Ajax - Sparta Rotterdam

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 23, 2007 11:42 am

Ik hoop het.... :eusa_pray:
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » ma apr 23, 2007 11:57 am

Schitterend, eerst hadden we alle hoop op Rkc - AJAX, en de trainer verprutste het ..

Toen kwan AJAX - Nac, daar zouden we wel eens uit gaan halen en kwa doelpunten onze winst gaan pakken, en de spelers verzaakte het ...

Dan maar tegen het ozo nietige Sparta, 9 of 10 nul geen probleem, en de trainer verprutste het en de spelers deden het niet ...

En nu hopen we er op dat Willem II en Excelsior ons een handje zullen helpen .. vergeet het maar.Van Gaal zet z'n spelers zo scherp, die laten niks heel van excuus-truus-Ton Lokhoff en zijn Excelsior.En Willem II, die hebben niks meer te winnen, behalve dan van AJAX.Toch nog leuk zo'n einde van het seizoen voor de Tilburgers.Met z'n alle voor de pot en met een countertje AJAX de das om doen ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 23, 2007 12:01 pm

Van dat laatste geloof ik niets. Willem ll is uitgespeeld en Ajax welgezind. Ajax wint daar heus wel. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma apr 23, 2007 12:06 pm

Ja, in Tilburg wint Ajax wel. Die maken het ons zelden lastig. Maar AZ staat denk ik binnen een kwartier gewoon met 2-0 of 3-0 voor en dan is het gewoon klaar. We hebben onze kansen gehad.... :sad:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma apr 23, 2007 12:09 pm

Ik ben het met Cees eens. AZ gaat choken en Ajax wordt kampioen. Gewoon zorgen dat je zelf met 0-3 wint in Tilburg, dan moet PSV er al 5 maken.

Jesse

Bericht door Jesse » ma apr 23, 2007 1:38 pm

0-7 winnen voor het geval dat AZ er in de laatste minuut eentje in weet te prikken.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Aristides

Bericht door Aristides » ma apr 23, 2007 2:00 pm

Veel wishful thinking.

Geloof mij maar: hier in Rotterdam wil "NIEMAND" dat Ajax kampioen wordt (jullie kennen de uitzonderingen :D ). AZ staat binnen het halfuur op 0-3 en dan is het wachten op hoeveel doelpunten er elders vallen.
Ach. het hele stadion, op 1 na, dacht wat gaat die Henk nu weer doen.Net zoals M.A. zegt " voor de 10 - 0 lagen we aardig op koers " .Het gewauwel achteraf is ook niet te begrijpen, Henk wilde meer druk naar voren.Dat kan, maar ga dan niet degene die bijna altijd voor druk op de bal zorgt, de aanjager/stofzuiger rechtsback zetten.

Dit is de zoveelste flater van Henk, weer een kans verpruts om de 1e plaats op de ranglijst over te nemen.Hoeveel kansen moet een trainer en een elftal krijgen ?.
Op koers voor de 10-0? Ik heb Ajax dit seizoen in thuiswedstrijden nooit lang zien domineren (voor alle duidelijkheid: het spel is zoveel beter dan wat er vorig seizoen gebeurde!), die 10-0 zou het niet zijn geworden, maar de overwinning had wel groter kunnen zijn.

De oorzaken: de ook in mijn ogen verkeerde wissel, want met perez spelen was gisteren met één man minder spelen en de kansen die Ajax desondanks kreeg, niet benutten.

KJH stond een meter voor doel en schampte de bal, later een leuk stiftje à la Bergkamp; het verschil is dat die bal er bij Bergkamp wel in ging. Gelukkig snapte hij dat de bal naar Mitea moest i.p.v. weer zelf proberen.

Met twee of drie doelpunten meer had er nog een beetje spanning ingezeten volgende week, nu niet.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

MHF

Bericht door MHF » ma apr 23, 2007 4:29 pm

Jammer dat deze groep zo verrekte grillig is, maar moeilijk met gewijzigde omstandigheden lijkt om te kunnen gaan en een meer dan gemiddeld patent lijkt te hebben op ongelukkige momenten. De volwassenheid ontbreekt gewoon nog bij een aantal spelers en dat laat zich regelmatig voelen.

Kijkend naar de wissel van HtC in deze wedstrijd tegen Sparta moet ook ik bekennen dat ik het een onnodige en bovendien ongewenste wissel vond. Het liep alleszins behoorlijk dus was er geen aanleiding om te wisselen. Ajax kwam na de wissel namelijk niet meer tot het niveau dat men voor de wissel regelmatig etaleerde en iets zegt mij dat HtC dit ook van te voren had kunnen zien aankomen. Vooraf doorgesproken of niet, het evenwicht binnen het team werd er door verstoord en dat kwam het spel van Ajax niet ten goede. De wissel pakte echter ook zo ongelukkig uit omdat Perez een bijzonder ongeïnspireerde indruk maakte en voorin de gaten dicht liep terwijl enkele spelers achterin weer regelmatig tot een verkeerde beslissing kwamen – ik hoop niet dat we het volgend seizoen vaak met Vermaelen en Heitinga in het centrum moeten doen! - waardoor o.m. de eerste goal viel. Om over de tweede maar te zwijgen.

Zelden zoiets meegemaakt, die 3-2 van Sparta. Zoals mij sowieso een hoop van die, noem het ongelukkige momenten te binnen schieten over het gehele seizoen;
Vermaelen’s eigen goal tegen Kopenhagen, Steinsson die Emmanuelson onder het gras stopte tijdens de thuiswedstrijd tegen AZ waarna er werd gescoord, Sneijder die er door praten met rood af moest tegen Sparta en Gabri die met twee domme gele kaarten van het veld liep tegen Vitesse uit, once in a lifetime goals van Denneboom en Engelaar namens NEC en Twente tegen Ajax, een getorpedeerde Steek tegen AZ, een onterechte goal tegen bij Werder uit met een heengezonden Lindenbergh, het ‘De Boertje’ van Heitinga tegen Excelsior en een ongekende off day van Huntelaar thuis tegen Heerenveen. Echt, het kostte me totaal geen moeite om dit rijtje van bijgebleven indrukken uit dit seizoen op te sommen waarbij ik overigens wil benadrukken dat het in de meeste gevallen aan Ajax zelf lag maar toch, er zitten wat mij betreft een hoop wedstrijden bij met een verhaal. Wat rest zijn een drietal die Ajax echt kansloos verloor (Espanyol thuis, Werder uit en Roda uit) en dus het gevoel dat Ajax het toch vooral zelf heeft laten liggen.

Ook deze wedstrijd heeft Ajax het - na RKC - weer zelf laten liggen. Natuurlijk, het nieuws over de 1-1 in Utrecht was top, maar Ajax liet desalniettemin zelf na de eigen kansen op een kampioenschap te optimaliseren. De tegengoals waren dom en onnodig en voorin hadden er gerust een stuk of twee extra ingeprikt mogen worden. Dan had je er volgend weekend twee meer moeten maken dan AZ en dat acht ik dan weer niet onoverkomelijk. Nu is het een ander verhaal met minimaal zeven benodigde goals bij een minimale overwinning van AZ. En hoe zuur zal het zijn als we volgende week op een goaltje het kampioenschap mislopen? Ik moet er even niet aan denken, maar het zou prima in bovenstaand rijtje passen…
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Toppie

Bericht door Toppie » ma apr 23, 2007 4:51 pm

Om 14:45 weten we al DAT AZ het kampioenschap gaat halen en dat is allemaal de schuld van HTC :eusa_liar:

Plaats reactie