Niet bang voor kritiek

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

boa

Bericht door boa » ma apr 23, 2007 9:33 am

joey schreef:Borst in het AD:
Zoals gezegd: Bommel wantrouwt alles wat Ajax is en was. Hij ziet een alomvattend complot, tegen hem. Hij verwijst naar de columns van Cruijff bij wie hij geen goed kan doen. Hij beklaagt zich er ook over dat de bondscoach nooit de negatieve kanten van anderen (Wesley Sneijder laat ook zijn mannetje lopen) benoemt. Hij vergeet echter één ding. Toen Sneijdertje, aan wiens verwende gedrag Van Basten zich trouwens ook helemaal kapot ergert, voor Nederland-Rusland werd genegeerd en reserve werd gezet, stelde de kleine middenvelder zich positief op. Hij viel in en speelde fantastisch.
Kijk...dit is nou precies wat ik bedoel met een Ajax-complot...Ben blijkbaar toch niet de enige die dat tussen de regels door leest. van Bommel heeft het nergens over een Ajax-complot, maar aan alles wat hij zegt is te merken dat hij dat wel vindt.

Dat neem ik hem ook niet kwalijk dat hij dat vindt. Wél dat hij er over gaat zeuren. Dat is nl. calimero-gedrag. Wees groter dan je tegenstander door er juist over te zwijgen.

Harm

Bericht door Harm » ma apr 23, 2007 9:35 am

Quote de rest dan ook meteen:
Zoiets had Van Basten ook gehoopt bij Van Bommel. Maar daarvoor heeft de beginnende trainer te veel fouten gemaakt. De bondscoach ontkent, maar hij heeft het vanaf het begin niet zien zitten in de voetballer Van Bommel. Bommel mocht meedoen, volgepropt met defensieve taken, waardoor de middenvelder begrijpelijkerwijs nooit enig vertrouwen heeft gevoeld. Zijn gekwetste ego doet meer pijn dan een kapotte knie.

boa

Bericht door boa » ma apr 23, 2007 10:13 am

Harm schreef:Quote de rest dan ook meteen:
Zoiets had Van Basten ook gehoopt bij Van Bommel. Maar daarvoor heeft de beginnende trainer te veel fouten gemaakt. De bondscoach ontkent, maar hij heeft het vanaf het begin niet zien zitten in de voetballer Van Bommel. Bommel mocht meedoen, volgepropt met defensieve taken, waardoor de middenvelder begrijpelijkerwijs nooit enig vertrouwen heeft gevoeld. Zijn gekwetste ego doet meer pijn dan een kapotte knie.
Wil ik best quoten, maar ik heb geleerd van de admins dat je alleen dat moet quoten waarop je wilt reageren.

Op deze quote is toch niks vreemds aan te merken ? Een coach die het niet in een speler ziet zitten dat gebeurt toch dagelijks ? Niks mis mee toch ? De een ziet het in Machlas zitten de ander in Arveladze. (bij wijze van ...) En ik geloof ook inderdaad dat van Bommel werd volgepropt met taken. So what ?

Ik beweer ook nergens dat van Bommel helemaal ongelijk heeft en van Basten helemaal gelijk. Ik beweer ook helemaal niet dat van Basten een hele goede bondscoach is en van Bommel een hele slechte speler. Ik zeg alleen dat hij zijn mond moet houden als een echte grote vent en niet moet gaan lopen mekkeren over Cruyff, andere spelers en een slechte bondscoach.

Harm

Bericht door Harm » ma apr 23, 2007 12:11 pm

Maar geef je als bndscoach dan niet het verkeerde voorbeeld door zelf te blijven mekkeren. Je kunt onmogelijk beweren dat Van Bommel niet heel lang zijn mond heeft gehouden.

boa

Bericht door boa » ma apr 23, 2007 1:44 pm

Harm schreef:Maar geef je als bndscoach dan niet het verkeerde voorbeeld door zelf te blijven mekkeren. Je kunt onmogelijk beweren dat Van Bommel niet heel lang zijn mond heeft gehouden.
Ik heb MvB niet horen mekkeren. Alleen na wedstrijden van oranje heb ik kritiek op van Bommel gehoord, maar sinds het WK heeft hij alleen uitgelegd waarom hij van Bommel niet geselecteerd heeft. Dat is niet mekkeren, maar uitleg geven waarom je een bepaalde beslissing neemt.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma apr 23, 2007 5:35 pm

Ik vroeg het Base ook al, maar ik heb verder niets gehoord. Wat voor vreselijke dingen heeft Van Basten dan allemaal over Lothar gezegd? En wanneer? Volgens mij is dat iets wat men elkaar in het zuiden heeft aangepraat. ;)

Baseman

Bericht door Baseman » di apr 24, 2007 7:32 am

Nee hoor, Van Basten heeft meerdere malen nageschopt richting Van Bommel. Zowel nadat hij hem afgedankt had als na het bedanken van Van Bommel zelf.

Dat kwam voornamelijk door vragen van journalisten, waar hij antwoord op gaf. Terwijl hij nooit spelers zou beoordelen in de media...toevallig overkwam dat wel VN en Van Bommel :hypocrite:
En als iemand heeft bedankt, waarom dan ingaan op vragen over die persoon ? Van Bommel reageerde ook pas nadat Van Basten tijdens Studio Voetbal weer eens over Van Bommel begon en onwaarheden vertelde.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di apr 24, 2007 12:15 pm

Nou, ik krijg het gevoel dat er een beetje wordt overdreven m.b.t. het commentaar van Van Basten (no offense, hoor). Ik heb hem in Holland Sport gezien en toen probeerde hij keurig te verwoorden hoe hij over de situatie dacht, zonder beledigende uitspraken te doen over Van Bommel.

Harm

Bericht door Harm » di apr 24, 2007 12:17 pm

Maar waarom zou hij er daar over beginnen?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di apr 24, 2007 12:18 pm

Hoe bedoel je, Harm?

jabu

Bericht door jabu » di apr 24, 2007 12:19 pm

Baseman schreef:Nee hoor, Van Basten heeft meerdere malen nageschopt richting Van Bommel. Zowel nadat hij hem afgedankt had als na het bedanken van Van Bommel zelf.
Wat heeft hij dan gezegd wat je kan opvatten als naschoppen?

boa

Bericht door boa » di apr 24, 2007 1:43 pm

Jabu schreef:
Baseman schreef:Nee hoor, Van Basten heeft meerdere malen nageschopt richting Van Bommel. Zowel nadat hij hem afgedankt had als na het bedanken van Van Bommel zelf.
Wat heeft hij dan gezegd wat je kan opvatten als naschoppen?
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar ? Misschien heb ik iets gemist hoor, maar ik heb dat natrappen nog nooit zo gehoord..
Van Bommel reageerde ook pas nadat Van Basten tijdens Studio Voetbal weer eens over Van Bommel begon en onwaarheden vertelde
Tja...of het onwaarheden zijn. Dat is de ene mening t.o.v. de andere. Misschien vertelt van Bommel wel de onwaarheden.

En dat vind ik het verschil tussen de ene MvB en de andere MvB. De ene MvB noemt de ander een leugenaar. Andersom wordt er aangegeven dat ze allebei hun interpretatie hebben van datgene wat er gebeurt is.
De een geeft aan dat ze een meningsverschil hebben over speltechnische aangelegenheden. De ander geeft aan dat het natuurlijk geen speltechnische argumenten zijn om hem niet te selecteren en dat het dus aan andere zaken moet liggen. :nooo: :pukey:

Ik weet wel wat ik netter en correcter vind in ieder geval

Heb net even gezocht op nu.nl...Ik kan de volgende quotes van van Basten vinden :
In de persconferentie voorafgaand aan de wedstrijd legde Van Basten nogmaals uit waarom hij Ruud van Nistelrooy en Mark van Bommel voorlopig niet selecteert voor Oranje. "We hebben die keus gemaakt op basis van voetbalkwaliteiten. De deur is niet helemaal gesloten, maar voorlopig geven we andere spelers een kans. Omdat we die op dit moment beter vinden."
Onverwacht

Van Basten zei dat hij er geen rekening mee gehouden had dat Van Bommel niet meer voor het Nederlands elftal wil spelen. Hij had de middenvelder deze week graag bij de groep willen hebben om hem in een persoonlijk gesprek nog eens bij te praten over zijn beweegredenen hem eerder dit seizoen thuis te laten. Zover kwam het niet. In een helder telefoontje van amper twee minuten bedankte de speler van Bayern München.

Van Basten: "Ik zag er destijds de noodzaak niet van in om ze persoonlijk te bellen. We waren op het WK vijf weken bij elkaar geweest en iedereen kende elkaars standpunten wel. Nu zie ik in dat een klein beetje menselijkheid, warmte en aandacht goed was geweest. Uit dat soort zaken moet ik lering trekken voor de toekomst."

Standpunten

Ook de manier waarop hij destijds zijn standpunten in de pers ventileerde zijn voor verbetering vatbaar, zei Van Basten. "Ik had toen beter moeten uitleggen wat onze plannen waren in het geval Van Nistelrooij. We wilden een periode zien hoe Klaas-Jan Huntelaar zich in het Nederlands elftal zou ontwikkelen en dat na een paar maanden evalueren. Daarna had Van Nistelrooij weer in beeld kunnen komen. In het geval van Van Bommel zijn we misschien her en der wat te streng geweest."

Van Basten zei dat hij de keuze voor de wederom vernieuwde selectie - ook Emanuelson is opgeroepen - puur heeft gemaakt op voetbaltechnische gronden. Van Nistelrooy en Van Bommel zijn slechts om die reden uit de gratie. "Ik wil met andere spelers verder omdat ik in hen meer vertrouwen heb. De voetballers die wij hebben geselecteerd vinden we op dit moment beter."
Zeg het maar....

Harm

Bericht door Harm » di apr 24, 2007 1:57 pm

En welke spelers vond hij toen beter? Theo Janssen c.s.

boa

Bericht door boa » di apr 24, 2007 4:14 pm

Harm schreef:En welke spelers vond hij toen beter? Theo Janssen c.s.
Nee.
Selectie

Doel: Van der Sar, Timmer
Verdediging: Ooijer, Mathijsen, Heitinga, Emanuelson, De Cler en Jaliens.
Middenveld: Landzaat, Sneijder, Van der Vaart, De Jong en Schaars.
Aanval: Huntelaar, Robben, Van Persie, Kuyt en Vennegoor of Hesselink.
Janssen heeft er 2 keer bij gezeten. Een keer voor een oefenwedstrijd en een keer toen 2 linkspoten (VdV en Sneijder) niet aanwezig waren. Of wou je van Bommel op links neerzetten ?

Maar nu terug naar mijn vraag : geef mij eens een quote van van Basten waarin hij Mark van Bommel door het slijk haalt ?
Want het al dan niet selecteren van de ene speler i.p.v. de andere valt bij mij niet onder de noemer "door het slijk halen"

LucaS

Bericht door LucaS » di apr 24, 2007 5:00 pm

Misschien de zeer gewaagde uitspraak da andere spelers beter zijn? Is wel heel erg kwetsend voor Von Bommel hoor!

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 24, 2007 7:32 pm

Het is een Amsterdams complot! :hypocrite:

En ja, het is toeval dat Bayern het slechtste voetbal in jaren laat zien nu Lothar daar de Chef uithangt. ;)
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » wo apr 25, 2007 10:44 am

lucas schreef:Misschien de zeer gewaagde uitspraak da andere spelers beter zijn? Is wel heel erg kwetsend voor Von Bommel hoor!
Inderdaad en dat bewijzen die spelers elk weekend weer :eusa_liar:
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » wo apr 25, 2007 10:49 am

Dat zijn zaken waar meningen over kunnen verschillen. Een absolute waarheid bestaat immers niet. Overigens is het beste team niet hetzelfde als de elf beste spelers, het gaat ook om wie waar staat en hoe die speler zijn taak vervult. Het is het volste recht van de (bonds)coach om daar een eigen opvatting over te hebben

999

Bericht door 999 » wo apr 25, 2007 11:11 am

lucas schreef:Dat zijn zaken waar meningen over kunnen verschillen. Een absolute waarheid bestaat immers niet. Overigens is het beste team niet hetzelfde als de elf beste spelers, het gaat ook om wie waar staat en hoe die speler zijn taak vervult. Het is het volste recht van de (bonds)coach om daar een eigen opvatting over te hebben
Niemand bestrijd dat recht van de bondscoach, maar een goede bondscoach ( en ga maar terug in het verleden ) bezit de kwaliteiten om de betere spelers die volgens zijn visie zijn opdrachten niet goed uit voeren op een andere manier duidelijk te maken dat het anders moet.

Verder laat ook van Basten niet zien dat HIJ de kwaliteiten in huis heeft om dit elftal tot een geheel te smeden.Het is nog steeds gebaseerd op een paar spelers hun individuele kwaliteiten.

Ik vind het een gemiste kans, juist de megelmoes van ervaring en aankomend talent had dit elftal omhoog kunnen krikken.De ervaring van top spelers in topcompetities hadden een steentje kunnen bijdragen in de heropstanding van het Nederlands elftal.En ik vind het de taak van een bondscoach om dat te realliseren.Nu schopt ie iedereen die hem niet aanstaat of een keer zijn taak laat lopen zodanig het elftal uit dat een terugkeer onmogelijk wordt.

Van Basten is niet Oranje, dat zijn nog altijd de spelers ...
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » wo apr 25, 2007 11:14 am

Of van Basten een goede of slechte trainer/coach is, is niet het punt van deze discussie. Het gaat erom of hij het recht heeft andere spelers dan bv van bommel en van Nistelrooij beter te vinden in zijn elftal. Het antwoord is ja wat mij betreft. Heeft van Basten het recht om te zeggen dat anderen beter zijn voor zijn elftal, en zo ja, waarom? ook hier is het antwoord wat mij betreft ja. Moeten wij het met die uitleg en keuzes eens zijn? Natuurlijk niet, maar dat de bondscoach dat recht heeft staat boven iedere twijfel. Ik vind dat niet onbeschoft of kleinerend richting genoemde spelers. Als er iets is dat terugkeer van deze spelers in de weg staat, dan is het hun ego en niet zozeer de bondscoach

999

Bericht door 999 » wo apr 25, 2007 11:20 am

Laat het elftal zien dat de keuze van van Basten de juiste keuzes zijn, wat mij betreft niet.Wat van Nistelooy en Van Bommel betreft kan ik het alleen maar eens zijn, ik zelf had al na de 2e keer dat ik als voetballer door van Basten zo kijk werd gezegt bedankt voor de eer ..
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » wo apr 25, 2007 11:21 am

Alleen dat toont al aan dat ze blijkbaar inderdaad zich niet ondergeschikt wensen te maken aan de visie en wensen van de bondscoach.

999

Bericht door 999 » wo apr 25, 2007 11:23 am

Volgens mij toont het helemaal niks aan.Behalve dat van Basten op de een of andere manier het nodig vindt om spelers in de pers te kijk te zetten...
Van Nistelrooy scoort

,,Oefenen tegen Kameroen is goed met het oog op het duel met de stevige jongens van Ivoorkust,'' zei Ruud van Nistelrooy zaterdag. De spits van voorlopig nog Manchester United prikte eergisteren zijn 26ste interlandgoal tegen de netten.

Dat gebeurde in een stormachtig eerste halfuur waarin Mark Van Bommel, Jan Kromkamp en andere mindere goden volledig in functie speelden van de driemansvoorhoede Van Persie-Van Nistelrooy-Robben. Met de soms flitsende aanvallen werd Kameroen overrompeld. Na de pauze toonde Nederland zich klaar voor het WK door ook te kunnen knokken.

,,Op het WK durf ik ook zo fel te starten,'' zei Van Basten. ,,Alleen moeten we daarna nog iets beter kunnen doseren. Jongens als André Ooijer, Joris Mathijsen of Phillip Cocu weten echt wel hoe het gespeeld moet worden. We hebben simpelweg meer vertrouwen in deze selectie dan dat spelers als Clarence Seedorf of Edgar Davids er zouden bij zijn,'' verklaart Van Basten de afwezigheid van de ervaren maar grillige toppers. ,,Met de huidige spelers zijn we sterker als team.''

Doelpunt: 23' Van Nistelrooy (Ooijer) 1-0

Nederland : Van der Sar, Kromkamp, Mathijsen, Ooijer, Van Bronckhorst, Cocu (79' Landzaat), Van Bommel, Sneijder, Van Persie, Van Nistelrooy (75' Kuijt), Robben (82' Babel)
Laatst gewijzigd door 999 op wo apr 25, 2007 11:26 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » wo apr 25, 2007 11:24 am

Kun je (want Baseman kan dat blijkbaar niet) uitspraken van van Basten quoten waarin hij deze spelers te kijk heeft gezet? Ik heb ze gemist in ieder geval.

999

Bericht door 999 » wo apr 25, 2007 11:26 am

lucas schreef:Kun je (want Baseman kan dat blijkbaar niet) uitspraken van van Basten quoten waarin hij deze spelers te kijk heeft gezet? Ik heb ze gemist in ieder geval.
Op voetbalgebied meer dan eens ...
Blij met de punten ...

Plaats reactie