet professioneel.

,,Tja, ik belde vaak trainers op toen ik bondscoach was. Dan belde ik bijvoorbeeld met Dick Advocaat in Glasgow. Dan wilde ik weten hoe zijn spelers ervoor stonden.’’

Komt het nog goed tussen u en de bondscoach?

,,Hij is degene die zich op de hoogte moet stellen, niet ik. Of moet ik gaan bellen dat een speler van mij niet in vorm is? Het zou wel handig zijn als je als bondscoach af en toe contact hebt met de clubtrainers.’’

Wat vindt u van de verbale confrontaties tussen de trainers van de titelkandidaten?

,,Dat is door de media gecreëerd. Ik heb me na de overwinning bij PSV hardop afgevraagd hoe ze dit gingen ‘managen’. Ik had het toen over de spelersgroep en niet over Koeman. Het was een inhoudelijke opmerking, maar wel met een ondertoon. Door de media werd het geïnterpreteerd als een doelbewuste aanval.

,,Dat is het bij mij nooit. Ik heb zelfs een keer geroepen dat ik spijt had van een opmerking na de wedstrijd tegen Ajax. Toen zei ik dat Ajax, net als AZ, niet goed had gespeeld. Dat had ik niet moeten doen, want ik gaf daarmee een waardeoordeel over een andere ploeg. Maar in 99,9 procent van de gevallen geef ik vakinhoudelijke kritiek, ook over Marco van Basten. En als een trainer van de tegenpartij iets zegt waarmee ik het niet eens ben, dan reageer ik. En dat zal ik blijven doen.’’

Wordt de kwaliteit van het mediaoptreden niet erg belangrijk?

,,Ja, steeds meer, zeker in Nederland, met onze hokjesgeest. Het is heel belangrijk geworden hoe je jezelf verkoopt. Er zijn voorbeelden van trainers die zichzelf heel erg goed verkopen en er zijn ook voorbeelden van trainers die zich niet goed verkopen, omdat ze geen boodschap kunnen overbrengen. In dat laatste geval heb je een probleem, omdat de mensen thuis en de spelers dat ook allemaal kunnen zien.’’

Hoe bereidt u de spelers voor op de wedstrijd tegen Excelsior?

,,Ik ben voor focussen en imagineren. Je moet je aandacht richten op wat je moet doen. Je moet ervoor oppassen dat de focus niet op de randzaken komt te liggen. Maandagmorgen stond er alweer een batterij media langs het trainingsveld. Als wij gewoon doen waar we sterk in zijn, geloof ik dat het goed komt.

,,De spelers hebben twee dagen vrij gekregen. In mijn ogen is rust ook een training. Op de dag voor de wedstrijd gaan we op trainingskamp. Dat is de manier om spelers te laten focussen en imagineren. Dan wordt met wedstrijdbeelden duidelijk gemaakt wat er van hen wordt verwacht.’’
AD

999

Bericht door 999 » za apr 28, 2007 9:23 am

Az-helden genieten nog zo van dubbel als 26 jaar geleden

OUDERWETSE VICTORIE

ALKMAAR, vrijdag
IN ALKMAAR WERD 26 jaar lang bijna nostalgisch gesproken over de dubbel, die waarschijnlijk nooit meer terug zou keren. De titel en de beker van 1981: het leek definitief historie voor AZ. „Wij zijn er trots op dat als spelers bereikt te hebben. Maar het is voor ons drieën fantastisch om het op latere leeftijd en in dezelfde setting nog een keer mee te kunnen maken in een andere functie binnen de organisatie van onze club”, zegt Peter Arntz. Samen met Hugo Hovenkamp is hij tegenwoordig een zeer drukbezet en succesvol scout in dienst van AZ. In de commerciële hoek trekt Henk van Rijnsoever als oudgediende uit de tachtiger jaren aan veel touwtjes.

Ze beleven het bijna net zoals vroeger als speler. Arntz: „Het voelt alsof de gloed vanuit mijn voeten omhoogtrekt door mijn hele lichaam heen.” Hovenkamp: „Ik zat zondag tussen Basel en Freiburg in de auto en kreeg een sms’je met de uitslagen. De rillingen liepen over mijn lijf.”

De spijkerharde aanvoerder en linksback miste 26 jaar geleden – ook al in Rotterdam (!) – de kampioenswedstrijd wegens een schorsing. „Henk verving mij. Die had het hele seizoen niet gespeeld omdat hij afgekeurd zou worden. Ik gunde het hem het meest, zijn enkel werd met spuiten en pijnstillers nog één keer opgelapt. Want wie wil nou niet de kampioenswedstrijd spelen?”

AZ werd in ’81 glorieus kampioen. Het verloor slechts één keer en speelde op het laatst nog een paar keer gelijk, waardoor er zes remises op de eindstand prijkten. „We kwamen op over de honderd goals. De wissels kwamen op het laatst ook aan bod bij Georg Kessler. Wij hadden een enorm geroutineerd elftal, veel ouder dan het huidige AZ. Het is dat we met een enorme kater in het vliegtuig naar Ipswich gingen, anders hadden we de UEFA Cup ook gewonnen. Zeker weten. We stapten na het titelfeest echt in het toestel als aangeschoten wild”, zegt Hovenkamp.

De campinghouder vervolgt: „De gebroeders Molenaar en het bestuur wilden een feest na het landskampioenschap. Kessler niet. Die baalde als een stekker. Wij trouwens ook van hem, met zijn Duitse discipline. Hij had het elftal in de loop van een paar seizoenen opgebouwd. De Molenaars trokken elk jaar twee versterkingen aan. Op het laatst viel de puzzel in elkaar en werden we vliegend kampioen.”

Arntz: „Kessler was van de discipline buiten het veld. Wij, de spelers, maakten op het veld de dienst uit. Kessler was namelijk tactisch helemaal niet zo’n brein. Hij stond ook amper op het veld. De elftallen zijn ook niet te vergelijken. Dit AZ is in negen maanden opgebouwd met jonge spelers. Een fantastische verdienste van Louis van Gaal. Dat is een wereldtrainer, die midden in de praktijk staat, maar vergeet ook de complete staf van AZ niet.”

Toen het met Wastora, het bedrijf van de gebroeders Molenaar, minder ging, werd de opwaartse lijn van AZ omgebogen en ging het in een duikvlucht naar beneden.

Arntz: „Het elftal werd in één keer ontmanteld. Financieel kan Scheringa veel meer dan de Molenaars destijds. Die werkten met 3, 4 miljoen gulden. Nu is de begroting 26 miljoen euro. Dirk Scheringa heeft in het verleden een paar keer getwijfeld aan zijn missie, maar vindt het nu weer verschrikkelijk mooi. Er is voor hem géén weg terug meer, als je het mij vraagt. Ons liggen nog veel mooiere dingen in het verschiet.”

Tot op de dag van heden achtervolgt het oude AZ het imago van diamantenclub. Supporters werden afgelopen week weer boos, omdat ze in ’81 bij het feest in het Gulden Vlies buiten werden gesloten. „Destijds werd het imago op geen enkele manier bewaakt. Het interesseerde de Molenaars ook niet. De branding van het merk AZ bestond eenvoudigweg niet”, zegt Henk van Rijnsoever. „Tegenwoordig houdt de club sterk feeling met wat er in de markt leeft. De mensen die hier werken, moeten ook bij elkaar passen. Op het veld, en in de begeleiding. Ik moet ook zeggen dat Dirk Scheringa een toonbeeld van eenvoud is. Dat straalt de club uit en dat ervaart iedere bezoeker hier als prettig.”

De geboren Utrechter vindt het imago van destijds overigens wel wat overdreven. „De Molenaars waren heel eenvoudige, warme mensen, die echt van voetbal hielden. Daarom is het jammer dat er nog altijd zo over het AZ van toen gedacht wordt, omdat sommige mensen toevallig af en toe met een hoed of een bontjas aan liepen.”

LOUIS VAN GAAL MAN MET TWEE GEZICHTEN

„Louis is een bijzonder mens”
ALKMAAR, zaterdag
Alkmaar maakt zich op voor de grote victorie. De bevrijding van de Spanjaarden wordt komende week gevolgd door het grote prijzenfestival, met de landstitel en de beker in het vooruitzicht voor stuntclub AZ. Algemeen wordt de vakman Louis van Gaal aangewezen als architect van het voetbalsprookje. De waardering voor zijn kwaliteiten als trainer-coach zijn enorm. Maar er zijn in den lande ook bedenkingen over zijn publieke optredens. De vraag rijst hoe de echte Louis van Gaal in elkaar steekt. Is het echt een hork of onbehouwen man? Of juist een goed mens dat gewoon niet begrepen wordt? Telesport maakte een rondje langs de velden bij mensen, die hem écht kennen. Zijn vrouw Truus Opmeer: „Zijn probleem is zijn echtheid.”

Frank de Boer: „Ik vind het jammer dat de strijd tussen de trainers van de topclubs zo wordt gevoerd. Het is kennelijk mode, in Engeland gebeurt het ook met Mourinho. Het wordt allemaal nogal overdreven. En is nergens voor nodig. Meestal werkt het tegen je. Je jaagt de mensen die er neutraal tegenover staan, tegen je in het harnas. Eigenlijk zou Louis erboven moeten staan. Ik heb zelf nooit met hem gebotst en heb hem genoeg weerwoord gegeven. Maar waarom moet hij zich voor de pers zo profileren? Misschien heeft hij het wel nodig, doet hij het om er scherp van te worden.”

Danny Blind: „Het staat voor mij als een paal boven water, dat hij goud- en goudeerlijk is. Louis gaat er alleen vanuit dat je alles kunt zeggen, wat recht is. Hij kan de dingen zelf goed scheiden. Zoals zijn analyses bij SBS: hij weet dat hij dat goed kan en doet het zonder bijbedoelingen. Geen dubbele bodems dus. Het probleem is, dat andere mensen er dan een probleem mee hebben. Ik merk in míjn omgeving dat de gunfactor vrij hoog is. Het is ook uitzonderlijk knap wat hij heeft gedaan; spelers met potentie, die nog lang niet kant en klaar zijn, zover brengen. Puur vakmanschap.”

Gerard van der Lem: Louis is altijd zo geweest, en dus niet door de omstandigheden zo geworden. Iedereen vraagt me altijd hoe ik negen jaar lang met die man heb kunnen samenwerken. Maar hij gaf me de vrijheid, mezelf te zijn, en dat dwong ik zelf ook af. Louis houdt juist van weerwoord. Alleen is zijn voorkomen zó hoogdrempelig, dat mensen hem al niet eens meer kritisch durven te benaderen. Misschien is het onderhand ook wel zo dat hij alleen nog geïnteresseerd is in mensen die hij vertrouwt. Ik heb ook vaak genoeg gezegd: ’Waarom moet dat zo?’ Maar ik accepteer zelf mensen zoals ze zijn. Als je argumenten goed zijn, denkt hij er ook goed over na. Ik denk dat Louis ook een beetje onzeker is. En hij wil in de dingen des levens nog wel eens naïef zijn. Maar hij moet onderscheid maken waarom mensen zo op hem reageren. Zijn optreden is in ieder geval geen pose om zijn onzekerheid te maskeren. Hij is straight, maar dat wil niet zeggen dat hij altijd gelijk heeft. Ik denk dat ik destijds als zijn assistent de enige was die hem de waarheid vertelde. Hij heeft uiteraard ook behoefte aan een klankbord, maar dat kan bijna niemand door zijn hoogdrempeligheid.”

Rob Cohen, huisvriend: „Hij is geen hork. De eerste keer dat ik hem zag trainen, dacht ik: wat staat die te gillen, dat is niet normaal. Maar het frappante is, dat spelers als Ronald de Boer en Shota Arveladze allemaal hetzelfde doormaken. Hij zegt ze wat, ze denken ’het zal wel’ en een paar weken later schrikken ze omdat alles uitkomt. Louis is een zeldzaam mens. Had ik maar zo’n werknemer. Hij is ook iemand, die nooit een leugentje om bestwil vertelt.”

Truus Opmeer, vrouw van Van Gaal: „Louis is een man die wel wat oproept, ja. Als ik wat zeg, houd ik altijd rekening met het moment waarop. Dan moet ik niet meteen beginnen na een nederlaag. Ik zeg vaak: ’Jongen, dat is niet slim’. En ’neem het op van tv, dan zie je het zelf ook dat het niet goed is’. Dan knikt hij van ’ja, ja’. Louis is een bijzonder mens. Je weet altijd wat je aan hem hebt. Zijn probleem is zijn naïviteit, hij gaat altijd uit van het goede in de mens. Probleem is ook zijn echtheid. Louis is een puur, echt mens. In tegenstelling tot de meeste mensen. Ik ben zelf ook een beetje namaak. In mijn vorige baan bij Nationale Nederlanden moest ik ook wel eens glimlachen, terwijl ik me helemaal niet zo voelde. Dat zal je bij hem nooit zien. Laatst stond ik heel vroeg in het spelershome bij AZ, al wil Louis helemaal niet dat ik daar kom. Stond ik te praten met Jeremain Lens en kwam hij binnen met de woorden ’zo jongen, sta je met mijn vrouw te flirten. Daar ben je veel te jong voor’. Zei die speler: ’Maar ik vind uw vrouw echt heel leuk’. Dan kan hij ook bulderen van het lachen. Misschien is hij inderdaad wat veranderd, maar dat komt ook door de club waar hij nu werkt.”

Louis van Gaal zelf: „Ik ben er trots op dat ik nooit een rol speel. In het algemeen doe ik het allemaal zelden in mijn eigen belang. Ik heb geen enkel probleem de persoon te zijn die ik ben. Ik ben er wel tevreden mee. En ik word op straat zelden of nooit onheus bejegend. Dat zegt veel.”
De T.
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » zo apr 29, 2007 7:28 am

AZ zonder angst naar Excelsior

D-DAY IN EREDIVISIE

WIE WORDT DE GELUKKIGE? AZ, AJAX OF PSV

ALKMAAR, zondag
AZ leeft met de nodige spanning toe naar de kampioenswedstrijd vandaag bij Excelsior. ,,Maar het besef, dat we het in eigen hand hebben, is heerlijk”, zegt Simon Cziommer, die na Horst Blankenburg (’72 en ’73 met Ajax) de tweede Duitser wordt die de Nederlandse voetbaltitel voor zich opeist. Hij is er zeker van, dat AZ de beker volgende week tegen Ajax wint en vindt ook, dat zijn club recht heeft op de landstitel. ,,Gezien ons mooie, aanvallende voetbal. Als we de twee komende wedstrijden winnen, hebben we wat we willen: de dubbel.”

Louis van Gaal gaat er vanuit, dat het vandaag allemaal gaat lukken. ,,Maar zo niet, dan nog hebben we een fantastisch seizoen.” De trainer heeft wel een verklaring voor het snelle succes. ,,We werken allemaal met één gedachte en één doel. Trekken met zijn allen aan hetzelfde touwtje. Het creëren van een veilige omgeving is essentieel. We moeten ervoor zorg dragen, dat de spelers zichzelf kunnen zijn. Dat is ook het motto van de club; heel belangrijk. Om een team op te bouwen, is harmonie belangrijk. Dan moet je jezelf kwetsbaar opstellen. Daarom laat ik mijn zwakke kanten ook wel eens zien.”

AZ: Altijd Zichzelf, maar eigenlijk Alkmaar Zaanstreek. De succescoach mopperde, dat de media zijn club probeerden een verlammingscomplex aan te praten. ,,Ze doen er alles aan om dat te laten gebeuren. Maar ik denk, dat wij er goed mee om kunnen gaan. AZ bezit van alle eredivisieclubs het beste gemiddelde resultaat in uitwedstrijden.”

Het moet raar lopen, wil het op Woudestein nog fout lopen. Dan verdient AZ de titel ook niet. Het lijkt niet meer fout te kunnen gaan voor de club, die na de winterstop ongeslagen bleef en de inhaalrace op PSV succesvol inzette. ,,Wij moeten winnen. De manier waarop, doet er niet toe. Ik heb nog nooit een goede kampioenswedstrijd of finale gespeeld”, zegt Van Gaal. ,,Ik denk niet, dat het doelsaldo er nog toe doet. En als wij er een paar maken, moet Ajax met 10-0 winnen. Dat zou uniek zijn”, neemt hij alvast druk weg van zijn ploeg om zich met tussenstanden te bemoeien.

De succescoach vindt het de grootste prestatie uit zijn loopbaan, als AZ de titel wint.

Want zijn club moet het budgettair met veel minder geld doen dan de traditionele top drie met het ‘grote’ Ajax, PSV en Feyenoord. ,,Ik heb er altijd in geloofd. Maar de kans is in Alkmaar kleiner dan wanneer je in Amsterdam of Eindhoven werkt. Ik moet zo eerlijk zijn te zeggen, dat we kampioen kunnen worden omdat de topclubs het hebben laten liggen. Wat de prestatie er niet minder fantastisch om maakt.”

Een belangrijke graadmeter is de progressie van de individuele spelers. Die is in Alkmaar enorm. ,,Als je weet hoe Julian Jenner binnenkwam… En hoe die nu speelt. Er zijn er ook die door enorm diepe dalen zijn gegaan. Cziommer bijvoorbeeld. Als je ziet hoe die teruggekomen is…”

In de vergelijking met de selecties van Ajax en PSV vindt Van Gaal de prestatie helemaal ongelooflijk. De macht van het geld regeert deze keer niet, zo lijkt het. Het wordt een mooie beloning voor het fraaie aanvallende voetbal van de Alkmaarders. ,,Het grote verschil met Ajax is, dat ze daar een fantastische jeugdopleiding hebben. Of misschien: hadden. Alle spelers worden in de cultuur en filosofie van de club opgeleid en daar kon ik destijds uit putten. Hier moeten we dat nog opbouwen. We moesten veel inkopen. Dat kostte veel aanpassing en tijd. Want die spelers kwamen uit een andere cultuur, met een andere trainer die anders over voetbal denkt. Tóch hebben we het voor elkaar gekregen om het hele team op hetzelfde, hoge niveau te laten spelen. We hebben de hele competitie ongeveer op dezelfde plaats gebivakkeerd als vorig seizoen, ondanks de rigoureuze vernieuwing. Terwijl de druk alleen maar hoger was.

Daarom is dit een veel grotere prestatie dan bij Ajax destijds. Hier zijn er ook acht of negen vertrokken. Ik ben gewoon heel goed in doorselecteren. Als technisch directeur kwam ik al tot de conclusie, dat de jeugdopleiding het grootste rendement oplevert. En niet het halen van allerlei vreemde snuiters.”
De T.
Blij met de punten ...

Aristides

Bericht door Aristides » zo apr 29, 2007 10:38 am

Als technisch directeur kwam ik al tot de conclusie, dat de jeugdopleiding het grootste rendement oplevert. En niet het halen van allerlei vreemde snuiters.”
Hoe kwamen we ook alweer aan Gabrich?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

LucaS

Bericht door LucaS » zo apr 29, 2007 11:01 am

Ik vind het wel grappig die stukjes. Sommige stukjes wekken de indruk dat niet alleen het kampioenschap, maar zelfs de dubbel al een feit is..

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 29, 2007 4:30 pm

,,Maar het besef, dat we het in eigen hand hebben, is heerlijk”, zegt Simon Cziommer, die na Horst Blankenburg (’72 en ’73 met Ajax) de tweede Duitser wordt die de Nederlandse voetbaltitel voor zich opeist. Hij is er zeker van, dat AZ de beker volgende week tegen Ajax wint en vindt ook, dat zijn club recht heeft op de landstitel. ,,Gezien ons mooie, aanvallende voetbal. Als we de twee komende wedstrijden winnen, hebben we wat we willen: de dubbel.”
:00000939.gif:

Is er al een reactie van LVG?

Ajax Rules

Bericht door Ajax Rules » zo apr 29, 2007 5:06 pm

Van Gaal reageerde rustig en goed...
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 29, 2007 8:32 pm

Net zoiets als Ten Cate, viel me op. Bijna hetzelfde. Twee ervaren trainers die weten dat ze verder moeten met hun groep.

Aristides

Bericht door Aristides » zo apr 29, 2007 9:38 pm

joey schreef:Net zoiets als Ten Cate, viel me op. Bijna hetzelfde. Twee ervaren trainers die weten dat ze verder moeten met hun groep.

Wie van de twee kan de groep nu het beste managen?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 29, 2007 9:47 pm

Van Gaal zei, zeer terecht, dat hij geen idee had hoe moeilijk het ging worden om in de bekerfinale en de plee-offs te presteren. Daarvoor moet hij in de hoofden van de spelers kijken en hoe graag hij dat ook zou willen, dat kan hij niet. Ik denk dat de klap voor AZ even harder aankomt dan voor Ajax. AZ staat toch voor lul, half Alkmaar vierde de titel al.

BTW, net goed voor Scheringa!!!! :rofl.gif:

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo apr 29, 2007 9:55 pm

nee, wij niet nee. Het is in de afgelopen jaren duidelijk geworden dat we vooral teren op het verleden. De Nederlandse top is qua prestaties psv, het mooiste voetbal speelt AZ dat qua team ook het meeste groei perspectief toont.

Dus laten we vooral lachen om Scheringa en vooral niet beseffen dat Ajax structureel op het tweede plan staat, zelfs in Nederland.

Nihad

Bericht door Nihad » zo apr 29, 2007 9:58 pm

Je moet niet zo overdrijven.

Ajax is had bezig, maar een inhaalslag maken doe je niet in 1 seizoen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gesloten