Ajax - Sparta Rotterdam
Die mat is er inderdaad twee weken geleden ingelegd, maar die was sowieso alweer ook niet zo best als ik zo hoorde dat Heitinga weer allerlei pollen gras moest terugstoppen tijdens de wedstrijd.
Leg zo'n lichtinstallatie aan boven de grasmat, die zorgt ervoor dat het gras wel perfect groeit. Ik was een aantal weken geleden in Cardiff, in het Millenium stadion en daar gebruiken ze dat ook. Dat stadion wordt enorm vaak gebruikt voor rugby, maar er ligt wel een goede mat.
Dit zijn dus geen excuses voor de wedstrijd tegen Sparta, die winnen we heus wel, het veld is altijd slecht. Maar Ajax moet er eens wat aan gaan doen.
Daar hebben we het excuus van het veld weer!
Onzin, Ajax moet eens gaan zorgen dat er een normaal veld komt te liggen. Juist voor ons spel (wat we zouden willen spelen) is een egale mat heel belangrijk. Maar waar andere clubs investeren in de kwaliteit van het gras, heeft Ajax al meer geld besteed aan nieuwe grasmatten waarvan je toch al weet dat het binnen een maand kapot is.Ik hoor het HtC alweer zeggen.
Leg zo'n lichtinstallatie aan boven de grasmat, die zorgt ervoor dat het gras wel perfect groeit. Ik was een aantal weken geleden in Cardiff, in het Millenium stadion en daar gebruiken ze dat ook. Dat stadion wordt enorm vaak gebruikt voor rugby, maar er ligt wel een goede mat.
Dit zijn dus geen excuses voor de wedstrijd tegen Sparta, die winnen we heus wel, het veld is altijd slecht. Maar Ajax moet er eens wat aan gaan doen.
Waar het mij dus omging was dat ik dat gras ook niet als excuus wil horen, maar het mag van mij zo vaak worden aangemerkt als mogelijk. Het gras is namelijk kut en daar zouden we wat aan moeten doen. Hoe kan het nou een excuus zijn als de wedstrijd nog gespeeld moet worden?Jesse schreef:Waar het mij om gaat is dat ik niet telkens dat excuus wil horen. Bovendien is winnen morgen wel het allerminste wat ze mogen doen. Ik verwacht ook nog een (flink) aantal doelpunten.
Misschien winnen we morgen met 6-0, maar dan hoop ik nog steeds dat Ajax na afloopt zegt: 'maar het veld was slecht, met een beter veld is (nog) beter voetbal mogelijk'.
Net alsof iemand dat beweert.Bertje schreef:Net alsof een lichtinstallatie ons redt van die malle Admirals.
Het is gewoon bewezen dat zo'n lichtinstallatie werkt. Alle clubs met zo'n installatie hebben een prachtige mat liggen. Onze grasmat is het hele jaar door slecht, niet alleen als de Admirals er op spelen. Dus we hebben hem sowieso al nodig, ook al zouden de Admirals niet meer in de ArenA spelen. De admirals spelen trouwens volgens mij maar een handjevol wedstrijden per jaar in de Arena.
Maar zoals ik dus aangaf heb ik ook stadions gezien waar rugby en voetbal gespeeld wordt en waar zo'n lichtinstallatie voor een keurige mat zorgt.
Nou, ik weet dus niet of die mat direct helemaal verkloot is nadat zij er een wedstrijdje op hebben gespeeld. Nu is dat meestal wel het geval, maar die basis mat was dus al slecht.Bertje schreef:Maar als die Admirals eenmaal op die mat gespeeld hebben is die mat verkloot, correct? Daar helpt een lichtinstallatie niet tegen. Dan zou je dus en telkens een nieuwe mat moeten aanleggen en een lichtinstallatie moeten financieren. Ik zou beginnen met die Admirals wegjagen.
Ik vraag me af hoe het dan kan dat in een ander stadion wel een perfecte grasmat ligt voor bijvoorbeeld de wedstrijd Wales-Italie, wanneer er 10 dagen daarvoor een reeks concerten zijn afgespeeld in dat stadion en 3 dagen voor de wedstrijd nog een rugby wedstrijd.
Daarom haalde ik dat erbij, omdat ik die mat wel gezien heb en me dus afvraag waarom het in andere stadion wel lukt. Ajax zou zich daar mijns inziens meer in moeten verdiepen en moeten investeren in een duurzame goede mat, in plaats van bakken met geld weg te gooien aan grasmatten waarvan je weet dat ze binnen een maand kapot zijn. Dat zijn echt loze investeringen namelijk.Bertje schreef:Dat zou ik niet weten, want ik zie de grasmat in die stadions nooit.
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Hoeveel ruimte zit er tussen de grasmat en het betonnen dak van de parkeerkeergarage? Een halve bloempot ofzo? Daar valt met geen lichtinstallatie tegenop te schijnen.
Ik heb het zowieso niet zo op gloeilampen in het Ajaxstadion.
Ik heb het zowieso niet zo op gloeilampen in het Ajaxstadion.
Lijkt me wel een mooi stadion voor Ajax. Atletiekbaan vervangen door tribunes en een bakstenen tweede ring in bij de rest van het stadion passende jaren 20-stijl om de capaciteit tot 55000 op te krikken. Treinstation bij de Amstelveenseweg erbij en de Admirals mogen tot in de eeuwigheid de grasmat van de Arena naar de eeuwige jachtvelden schoffelen.Jabu schreef:Het Olympisch stadion lijkt mij wel een mooi stadion voor de Admirals. :hypocrite:
Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
.............................
Hebben ze een tijdje over gedacht maar het leek niet te kunnen met de ruimte ofzo..666 schreef:Lijkt me wel een mooi stadion voor Ajax. Atletiekbaan vervangen door tribunes en een bakstenen tweede ring in bij de rest van het stadion passende jaren 20-stijl om de capaciteit tot 55000 op te krikken. Treinstation bij de Amstelveenseweg erbij en de Admirals mogen tot in de eeuwigheid de grasmat van de Arena naar de eeuwige jachtvelden schoffelen.Jabu schreef:Het Olympisch stadion lijkt mij wel een mooi stadion voor de Admirals. :hypocrite:
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Tssssss....egnie! :eusa_naughty: Kampioenuh! :yes:mattie schreef:Goedemorgen, begint het bij jullie al een beetje te kriebelen? of is het was sommige hier zeggen het boeit me niet meer?
Puntje stoel strakkies voor de buis... :nailbite: ene helft COME ON AJAX :tifoajax: en de andere helft, ben niet allene in huize Ramoon, nietwaar..., COME ON NEC... :nec:
Ik zie enorm tegen de wedstrijd op. Vandaag is de gevreesde dag. Om kwart over vier vanmiddag weten we dat we dit jaar GEEN kampioen worden. Deze teleurstelling mogen we in het stadion verwerken. X'Cmattie schreef:Goedemorgen, begint het bij jullie al een beetje te kriebelen? of is het was sommige hier zeggen het boeit me niet meer?
Ach, ach, RKC uit.... :X :sad: X'C
Het stinkt aan alle kanten!
-