Ajax - Sparta Rotterdam

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 22, 2007 9:29 am

De scheidsrechters? Dus daar moeten we het van hebben? X'C

Jij gelooft er ook niet in. :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

Toppie

Bericht door Toppie » zo apr 22, 2007 10:20 am

Blijven geloven , en veel optimisme :hypocrite:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo apr 22, 2007 10:20 am

Ik geloof er niet in, hoop er wel op.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo apr 22, 2007 10:21 am

Het maakt ook niet uit of je gelooft, want winnen moeten we sowieso.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 22, 2007 10:26 am

Dat wel, maar ik voel de kater van RKC nog steeds. Wat ontzettend zuur dat we geen kampioen worden. X'C

999

Bericht door 999 » zo apr 22, 2007 10:37 am

joey schreef:Dat wel, maar ik voel de kater van RKC nog steeds. Wat ontzettend zuur dat we geen kampioen worden. X'C
Nou onze verlosser denkt daar heel anders over .....
AJAX, AZ EN PSV DROMEN ALLE DRIE NOG VAN KAMPIOENSCHAP VAN NEDERLAND

Klaar voor finale

Van onze speciale verslaggevers

AMSTERDAM, zondag

De eredivisie staat voor een zinderende finale in de strijd om de landstitel. De KNVB trekt volgende week wellicht met drie kampioensschalen het land in, maar dat is geheel afhankelijk van de prestaties die koploper PSV en de achtervolgers AZ en Ajax vandaag neerzetten. ,,Als er een kans is dat wij alsnog die eerste plaats overnemen, is het in deze speelronde”, denkt Ajax-trainer Henk ten Cate. ,,Ik verwacht namelijk dat alle topclubs hun laatste wedstrijd zullen winnen. Dit weekeinde is echt bepalend.
Zelf heb ik nog geen moment aan de play-offs gedacht. Ik geloof nog steeds dat we kampioen worden.” ,,Voor het voetbal in Nederland is het fantastisch dat het allemaal pas in de laatste twee wedstrijden wordt beslist”, aldus PSV-trainer Ronald Koeman. ,,Als wij uiteindelijk aan de goede kant van de medaille zitten, maakt het me ook allemaal niets uit.” Een bonus voor PSV is dat Alex goed door de laatste training is gekomen en het groene licht heeft gekregen om aan te treden tegen FC Utrecht. ,,Ik ben er klaar voor. Ik voel me honderd procent fit”, aldus de Braziliaan. Koeman kiest er in principe voor om Eric Addo ondanks de terugkeer van Alex te handhaven, zodat Carlos Salcido naar de linksbackpositie verhuist.

De achtervolgers hebben hun hoop gevestigd op FC Utrecht, dat dit seizoen een glanzende thuisreputatie heeft. FC Utrecht verloor in de Galgenwaard alleen van Ajax en AZ. Koeman beseft dat alle ogen op zijn ploeg zijn gericht. ,,Deze twee wedstrijden bepalen of je een geweldig seizoen hebt gedraaid of dat je een grote teleurstelling krijgt te slikken.”

Ajax-trainer Ten Cate zegt geen extra druk te voelen. ,,Ik merk niet veel van de spanning. Maar dat komt omdat ik bij Ajax werk. Hier moet je in feite alle wedstrijden winnen.” Bewust liet Ten Cate de teugels de laatste tijd vieren. Vrijdag mochten de spelers nog zelf kiezen hoe ze de dag zouden doorbrengen. Slechts weinigen lieten zich zien op het trainingsveld. ,,In deze fase van de strijd telt de training niet meer. Rust is vaak de beste remedie.”

Ook bij AZ is het geloof in de titelkansen groot. ,,Wij komen steeds dichter bij een prijs. Ons thuispubliek merkt dat ook. Als die fantastische fans achter ons gaan staan, kunnen we allemaal net wat meer”, aldus Maarten Martens. De Belg heeft wat last van een enkelbandje en trainde gisteren apart, maar is vandaag zeker inzetbaar. Ook spits Danny Koevermans wordt ondanks zijn knieklachten aan de aftrap verwacht.

De thuiswedstrijd tegen SC Heerenveen is voor AZ-doelman Boy Waterman saillant. ,,Voor mij heeft het duel een extra dimensie. Maar ‘we’ moeten gewoon winnen,” aldus de goalie, die is gehuurd van SC Heerenveen. De Friezen zijn zelf in een fel duel verwikkeld met Feyenoord om de vijfde plaats, die recht geeft op deelname aan de play-offs voor een Champions Leagueplaats.

Eén factor maakt het allemaal wat overzichtelijker voor Waterman. Op advies van Louis van Gaal start AZ binnenkort de besprekingen om het tijdelijke verblijf van Waterman om te zetten in een definitieve komst naar Alkmaar. ,,AZ heeft aangegeven dat ze verder met me willen. Daar ben ik blij mee. Ik heb inderdaad een clausule in mijn contract bij Heerenveen. Dan gaat het niet over idiote bedragen, anders heeft zo’n constructie ook geen zin”, aldus Waterman, die niet twijfelt aan een goede afloop. ,,Het komt goed.” Overigens bestrijdt Heerenveen-voorzitter Koos Formsma dat er sprake is van een clausule.

Wellicht wordt in de titelstrijd het doelsaldo van doorslaggevend belang. In dat geval zal Ajax meer treffers moeten maken dan PSV en (vooral) AZ. ,,Je kan beter niet van tevoren zeggen: nu moéten we goals maken. Dan loop je vast. In eerste instantie moet je gewoon zorgen dat je gaat winnen, daarna kun je misschien een goaltje meer maken dan normaal het geval is”, aldus Ten Cate, die zich niet blind staart op het relatief eenvoudige programma, met Sparta (thuis) en Willem II (uit).

Ten Cate: ,,Ajax heeft de beste prestaties geleverd in de toppers en in duels met de subtoppers. Maar tegen de bodemploegen lieten we het te vaak liggen.
Veelzeggend. Dat is het kenmerk van een onervaren ploeg, die soms te makkelijk over dingen denkt. Het is een proces waar met name de jonge garde doorheen moet. Hopelijk hebben we er dit seizoen veel van geleerd en vloeit er geen bloed uit.”
De T.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 22, 2007 10:39 am

Zou ik ook zeggen. Je weet immers nooit. Hij houdt de druk erop.

Kenmerkend was de reactie van Urby gisteren op AT5. Ajax kampioen? 'Ja'. En daarna: 'Dat moet ik wel zeggen, toch?'

Thom

Bericht door Thom » zo apr 22, 2007 10:55 am

joey schreef:
mattie schreef:Goedemorgen, begint het bij jullie al een beetje te kriebelen? of is het was sommige hier zeggen het boeit me niet meer?
Ik zie enorm tegen de wedstrijd op. Vandaag is de gevreesde dag. Om kwart over vier vanmiddag weten we dat we dit jaar GEEN kampioen worden. Deze teleurstelling mogen we in het stadion verwerken. X'C

Ach, ach, RKC uit.... :X :sad: X'C
Volgende week is er ook nog..... :tifoajax:

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 22, 2007 11:02 am

PSV wint 99% zeker thuis van Vitesse. :yes:

Jesse

Bericht door Jesse » zo apr 22, 2007 11:03 am

Dus er is een kans!

:bis:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo apr 22, 2007 11:03 am

Nou, met de teams van Aad de Mos weet je het nooit. :eusa_liar:

Jesse

Bericht door Jesse » zo apr 22, 2007 11:04 am

Waar zit die Neefkens toch? :sad:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo apr 22, 2007 11:04 am

Ik voel me hier ongelofelijk gespannen van... Kan het niet vast morgen zijn, zodat we al wat rouwverwerking achter de rug hebben?

Die hoop die heeeel stiekem in je hart genesteld zit, die doet 't hem he...

Iedereen sterkte vanmiddag. We gaan er in ieder geval voor zorgen dat het niet aan ons ligt! :headbang:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 22, 2007 11:05 am

Jesse schreef:Waar zit die Neefkens toch? :sad:
Inderdaad,die laat het lelijk afweten. Als iemand mij moed kan inpraten, dan is hij het.

Ik zit hier met een knoop in mijn maag. Verschrikkelijk. :sad:

Jesse

Bericht door Jesse » zo apr 22, 2007 11:05 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:We gaan er in ieder geval voor zorgen dat het niet aan ons ligt! :headbang:
Inderdaad, gewoon over Sparta heen klappen!

999

Bericht door 999 » zo apr 22, 2007 11:07 am

Nou, ik voel helemaal geen spanning.Krijg eerder het gelaten gevoel dat Az en Psv met grote cijfers van hun tegenstanders gaan winnen en wij met veel bloed sweet en tranen een nipte overwinning halen tegen sparta ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 22, 2007 11:07 am

Dat vind ik ook, die twee laatste wedstrijden móeten dik gewonnen worden. En dan met...een goed gevoel is niet de juiste woordkeus....en dan vastbesloten de plee-offs in. :eusa_pray:

Toppie

Bericht door Toppie » zo apr 22, 2007 11:24 am

Jesse schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:We gaan er in ieder geval voor zorgen dat het niet aan ons ligt! :headbang:
Inderdaad, gewoon over Sparta heen klappen!

Hoeveel staat het :D

999

Bericht door 999 » zo apr 22, 2007 11:47 am

0 - 1
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 22, 2007 12:07 pm

Door Alves? :eusa_pray:

Toppie

Bericht door Toppie » zo apr 22, 2007 12:11 pm

Zo, m'n glazen BOL staat aan, en en wat zegt die om 16:20....

:yes:

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » zo apr 22, 2007 1:02 pm

Arbiter: Toeschouwers:
Vink 50.000

Geel:

AJAX: Stekelenburg,Ogararu,Heitinga,
Vermaelen,Emanuelson,Gabri,Sneijder,
Davids,De Mul,Huntelaar,Babel

SPARTA R'DAM: Wapenaar,De Roover,
Olfers,Adeleye,v.Bueren,Krohn-Dehli,
Moreno Freire,Medunjanin,Rose,
Bouaouzan,Roberts
Pompiedom

Jesse

Bericht door Jesse » zo apr 22, 2007 1:06 pm

Geen Perez?! :nooo: :redcard:

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » zo apr 22, 2007 1:17 pm

Valt mij ook op ja... ze willen toch veel doelpunten maken? zet dan Babel op rechts en Perez op links... De mul valt toch tegen de laatste weken.
Pompiedom

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo apr 22, 2007 1:21 pm

Poeh, het kriebelt al een beetje :yes:

Zal niet meevallen om op 3 velden tegelijk het bij te houden.

Plaats reactie