Seizoen 2007/2008 Ajax A2
Moderator: mods
Bij B2: Gino Heerings en Mehran Hushyari. Bij B1 Kai Heerings, Randel Shakison en wat ik hoorde ook Nigel Hasselbaink. Verassend dus, kan niet anders dan mentaliteit of akkefietje zijn geweest lijkt me.Wie zijn de B-spelers die weg moeten, Chivu?
Hoe kun je transfers van jeugdspelers blokkeren? Stel een jongen gaat verhuizen, moet hij dan bij zijn oude club blijven? (Ik denk dat Scheringa een dergelijke regel niet fijn vindt.)
Ken je die jongens van AZ en Utrecht?
Weet jij of het broertje van Aisatti is aangenomen?
Via duidelijke regels kan de KNVB die transfers wel verbieden. Bij verhuizing van spelers kan er wel overgestapt worden, maar dat is niet het punt. Ajax neemt dan dus die verdediger van AZ over en AZ haalt dan weer een vervanger bij Haarlem. Dat willen dus verbieden om de kleine clubs te beschermen.
Quincy is jaren geleden en eerljk gezegd missen we die niet.joey schreef:En Biseswar. En Quincy. En Zeefuik.
Lastige jongens maar wel talenten.
Biseswar heeft bij heracles problemen en had die vorig seizoen ook bij feyenoord
Zeefuik weet ik niet.
Rawley Rozendaal is twee jaar geleden vertrokken: problemen of diefstal?
Valt mee als dit alle problemen zijn.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Ik weet niet of Hasselbaink vanwege een akkefietje moet vertrekken. Ik suggereer dat alleen, omdat ik het een goede voetballer vind. Maar het kan ook zijn dat hij op trainingen er met de pet naar gooide, is puur speculeren dus.
Rozendaal is weggestuurd omdat hij destrijds telefoons had gestolen. Zeer terecht dus.
Rozendaal is weggestuurd omdat hij destrijds telefoons had gestolen. Zeer terecht dus.
ik hoor van andere clubs vrijwel niets over hun jeugdopleiding, maar ook daar gebeurt dat. Bij feyenoord is ene van persie ook min of meer weggestuurd.Thomas schreef:Vind je het echt meevallen? Ik hoor bij andere clubs vrijwel nooit iets over talenten die in de jeugd al weggestuurd worden omdat ze zo lastig zijn.
Even mijn eigen vraag beantwoorden: zit in de georganiseerde misdaad. :Xjoey schreef:Het supertalent Mike Offenberg (ploeggenoot van Seedorf en Kluivert) werd weggestuurd omdat hij zonder toestemming van Ajax een proeftraining aflegde bij AS Monaco. Wat zou er van hem geworden zijn?
wikispaces.comOffenberg, Mike
De jonge Mike is de zoon van Robbie Offenberg, een goede vriend van Cor van Hout en Willem Holleeder. In zijn jeugd voetbalde Mike bij profclub Haarlem. Volgens CIE informatie runt hij een goedlopende cokeline voor Dino Soerel en Holleeder. Een deel van de opbrengst moet hij aan hen afstaan. Ook zou hij in contact hebben gestaan met de in 2004 geliquideerde Gijs van Dam jr. en de op 27 oktober 2005 doodgeschoten Antilliaan Elmerd Alberto. Na de dood van Van Dam, zouden Mike en zijn broer Robbie diens hasjhandel hebben voortgezet.
Het gaat Offenberg de laatste jaren ogenschijnlijk voor de wind. In 2004 koopt hij in Aalsmeer een luxe villa voor 1,3 miljoen euro. Daarvoor gebruikt hij geld dat door een kennis van hem op een Zwitserse bankrekening is gezet. Bovendien kopen Offenberg en zijn vriendin voor 300.000 euro aan meubels en keuken.
Bij de financiering van de villa is de Hilversumse zakenman René van den Berg betrokken. Die kwam in de zomer van 2005 in opspraak toen bleek dat hij talloze rijke investeerders had opgelicht. Dat leverde hem 1,9 miljoen euro op. Justitie vermoedt dat met dat geld de villa van Mike Offenberg is gefinancierd. Hoeveel geld Offenberg bij Van den Berg had ingelegd is niet bekend.
Maar beter om die weg te sturen waarschijnlijk!
Het stinkt aan alle kanten!
Van Persie zat toen al een tijdje bij het eerste.Demosthenes schreef:ik hoor van andere clubs vrijwel niets over hun jeugdopleiding, maar ook daar gebeurt dat. Bij feyenoord is ene van persie ook min of meer weggestuurd.Thomas schreef:Vind je het echt meevallen? Ik hoor bij andere clubs vrijwel nooit iets over talenten die in de jeugd al weggestuurd worden omdat ze zo lastig zijn.
Neem niet alles zo serieus :DThomas schreef:Van Persie zat toen al een tijdje bij het eerste.Demosthenes schreef:ik hoor van andere clubs vrijwel niets over hun jeugdopleiding, maar ook daar gebeurt dat. Bij feyenoord is ene van persie ook min of meer weggestuurd.Thomas schreef:Vind je het echt meevallen? Ik hoor bij andere clubs vrijwel nooit iets over talenten die in de jeugd al weggestuurd worden omdat ze zo lastig zijn.
Van persie deed trouwens niet zo vaak meer mee
Zeefuik was niet een kwestie van lastig, hij bleek een dikkertje en scoorde te weinig (naar wat ik gehoord hebDemosthenes schreef:Quincy is jaren geleden en eerljk gezegd missen we die niet.joey schreef:En Biseswar. En Quincy. En Zeefuik.
Lastige jongens maar wel talenten.
Biseswar heeft bij heracles problemen en had die vorig seizoen ook bij feyenoord
Zeefuik weet ik niet.
Rawley Rozendaal is twee jaar geleden vertrokken: problemen of diefstal?
Valt mee als dit alle problemen zijn.

Wie is Joey Godee?
Hij kan wel aardig voetballen, maar doet te weinig met wat hij kan. Hij loopt zich wel goed vrij (B1), maar scoort dan relatief gezien te weinig. In de paar keren dat ik hem in A2 zag, deed hij geen schokkende dingen. Hij is of aanvaller (meestal links) of aanvallende middenvelder.joey schreef:Op AZfanpage.nl wordt gemeld dat Joey Godee op proef gaat bij AZ.
Volgend seizoen zullen een aantal A2-spelers die dan in de A1 zitten een contract van Ajax tegemoet zien. Sommige spelers zullen vertrekken, sommige zullen voor de tweede maal achtereenvolgens in de A2 blijven. Dus wat Ajax voor ogen heeft is dat de negen jongens (inclusief, Lorenzo Ebecilio, Geoffrey Castillion en Floran Josefzoon), die nog steeds op een contract kunnen rekenen, de A2 overslaan en gelijk in de A1 komen. De overige spelers van de B1 zullen de selectie van de A2 compleet maken.